Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+15
R.O.F.L
DirtyDog
RedclownIII
redalert
ericTheDog
Thetaxpayer
PE Dal
Secrist
fingubben
RedMentalCase
lazy
Infra
Dao
Sniperace
formsvackan
19 posters

Israel - laglöshetens väg

DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Israel - laglöshetens väg - Sida 10 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

Inlägg  DirtyDog 2011-04-03, 01:49

Infra skrev:
    Vem kunde räkna med att regionen skulle skakas av rättfärdiga revolutioner?
    Inte Goldstone iaf. Nu när det ändå blir så, så ångrar han att han la fram
    sanningen.

Det är fler än han som inser att ur dessa revolutioner mot förtryckarregimer
    kommer ingenting gott ut för israels del. Tvärtom.
    Varför känns det som om du inte läste artikeln på sista länken?
    Finns rätt många fina kommentarer under också. Wink
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2011-04-03, 03:32

DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    Vem kunde räkna med att regionen skulle skakas av rättfärdiga revolutioner?
    Inte Goldstone iaf. Nu när det ändå blir så, så ångrar han att han la fram
    sanningen.

Det är fler än han som inser att ur dessa revolutioner mot förtryckarregimer
    kommer ingenting gott ut för israels del. Tvärtom.
    Varför känns det som om du inte läste artikeln på sista länken?
    Finns rätt många fina kommentarer under också. Wink

Den sista länken du la i den här tråden var den här.

http://www.expressen.se/debatt/1.2340701/johan-lundberg-sa-tystnade-snacket-om-broder-khadaffi

Vad den skulle säga mig som jag inte redan vet, vettehundan....?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-04-03, 03:43

Det är väl en helt annan sak att stödja någon som fronderar Västvärldens hyckleri än att stödja nån som stryker samma hyckleri medhårs och är beredd att hacka sönder sin egen befolkning. Tycker du inte det. I

I det fallet är det nog inte professor Gardell som har ändrat sig utan mr Kadaffi.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-04-03, 04:44

Infra skrev:Det är väl en helt annan sak att stödja någon som fronderar Västvärldens hyckleri än att stödja nån som stryker samma hyckleri medhårs och är beredd att hacka sönder sin egen befolkning. Tycker du inte det.

I det fallet är det nog inte professor Gardell som har ändrat sig utan mr Kadaffi.
    Enligt befolkningen så har han varit en "galen hund" i över 40 år så hans "förändring" gentemot väst har HELT styrts av hans behov av deras pengar. Han bönade och bad USA om förlåtelse men de ville inte. Då lyckades han få amerikanska oljebolag att jobba för honom genom löften om att de skulle få pumpa upp olja. Detta samt att han lämnade ut Lockerbie-bombarna m.m. fick amerikanerna att ge me sig. Dock har han inte ändrat sin politik i övrigt och han var fortfarande bästa vän med Hugo Chaves samt skurkarna i Nicaragua, Kuba, Burma och Nord-Korea.

Nu var det dock inte DEN länken som jag hänvisade till utan den sista länken i inlägget som du kommenterade. Länken från Lazy som går HIT: http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4050990,00.html
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-04-03, 12:54

DirtyDog skrev:
    Infra skrev:Det är väl en helt annan sak att stödja någon som fronderar Västvärldens hyckleri än att stödja nån som stryker samma hyckleri medhårs och är beredd att hacka sönder sin egen befolkning. Tycker du inte det.

Enligt befolkningen så har han varit en "galen hund" i över 40 år så hans "förändring" gentemot väst har HELT styrts av hans behov av deras pengar. Han bönade och bad USA om förlåtelse men de ville inte. Då lyckades han få amerikanska oljebolag att jobba för honom genom löften om att de skulle få pumpa upp olja. Detta samt att han lämnade ut Lockerbie-bombarna m.m. fick amerikanerna att ge me sig. Dock har han inte ändrat sin politik i övrigt och han var fortfarande bästa vän med Hugo Chaves samt skurkarna i Nicaragua, Kuba, Burma och Nord-Korea.

Nu var det dock inte DEN länken som jag hänvisade till utan den sista länken i inlägget som du kommenterade. Länken från Lazy som går HIT: http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4050990,00.html

Befolkningen?

40 år? scratch

Som säkert även du kan förmärka så är befolkningen inte heller i Lybien en homogen massa. Öppna ögonen. Ser du inte att de skjuter på varandra? M a o är
    befolkningen delad i sina olika uppfattningar.
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2011-04-03, 12:57

Infra skrev:
    DirtyDog skrev:

Befolkningen?

40 år? scratch

Som säkert även du kan förmärka så är befolkningen inte heller i Lybien en homogen massa. Öppna ögonen. Ser du inte att de skjuter på varandra. M a o är
    befolkningen delad..

?????????? affraid affraid affraid affraid
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-04-03, 14:54

Infra skrev:Befolkningen?

40 år? scratch

Som säkert även du kan förmärka så är befolkningen inte heller i Lybien en homogen massa. Öppna ögonen. Ser du inte att de skjuter på varandra? M a o är befolkningen delad i sina olika uppfattningar.
    Absolut, landet består ju av en massa olika stammar och liknande grupperingar. Dock verkar det ganska klart att en övertygande majoritet är emot honom och att orsaken till att han sitter kvar beror på hans överlägsenhet gällande vapeninnehav. Dock finns det väl ännu inget som talar för att oppositionen är så mycket bättre. Därav många länders tveksamhet till hjälp. Wink

Sen får vi inte glömma bort hans speciella kvinnliga livvaktsstyrka. Twisted Evil

Israel - laglöshetens väg - Sida 10 Thumbs_gadaffi-0001
    Israel - laglöshetens väg - Sida 10 Thumbs_gadaffi-0002
    Israel - laglöshetens väg - Sida 10 Thumbs_gadaffi-0003
    Israel - laglöshetens väg - Sida 10 Thumbs_gadaffi-0004
    Israel - laglöshetens väg - Sida 10 Thumbs_gadaffi-0005
    Israel - laglöshetens väg - Sida 10 Thumbs_gadaffi-0006
    Israel - laglöshetens väg - Sida 10 Thumbs_gadaffi-0007
    Israel - laglöshetens väg - Sida 10 The-best-looking-tiger-ever08

Hmm, den sista kanske blev lite fel? Laughing
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-04-03, 23:23

Lazy: "min gissning är att
    palestinavännerna slutar att hänvisa till honom nu."

Nej då Lazy, inte alls. Att han har böjt sig för utpressning, mutor eller hot berör inte vår ståndpunkt. Även Goldstone förutan är vi bara alltför medvetna om vad som utspelade sig i Gaza dec. -08 jan -09. Inte sant.

Allt utspelades för öppen ridå och var ett entydigt folkmord på civila kvinnor och barn anställt av den israeliska terrorstaten.

Det behövs knappast någon som lägger den verkligheten tillrätta för oss.
    Vad som utspelades är glasklart sen första dagen. Det utspelades inför öppen ridå.

Likadant vad som uspelades i Medelhavet sistlidna juni. Massmord inför öppen ridå.
    Tolkningar och tillrättaläggningar a lá Telaviv betackar vi oss för.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4436133

Det är ju rena löjan att som du tro att verkligheten behöver nån sorts
    överstepräst eller uttolkare. Tror du att alla utom en korrumperad kuf
    är tappade bakom en vagn? Det är vad israel tycks tro i alla fall.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article890991/Gardell-Israel-begick-overlagt-mord.html

Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-04-04, 07:41

israel kommer aldrig att lyckas kväsa palestiniernas frihetslängtan. Flera laster har redan runnit igenom skurkstatens grovmaskiga terrornät-

http://www.dn.se/nyheter/varlden/israel-bordade-fartyg-med-vapen-till-gaza.

Israel - laglöshetens väg - Sida 10 Israel-bordade-fartyg-med-vapen-till-gaza

[img]Israel - laglöshetens väg - Sida 10 Mrdarhajen[/img]

Bakgrunden till detta inlägg är en huvudrubrik i DN imorse. Jag hann inte mer än skriva raderna högst upp så hade hela saken mörkats. Undrar just varför? Kom nån av bödlarna till skada den här gången, eller blev de rentav sänkta. Hoppas på det senare "elak" som jag är.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-04-04, 08:02

lazy skrev:
    Infra skrev:Nu är den israeliska mordmaskinen ute och plöjer på Gazaremsan igen.
    I gryningstimmarna fick tre oskyldiga paslesinier plikta med livet.
    Deras brott: de var palestinier
    .

??? "Hamas identified the three as Ismael Lubbad, Abdallah Lubbad and Mohammed Eldayah, who were all members of the Islamist group's Izz al-Din al-Qassam Brigades."

Ynet

Infra kanske ngn gång ska bemöda sig om att innan han skriver ta reda på
    fakta så slipper det bli så fel, varje gång.

Förresten så har jag en kul grej om Goldstone också, min gissning är att
    palestinavännerna slutar att hänvisa till honom nu.

"WASHINGTON – Richard Goldstone regrets a report that accused Israel of war crimes. In an article published Friday in the Washington Post, titled "Reconsidering the Goldstone Report on Israel and war crimes," the South African judge wrote: "If I had known then what I know now, the Goldstone Report would have been a different document."

Ynet

Tillåt mig gissa. 1)Mussad har knäppt några komprommetterande bilder på Goldstone i säng med nån yngre skönhet, kanske t o m en minderårig. 2)Mussad kanske har grävt fram något mindre fördelaktigt från Goldstones långa karriär som domare i appartheidstaten Sydafrika.

"Det har tillkommit nya omständigheter" påstår Goldstone. Är det för mycket begärt att be honom prata ur skägget och kläcka ur sig dessa nya omständigheter. Det är väl inte ett universitetserbjudande för hans dotter t ex.

Minns det mest slitna amerikanska ordspråket: "Alla går att köpa, det är bara frågan om priset".
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-04-04, 20:35

Stackars Infra som fått alla sina illusioner krossade som en kackerlacka
    och nu måste hitta ngn annan förklaring än att Goldstone till slut fick
    upp ögonen för hur utnyttjad han blivit. Crying or Very sad
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-04-04, 20:39

lazy skrev:Stackars Infra som fått alla sina illusioner krossade som en kackerlacka

Undrar om inte den sista passusen visar starkt även på hur han är, all går att köpa.....
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-04-04, 21:41

lazy skrev:Stackars Infra som fått alla sina illusioner krossade som en kackerlacka

V v och kalla mig inte kackerlacka. Det är nu man utnyttjar Goldstone.
    Vi som vet sanningen om terrorstaten och dess blodiga gärningar behöver
    inget kvitto på att "vi tycker rätt". Vi tror bara våra egna ögon.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-04-04, 22:46

jag matar min skäggagam med kackerlackor, och en sak är säker, jag skulle INTE mata honom med dig, jagvill inte han ska bli sjuk
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-04-04, 22:49

Sniperace skrev:jag matar min skäggagam med kackerlackor, och en sak är säker, jag skulle INTE mata honom med dig, jagvill inte han ska bli sjuk

Laughing Laughing Laughing
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-04-04, 23:27

Sniperace skrev:jag matar min skäggagam med kackerlackor, och en sak är säker, jag skulle INTE mata honom med dig, jagvill inte han ska bli sjuk

Evil or Very Mad Det där alltså......
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-04-05, 08:35

Skäggam? Tja......

Han har väl gott om mat där du bor. Du kan väl sitta vid datorn och plocka från närmaste vägg.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-04-05, 10:10

Infra skrev:

Skäggam? Tja......

Han har väl gott om mat där du bor. Du kan väl sitta vid datorn och plocka från närmaste vägg.

Nej, men en vän föder upp sådana i speciella lådor, och jag handmatar "Egon" med dem, du vet det är inte likadant i alla hem, bara för att du har sådana kompisar på dina vägger ska du inte tro det är så hos alla andra.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-04-05, 10:12

Infra skrev:

vad då, säg mig vad du menar istället för halvkvädna visor...
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-04-05, 20:14

Sniperace skrev:
    Infra skrev:

Jag menar bara att svinhugg går igen. Men det är inget hot utan ett löfte. Sen ska du inte försöka ställa dig in hos Lazy - det är mig hon älskar! Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-04-05, 20:20

Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:

Jag menar bara att svinhugg går igen. Men det är inget hot utan ett löfte. Sen ska du inte försöka ställa dig in hos Lazy - det är mig hon älskar! Very Happy

ställa in mig hos lazy?
    älskar?

min fru heter INTE LAzy, och vi älskar varandra helhjärtat, och jag behöver inte kärlek mer än från en kvinna, från andra räcker det med vänskap...

Och nej, jag tror nog inte Lazy älskar dig som du tror, möjligen ungefär som en böld i röven, på en cykeltur i ösregn' *asg*

sedan får du väl tycka som du vill att jag är mån om min skäggagams föda så hon inte blir sjuk.
    men jag tar en kackerllacka eller syrsa, håller den i bakänden mellan tumme o pekfinger, sträcker fram den mot "egon" och säger här har du en INFRA, och han blir så glad och slukar den direkt!!
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2011-04-05, 23:20

Sniperace skrev:
    Infra skrev:

Halvkvädna visor är inget bra. Det är bättre så här ...

Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-04-06, 09:41

Snipern: "...... jag tar en kackerllacka eller syrsa, håller den i bakänden mellan tumme o pekfinger, sträcker fram den mot "egon"......"

Jasså. Han heter Egon. Tja - det är väl den enda vän du har kvar. Vårda väl din vänskap med den där skäggamen. Man vet aldrig hur länge man får ha varandra.

Senast ändrad av Infra den 2011-04-06, 09:52, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-04-06, 09:42

Vi var i höjd med Saloniki när molnen drev isär och vi såg Egiska Havet klart och tydligt.
    Det var en skönhet utan like, nästan som i en sagovarld, när vi flög över dom Nordliga Sporaderna.
    Vi rundade Pirèus och landa' i Aten. Staden låg där, vit och lockande, i solen.
    Men jag stanns' vid en TV-skärm som stod i ankomsthallen.
    Jag ville se dom sista nyheterna från Jerusalem.
    Och under Sions kalla stjärna såg jag småflickor som fallit,
    med blodrosor på blusarna där kulorna trängt in.
    Under Sions kalla stjärna såg jag samma blanka terror
    som jag minns den från Warszawa och Berlin.
    Jag skulle segla över havet, ner till Haifa från Athen, med några hundra deporterade palestiner.
    Men det var svårt att finna ett fartyg som var till salu för nå't sån't på grund av pressen på den greska regeringen.
    Men jag försökte kultivera mej, i väntan på besked, så jag drev omkring en del i kvarteren runt Omonia.
    Jag såg bouzoukidans i Plaka, jag såg det slitna Parthenon. Och varje afton såg jag nyheterna från Jerusalem.

Så fann man så ett fartyg, i Larnaca på Cypern, Och vi talade om vår resa halva natten.
    Och vi skrattade hysteriskt när israeliske ministern stor och upphöjde oss till mördare i TV.
    Men vi skrattade inte längre när vi såg i morgonbladet att dom som chartrat båten mördats samma natt.
    Man hade sprängt dom i atomer vid en räd mot deras bilar. Så nu satt vi framför nyheterna från Jerusalem.

Vi söp oss fulla på hotellet bland tysta palestinier och bland agenter från Mossad som köpte vykort.
    Men alla ville ändå resa, det fanns ju, trots allt, en båt, och ingen orkade längre räkna dom som stupat.
    Så, i gryningen, kom beskedet, vi alla visste skulle komma, om att fartyget hade sprängts i Larnaca.
    Så jag reste från Athen med dödens trötthet i mitt hjärta. Och på kvällen såg jag nyheterna från Jerusalem.

[center]
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-04-06, 09:52

Infra skrev:Snipern: "...... jag tar en kackerllacka eller syrsa, håller den i bakänden mellan tumme o pekfinger, sträcker fram den mot "egon"......"

Jasså. Han heter Egon. Tja - det är väl den enda vän du har kvar.

Nejdå, det är inte som för dig, jag är omgioven av omtänksamma vänner som ställker upp i vått och torrt, så även där sket det sig för dig din ensamme stackare

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 21:35