Är det bättre att ett litet fåtal får nästan allt, och det stora flertalet får dela på nästan inget???
Förmodligen, eftersom MyAss och Secrist inbillar sig att de tillhör gruppen som kommer att få.
Är det bättre att ett litet fåtal får nästan allt, och det stora flertalet får dela på nästan inget???
RedCloud skrev:Vilket system föredrar du ?
Ett system där profit går före människors väl och ve.
Ett system där natur och miljön offras på tillväxtens altare.
Ett system där allt har en prislapp och där precis allt värderas i pengar.
Ett system som med regelbundhet kraschar och notan får betalas av andra.
eller
Ett system där människors väl o ve går före profit.
Ett system där natur och miljö går före tillväxt.
Ett system där andra värden än pengar är det viktigaste.
Ett system som mer tror på eko-nomi än ekonomi.
Valet är ditt.....tro inte på neocons....
jasså? så ser inte mitt "utopia" ut, kan bero på att jag inte överdriver eller underdriver så förbannat hela tiden..........Secrist skrev:Eller ska man inte sträva efter att förbättra och försöka nå utopia?
Inte till en nivå där man förlorar kontakten med verkligheten. I Utopia skulle man ha 100 % i A-kassa och 100 % i sjukersättning. Varför inför vi inte detta då redan idag?
ANNA2LINK skrev:RedCloud skrev:Vilket system föredrar du ?
eller
Bra skrivet Red C och det givna alternativet blir för mig det andra alternativet...
theward skrev:jasså? så ser inte mitt "utopia" ut, kan bero på att jag inte överdriver eller underdriver så förbannat hela tiden..........Secrist skrev:Eller ska man inte sträva efter att förbättra och försöka nå utopia?
Inte till en nivå där man förlorar kontakten med verkligheten. I Utopia skulle man ha 100 % i A-kassa och 100 % i sjukersättning. Varför inför vi inte detta då redan idag?
nivåerna 80% upp till taken som är idag, ser jag inga fel på.
Nåja man kunde ju höja a-kassetaket med några 1000-lappar så fkler verkligen fick 80% av sin lön
Dock tycker jag sjukersättning skulle ligga högre än de 64% som är dagens nivå...eler iaf ha ett lägstabelopp som är 1000-lapp högre än socbidraget.....
redalert skrev:ANNA2LINK skrev:RedCloud skrev:Vilket system föredrar du ?
eller
Bra skrivet Red C och det givna alternativet blir för mig det andra alternativet...
Den första meningen är en förutsättning för att någon av de andra skall gå att genomföra, utan profit inget annat heller!
Snille, hur ska någon av de andra gå att genomföra om profit går före människors väl och ve ?redalert skrev:ANNA2LINK skrev:RedCloud skrev:Vilket system föredrar du ?
eller
Den första meningen är en förutsättning för att någon av de andra skall gå att genomföra, utan profit inget annat heller!
ANNA2LINK skrev:theward skrev:jasså? så ser inte mitt "utopia" ut, kan bero på att jag inte överdriver eller underdriver så förbannat hela tiden..........Secrist skrev:Eller ska man inte sträva efter att förbättra och försöka nå utopia?
Nåja man kunde ju höja a-kassetaket med några 1000-lappar så fkler verkligen fick 80% av sin lön
Dock tycker jag sjukersättning skulle ligga högre än de 64% som är dagens nivå...eler iaf ha ett lägstabelopp som är 1000-lapp högre än socbidraget.....
64% är en sjukt låg nivå. När man är sjuk så har man mycket omkostnader också, visserligen får man dra ner på dom en del. Man har defintivt inte råd med lika mycket som när man är frisk och har jobb.
formsvackan skrev:Snille, hur ska någon av de andra gå att genomföra om profit går före människors väl och ve ?redalert skrev:ANNA2LINK skrev:RedCloud skrev:Vilket system föredrar du ?
eller
redalert skrev:ANNA2LINK skrev:theward skrev:jasså? så ser inte mitt "utopia" ut, kan bero på att jag inte överdriver eller underdriver så förbannat hela tiden..........Secrist skrev:Eller ska man inte sträva efter att förbättra och försöka nå utopia?
64% är en sjukt låg nivå. När man är sjuk så har man mycket omkostnader också, visserligen får man dra ner på dom en del. Man har defintivt inte råd med lika mycket som när man är frisk och har jobb.
Jasså det säger du Anna N.S.B.?
Är man sjuk så bryr man sig inte om pengar!
Att du är programmerare hade jag aldrig kunnat gissa. Jag har under flera år trott dig vara ett arbetsskyggt tidningsbud.redalert skrev:Nej Peter med foliehatten något snille blir du aldrig även en schimpans klarar av att sitta och programmera ser det ut som!
Att både apor o krukväxter lyckas bättre med aktiehandel än 90% av aktiemäklarena gör..., enligt studier...formsvackan skrev:Att du är programmerare hade jag aldrig kunnat gissa. Jag har under flera år trott dig vara ett arbetsskyggt tidningsbud.redalert skrev:Nej Peter med foliehatten något snille blir du aldrig även en schimpans klarar av att sitta och programmera ser det ut som!
Förklara gärna hur något av det andra blir genomförbart om profiten går före människan. Man kan alltid hoppas att du är ensam om att tro något så dumt, men det vore nog att underskatta dumheten hos den samlade forumhögern.
MartinLindgren skrev:Du vet att vad den här fåntratten redalert säger när han lägger sina ord i andras mun, är bara strunta i,
Han avsikt är bara att medvetet skapa oreda, vi som känner dig vet vad du står för Anna!
Självklart vill dom flesta normalt funtade medborgarna värna om ett sverige där alla har lika värde, frisk eller sjuk,
Det är i stort sett den svenska mentaliten valet i höst kommer handla om!
Secrist skrev:64% är en sjukt låg nivå. När man är sjuk så har man mycket omkostnader också, visserligen får man dra ner på dom en del. Man har defintivt inte råd med lika mycket som när man är frisk och har jobb.
Den förra regeringen förpassade 100 000-tals människor till den nivån.
Secrist skrev:Ja men det är ingen som klarar sig bra på den nivån. Den är för låg Secrist!!!
ca 500 000 människor lever på den nivån. Sorgligt men sant. Många som ett direkt resultat av den förra regeringens havererade sjukförsäkringspolitik. Det finns en anledning till alliansens reformer.
Secrist skrev:Är det inte bättre då att folk klarar sig på sina ersättningar än att bli tvingade att leva på bidrag?
Och det absolut bästa sättet att höja inkomsten är att komma tillbaka till arbete.
Secrist skrev:Är det inte bättre då att folk klarar sig på sina ersättningar än att bli tvingade att leva på bidrag?
Och det absolut bästa sättet att höja inkomsten är att komma tillbaka till arbete.
inser du att sjuka oftast inte sitter med armarna i kors och "gnyr" då???Secrist skrev:Förmodligen, eftersom MyAss och Secrist inbillar sig att de tillhör gruppen som kommer att få.
Tvärtom RC. Som alliansare inser jag att vill jag ha något så får jag jobba ihop det. Jag sitter inte med armarna i kors och gnyr tills staten tar hand om det.