GustavAnder skrev: theward skrev:Folie på huvudet borde nog flera ha, speciellt som deras hjärnor skulle behövas tinas upp ordentligt.
Så på med hatten Gustav och ut i solen med dig
Hej du, har du varit ute och fiskat idag med bidagspengarna. Skäms du itne att du, en fullt utvuxen karl i sina bästa är lever på samhället. Vem ska bära upp samhället när du lyfter bidrag, Astrid 98 ? Carl 3 ?
Anser du att om jag betalar in 300.000 i skatt istället för 290.000 så får du det bättre ?
jag skäms inte ett endaste dugg.
Varför? jo för jag har rent mjöl i påsen...
Idag fick jag dessutom klart att jag ska jobba 75% från juni.. tom januari 2010.
För att detta ska vara tryggt för mig och min arbetsgivare så.
Ska förhoppningsvis FK..gå in och betala om jag har sjukfrånvaro, samt att jag slipper karensdag. Fast det verkar inte vara några större problem, då jag har ordentligt medicinskt underlag.
Allt detta gör att jag törs gå upp på 75% och får tiden på mig att se om jag orkar med det, utan press...
Ser det ut att funka skapligt blir de 75% permanent och jag ansöker om 25%ig sjukersättning...
Klart att 10 000 mera i årligt skatt hjälper många och samtidigt stjälper det absolut inte dig heller....
Till skilnad från dig, gnäller jag aldrig på höga skatter
Jag är istället fokuserad på det jag får i lönekuvertet...
Det är inte jättemkt, men det börjar sakta ordna upp sig för mig, men det tar fortfarande några månader innan jag kommit ifatt sas..
Har under sjukdomsperioden dragit på mig skulder här och där..
Det är lite skillnad på att leva på 9000 es, än att leva på 11 5oo-12000 kr...
För att inte tala om struntsumman man får ifall man blir sjukpensionär
Ps ..nä jag agnar inte med pengar, vet du inget om fiske??
Nää jag har inte haft tid, ork eller lust att fiska än..
Finns en del måsten när man har hus, saker som inte gör sig själv.
Som man inte har råd att leja bort heller, har man tur får man lite hjälp av bekanta
Men blir vädret bättre i helgen så ska vi ut en sväng på sjön
Sen undrar jag vad du menar för utväxter som är fullt utväxta???
Ja jag har armar,ben,könsorgan(som jag enliget FR inte får använda, eftersom jag är sjuk)..Dessutom har jag inte bara ett huvud på skaft utan två