Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
theward
Redvictory
carlwiss
lazy
Stefan
Dehumana
palmevara
MartinLindgren
Regndrottning
fredrik rahm70
14 posters

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Omröstning

    blir krisen värre?

    [ 15 ]
    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Bar_left75%Svenskarna ser ljusare på ekonomin Bar_right [75%] 
    [ 5 ]
    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Bar_left25%Svenskarna ser ljusare på ekonomin Bar_right [25%] 
    [ 0 ]
    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Bar_left0%Svenskarna ser ljusare på ekonomin Bar_right [0%] 

    Totalt antal röster: 20
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-25, 19:10



    Hushållen har börjat få tillbaka tron på svensk ekonomi. Det visar Konjunkturinstitutets senaste barometer. Företagen inom detaljhandeln är inte heller lika pessimistiska som tidigare.


    Hushållen ser mer positivt på utvecklingen i den svenska ekonomin på tolv månaders sikt.

    Andelen hushåll som tror på en ljusning framöver har ökat betydligt och mer än en tredjedel tror nu att den svenska ekonomin kommer att förbättras. Däremot har synen på den egna ekonomin inte förändrats och går ut på att de fortfarande är mer pessimistiska än normalt om sin egen ekonomi.

    Institutets barometerindikator, som sammanfattar både företagens och hushållens syn på svensk ekonomi, ändrades dock inte nämnvärt mellan januari och februari.

    Det beror på att främst byggindustrin och de privata tjänstenäringarna fått en mer negativ bild av den ekonomiska framtiden. Det drar ned genomsnittet.

    Det verkar som media misslyckats i sin roll som domedags rapportörer.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-25, 20:05

    Jag tror krisen kommer att förvärras/fördjupas...Detta med tanke på alla varsel och uppsägningar som fortfarande håller.

    Jag såg bara in min lokatidning att varslen har aldrig varit så här höga. När dessa varslade människor väl blir arbetslös så kommer det att sätta sina spår i handeln och främst tjänste sektorn.

    Färre restaurangbesök, färre frisörbesök.... inte unna sig det lilla extra i affären... allt smått som tillsammans blir stort.

    Däremot tror jag att vi ser det värsta innan året är slut..
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-25, 20:07

    Regndrottning skrev:Jag tror krisen kommer att förvärras/fördjupas...Detta med tanke på alla varsel och uppsägningar som fortfarande håller.

    Jag såg bara in min lokatidning att varslen har aldrig varit så här höga. När dessa varslade människor väl blir arbetslös så kommer det att sätta sina spår i handeln och främst tjänste sektorn.

    Färre restaurangbesök, färre frisörbesök.... inte unna sig det lilla extra i affären... allt smått som tillsammans blir stort.

    Däremot tror jag att vi ser det värsta innan året är slut..

    håller delvis med där..

    dock går jag ej på medias samlade domedags bild.. aftonbladet var tex nära att sänka swebank i början av krisen med sin domedags /panik skriverier. Vem hade detta gagnat??
    Inte folket samhället eller spararna på swebank iallafall.

    vi måste ändra vår mentalitet lite och inte inrikta oss på krisen och negativitet och söka en ansvarig..

    utan mera tänka okej.. vad gör vi åt detta..

    fråga inte vad samhället kan göra för dig utan vad du kan göra för samhället= Totalt osvensk icke jantelagsmässig syn.

    (ja jag KAN gå ner i lön om det räddar företaget)

    (ja jag Kan göra allt för att sjukvård och myndigheter kan spara ett korv öre osv)

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-25, 20:47

    Samtidigt så har knappast krisen ens börjat för tusentals människor, vi vet att minst 7 av 10 varslade blir av med jobben, i första hand äldre och inte fullt friska,
    Många kanske utan akassa, ska ut och konkurera på en nästan obefintlig arbetsmarknad tillsammans med ännu fler inte friska men utförsäkrade människor?
    Vilket innebär att vi får tusentals arbetslösa som ingen vill ha en när och om det finns jobb!
    Nej vi har inte sett botten på långa vägar än, och när det till slut vänder, lär det ta åtskilliga år innan allt börjar fungera igen!
    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  palmevara 2009-02-28, 02:12

    fredrik rahm skrev:

    Hushållen har börjat få tillbaka tron på svensk ekonomi. Det visar Konjunkturinstitutets senaste barometer. Företagen inom detaljhandeln är inte heller lika pessimistiska som tidigare.


    Hushållen ser mer positivt på utvecklingen i den svenska ekonomin på tolv månaders sikt.

    Andelen hushåll som tror på en ljusning framöver har ökat betydligt och mer än en tredjedel tror nu att den svenska ekonomin kommer att förbättras. Däremot har synen på den egna ekonomin inte förändrats och går ut på att de fortfarande är mer pessimistiska än normalt om sin egen ekonomi.

    Institutets barometerindikator, som sammanfattar både företagens och hushållens syn på svensk ekonomi, ändrades dock inte nämnvärt mellan januari och februari.

    Det beror på att främst byggindustrin och de privata tjänstenäringarna fått en mer negativ bild av den ekonomiska framtiden. Det drar ned genomsnittet.

    Det verkar som media misslyckats i sin roll som domedags rapportörer.

    1. Kronan 41% svagare mot dollarn efter bara sex månader.

    2. Bilden nedan, Sveriges bnp sista kvartalet förra året!


    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Bnpnyare

    Say no more, say no more!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-28, 10:23

    Har media misslyckats med sina domedagsaprofetior? Arrow
    Det innebär ju att du tycker att även dina hyllade favoriter Reinfeldt & Borg är lika misslyckade, eller hur? Arrow
    För dom förutspår ju precis samma profetior! Arrow
    Förövrigt helt rätt med lite optimist Mr.Raahhhmmmm! Wink
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-28, 11:06

    ]

    Ja dumma världskrisen alliansen startade??

    dock ger ju lägre krona mer export och mindre import..

    småler
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-28, 11:25

    Du som gillar och maila runt, maila dina favoriter och garva åt dom istället, det är ju dom som har bollen, Cool
    avatar
    Dehumana


    Antal inlägg : 1
    Join date : 09-02-28

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  Dehumana 2009-02-28, 21:06

    Tycker det är beklämande att svensk media generellt inte speglar allvaret i denna kris.
    Den stora massa i Sverige förstår nog tyvärr inte hur pass djuptgående denna "kollaps" kommer att bli.
    Det vi nu skådar är begynnelsen på det oundvilkiga förfallet på den nuvarande ekonomiska värdegrunden.
    Att det nuvarande ekonomiska systemet nu sakta men säkert håller på att trasas sönder är föga förvånande.
    Tycker man kan likna det vid - Ett dåligt ägg förstör hela satsen.
    Med detta menar jag att systemet varit mer eller mindre kurrupt redan från dess grundande.
    Jag är fullt övertygad om att mänskligheten står inför sin svåraste prövning någonsin.
    Anser att hela vårt politiska system i västvärlden måste förändras. Sker där inga drastiska åtgärder tror jag inte att vi kommer se nästa århundrade.
    Kolla förfallet som skett på de senaste 50 åren och ha 50 år i baktanken när ni sedan tänker på hur länge vi vandrat på denna planet.
    Då inser man ganska omgående att vi är på kollisionskurs med vår egen undergång.
    Idag fattas alla beslut för att passas in i den rådande ekonomiska politiken där maximal profit i pengar är det som får stå som måttstock.
    Tyvärr inser inte den stora massan att vi är tvungna att leva i symbios med det ytterst bräckliga ekosystemet.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-28, 21:19

    Bra inlägg av dig dehumana, Like a Star @ heaven Värsta tänkbara tankeställaren, Like a Star @ heaven Särskilt tänkvärt vad som kan hända på 50 år? Like a Star @ heaven
    Och som du säger 50 år är ju inte ens en vattendroppe i världsalltet! Like a Star @ heaven
    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  palmevara 2009-03-01, 11:29

    Dehumana skrev:Tycker det är beklämande att svensk media generellt inte speglar allvaret i denna kris.
    Den stora massa i Sverige förstår nog tyvärr inte hur pass djuptgående denna "kollaps" kommer att bli.
    Det vi nu skådar är begynnelsen på det oundvilkiga förfallet på den nuvarande ekonomiska värdegrunden.
    Att det nuvarande ekonomiska systemet nu sakta men säkert håller på att trasas sönder är föga förvånande.
    Tycker man kan likna det vid - Ett dåligt ägg förstör hela satsen.
    Med detta menar jag att systemet varit mer eller mindre kurrupt redan från dess grundande.
    Jag är fullt övertygad om att mänskligheten står inför sin svåraste prövning någonsin.
    Anser att hela vårt politiska system i västvärlden måste förändras. Sker där inga drastiska åtgärder tror jag inte att vi kommer se nästa århundrade.
    Kolla förfallet som skett på de senaste 50 åren och ha 50 år i baktanken när ni sedan tänker på hur länge vi vandrat på denna planet.
    Då inser man ganska omgående att vi är på kollisionskurs med vår egen undergång.
    Idag fattas alla beslut för att passas in i den rådande ekonomiska politiken där maximal profit i pengar är det som får stå som måttstock.
    Tyvärr inser inte den stora massan att vi är tvungna att leva i symbios med det ytterst bräckliga ekosystemet.

    Mycket bra inlägg.
    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  palmevara 2009-03-01, 12:00

    martin7lindgren skrev:Har media misslyckats med sina domedagsaprofetior? Arrow
    Det innebär ju att du tycker att även dina hyllade favoriter Reinfeldt & Borg är lika misslyckade, eller hur? Arrow
    För dom förutspår ju precis samma profetior! Arrow
    Förövrigt helt rätt med lite optimist Mr.Raahhhmmmm! Wink

    Detta var nog ett av dina mindre geniala inlägg Martin.
    Borg och Reinfelt har inte alls samma domedags profetior som media. Men vad Borg och Reinfelt har gjort är att gömma sig bakom media och krisen för att fatta sina beslut. (Ja vissa få beslut har vår passiva regering dock utfärdat.)

    1. Stimuleringspaketet som inneburigt fri huvud jakt på alla sjuka och arbetslösa. De har helt enkelt klarlagt för Svenska folket att dessa enbart är simulanter. (fuskare)

    2. Ändrat lagen så att företagare (arbetsgivare) nu kan utfärda uppehållstillstånd för billig arbetskrafts från Asien, Indien med mera. Vi behöver nämligen importera arbetskraft till Sverige just nu enligt Alliansen.

    3. Sänkt skatten så att de rika får ca 8000kr mera i månaden i form av skatteavdrag, och arbetarna får ca 1000:- kr mer i månaden i skatte avdrag.
    Alltså av varje 9000kr i utebliven skatt så går 8 tusen till de rika och tusen till medelinkomsttagarna.

    4. IPRED, Klubbad i dags läget. FRA och Piratebay väntar ännu på sin fulla innebörd av det nya kontrollsamhället.

    5. A-Kassan och sänkta löner är ej ännu fullt utarbetat enligt Alliansens planer. Här går man lite långsammare fram för att inte uppröra folket för mycket på en och samma gång. Svenskar älskar nämligen att få Alliansens politik portionerad ut i mindre delar månad för månad.

    Ja jag kan älta på för evigt. Men när du Martin säger att Alliansen agerat med domedags profetsior. Då är du väldigt fel ute! Visst började Borg varna ca 1 månad innan sista rapporten från 4 kvartalet av förra årets bnp skulle presenteras. Men detta var bara för att göra så att vi var beredda på de dåliga resultat Allians politiken presterat. Alltså så att inte Svenska arbetare skulle få en chock. Det funkade ju tydligen. Du Martin köpte ju denna presentation.
    Senast igår såg vi vår Allians Arbetsmarknads Minister lille Otto uttala sig i media om att ljusare tider är att vänta! Ha Ha.

    Alltså Martin, ibland förstår jag mig inte på dig. Är du och Fredrik Rahm samma person som försöker dividera med dig själv? Eller vad? Du passade bollen till Fredrik i form av, Alliansen viste redan detta; sedan svarade Fradrik det är klart, det är den globala krisens fel alltihopa.

    Alltså, visst har vi en global kris. Men varför Sveriges valuta sjunker med 41% gentemot resten av världen som är i samma kris kan vi knappast förklara med den globala krisen. Detta måste en apa kunna kunna länka samman med Alliansens politik. Likaså den den sämsta bnp rapporten någonsin.

    Jag är sällan upprörd, men ditt inlägg fick mig mycket irriterad Martin.
    Jag tycker du och Fredrik borde hålla er i gapa och skrik tråden. Eller skapa en barn tråd för omoget tjafs. Er Troll verksamhet skrämmer ju bort människor från forumet.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-01, 12:22

    [color=white]
    Jag är sällan upprörd, men ditt inlägg fick mig mycket irriterad Martin.
    Jag tycker du och Fredrik borde hålla er i gapa och skrik tråden. Eller skapa en barn tråd för omoget tjafs. Er Troll verksamhet skrämmer ju bort människor från forumet.


    nu är det ju så enkelt att jag blockerat allt martin skriver sedan hmm 6 dar??
    (ser alltså EJ vad denna skriver och är ej intresserad av det)

    men martin verkar fortfarande skriva till mej och Om mej igen och igen.

    Denna fixering martin uppvisar är ej frisk.

    sedan kan jag säga att ditt inlägg som du skrev om vad alliansen gjort LÄTT kan motbevisas av fakta för det mesta där är REN partipropaganda ifrån sveavägen.


    1. Stimuleringspaketet som inneburigt fri huvud jakt på alla sjuka och arbetslösa. De har helt enkelt klarlagt för Svenska folket att dessa enbart är simulanter. (fuskare)

    Du menar det (s) startade 2005 och aliansen fortsätter, aja att förtidspensionera funkade ju ej, att ej fatta att vi MÅSTE ha ut folk i jobb är horribelt.

    (rätten att vara sjuk hur länge man själv VILL fungerar inte liksom)


    2. Ändrat lagen så att företagare (arbetsgivare) nu kan utfärda uppehållstillstånd för billig arbetskrafts från Asien, Indien med mera. Vi behöver nämligen importera arbetskraft till Sverige just nu enligt Alliansen.

    ehh vilken lag??

    källa?

    3. Sänkt skatten så att de rika får ca 8000kr mera i månaden i form av skatteavdrag, och arbetarna får ca 1000:- kr mer i månaden i skatte avdrag.
    Alltså av varje 9000kr i utebliven skatt så går 8 tusen till de rika och tusen till medelinkomsttagarna.


    skumt men verkligheten är ju en annan om man faktiskt räknar ut sin lön.

    http://www.jobbskatteavdrag.se/

    dock har ju vissa börjat ställa arbetare emot alla andra i sin IVER att polarisera, dessa verkar konsekvent hylla icke arbete mera än arbete med devisen det är orättvist

    dock skall vi ju ej glömma hur (s) sänkte skatten för dom RIKASTE (bla hm´s ägare) och höjde kraftigt för arbetare


    4. IPRED, Klubbad i dags läget. FRA och Piratebay väntar ännu på sin fulla innebörd av det nya kontrollsamhället.

    Fra fanns redan FÖRE , förslaget bodström sverige var ju "bara" 12 ggr värre.

    som avlyssnade vänstern sedan 70talet samt div grupper dom ej gillade.

    piratebay var det (s) som startade (första attackerna med beslag av deras servrar och utrustning 2005-2006)

    ipred var det s som åxå röstade igenom och har varit på gång sedan 1996

    5. A-Kassan och sänkta löner är ej ännu fullt utarbetat enligt Alliansens planer. Här går man lite långsammare fram för att inte uppröra folket för mycket på en och samma gång. Svenskar älskar nämligen att få Alliansens politik portionerad ut i mindre delar månad för månad.


    mmm.. eller direkt av mona sahlin som vi vet ljuger om och om igen när man kollar emot FAKTA.




    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-03-01, 12:35, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    Stefan


    Antal inlägg : 65
    Join date : 09-02-24

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Alliansen

    Inlägg  Stefan 2009-03-01, 12:34

    Alliansen har visat endast en form av ledarskap som bara strävar att följa lönebildningen i Indien!

    Alltså det är ju inga ledare de är ju bara puckon, följa Jhonn kan alla.

    Vi ska bestämma vår nivå i samhället, vi ska leva så som vi vill och så ska vi lära våra barn att leva.

    Men vi ska inte tvingas leva efter sämre blåsares pipa.

    Förnuftet säger att något ska vara på ett sätt då ska vi arbeta för det å inte falla för det andra som leder bara till missär.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-01, 12:39

    Stefan skrev:Alliansen har visat endast en form av ledarskap som bara strävar att följa lönebildningen i Indien!

    Alltså det är ju inga ledare de är ju bara puckon, följa Jhonn kan alla.

    Vi ska bestämma vår nivå i samhället, vi ska leva så som vi vill och så ska vi lära våra barn att leva.

    Men vi ska inte tvingas leva efter sämre blåsares pipa.

    Förnuftet säger att något ska vara på ett sätt då ska vi arbeta för det å inte falla för det andra som leder bara till missär.

    och du har självklart fakta på detta??

    för jobbskatteavdraget visar sig ju vara en 10års facklig "ökning och förhandlingar" på ett bräde.

    Men det är ju klart mer i plånboken för en tex sjuksköterska är ju fel och orättvist..speciellt som (v)i(s)(s)a börjat ställa arbetare emot alla andra i sin IVER att polarisera, dessa verkar konsekvent hylla icke arbete mera än arbete med devisen det är orättvist att arbeta emot en lön som borde tillhöra staten helt.

    http://www.jobbskatteavdrag.se/
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-01, 12:40

    Så du säger det palmevara? när någon dagligen går på mig med påtalanden som nu här idag, martin är inte frisk,?
    Ska det alltså få sägas helt oemotsagt?
    det är ju upp till dig om du väljer att låta någon bete sig hur som helst, men jag gör inte det!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-01, 12:41


    Jag är sällan upprörd, men ditt inlägg fick mig mycket irriterad Martin.
    Jag tycker du och Fredrik borde hålla er i gapa och skrik tråden. Eller skapa en barn tråd för omoget tjafs. Er Troll verksamhet skrämmer ju bort människor från forumet.


    nu är det ju så enkelt att jag blockerat allt martin skriver sedan hmm 6 dar??
    (ser alltså EJ vad denna skriver och är ej intresserad av det)

    men martin verkar fortfarande skriva till mej och Om mej igen och igen och igen.

    Denna fixering martin uppvisar är ej frisk men inget jag kan göra ngt åt, blockera HAN var allt jag kunde göra liksom.


    sedan kan jag säga att ditt inlägg som du skrev om vad alliansen gjort LÄTT kan motbevisas av fakta för det mesta där är REN partipropaganda ifrån sveavägen.


    1. Stimuleringspaketet som inneburigt fri huvud jakt på alla sjuka och arbetslösa. De har helt enkelt klarlagt för Svenska folket att dessa enbart är simulanter. (fuskare)

    Du menar det (s) startade 2005 och aliansen fortsätter, aja att förtidspensionera funkade ju ej, att ej fatta att vi MÅSTE ha ut folk i jobb är horribelt.

    (rätten att vara sjuk hur länge man själv VILL fungerar inte liksom)


    2. Ändrat lagen så att företagare (arbetsgivare) nu kan utfärda uppehållstillstånd för billig arbetskrafts från Asien, Indien med mera. Vi behöver nämligen importera arbetskraft till Sverige just nu enligt Alliansen.

    ehh vilken lag??

    källa?

    3. Sänkt skatten så att de rika får ca 8000kr mera i månaden i form av skatteavdrag, och arbetarna får ca 1000:- kr mer i månaden i skatte avdrag.
    Alltså av varje 9000kr i utebliven skatt så går 8 tusen till de rika och tusen till medelinkomsttagarna.


    skumt men verkligheten är ju en annan om man faktiskt räknar ut sin lön.

    http://www.jobbskatteavdrag.se/

    dock har ju vissa börjat ställa arbetare emot alla andra i sin IVER att polarisera, dessa verkar konsekvent hylla icke arbete mera än arbete med devisen det är orättvist

    dock skall vi ju ej glömma hur (s) sänkte skatten för dom RIKASTE (bla hm´s ägare) och höjde kraftigt för arbetare


    4. IPRED, Klubbad i dags läget. FRA och Piratebay väntar ännu på sin fulla innebörd av det nya kontrollsamhället.

    Fra fanns redan FÖRE , förslaget bodström sverige var ju "bara" 12 ggr värre.

    som avlyssnade vänstern sedan 70talet samt div grupper dom ej gillade.

    piratebay var det (s) som startade (första attackerna med beslag av deras servrar och utrustning 2005-2006)

    ipred var det s som åxå röstade igenom och har varit på gång sedan 1996

    5. A-Kassan och sänkta löner är ej ännu fullt utarbetat enligt Alliansens planer. Här går man lite långsammare fram för att inte uppröra folket för mycket på en och samma gång. Svenskar älskar nämligen att få Alliansens politik portionerad ut i mindre delar månad för månad.


    mmm.. eller direkt av mona sahlin som vi vet ljuger om och om igen när man kollar emot FAKTA.




    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-03-01, 12:43, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    Stefan


    Antal inlägg : 65
    Join date : 09-02-24

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty I ett fungerande samhälle

    Inlägg  Stefan 2009-03-01, 12:43

    Pratar man inte om de sjuka har rättigheter eller inte då är de en självklarhet.

    Politiken ska koncentrera sig på de friska å sluta svamla om pensionärer och sjuka.

    Detta svammel skapar sjukdomar.

    De ska koncentrera sig på att skapa välfärd tillsamans med dessa som vill skapa något.
    Det säger sig självt att gör man något så blir det något håller man inte på å gör något och desutom gör ännu värre gnatar å gnäller på sjuka å tramsar.

    Rent ut sagt VA i helvete ska det kunna bli av något sånt?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-01, 12:45

    Men återigen inte ett öre till dom som blir sjuka och arbetslösa, då får man skylla sig själv, No
    Ivrigt påhejade av många alliansanhängare! Twisted Evil
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-01, 12:48

    Och där kom det igen, Mona bara ljuger! Evil or Very Mad
    avatar
    Stefan


    Antal inlägg : 65
    Join date : 09-02-24

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  Stefan 2009-03-01, 12:48

    Ja jag har fakta..

    Den finns utan för din dörr!!! study [b]
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  lazy 2009-03-01, 12:51

    Konstigt,min äldsta son är sjukskriven just nu efter en
    arbetsolycka o han får sjukpenning.
    avatar
    Stefan


    Antal inlägg : 65
    Join date : 09-02-24

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  Stefan 2009-03-01, 12:52

    martin7lindgren skrev:Men återigen inte ett öre till dom som blir sjuka och arbetslösa, då får man skylla sig själv, No
    Ivrigt påhejade av många alliansanhängare! Twisted Evil

    För mig är det en självklarhet att man i ett samhälle hjälper de sjuka och de som inte har en funktion i samhället.
    Jag tycker att eftersom det är en självklarhet så borde regeringen koncentrera sig på de friska och vad vi ska gör a för vårt samhälle... sunny
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-01, 12:54

    Stefan skrev:
    martin7lindgren skrev:Men återigen inte ett öre till dom som blir sjuka och arbetslösa, då får man skylla sig själv, No
    Ivrigt påhejade av många alliansanhängare! Twisted Evil

    För mig är det en självklarhet att man i ett samhälle hjälper de sjuka och de som inte har en funktion i samhället.
    Jag tycker att eftersom det är en självklarhet så borde regeringen koncentrera sig på de friska och vad vi ska gör a för vårt samhälle... sunny

    ja men det är ej det handlar om, utan RÄTTEN att vara sjukskriven hur länge man SJÄLVVILL.

    sedan 1990 talet har ju trenden varit att vi blir allt friskare och allt längre och mer sjukskrivna.


    hur vänder man på en sån trend??

    genom att släppa på kontrollen mera och ge mera pengar??=)

    avatar
    Stefan


    Antal inlägg : 65
    Join date : 09-02-24

    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  Stefan 2009-03-01, 12:55

    Halva texten komm bara med så då kan de bli lite fel.
    Jag orkar inte gå tillbaks å fylla i.

    Sponsored content


    Svenskarna ser ljusare på ekonomin Empty Sv: Svenskarna ser ljusare på ekonomin

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 11:30