Jag ska förklara lite vad jag menar. I samhället i dag så styrs vi av dom som har makten,ibland alltför mycket. När det har med lagar och regler i samhället är det en sak, men törs vi ex gå emot chefen på våra arbeten i dagens samhälle där vi får slåss om jobben? I dag så är det arbetsgivarens marknad många gånger. Arbetsgivarna har många att välja på när det gäller anställningar eftersom många söker samma jobb i dag.
Handlar våra arbeten nästan bara av status i dag, ja vad vi har för "titel" och hur värdesätts dom yrken som vi har i samhället? Har alla yrken en värdig lön? Jag anser att många löner är för låga i dag och en del löner är alldeles för höga. Dom yrken som har för låga löner är ex: Städare/städerskor,vårdbiträden, undersköterskor, kassörskor mm och dom yrken som har för höga löner ex: Politiker(på riksnivå, landsting, kommun),en del höga chefer,läkare mm.
Jag anser att lönerna i sahället bör bli bättre fördelade mellan våra yrken, att gapet är alldeles för stora i dag mellan folk och folk. Klyftorna ökar mer och mer känns det som...
Betyder pengar allt för människor så mycket så att pengar är den största drivkraften av dom alla? Betyder makt och pengar allt för många av oss så mycket så det påverkar våra liv alldeles för mycket?
Sen det här med ytlighet. Det är bara att läsa vad våra ex kvällstidningar som: Aftonbladet och Expressen skriver mycket om. Det som tidningar skriver om mycket och många tycker om att läsa är om andras olycka(ex Tiger och Elin), människors utseende(plastikoperationer,trådsmala tjejer mm). Sen sådant som tidningarna skriver ex om Anna Anka, kungafamiljen som ofta har med ytlighet att göra...
Man kan ju undra vad vi lever i för värld? Borde vi människor inte gå in för viktigare saker många gånger som ex: Våran hälsa, miljön vi lever i och ja sånt som är viktigare än mycket av detta som jag har tagit upp? Vi människor borde tänka om många gånger om hur vi skulle vilja ha det i samhället än att vara fixerade av saker och ting som inte är lika viktigt...