Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
formsvackan
RedCloud
MartinLindgren
My Ass
8 posters

Vilket system föredrar vi ?

My Ass
    My Ass

Antal inlägg : 654

Vilket system föredrar vi ? Empty Vilket system föredrar vi ?

Inlägg  My Ass 2010-02-04, 20:54

Holland har idag en arbetslöshet på bara 3.6 %, Spanien har närmare 20 !!
    Sverige ligger på snittet inom OECD, har 8.6, ganska långt ifrån vissa vänsteristers domdedagsprofetior här på forum.

Holland har en felxibel arbetsmarknad med något som kallas "flexarbetare", de betalar inga sociala avgifter men saknar däremot anställningstryggheten, grovt sagt.

Vilket system föredrar vi?, det är snart dags att välja.

Behöver jag säga att jag föredrar det Holländska, det Spanska alternativet som vi förmodligen hamnar i om inte alliansen får utveckla sig, är en livsfarlig väg och kan leda till social oro, enorma ekonomiska problem, och bli ett hot mot välfärds staten.

Senast ändrad av My Ass den 2010-02-04, 21:35, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Vilket system föredrar vi ? Empty Sv: Vilket system föredrar vi ?

Inlägg  MartinLindgren 2010-02-04, 21:07

Vad tycker du själv, den som kan jobba jobbar svart, och skiter i alla andra,
    sjuka och gamla som inte kan jobba får skylla sig själva!

Ska alla ha sina egna sjukhus också, egna skolor till sina egna barn o.s.v!
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-02-04, 21:20

Vilket system föreedrar vi ?

de som du inte står för tjuven Ander....
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-04, 21:28

RedCloud skrev:
    Vilket system föreedrar vi ?

de som du inte står för tjuven Ander....

Jag föredrar demokrati,
    redclown föredrar alltså diktatur.

Måste du alltid bevisa vilken idiot du är ?Smile

Berättade ingen för dig att det där rökat slår ut hjärncellerna ?Smile
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-04, 21:31

MartinLindgren skrev:Vad tycker du själv, den som kan jobba jobbar svart, och skiter i alla andra,
    sjuka och gamla som inte kan jobba får skylla sig själva!

Va ????, bara för att du är en bidrags snyltare av rang betyder det inte att du kan låta ditt dåliga samvete rinna över hela tiden.Smile

Ska alla ha sina egna sjukhus också, egna skolor till sina egna barn o.s.v!

Nu låter du som Ohly, vad han gör i praktiken...Smile
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-04, 21:31

Jag föredrar demokrati,

Demokrati innebär tex att solidariskt betala skatt, det gör inte en svartarbetare.

Lögn 1.
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-04, 21:33

RedCloud skrev:
    Jag föredrar demokrati,

Demokrati innebär tex att solidariskt betala skatt, det gör inte en svartarbetare.

Lögn 1.

Ärligt talat, du verkar färdig för nån slags institution...Smile

Och det var knappast din första lögn som du så försynt försöker säga.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-04, 21:36

Ärligt talat, du verkar färdig för nån slags institution

ok
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-02-04, 21:38

My Ass skrev:Holland har idag en arbetslöshet på bara 3.6 %, Spanien har närmare 20 !!.
    Säger du det ?
    My Ass skrev:Sverige ligger på snittet inom OECD, har 8.6, ganska långt ifrån vissa vänsteristers domdedagsprofetior här på forum.
    För att rätta till dina dumheter en aning kanske vi också ta med i beaktande att regeringar runt om har satsat ofattbara 70.000 miljarder kronor för att försöka undvika den hotande kollapsen.

Du och andra ideologiska blindbockar får väl stå där och tro att de fria marknadskrafterna fixat biffen. Ingen kan få er att se längre än näsan räcker.

OBS, biffen är inte fixad ännu.
    My Ass skrev:Holland har en felxibel arbetsmarknad med något som kallas "flexarbetare", de betalar inga sociala avgifter men saknar däremot anställningstryggheten, grovt sagt.
    Det är väl inget nytt, daglönare borde du väl ha hört talas om förr.
    My Ass skrev:Vilket system föredrar vi?, det är snart dags att välja.
    Vill du som daglönare springa runt och sprätta dynga på den skånska slätten , är det väl ditt fria val.
    My Ass skrev:Behöver jag säga att jag föredrar det Holländska.
    Nej inte alls, vi förstår ändå hur oerhört dum du är.
    My Ass skrev:det Spanska alternativet som vi förmodligen hamnar i om inte alliansen får utveckla sig, är en livsfarlig väg och kan leda till social oro, enorma ekonomiska problem, och bli ett hot mot välfärds staten.
    Kan inte kommentera "det spanska alternativet" men du kan få litet info om det amerikanska.

Amerikanska företag har legat "ljusår" bakom europeiska vad användande av teknisk utveckling beträffar. Nu sket du väl nästan på dig Very Happy

Anledningen är, som VD:n för Texas, och därmed naturligtvis USA's största golvgrossist förklarade för mig på 80-talet när jag ifrågasatte avsaknaden av maskiner "på golvet", den obegränsade tillgången på "billiga negrer" utanför staketet varje morgon.

Sedan dess har man kommit på att kineser är ännu billigare vilket innebär att USA's underskott mot utlandet beräknas att under 2010 uppgå till hisnande 1,6 TRILLIONER $.

Var det "social oro, enorma ekonomiska problem, och ett hot mot välfärdsstaten" du surrade om ?

Senast ändrad av formsvackan den 2010-02-04, 21:39, ändrad totalt 1 gång
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-02-04, 21:39

My Ass skrev:
    RedCloud skrev:
    Jag föredrar demokrati,

Lögn 1.

Ärligt talat, du verkar färdig för nån slags institution...Vilket system föredrar vi ? Icon_smile

Och det var knappast din första lögn som du så försynt försöker säga.
    Alla vet vid det här laget vilka alla de andra är....även om man kommer tillbaka med ett nytt nick.
    Så vem försöker du egentligen lura?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-04, 22:17

Var det "social oro, enorma ekonomiska problem, och ett hot mot välfärdsstaten" du surrade om ?

så jävla ägd han blir varje gång han rör vid ett tangentbord svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander.

En fröjd att se....
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-02-04, 22:34

RedCloud skrev:

så jävla ägd han blir varje gång han rör vid ett tangentbord svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander.

En fröjd att se....
    Språkade med en liknande person idag...
    han påstod att 90% av de sjuka, inte var sjuka...(tack för den)
    och han slog sig för bröstet och menade att Alliansen städade upp efter sossarna......
    Det sjuka är ju att denna moderat.... skattefuskar med momsen på sitt företag(ja jag har bevis o funderar på att använda dem)
    Tydligen är svartarbeta o skattefusk ok, i högern värld, men sjuka är lata och fuskar...
    Fy fan, man blir äcklad rent ut sagt.... och jag sa till denne man att täppa till kakhålet eftersom han öht inte vet vad han talar om
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-04, 22:40

och jag sa till denne man att täppa till kakhålet eftersom han öht inte vet vad han talar om

gött
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2010-02-04, 22:47

My Ass skrev:Holland har idag en arbetslöshet på bara 3.6 %, Spanien har närmare 20 !!
    Sverige ligger på snittet inom OECD, har 8.6, ganska långt ifrån vissa vänsteristers domdedagsprofetior här på forum.

Holland har en felxibel arbetsmarknad med något som kallas "flexarbetare", de betalar inga sociala avgifter men saknar däremot anställningstryggheten, grovt sagt.

Behöver jag säga att jag föredrar det Holländska, det Spanska alternativet som vi förmodligen hamnar i om inte alliansen får utveckla sig, är en livsfarlig väg och kan leda till social oro, enorma ekonomiska problem, och bli ett hot mot välfärds staten.

Ja vi lär få räkna med att arb.lösheten kommer o stiga rejält. Förtidspensioneringar öka kraftigt och den samlade ekonomin kommer få stryka på fötterna. Det försäkringssystem vänstern förordar skapar behov. Fullt arbetsföra människor kommer stå utanför arb.marknaden, det kommer stå oss arbetande dyrt!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-02-04, 22:50

DMustaine skrev:
    My Ass skrev:Holland har idag en arbetslöshet på bara 3.6 %, Spanien har närmare 20 !!

Ja vi lär få räkna med att arb.lösheten kommer o stiga rejält. Förtidspensioneringar öka kraftigt och den samlade ekonomin kommer få stryka på fötterna. Det försäkringssystem vänstern förordar skapar behov av fullt arbetsföra människor, det kommer stå oss dyrt!
    Det är väl bra om det skapas behov av fullt arbetsföra människor, vore väl värre om det inte fanns behov av arbetskraft Vilket system föredrar vi ? Icon_wink
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-02-04, 22:50

Igen kommer arbetande få vända sig till staten för att få bidrag! Att leva på sin lön kommer åter bli en utopi! Ensamstående med barn kommer naturligtvis drabbas extra hårt!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-04, 22:51

Fullt arbetsföra människor kommer stå utanför arb.marknaden

Ja, kapitalism är för jävligt !
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-02-04, 22:56

DMustaine skrev:Igen kommer arbetande få vända sig till staten för att få bidrag! Att leva på sin lön kommer åter bli en utopi! Ensamstående med barn kommer naturligtvis drabbas extra hårt!
    nja det blir liksom inte mera sant, bara för ni upprepar det till leda
    Jag undrar hur du egentligen vill ha det?
    vill du hellre ha 10-15000 kr "mera" i plånboken varje år och ha ett urholkat trygghetssystem ifall du blir sjuk
    Eller är dessa småkronor inte värda mera om man nu har otur i livet?
    Du vet att att du måste spara i många år, för det ska uppväga välfärdsnedragningarna...
    hur länge klarar du dig på tex 20 000? om du blir utförsäkrad eller halkar ner på 65% av lönen om du blir långtidsarbetslös
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-02-04, 22:58

RedCloud skrev:
    Fullt arbetsföra människor kommer stå utanför arb.marknaden

Jag refererar till de åren av förtryck vänstern ansvarar för, men jag förstår, och du är ursäktad, att ditt nedrökta russin till intellekt inte greppar det!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Vilket system föredrar vi ? Empty Illa

Inlägg  Secrist 2010-02-04, 23:02

Och ändå lever du i ett land vars välstånd bygger på kapitalism/blandekonomi och överglänser kommunistländer med ljusår. Men vissa blir ju aldrig nöjda. Rolling Eyes
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-02-04, 23:08

theward skrev:
    DMustaine skrev:Igen kommer arbetande få vända sig till staten för att få bidrag! Att leva på sin lön kommer åter bli en utopi! Ensamstående med barn kommer naturligtvis drabbas extra hårt!
    vill du hellre ha 10-15000 kr "mera" i plånboken varje år och ha ett urholkat trygghetssystem ifall du blir sjuk
    Du vet att att du måste spara i många år, för det ska uppväga välfärdsnedragningarna...
    hur länge klarar du dig på tex 20 000? om du blir utförsäkrad eller halkar ner på 65% av lönen om du blir långtidsarbetslös

Du talar om 65% som om det vore ett skräckscenario! Fakta är att Vänstern förtidspensionerade 140 pers om dagen i över 10 år till 65% av lönen! Det lämnade över en halv miljon människor i evig fattigdom! Det var inge snack om rehabilitering då! Det var en manöver för att få de ur arb.löshets statistiken! Det är en skam i svensk historia! Alliansen har fått tillbaka en del arbetsföra in till ett värdigt liv igen! En sak måste du även begripa, för varje arbetsför person som åter kommer i arbete sparas mkt skattemedel för de som verkligen behöver det! Därför kan man sänka skatter om man har en tillräckligt stor del arbetande och det ger ändå mer intäkter till staten!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-04, 23:10

Och ändå lever du i ett land vars välstånd bygger på kapitalism/blandekonomi och överglänser kommunistländer med ljusår. Men vissa blir ju aldrig nöjda.

Är det nu "Du borde flytta till Nord Korea" ska komma ?
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-02-04, 23:15

DMustaine skrev:
    theward skrev:

Du talar om 65% som om det vore ett skräckscenario! Fakta är att Vänstern förtidspensionerade 140 pers om dagen i över 10 år till 65% av lönen! Det lämnade över en halv miljon människor i evig fattigdom! Det var inge snack om rehabilitering då! Det var en manöver för att få de ur arb.löshets statistiken! Det är en skam i svensk historia! Alliansen har fått tillbaka en del arbetsföra in till ett värdigt liv igen! En sak måste du även begripa, för varje arbetsför person som åter kommer i arbete sparas mkt skattemedel för de som verkligen behöver det! Därför kan man sänka skatter om man har en tillräckligt stor del arbetande och det ger ändå mer intäkter till staten!
    Dittresonemang skulle stämma om :
    1 det fanns någon rehab värd namnet nu
    2 om pengarna man sparade på att lagstagda bort många av sjukdomarna, gick till de som var kvar i systemet, dvs de som är i riktigt uselt skick
    Sen är det ju så att ingen tvingats till sjukersättning förr , men nu tvingas man ut på arbetsmarknaden oavsett hur man mår
    Jag förundras ständigt över vad lite, många vet om hur det ser ut i verkligheten
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-02-04, 23:16

RedCloud skrev:
    Och ändå lever du i ett land vars välstånd bygger på kapitalism/blandekonomi och överglänser kommunistländer med ljusår. Men vissa blir ju aldrig nöjda.

Är det nu "Du borde flytta till Nord Korea" ska komma ?
    Du kan väl ändå inte mena att han begripit att välståndet byggts upp med vänsterpolitik Very Happy
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-05, 11:35

formsvackan skrev:
    My Ass skrev:Holland har idag en arbetslöshet på bara 3.6 %, Spanien har närmare 20 !!.
    Säger du det ?
    My Ass skrev:Sverige ligger på snittet inom OECD, har 8.6, ganska långt ifrån vissa vänsteristers domdedagsprofetior här på forum.
    För att rätta till dina dumheter en aning kanske vi också ta med i beaktande att regeringar runt om har satsat ofattbara 70.000 miljarder kronor för att försöka undvika den hotande kollapsen.

Du ska rätta till dina egna dumheter inan du tar till orda. Du förutspådde väl typ, 15-20% arbsetslöshet i Sverige.

Du och andra ideologiska blindbockar får väl stå där och tro att de fria marknadskrafterna fixat biffen. Ingen kan få er att se längre än näsan räcker.

Se ovan

OBS, biffen är inte fixad ännu.
    My Ass skrev:Holland har en felxibel arbetsmarknad med något som kallas "flexarbetare", de betalar inga sociala avgifter men saknar däremot anställningstryggheten, grovt sagt.
    Det är väl inget nytt, daglönare borde du väl ha hört talas om förr.
    My Ass skrev:Vilket system föredrar vi?, det är snart dags att välja.
    Vill du som daglönare springa runt och sprätta dynga på den skånska slätten , är det väl ditt fria val.
    My Ass skrev:Behöver jag säga att jag föredrar det Holländska.
    Nej inte alls, vi förstår ändå hur oerhört dum du är.

Ja, fy vad dumma vi är som föredrar ett samhälle där folk arbetar istället för inte...
    Alla med mer än en hjärncell kan ju fundera ut vem av oss som är ideologiskt förblindad...

My Ass skrev:det Spanska alternativet som vi förmodligen hamnar i om inte alliansen får utveckla sig, är en livsfarlig väg och kan leda till social oro, enorma ekonomiska problem, och bli ett hot mot välfärds staten.
    Kan inte kommentera "det spanska alternativet" men du kan få litet info om det amerikanska.

Amerikanska företag har legat "ljusår" bakom europeiska vad användande av teknisk utveckling beträffar. Nu sket du väl nästan på dig Very Happy

Anledningen är, som VD:n för Texas, och därmed naturligtvis USA's största golvgrossist förklarade för mig på 80-talet när jag ifrågasatte avsaknaden av maskiner "på golvet", den obegränsade tillgången på "billiga negrer" utanför staketet varje morgon.

Sedan dess har man kommit på att kineser är ännu billigare vilket innebär att USA's underskott mot utlandet beräknas att under 2010 uppgå till hisnande 1,6 TRILLIONER $.

Du bara kan inte låta bli att skriva om ditt hatobjekt och din store satan, USA...vad det ideologisdkt förblindad du var sa du.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 03:45