Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+15
PE Dal
Nixons_näsa
theward
berralarzon
blueheaven
Infra
Regndrottning
Blåfront
MartinLindgren
R.O.F.L
x-medborgare
formsvackan
KickTheRasist
RedCloud
GustavAnder
19 posters

    Nu vänder ekonomin.

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Sv: Nu vänder ekonomin.

    Inlägg  formsvackan 2009-04-24, 11:16

    GustavAnder skrev:Många tecken tyder på att ekonomin nu har nått botten och vänder uppåt.
    Börserna stiger, fastighetsmarknaden får en tillströmmning av köpare, och den ack så viktiga indikatorn inköpschefs index vänder uppåt.
    Nu återstår att se hur svåra omställnings effekterna blir, det har spåtts en arbetslöshet i Sverige på 12-13 %, jag tror den stannar på 10, sen vänder det.
    SEB: Kraftigt ökade kreditförluster
    Finanskoncernen SEB gör en vinst efter kreditförluster på 1,8 miljarder kronor. Men kreditförlusterna ökade från 364 miljoner kronor till 2,4 miljarder kronor och nu har styrelsen beslutat att gå med i det statliga garantiprogrammet.

    Det verkar som om SEB nu kommit underfund om att GA kanske inte har helt rätt, och då skyndar sig till GA´s "fabbo staten" för att få hjälp.

    Denna hjälp kommer du att få betala via skattsedeln GA. Sno dig på och sök asyl i Danmark så kanske du klarar dig Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty öö?

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-25, 01:59

    Jo, allt tyder på att vi har nått botten och ekonomin vänder nu, att redovisa förlustfsiffror för företag visar vad ? Du visar historia.

    Läs och begrunda.

    http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FO%3DRSS%26ArticleId%3D2009%255C04%255C22%255C333819

    Inget du krystar fram har emotsagt vad jag sa i trådstarten.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Sv: Nu vänder ekonomin.

    Inlägg  formsvackan 2009-04-25, 11:47

    GustavAnder skrev:Jo, allt tyder på att vi har nått botten och ekonomin vänder nu.

    Du är ganska ensam om att tro detta. Läs din egen länk.
    GustavAnder skrev:att redovisa förlustfsiffror för företag visar vad ? .
    Bl.a. att ekonomin fortsätter försämras.
    GustavAnder skrev:Du visar historia.
    Att SEB nu förbereder sig inför kommande kreditförluster, kallar du historia Very Happy
    GustavAnder skrev:Inget du krystar fram har emotsagt vad jag sa i trådstarten.
    Det behövs ingen som säger emot dig, du klarar det bra på egen hand. Läs din egen länk.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Sv: Nu vänder ekonomin.

    Inlägg  blueheaven 2009-04-25, 11:54

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Jo, allt tyder på att vi har nått botten och ekonomin vänder nu.

    Du är ganska ensam om att tro detta. Läs din egen länk.
    GustavAnder skrev:att redovisa förlustfsiffror för företag visar vad ? .
    Bl.a. att ekonomin fortsätter försämras.
    GustavAnder skrev:Du visar historia.
    Att SEB nu förbereder sig inför kommande kreditförluster, kallar du historia Very Happy
    GustavAnder skrev:Inget du krystar fram har emotsagt vad jag sa i trådstarten.
    Det behövs ingen som säger emot dig, du klarar det bra på egen hand. Läs din egen länk.

    Bara nya nonsens från formsvackan som tydligen bara är ute efter att tjafsa emot och kränka antingen skriftställaren har 100% rätt eller fel!
    Själv anser han sig tillhöra en 4%-ig elit! lol!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Sv: Nu vänder ekonomin.

    Inlägg  formsvackan 2009-04-25, 12:02

    blueheaven skrev:Bara nya nonsens från formsvackan som tydligen bara är ute efter att tjafsa emot och kränka antingen skriftställaren har 100% rätt eller fel!
    GA, 100% rätt, jorden är platt och BH begåvad. Du och GA framstår mer och mer som forumets Knoll och Tott Very Happy
    blueheaven skrev:Själv anser han sig tillhöra en 4%-ig elit!
    Jasså, vilken då ?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Sv: Nu vänder ekonomin.

    Inlägg  blueheaven 2009-04-25, 12:03

    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Bara nya nonsens från formsvackan som tydligen bara är ute efter att tjafsa emot och kränka antingen skriftställaren har 100% rätt eller fel!
    GA, 100% rätt, jorden är platt och BH begåvad. Du och GA framstår mer och mer som forumets Knoll och Tott Very Happy
    blueheaven skrev:Själv anser han sig tillhöra en 4%-ig elit!
    Jasså, vilken då ?

    VPK "experterna"!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Sv: Nu vänder ekonomin.

    Inlägg  formsvackan 2009-04-25, 12:08

    blueheaven skrev:VPK "experterna"!
    Jag trodde att du häromdagen förstod att VPK inte längre finns. Vad mig beträffar så tillhör jag absolut ingenting alls, så sluta svamla.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Tillhör.

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-26, 00:03

    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:VPK "experterna"!
    Jag trodde att du häromdagen förstod att VPK inte längre finns. Vad mig beträffar så tillhör jag absolut ingenting alls, så sluta svamla.

    Johodå. Du tillhör foliehattarnas riksförbund, hedersmedlem.
    Förmodligen vet du själv inte om det, men det är för att er förening är så konspiratoriska att de hemlighåller även det.


    ----------Det behövs ingen som säger emot dig, du klarar det bra på egen hand.(folieform)
    Jasså, men varför skriver du då 100 tals inlägg fulla med provocerande idiotier och person angrepp ???
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Sv: Nu vänder ekonomin.

    Inlägg  formsvackan 2009-04-26, 08:04

    GustavAnder skrev:Johodå. Du tillhör foliehattarnas riksförbund, hedersmedlem.
    Förmodligen vet du själv inte om det, men det är för att er förening är så konspiratoriska att de hemlighåller även det.
    Att denna förening existerar endast i dina egna fantasier, lär det tyvärr vara omöjligt att få dig att förstå.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty i ett sista desperat försök!

    Inlägg  Redvictory 2009-04-26, 09:17

    Så kommer då ryktesspridningen om att det har vänt! det går uppåt jobben kommer människor får det bra tra-la-la. inget fel att vara optimistisk men,dum är väl ett passande ord tycker jag om GustavAnders påhitt Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Folie är bra grejor

    Inlägg  theward 2009-04-26, 09:20

    Folie på huvudet borde nog flera ha, speciellt som deras hjärnor skulle behövas tinas upp ordentligt.

    Så på med hatten Gustav och ut i solen med dig Wink
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty fiskar

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-26, 13:14

    theward skrev:Folie på huvudet borde nog flera ha, speciellt som deras hjärnor skulle behövas tinas upp ordentligt.

    Så på med hatten Gustav och ut i solen med dig Wink

    Hej du, har du varit ute och fiskat idag med bidagspengarna. Skäms du itne att du, en fullt utvuxen karl i sina bästa är lever på samhället. Vem ska bära upp samhället när du lyfter bidrag, Astrid 98 ? Carl 3 ?
    Anser du att om jag betalar in 300.000 i skatt istället för 290.000 så får du det bättre ?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Sv: Nu vänder ekonomin.

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-26, 14:57

    GustavAnder skrev:
    theward skrev:Folie på huvudet borde nog flera ha, speciellt som deras hjärnor skulle behövas tinas upp ordentligt.

    Så på med hatten Gustav och ut i solen med dig Wink

    Hej du, har du varit ute och fiskat idag med bidagspengarna. Skäms du itne att du, en fullt utvuxen karl i sina bästa är lever på samhället. Vem ska bära upp samhället när du lyfter bidrag, Astrid 98 ? Carl 3 ?
    Anser du att om jag betalar in 300.000 i skatt istället för 290.000 så får du det bättre ?

    Är du dum på riktigt, GA?

    Du vet mycket väl att Ward arbetar 50% och är sjuk 50%... Och detta anser du vara fel?.... Hur dum är du?


    queen
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Sv: Nu vänder ekonomin.

    Inlägg  formsvackan 2009-04-26, 19:08

    GustavAnder skrev:Anser du att om jag betalar in 300.000 i skatt istället för 290.000 så får du det bättre ?
    Sedan när betalar man skatt på svartjobben i skåne ?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Ingves, ser ljuset, alla andra också som tagit av folien.

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-07, 11:25

    Ingves ser ljuset, sedan slutet på mars har negativa nyheter ersatts av positiva , säger han.

    Ökning för Svensk industri. I Mars steg exportoredringången för Svensk industri.

    Börsproffsen laddar för uppgång. De Svenska småbolagsfondernas förmögenhet växer igen.

    Inköpschefsindex har vänt uppåt igen i USA.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Sv: Nu vänder ekonomin.

    Inlägg  RedCloud 2009-05-07, 11:43

    Slår man upp "desperat" i NE så står det Gustav Ander...
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Sv: Nu vänder ekonomin.

    Inlägg  formsvackan 2009-05-07, 12:26

    GustavAnder skrev:I Mars steg exportoredringången för Svensk industri.
    Börsproffsen laddar för uppgång.
    De Svenska småbolagsfondernas förmögenhet växer igen.
    Inköpschefsindex har vänt uppåt igen i USA.
    Och jag har laddat batteriet i gräsklipparen Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty varför

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-07, 13:38

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:I Mars steg exportoredringången för Svensk industri.
    Börsproffsen laddar för uppgång.
    De Svenska småbolagsfondernas förmögenhet växer igen.
    Inköpschefsindex har vänt uppåt igen i USA.
    Och jag har laddat batteriet i gräsklipparen Very Happy

    Varför det, där du bor växer väl bara gräset typ, 2 veckor innan snön kommer igen.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Sv: Nu vänder ekonomin.

    Inlägg  formsvackan 2009-05-07, 13:44

    GustavAnder skrev:Varför det, där du bor växer väl bara gräset typ, 2 veckor innan snön kommer igen.
    Återigen ett inlägg från din sida, baserat på enbart fantasier.

    Varken ekonomi eller geografi är någon av dina mindre svaga sidor Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Sv: Nu vänder ekonomin.

    Inlägg  RedCloud 2009-05-07, 15:52

    "Nu vänder ekonomin"

    Dagens DN, nätupplagan:

    Det har inte vänt ännu.
    Artikel 1

    Ekonomin i Stockholm värre än under IT-kraschen
    Artikel 2

    SCB: Ekonomin kraftigt ned i mars
    Artikel 3

    Saabs ägare General Motors redovisar ännu en storförlust. Resultatet för första kvartalet i år blev minus sex miljarder dollar, motsvarande 48 miljarder kronor.
    Artikel 4


    Och fantasigeneratorn går bra G.A. ?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty nää du lille man

    Inlägg  theward 2009-05-07, 16:28

    GustavAnder skrev:
    theward skrev:Folie på huvudet borde nog flera ha, speciellt som deras hjärnor skulle behövas tinas upp ordentligt.

    Så på med hatten Gustav och ut i solen med dig Wink

    Hej du, har du varit ute och fiskat idag med bidagspengarna. Skäms du itne att du, en fullt utvuxen karl i sina bästa är lever på samhället. Vem ska bära upp samhället när du lyfter bidrag, Astrid 98 ? Carl 3 ?
    Anser du att om jag betalar in 300.000 i skatt istället för 290.000 så får du det bättre ?

    jag skäms inte ett endaste dugg.
    Varför? jo för jag har rent mjöl i påsen...
    Idag fick jag dessutom klart att jag ska jobba 75% från juni.. tom januari 2010.
    För att detta ska vara tryggt för mig och min arbetsgivare så.
    Ska förhoppningsvis FK..gå in och betala om jag har sjukfrånvaro, samt att jag slipper karensdag. Fast det verkar inte vara några större problem, då jag har ordentligt medicinskt underlag.

    Allt detta gör att jag törs gå upp på 75% och får tiden på mig att se om jag orkar med det, utan press...

    Ser det ut att funka skapligt blir de 75% permanent och jag ansöker om 25%ig sjukersättning...

    Klart att 10 000 mera i årligt skatt hjälper många och samtidigt stjälper det absolut inte dig heller....

    Till skilnad från dig, gnäller jag aldrig på höga skatter
    Jag är istället fokuserad på det jag får i lönekuvertet...

    Det är inte jättemkt, men det börjar sakta ordna upp sig för mig, men det tar fortfarande några månader innan jag kommit ifatt sas..
    Har under sjukdomsperioden dragit på mig skulder här och där.. Rolling Eyes

    Det är lite skillnad på att leva på 9000 es, än att leva på 11 5oo-12000 kr...
    För att inte tala om struntsumman man får ifall man blir sjukpensionär

    Ps ..nä jag agnar inte med pengar, vet du inget om fiske??
    Nää jag har inte haft tid, ork eller lust att fiska än..
    Finns en del måsten när man har hus, saker som inte gör sig själv.
    Som man inte har råd att leja bort heller, har man tur får man lite hjälp av bekanta
    Men blir vädret bättre i helgen så ska vi ut en sväng på sjön

    Sen undrar jag vad du menar för utväxter som är fullt utväxta???
    Ja jag har armar,ben,könsorgan(som jag enliget FR inte får använda, eftersom jag är sjuk)..Dessutom har jag inte bara ett huvud på skaft utan två tongue
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Sv: Nu vänder ekonomin.

    Inlägg  formsvackan 2009-05-07, 17:39

    RedCloud skrev:"Nu vänder ekonomin"
    Och fantasigeneratorn går bra G.A. ?
    Några rubriker till

    Värsta krisen i mänsklighetens historia
    Värsta vinstraset
    Vinsterna för börsbolagen första kvartalet halverade
    Det är inget tillfälligt mörker
    Fler varsel att vänta från Sandvik
    Fördubblad förlust för GM
    Väntad räntesänkning från ECB
    Regeringen backar inte Volvo-lån
    Volvo Personvagnar gör förlust på 2,1 miljarder
    Orderingången föll med 10 procent
    Första kvartalet är förlorat
    Fortsatt sjunkande industriproduktion,
    Fiat vill stänga fler fabriker
    Norge sänker styrräntan
    Brakförlust för Deutsche Telekom
    Svagare kvartal än väntat från Telecom Italia
    Dubblad förlust för IBS
    Historien talar för en tuff sommar på börsen
    Oväntad förlust för fransk bankjätte
    New York Times sänker löner
    Sony Ericsson står fast vid dyster mobilprognos

    Unionen öppnar för lönesänkningar


    Nu vänder ekonomin Very Happy

    Kanske det, för mycket sämre kan det knappast bli utan att det redan inträffade haveriet inte går att dölja längre.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Sv: Nu vänder ekonomin.

    Inlägg  blueheaven 2009-05-07, 18:48

    Att du inte ger upp på stubben formsvackan?

    Flytta till Kuba kanske?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Sv: Nu vänder ekonomin.

    Inlägg  formsvackan 2009-05-07, 19:14

    blueheaven skrev:Att du inte ger upp på stubben formsvackan?

    Flytta till Kuba kanske?
    Varför det ? Jag har det bra som det är. För ett par år sedan påbörjade jag de åtgärder jag bedömde skulle klara företaget genom den djupa konjunktursvacka som var oundviklig. De som blundade och fortsatte gasa i oförändrad takt och riktning har det betydligt svårare just nu.

    Vi har inte längre kvar några större kostnader för en produktförsäljning som ändå rasar månad för månad. Däremot har vi hur j*vla mycket jobb som helst, och anställer gärna några kvalificerade tekniker till. Vi fokuserar helt på att effektivisera företagens IT infrastruktur för tillfället. Det är något som inget företag kan undvara, oavsett hur mycket de drar ner på sin verksamhet. Att passa på och göra denna infrastruktur mera kostnadseffektiv, under den tid som verksamheten inte går på högvarv är väldigt många intresserade av.

    Förmodligen har jag mycket små möjligheter att åstadkomma något liknande på Kuba. Sverige är världens bästa land för företagare. Det är j*vligt synd att högern missköter detta land på det sätt de nu gör.

    Hur har du det då ?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Sv: Nu vänder ekonomin.

    Inlägg  blueheaven 2009-05-07, 21:37

    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Att du inte ger upp på stubben formsvackan?

    Flytta till Kuba kanske?
    Varför det ? Jag har det bra som det är. För ett par år sedan påbörjade jag de åtgärder jag bedömde skulle klara företaget genom den djupa konjunktursvacka som var oundviklig. De som blundade och fortsatte gasa i oförändrad takt och riktning har det betydligt svårare just nu.

    Vi har inte längre kvar några större kostnader för en produktförsäljning som ändå rasar månad för månad. Däremot har vi hur j*vla mycket jobb som helst, och anställer gärna några kvalificerade tekniker till. Vi fokuserar helt på att effektivisera företagens IT infrastruktur för tillfället. Det är något som inget företag kan undvara, oavsett hur mycket de drar ner på sin verksamhet. Att passa på och göra denna infrastruktur mera kostnadseffektiv, under den tid som verksamheten inte går på högvarv är väldigt många intresserade av.

    Förmodligen har jag mycket små möjligheter att åstadkomma något liknande på Kuba. Sverige är världens bästa land för företagare. Det är j*vligt synd att högern missköter detta land på det sätt de nu gör.

    Hur har du det då ?

    Din klagan på alliansen när du har det så bra ter sig minst sagt märkligt, det är väl händelsevis inte ett gnäll för gnällandets skull?

    Sponsored content


    Nu vänder ekonomin. - Sida 3 Empty Sv: Nu vänder ekonomin.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 15:39