Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
formsvackan
theward
Secrist
RedCloud
F.I.S.T
ANNA2LINK
10 posters

Makt,status, pengar och ytlighet

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Makt,status, pengar och ytlighet - Sida 2 Empty Företagsam

Inlägg  Secrist 2010-02-04, 01:10

... för visst var det secrist som var företagsam ???.... enligt egen utsago ..?

Nu skrev jag visserligen "personlig drivkraft" men jag har väl även ett visst mått av företagsamhet. Som det gamla ordspråket säger "Gud hjälper den som hjälper sig själv".
    Secrist
    Secrist

Makt,status, pengar och ytlighet - Sida 2 Empty Marknad

Inlägg  Secrist 2010-02-04, 01:12

havererar gör även den frisläppta marknadsekonomin

Den har också sina brister men har historiskt varit oändligt mer framgångsrik än kommunismen. Hela sveriges välstånd bygger på marknadsekonomi/blandekonomi.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Makt,status, pengar och ytlighet - Sida 2 Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

Inlägg  F.I.S.T 2010-02-04, 01:12

Secrist skrev:... för visst var det secrist som var företagsam ???.... enligt egen utsago ..?

Nu skrev jag visserligen "personlig drivkraft" men jag har väl även ett visst mått av företagsamhet. Som det gamla ordspråket säger "Gud hjälper den som hjälper sig själv".

men då borde du ju kunna tro på att det går att fixa en bättre morgondag.. ??
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Makt,status, pengar och ytlighet - Sida 2 Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

Inlägg  F.I.S.T 2010-02-04, 01:14

Secrist skrev:havererar gör även den frisläppta marknadsekonomin

Den har också sina brister men har historiskt varit oändligt mer framgångsrik än kommunismen. Hela sveriges välstånd bygger på marknadsekonomi/blandekonomi.

ja när blandningen är rätt så är det bra ... men nu håller det på att bli för stor del marknaden, och för liten del medborgarna...
    Secrist
    Secrist

Makt,status, pengar och ytlighet - Sida 2 Empty Morgondagen

Inlägg  Secrist 2010-02-04, 01:22

men då borde du ju kunna tro på att det går att fixa en bättre morgondag.. ??

Ja, tror man inte på det så kan man ju lika gärna gå och skjuta sig.
    Secrist
    Secrist

Makt,status, pengar och ytlighet - Sida 2 Empty Dröm

Inlägg  Secrist 2010-02-04, 01:24

ja när blandningen är rätt så är det bra ... men nu håller det på att bli för stor del marknaden, och för liten del medborgarna...

Kanske, kanske inte. Beror väl på vad man tycker om.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

Makt,status, pengar och ytlighet - Sida 2 Empty Lilla lilla Anna Panna

Inlägg  Sossar ee lata 2010-02-04, 01:52

låt de som vill tjäna pengar, skaffa sig makt etc etc, lev ditt liv så lerver de andra sitt, så enkelt är det lilla gumman.
    captaincodd
    captaincodd

Antal inlägg : 904

Makt,status, pengar och ytlighet - Sida 2 Empty Tyvärr SeL

Inlägg  captaincodd 2010-02-04, 02:08

så kommer alldeles för många iklämm på vägen.Du vet dessa männskor som tävlar mot väderkvarnar, dom är egentligen neggo för de flest.Samhället skulle fungera lite annnorlunda bara,lite varmare för flertalet och framförallt rättvisare på alla sätt utan dessa egotrippar,,,,Imagine Rolling Eyes
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-02-04, 10:47

theward skrev:
    Sniperace skrev:
    theward skrev:
    Secrist skrev:nää inte alls....även om jag skulle tro att förhållandet är typ 60-40 till högern eler nåt sånt
    Det jag menar är att en majoritet av de stora "kapitalisterna" röstar nog blått

Och vad händer med avdankade vänsterpolitiker? Så fort de lämnar politiken så får de toppjobb inom det privata näringslivet. Så så himla vänstervridna är de inte. Det handlar mer om vad som är bäst för stunden.
    ja och det är nåt jag verkligen inte gillar...
    Folk borde leva som man lär eller iaf ha någon form av sans och förnuft.....
    Fast makt och pengar verkar göra människor till sämre individer över tid, sad but true

och där besannas min tes om människans inneboende egoism och girighet.
    Alla är inte sådana.....men tyvärr "premieras" egoismen och girigheten i dagens samhälle

i de flesta fall så förförs människan av makt och pengar, det är nog undantagsfall att så inte sker när de kommer åt dessa saker... tyvärr
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-02-07, 17:44

Sossar ee lata skrev:låt de som vill tjäna pengar, skaffa sig makt etc etc, lev ditt liv så lerver de andra sitt, så enkelt är det lilla gumman.

Jag lever mitt liv SEL där mina familjs hälsa går före pengar. Jag sätter hälsan som nr ett. Man är inte lyckligare pga att ha en stor plånbok,men alla i Sverige bör kunna ha ett värdigt liv värd namnet annars lever man inte i en välfärdsstat anser jag. I dag i Sverige så växer orättvisorna mer och mer och problem följer med det. Jag är helt 110% säker på att om vi i Sverige ser till att alla medborgare får det så bra som det är möjligt så kommer våra gemensamma problem att minska i landet pga det. Det är det som politik handlar om just om att befolkningen i Sverige/ världen ska kunna ha så bra liv som det är möjligt utan alla hot och faror som skadar oss människor!!!
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-02-07, 18:27

ANNA2LINK skrev:
    Sossar ee lata skrev:låt de som vill tjäna pengar, skaffa sig makt etc etc, lev ditt liv så lerver de andra sitt, så enkelt är det lilla gumman.

Jag lever mitt liv SEL där mina familjs hälsa går före pengar. Jag sätter hälsan som nr ett. Man är inte lyckligare pga att ha en stor plånbok,men alla i Sverige bör kunna ha ett värdigt liv värd namnet annars lever man inte i en välfärdsstat anser jag. I dag i Sverige så växer orättvisorna mer och mer och problem följer med det. Jag är helt 110% säker på att om vi i Sverige ser till att alla medborgare får det så bra som det är möjligt så kommer våra gemensamma problem att minska i landet pga det. Det är det som politik handlar om just om att befolkningen i Sverige/ världen ska kunna ha så bra liv som det är möjligt utan alla hot och faror som skadar oss människor!!!

Anna N.S.B. alla försöker att få ett så bra liv som möjligt, politiken består i att bluffa folk att tro att det är de som levererar detta!
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-02-07, 18:32

redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Anna N.S.B. alla försöker att få ett så bra liv som möjligt, politiken består i att bluffa folk att tro att det är de som levererar detta!

Det finns dom politiker som är "bluffare" men dom flesta politiker är inte det. Vore det så så har inte demokratin någon som helst framtid! Men dagens politiker borde verkligen jobba för människors bästa och det får man hoppas att dom flesta politiker gör.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-02-07, 18:53

redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:

ja fast metoderna till att uppnå "ett så bra liv som möjligt", skiljer sig väldigt mkt mellan olika individer.
    inte bara det, utan också definitionen av vad ett bra liv, är för något.
    skiljer sig markant mellan olika personer
    Vissa har ingen skam i kroppen och saknar helt medkänsla och kärlek till vare sig människa, djur och natur
    ps desutom verkar du igen förespråka total anarki

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 14:31