Formsvackan har det bra, men vill inte att andra ska lida...
pga av försämringar i välfärden..
Förstår att en stereotyp högeranhängare inte förstår detta
Jag gnäller inte, och definitivt inte för egen del. Allt jag har gjort i livet har jag egentligen fått till skänks av dem som byggde upp välfärdssamhället före mig. Det vore f*n ytterst oförskämt av mig om jag själv inte ville lämna lika mycket till kommande generation.blueheaven skrev:Din klagan på alliansen när du har det så bra ter sig minst sagt märkligt, det är väl händelsevis inte ett gnäll för gnällandets skull?
GustavAnder skrev:-------Förmodligen har jag mycket små möjligheter att åstadkomma något liknande på Kuba. Sverige är världens bästa land för företagare. Det är j*vligt synd att högern missköter detta land på det sätt de nu gör.
Jaha du, men ändå vill du förändra vår ekonomi i riktning mot Kubas ?, mer statligt skit, mindre entreprnörskap och mindre makt åt den enskilde. idiot.
Och din anmärkning att " högern misskoter detta land.." ger dig epitetet dubbelidiot.
Inte ens den dummaste av oppositions politikerna säger det.
theward skrev:GustavAnder skrev:-------Förmodligen har jag mycket små möjligheter att åstadkomma något liknande på Kuba. Sverige är världens bästa land för företagare. Det är j*vligt synd att högern missköter detta land på det sätt de nu gör.
Jaha du, men ändå vill du förändra vår ekonomi i riktning mot Kubas ?, mer statligt skit, mindre entreprnörskap och mindre makt åt den enskilde. idiot.
Och din anmärkning att " högern misskoter detta land.." ger dig epitetet dubbelidiot.
Inte ens den dummaste av oppositions politikerna säger det.
Ska vi ha en tävling vem som lyckas vara civiliserad längst på forumet...?
Du kallar folk idioter till höger å vänster, konstruktivt...
Vet du att om man uppfattar de flesta andra som idioter, kan det mkt troligt bero på att det är en själv som är idioten
ps jupp jag ska jobba idag med, sen har jag lite frivilligarbete ikväll också.
Jag ställer upp gratis för fiskevårdsföreningens räkning.
Dvs jag jobbar inte svart... utan gör saker, just för en goda sakens skull...
Förstår att sådant kanske är främmande för dig
På vilket sätt har SVT med detta att göra ?GustavAnder skrev: Nu har tröga SVT även de fattat att det är en vändning på g.
USA:s storbanker behöver 600 miljarderGustavAnder skrev: Sorry domedags tokor, det gick inte för er denna gången heller.
Än är det monetära slaveriet inte avskaffat, men tiden verkar för oss. Bankirerna håller för fullt på med att gräva sin egen grav. Hindra dem inteGustavAnder skrev: Världsrevolutionen uteblir, vi slipper gå ur askan i elden.
Vill jag det ? Fantasigeneratorn är igång idag också ser jag. Enskild idiot får du vara själv, jag föredrar den kollektiva varianten eftersom det då alltid finns någon som stoppar galenskapen i tid. Att du saknar denna säkerhet har framgått med all önskvärd tydlighetGustavAnder skrev: Jaha du, men ändå vill du förändra vår ekonomi i riktning mot Kubas ?, mer statligt skit, mindre entreprnörskap och mindre makt åt den enskilde idiot.
Nehej, men är du inte litet obetänksam om du enbart fokuserar på vad den dummaste inte säger ?GustavAnder skrev: Och din anmärkning att " högern misskoter detta land.." ger dig epitetet dubbelidiot. Inte ens den dummaste av oppositions politikerna säger det.
Nu tror jag du ska lyssna med din arbetsledare/skötare, huruvida ”jobbet” som maskinist på fantasigeneratorn verkligen kan betraktas som ett deltagande i ”det normala livet”.GustavAnder skrev:främmande för mig är såna som du och andra vänsterister, man träffar aldrig på er ute i det normala livet.
formsvackan skrev:Nu tror jag du ska lyssna med din arbetsledare/skötare, huruvida ”jobbet” som maskinist på fantasigeneratorn verkligen kan betraktas som ett deltagande i ”det normala livet”.GustavAnder skrev:främmande för mig är såna som du och andra vänsterister, man träffar aldrig på er ute i det normala livet.
Hint: De flesta i ”det normala livet” har egen nyckel till ytterdörren
formsvackan skrev:På vilket sätt har SVT med detta att göra ?GustavAnder skrev: Nu har tröga SVT även de fattat att det är en vändning på g.USA:s storbanker behöver 600 miljarderGustavAnder skrev: Sorry domedags tokor, det gick inte för er denna gången heller.
De krisdrabbade amerikanska storbankerna behöver ett kapitaltillskott på 75 miljarder dollar (600 miljarder kronor).
Ställ du detta i relation till SVT´s rapportering ” Det fria fallet har bromsats upp”.
Om fallhastigheten upplevs ha minskat en aning, är helt ointressant i sammanhanget. Bank och valutasystemet har lik förbaskat havererat, och skattebetalarna runt om i världen tvingas nu ta på sig enorma skulder för att bankirerna ska hinna rädda vad som räddas kan.
Som en konsekvens av detta ska du nog räkna med skattehöjningar framöver, alternativt kraftigt sänkt välfärd. Och detta sitter du och hejar på, j*vla pajas !Än är det monetära slaveriet inte avskaffat, men tiden verkar för oss. Bankirerna håller för fullt på med att gräva sin egen grav. Hindra dem inteGustavAnder skrev: Världsrevolutionen uteblir, vi slipper gå ur askan i elden.Vill jag det ? Fantasigeneratorn är igång idag också ser jag. Enskild idiot får du vara själv, jag föredrar den kollektiva varianten eftersom det då alltid finns någon som stoppar galenskapen i tid. Att du saknar denna säkerhet har framgått med all önskvärd tydlighetGustavAnder skrev: Jaha du, men ändå vill du förändra vår ekonomi i riktning mot Kubas ?, mer statligt skit, mindre entreprnörskap och mindre makt åt den enskilde idiot.Nehej, men är du inte litet obetänksam om du enbart fokuserar på vad den dummaste inte säger ?GustavAnder skrev: Och din anmärkning att " högern misskoter detta land.." ger dig epitetet dubbelidiot. Inte ens den dummaste av oppositions politikerna säger det.
Menar du att jag inte får vara med i gruppen "andra vänsterister" ?GustavAnder skrev:Nu får folieformen ta och ge sig, svarar du för andra nu också .
Bankirernas bedrägerier är betydligt äldre än så.GustavAnder skrev:Det hjälper inte hur mycket du försöker "bevisa" dina teser från 1800 talet
Jo, men du tycks inte ha en aning om hur man använder sådana.GustavAnder skrev:vet du inte vad ett frågetecken är ...
Omskrivning för, "nu sitter jag på pottkanten, igen"GustavAnder skrev:sluta driv dig över branten som en röd lemmel med ättika i rumpan...
Kanske för att han sprider vad du kallar "dårfantasier"GustavAnder skrev:Varför förväntar du att jag skulle anklaga denna krönikör på Economist ?
berralarzon skrev:Som vanligt på fiskeweekenden så var det skrikande fultruhtar som störde i vanlig ordning, och inte blir det bättre och se å läsa awfultruhts/ga inlägg här satan i gatan vad det ringer i mina öron.
När ska denna awfultruhta skribent ga se lära sig något då förutom att svartjobba.
//berra
RedCloud skrev:"En som gottar sig.....i bistra tider?"
Jag gottar mig nog mer åt att det fortfarande finns stolleprov som du och GA som lever med blå skygglappar.
Och igår sänkte dumbommen Ingves räntan igenGustavAnder skrev:Ingves ser ljuset, sedan slutet på mars har negativa nyheter ersatts av positiva , säger han.
Ökning för Svensk industri. I Mars steg exportoredringången för Svensk industri.
Börsproffsen laddar för uppgång. De Svenska småbolagsfondernas förmögenhet växer igen.
Inköpschefsindex har vänt uppåt igen i USA.
formsvackan skrev:Och igår sänkte dumbommen Ingves räntan igenGustavAnder skrev:Ingves ser ljuset, sedan slutet på mars har negativa nyheter ersatts av positiva , säger han.
Ökning för Svensk industri. I Mars steg exportoredringången för Svensk industri.
Börsproffsen laddar för uppgång. De Svenska småbolagsfondernas förmögenhet växer igen.
Inköpschefsindex har vänt uppåt igen i USA.