Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
formsvackan
theward
Secrist
RedCloud
F.I.S.T
ANNA2LINK
10 posters

    Makt,status, pengar och ytlighet

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-02-03, 14:20

    Vad är det för samhälle som vi lever i igentligen? Är det bara makt,status, pengar och ytlighet som gäller i dagens samhälle? Man kan ju verkligen undra.

    Jag ska förklara lite vad jag menar. I samhället i dag så styrs vi av dom som har makten,ibland alltför mycket. När det har med lagar och regler i samhället är det en sak, men törs vi ex gå emot chefen på våra arbeten i dagens samhälle där vi får slåss om jobben? I dag så är det arbetsgivarens marknad många gånger. Arbetsgivarna har många att välja på när det gäller anställningar eftersom många söker samma jobb i dag.

    Handlar våra arbeten nästan bara av status i dag, ja vad vi har för "titel" och hur värdesätts dom yrken som vi har i samhället? Har alla yrken en värdig lön? Jag anser att många löner är för låga i dag och en del löner är alldeles för höga. Dom yrken som har för låga löner är ex: Städare/städerskor,vårdbiträden, undersköterskor, kassörskor mm och dom yrken som har för höga löner ex: Politiker(på riksnivå, landsting, kommun),en del höga chefer,läkare mm.

    Jag anser att lönerna i sahället bör bli bättre fördelade mellan våra yrken, att gapet är alldeles för stora i dag mellan folk och folk. Klyftorna ökar mer och mer känns det som...

    Betyder pengar allt för människor så mycket så att pengar är den största drivkraften av dom alla? Betyder makt och pengar allt för många av oss så mycket så det påverkar våra liv alldeles för mycket?

    Sen det här med ytlighet. Det är bara att läsa vad våra ex kvällstidningar som: Aftonbladet och Expressen skriver mycket om. Det som tidningar skriver om mycket och många tycker om att läsa är om andras olycka(ex Tiger och Elin), människors utseende(plastikoperationer,trådsmala tjejer mm). Sen sådant som tidningarna skriver ex om Anna Anka, kungafamiljen som ofta har med ytlighet att göra...

    Man kan ju undra vad vi lever i för värld? Borde vi människor inte gå in för viktigare saker många gånger som ex: Våran hälsa, miljön vi lever i och ja sånt som är viktigare än mycket av detta som jag har tagit upp? Vi människor borde tänka om många gånger om hur vi skulle vilja ha det i samhället än att vara fixerade av saker och ting som inte är lika viktigt...



    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-03, 15:14

    ANNA2LINK skrev:Vad är det för samhälle som vi lever i igentligen? Är det bara makt,status, pengar och ytlighet som gäller i dagens samhälle? Man kan ju verkligen undra.

    Jag ska förklara lite vad jag menar. I samhället i dag så styrs vi av dom som har makten,ibland alltför mycket. När det har med lagar och regler i samhället är det en sak, men törs vi ex gå emot chefen på våra arbeten i dagens samhälle där vi får slåss om jobben? I dag så är det arbetsgivarens marknad många gånger. Arbetsgivarna har många att välja på när det gäller anställningar eftersom många söker samma jobb i dag.

    Handlar våra arbeten nästan bara av status i dag, ja vad vi har för "titel" och hur värdesätts dom yrken som vi har i samhället? Har alla yrken en värdig lön? Jag anser att många löner är för låga i dag och en del löner är alldeles för höga. Dom yrken som har för låga löner är ex: Städare/städerskor,vårdbiträden, undersköterskor, kassörskor mm och dom yrken som har för höga löner ex: Politiker(på riksnivå, landsting, kommun),en del höga chefer,läkare mm.

    Jag anser att lönerna i sahället bör bli bättre fördelade mellan våra yrken, att gapet är alldeles för stora i dag mellan folk och folk. Klyftorna ökar mer och mer känns det som...

    Betyder pengar allt för människor så mycket så att pengar är den största drivkraften av dom alla? Betyder makt och pengar allt för många av oss så mycket så det påverkar våra liv alldeles för mycket?

    Sen det här med ytlighet. Det är bara att läsa vad våra ex kvällstidningar som: Aftonbladet och Expressen skriver mycket om. Det som tidningar skriver om mycket och många tycker om att läsa är om andras olycka(ex Tiger och Elin), människors utseende(plastikoperationer,trådsmala tjejer mm). Sen sådant som tidningarna skriver ex om Anna Anka, kungafamiljen som ofta har med ytlighet att göra...

    Man kan ju undra vad vi lever i för värld? Borde vi människor inte gå in för viktigare saker många gånger som ex: Våran hälsa, miljön vi lever i och ja sånt som är viktigare än mycket av detta som jag har tagit upp? Vi människor borde tänka om många gånger om hur vi skulle vilja ha det i samhället än att vara fixerade av saker och ting som inte är lika viktigt...

    Jo dessa är saker jag också tänker ganska lika kring...
    Ibland blir man uppgiven dock när man märker att det finns så mååånga som bara skiter i allt utom sin egen plånbok...
    Men det är ett sådant samhället vi har. och värre blir det...

    Och sen ser man hur vissa idioter rent ut sagt vräker ur sig rasistiska och egoistiska uttalanden både på detta forum, och på AB snack... man blir mörkrädd över hur snävt och ego många blå tänker...

    Och jag blir så förbannad varje gång jag ser den där jävla oskyldiga rådjursblicken på Reinfeldt i TV, att jag nästan per automatik slår över emellanåt....
    Så j-a falsk människa få man leta efter.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  RedCloud 2010-02-03, 15:18

    Är det bara makt,status, pengar och ytlighet som gäller i dagens samhälle?

    tyvärr har högern fått oss att tro att detta är meningen med livet.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-02-03, 15:22

    F.I.S.T skrev:
    ANNA2LINK skrev:Vad är det för samhälle som vi lever i igentligen? Är det bara makt,status, pengar och ytlighet som gäller i dagens samhälle? Man kan ju verkligen undra.

    Jag ska förklara lite vad jag menar. I samhället i dag så styrs vi av dom som har makten,ibland alltför mycket. När det har med lagar och regler i samhället är det en sak, men törs vi ex gå emot chefen på våra arbeten i dagens samhälle där vi får slåss om jobben? I dag så är det arbetsgivarens marknad många gånger. Arbetsgivarna har många att välja på när det gäller anställningar eftersom många söker samma jobb i dag.

    Handlar våra arbeten nästan bara av status i dag, ja vad vi har för "titel" och hur värdesätts dom yrken som vi har i samhället? Har alla yrken en värdig lön? Jag anser att många löner är för låga i dag och en del löner är alldeles för höga. Dom yrken som har för låga löner är ex: Städare/städerskor,vårdbiträden, undersköterskor, kassörskor mm och dom yrken som har för höga löner ex: Politiker(på riksnivå, landsting, kommun),en del höga chefer,läkare mm.

    Jag anser att lönerna i sahället bör bli bättre fördelade mellan våra yrken, att gapet är alldeles för stora i dag mellan folk och folk. Klyftorna ökar mer och mer känns det som...

    Betyder pengar allt för människor så mycket så att pengar är den största drivkraften av dom alla? Betyder makt och pengar allt för många av oss så mycket så det påverkar våra liv alldeles för mycket?

    Sen det här med ytlighet. Det är bara att läsa vad våra ex kvällstidningar som: Aftonbladet och Expressen skriver mycket om. Det som tidningar skriver om mycket och många tycker om att läsa är om andras olycka(ex Tiger och Elin), människors utseende(plastikoperationer,trådsmala tjejer mm). Sen sådant som tidningarna skriver ex om Anna Anka, kungafamiljen som ofta har med ytlighet att göra...

    Man kan ju undra vad vi lever i för värld? Borde vi människor inte gå in för viktigare saker många gånger som ex: Våran hälsa, miljön vi lever i och ja sånt som är viktigare än mycket av detta som jag har tagit upp? Vi människor borde tänka om många gånger om hur vi skulle vilja ha det i samhället än att vara fixerade av saker och ting som inte är lika viktigt...

    Jo dessa är saker jag också tänker ganska lika kring...
    Ibland blir man uppgiven dock när man märker att det finns så mååånga som bara skiter i allt utom sin egen plånbok...
    Men det är ett sådant samhället vi har. och värre blir det...

    Och sen ser man hur vissa idioter rent ut sagt vräker ur sig rasistiska och egoistiska uttalanden både på detta forum, och på AB snack... man blir mörkrädd över hur snävt och ego många blå tänker...

    Och jag blir så förbannad varje gång jag ser den där jävla oskyldiga rådjursblicken på Reinfeldt i TV, att jag nästan per automatik slår över emellanåt....
    Så j-a falsk människa få man leta efter.


    Ja det är underligt ibland hur vi människor fungerar gentemot varann och vad är det i livet som är väsentligt igentligen, vad är det som är viktigt här i livet? Jo sådant många gånger som gör oss glada och lyckliga. Lycka sitter inte i pengar och makt utan lycka är "djupare" än så... Jag håller med om att Reinfeldt är falsk, man vet verkligen inte vart man har honom.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-02-03, 15:25

    RedCloud skrev:
    Är det bara makt,status, pengar och ytlighet som gäller i dagens samhälle?

    tyvärr har högern fått oss att tro att detta är meningen med livet.


    Ja och Sossarna har också varit med att skapa vårt "högerinriktade" samhälle mycket.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Höger

    Inlägg  Secrist 2010-02-03, 18:56

    tyvärr har högern fått oss att tro att detta är meningen med livet.

    Suck....RC:s satsningar mot nya nivåer på floskeltoppen strävar vidare. Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-03, 19:01

    Secrist skrev:tyvärr har högern fått oss att tro att detta är meningen med livet.

    Suck....RC:s satsningar mot nya nivåer på floskeltoppen strävar vidare. Rolling Eyes

    Nä men se en one-liner av Secrist ?? Shocked .... I'm shocked Cool
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  theward 2010-02-03, 19:03

    Secrist skrev:tyvärr har högern fått oss att tro att detta är meningen med livet.

    Suck....RC:s satsningar mot nya nivåer på floskeltoppen strävar vidare. Makt,status, pengar och ytlighet Icon_rolleyes
    Det är väl snarare marknadskrafterna som fått oss att tro det....
    Vilka är mest i behov att vi spenderar mer o mer? jo "marknaden"
    Lite mera "återbruk" och återvinning vore det bästa för oss alla
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Money

    Inlägg  Secrist 2010-02-03, 19:07

    Vilka är mest i behov att vi spenderar mer o mer? jo "marknaden"

    Fast den är ju knappast bara kopplad till högern.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  theward 2010-02-03, 19:14

    Secrist skrev:Vilka är mest i behov att vi spenderar mer o mer? jo "marknaden"

    Fast den är ju knappast bara kopplad till högern.
    nää inte alls....även om jag skulle tro att förhållandet är typ 60-40 till högern eler nåt sånt
    Det jag menar är att en majoritet av de stora "kapitalisterna" röstar nog blått
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  formsvackan 2010-02-03, 19:24

    ANNA2LINK skrev:Sen det här med ytlighet. Det är bara att läsa vad våra ex kvällstidningar som: Aftonbladet och Expressen skriver mycket om. Det som tidningar skriver om mycket och många tycker om att läsa är om andras olycka(ex Tiger och Elin), människors utseende(plastikoperationer,trådsmala tjejer mm). Sen sådant som tidningarna skriver ex om Anna Anka, kungafamiljen som ofta har med ytlighet att göra...
    Detta vill makthavarna helst att vi ägnar våra tankar åt ....
    ANNA2LINK skrev:Man kan ju undra vad vi lever i för värld? Borde vi människor inte gå in för viktigare saker många gånger som ex: Våran hälsa, miljön vi lever i och ja sånt som är viktigare än mycket av detta som jag har tagit upp? Vi människor borde tänka om många gånger om hur vi skulle vilja ha det i samhället än att vara fixerade av saker och ting som inte är lika viktigt...
    ... men absolut inte detta, eftersom vi då skulle kunna tänkas börja ställa obekväma frågor och krav.

    Limpa och såpoperor åt folket !
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-02-03, 20:08

    theward skrev:
    Secrist skrev:Vilka är mest i behov att vi spenderar mer o mer? jo "marknaden"

    Fast den är ju knappast bara kopplad till högern.
    nää inte alls....även om jag skulle tro att förhållandet är typ 60-40 till högern eler nåt sånt
    Det jag menar är att en majoritet av de stora "kapitalisterna" röstar nog blått


    Ja sant som du skriver att kapitalisterna ofta röstar blått.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-02-03, 20:10

    formsvackan skrev:
    ANNA2LINK skrev:Sen det här med ytlighet. Det är bara att läsa vad våra ex kvällstidningar som: Aftonbladet och Expressen skriver mycket om. Det som tidningar skriver om mycket och många tycker om att läsa är om andras olycka(ex Tiger och Elin), människors utseende(plastikoperationer,trådsmala tjejer mm). Sen sådant som tidningarna skriver ex om Anna Anka, kungafamiljen som ofta har med ytlighet att göra...
    Detta vill makthavarna helst att vi ägnar våra tankar åt ....
    ANNA2LINK skrev:Man kan ju undra vad vi lever i för värld? Borde vi människor inte gå in för viktigare saker många gånger som ex: Våran hälsa, miljön vi lever i och ja sånt som är viktigare än mycket av detta som jag har tagit upp? Vi människor borde tänka om många gånger om hur vi skulle vilja ha det i samhället än att vara fixerade av saker och ting som inte är lika viktigt...
    ... men absolut inte detta, eftersom vi då skulle kunna tänkas börja ställa obekväma frågor och krav.

    Limpa och såpoperor åt folket !



    Ja sant...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Kapitalist

    Inlägg  Secrist 2010-02-03, 20:52

    nää inte alls....även om jag skulle tro att förhållandet är typ 60-40 till högern eler nåt sånt
    Det jag menar är att en majoritet av de stora "kapitalisterna" röstar nog blått


    Och vad händer med avdankade vänsterpolitiker? Så fort de lämnar politiken så får de toppjobb inom det privata näringslivet. Så så himla vänstervridna är de inte. Det handlar mer om vad som är bäst för stunden.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  theward 2010-02-03, 21:38

    Secrist skrev:nää inte alls....även om jag skulle tro att förhållandet är typ 60-40 till högern eler nåt sånt
    Det jag menar är att en majoritet av de stora "kapitalisterna" röstar nog blått


    Och vad händer med avdankade vänsterpolitiker? Så fort de lämnar politiken så får de toppjobb inom det privata näringslivet. Så så himla vänstervridna är de inte. Det handlar mer om vad som är bäst för stunden.
    ja och det är nåt jag verkligen inte gillar...
    Folk borde leva som man lär eller iaf ha någon form av sans och förnuft.....
    Fast makt och pengar verkar göra människor till sämre individer över tid, sad but true
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  Sniperace 2010-02-03, 21:49

    theward skrev:
    Secrist skrev:nää inte alls....även om jag skulle tro att förhållandet är typ 60-40 till högern eler nåt sånt
    Det jag menar är att en majoritet av de stora "kapitalisterna" röstar nog blått


    Och vad händer med avdankade vänsterpolitiker? Så fort de lämnar politiken så får de toppjobb inom det privata näringslivet. Så så himla vänstervridna är de inte. Det handlar mer om vad som är bäst för stunden.
    ja och det är nåt jag verkligen inte gillar...
    Folk borde leva som man lär eller iaf ha någon form av sans och förnuft.....
    Fast makt och pengar verkar göra människor till sämre individer över tid, sad but true

    och där besannas min tes om människans inneboende egoism och girighet.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  theward 2010-02-04, 00:54

    Sniperace skrev:
    theward skrev:
    Secrist skrev:nää inte alls....även om jag skulle tro att förhållandet är typ 60-40 till högern eler nåt sånt
    Det jag menar är att en majoritet av de stora "kapitalisterna" röstar nog blått


    Och vad händer med avdankade vänsterpolitiker? Så fort de lämnar politiken så får de toppjobb inom det privata näringslivet. Så så himla vänstervridna är de inte. Det handlar mer om vad som är bäst för stunden.
    ja och det är nåt jag verkligen inte gillar...
    Folk borde leva som man lär eller iaf ha någon form av sans och förnuft.....
    Fast makt och pengar verkar göra människor till sämre individer över tid, sad but true

    och där besannas min tes om människans inneboende egoism och girighet.
    Alla är inte sådana.....men tyvärr "premieras" egoismen och girigheten i dagens samhälle
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Belöning

    Inlägg  Secrist 2010-02-04, 00:56

    Alla är inte sådana.....men tyvärr "premieras" egoismen och girigheten i dagens samhälle

    I dagens samhälle? Och i vilket samhälle skulle det inte göra det menar du?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-04, 00:57

    Secrist skrev:Alla är inte sådana.....men tyvärr "premieras" egoismen och girigheten i dagens samhälle

    I dagens samhälle? Och i vilket samhälle skulle det inte göra det menar du?

    förhoppningsvis morgondagens .. borde inte det vara en fin strävan secrist ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Morgondagen

    Inlägg  Secrist 2010-02-04, 01:01

    förhoppningsvis morgondagens .. borde inte det vara en fin strävan secrist ?

    He, he...ja, drömma kan man ju alltid. En dröm där banker faktiskt tar hänsyn till samhällsekonomin till exempelt.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  theward 2010-02-04, 01:01

    Secrist skrev:Alla är inte sådana.....men tyvärr "premieras" egoismen och girigheten i dagens samhälle

    I dagens samhälle? Och i vilket samhälle skulle det inte göra det menar du?
    tja kommunismens grundtanke var tvärtom kan man säga, men den havererar ju på att alla inte rättar sig i ledet och drar sitt strå till stacken......
    i teorin är kommunismen bra i stora delar, men om inget händer lär det förbli en utopi att alla vill hjälpa sin nästa
    Det skulle inte nödvändigtvis vara så att "alla fick det lika dåligt", utan alla kunde få det lika bra istället.....
    Det kunde tom vara så att om man förstår sitt eget och andras värde, kunde man faktiskt premieras lite olika, baserat på nyttan man gör......
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-04, 01:04

    Secrist skrev:förhoppningsvis morgondagens .. borde inte det vara en fin strävan secrist ?

    He, he...ja, drömma kan man ju alltid. En dröm där banker faktiskt tar hänsyn till samhällsekonomin till exempelt.

    Det går att göra mer än drömma secrist... det är det politik finns till för...
    Och sträva åt nåt bättre är alltid min avsikt... inte bara ge efter
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-04, 01:06

    ... för visst var det secrist som var företagsam ???.... enligt egen utsago ..?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Dröm

    Inlägg  Secrist 2010-02-04, 01:08

    tja kommunismens grundtanke var tvärtom kan man säga, men den havererar ju på att alla inte rättar sig i ledet och drar sitt strå till stacken......

    Visst är kommunismens tanke både lockande och vacker. Men den har haft sin chans utan att lyckas. Dessutom har jag svårt för det extremt kollektiva tänkandet inom kommunismen. Individen är underordnad samhället och systemet bygger på kollektiva lösningar med föga intresse av att låta individer följa sina egna vägar.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-04, 01:09

    Secrist skrev:tja kommunismens grundtanke var tvärtom kan man säga, men den havererar ju på att alla inte rättar sig i ledet och drar sitt strå till stacken......

    Visst är kommunismens tanke både lockande och vacker. Men den har haft sin chans utan att lyckas. Dessutom har jag svårt för det extremt kollektiva tänkandet inom kommunismen. Individen är underordnad samhället och systemet bygger på kollektiva lösningar med föga intresse av att låta individer följa sina egna vägar.

    havererar gör även den frisläppta marknadsekonomin

    Sponsored content


    Makt,status, pengar och ytlighet Empty Sv: Makt,status, pengar och ytlighet

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 17:35