theward 2010-02-07, 18:53
redalert skrev: ANNA2LINK skrev: Sossar ee lata skrev:låt de som vill tjäna pengar, skaffa sig makt etc etc, lev ditt liv så lerver de andra sitt, så enkelt är det lilla gumman.
Jag lever mitt liv SEL där mina familjs hälsa går före pengar. Jag sätter hälsan som nr ett. Man är inte lyckligare pga att ha en stor plånbok,men alla i Sverige bör kunna ha ett värdigt liv värd namnet annars lever man inte i en välfärdsstat anser jag. I dag i Sverige så växer orättvisorna mer och mer och problem följer med det. Jag är helt 110% säker på att om vi i Sverige ser till att alla medborgare får det så bra som det är möjligt så kommer våra gemensamma problem att minska i landet pga det. Det är det som politik handlar om just om att befolkningen i Sverige/ världen ska kunna ha så bra liv som det är möjligt utan alla hot och faror som skadar oss människor!!!
Anna N.S.B. alla försöker att få ett så bra liv som möjligt, politiken består i att bluffa folk att tro att det är de som levererar detta!
ja fast metoderna till att uppnå "ett så bra liv som möjligt", skiljer sig väldigt mkt mellan olika individer.
inte bara det, utan också definitionen av vad ett bra liv, är för något.
skiljer sig markant mellan olika personer
Vissa har ingen skam i kroppen och saknar helt medkänsla och kärlek till vare sig människa, djur och natur
ps desutom verkar du igen förespråka total anarki