My Ass skrev:Holland har idag en arbetslöshet på bara 3.6 %, Spanien har närmare 20 !!.
Säger du det ?
My Ass skrev:Sverige ligger på snittet inom OECD, har 8.6, ganska långt ifrån vissa vänsteristers domdedagsprofetior här på forum.
För att rätta till dina dumheter en aning kanske vi också ta med i beaktande att regeringar runt om har satsat ofattbara 70.000 miljarder kronor för att försöka undvika den hotande kollapsen.
Du och andra ideologiska blindbockar får väl stå där och tro att de fria marknadskrafterna fixat biffen. Ingen kan få er att se längre än näsan räcker.
OBS, biffen är inte fixad ännu.
My Ass skrev:Holland har en felxibel arbetsmarknad med något som kallas "flexarbetare", de betalar inga sociala avgifter men saknar däremot anställningstryggheten, grovt sagt.
Det är väl inget nytt, daglönare borde du väl ha hört talas om förr.
My Ass skrev:Vilket system föredrar vi?, det är snart dags att välja.
Vill du som daglönare springa runt och sprätta dynga på den skånska slätten , är det väl ditt fria val.
My Ass skrev:Behöver jag säga att jag föredrar det Holländska.
Nej inte alls, vi förstår ändå hur oerhört dum du är.
My Ass skrev:det Spanska alternativet som vi förmodligen hamnar i om inte alliansen får utveckla sig, är en livsfarlig väg och kan leda till social oro, enorma ekonomiska problem, och bli ett hot mot välfärds staten.
Kan inte kommentera "det spanska alternativet" men du kan få litet info om det amerikanska.
Amerikanska företag har legat "ljusår" bakom europeiska vad användande av teknisk utveckling beträffar. Nu sket du väl nästan på dig
Anledningen är, som VD:n för Texas, och därmed naturligtvis USA's största golvgrossist förklarade för mig på 80-talet när jag ifrågasatte avsaknaden av maskiner "på golvet", den obegränsade tillgången på "billiga negrer" utanför staketet varje morgon.
Sedan dess har man kommit på att kineser är ännu billigare vilket innebär att USA's underskott mot utlandet beräknas att under 2010 uppgå till hisnande 1,6 TRILLIONER $.
Var det "social oro, enorma ekonomiska problem, och ett hot mot välfärdsstaten" du surrade om ?