Jag måste säga, det här är en dumskalle, RC, som inte tillför någonting!
Roligt att vi kan vara överens om något...
Jag måste säga, det här är en dumskalle, RC, som inte tillför någonting!
RedCloud skrev:Att USA skulle "ÄGAS" av Kina är fanimig bland det dummaste och mest vanvettiga påstående jag någonsin hört.
Inte desstå mindre är det sant.
Den "stora demokratin i väster" är på konkursens brant....
RedCloud skrev:
Inte desstå mindre är det sant.
Den "stora demokratin i väster" är på konkursens brant....
hobbyrassen skrev:men det är ganska långt ifrån att landet ifråga skulle ÄGAS av Kina.
Dao skrev:USA:s ekonomi är baserat på ett s.k. luftslott - pengar som inte finns! För att urätthålla en stadig fungerande ekonom har man sattsat på det militära komplexet! Utan sin militära styrka, som innebär att de kan bokstavligen stjäla fattiga länders naturtillgångar och intelligensia, så skulle det vara något heeeelt annat land idag!
från USA hataren nr:1
RedCloud skrev:från USA hataren nr:1
Varje sådant uttalande dumförklarar forumhögern.
Dao, och även vi andra, har mer än en gång förklarat att kritik mot USA inte är ett USA-hat.
Hur många ggr måste detta sättas på pränt för att dumhögern ska begripa ?
1 ?
5 ?
100 ?
I denne tråd begrep idioten inte att FLER i Sverige är bidragsberoende än i USA.
RedCloud skrev:I denne tråd begrep idioten inte att FLER i Sverige är bidragsberoende än i USA.
fast det var ju bara EN idiot som påstod.....vi andra begrep ju att det ånyo bara var en produkt tillverkad i fantasigeneratorn
My Ass skrev:I denne tråd begrep idioten inte att FLER i Sverige är bidragsberoende än i USA.
formsvackan skrev:My Ass skrev:I denne tråd begrep idioten inte att FLER i Sverige är bidragsberoende än i USA.
Enligt din länk görs beräkning i Sverige på detta sätt.
1) Ett hushåll räknas som bidragsberoende om hushållets
inkomst exklusive bidrag understiger socialbidragsnormen.
Hur görs beräkningen i USA ? Vet man inte det kan man heller inte påstå det du gjorde.
Om du bara utgår från att en lägre andel av människorna i USA erhåller bidrag, hamnar du i diket igen. Anledningen kan ju tänkas vara den att bidrag helt enkelt saknas.
Ett annat sätt att jämföra kan kanske vara detta. I Sverige klarar man att hålla nöden utanför dörren om man har ett jobb, i USA behövs det ofta två.
Du kan knappast kommma här och kritisera och ifrågasätta MIG,
Det här blir roligare och roligare .....My Ass skrev:Du kan knappast kommma här och kritisera och ifrågasätta MIG, utan att först ifrågasätta redclowns hela tråd och hur det är beräknat. Så ,shut up.
Inte alls, det är den bistra verkligheten för många i USA idag. När Stalin levde var det inte lika illa, utan detta är ett resultat av utvecklingen i USA efter hans bortgång. Hans alltför snara bortgång om man lyssnar på dem som saknar "Lillefar".My Ass skrev:Att påstå att " i USA behövs det ofta 2 ( jobb). " är propaganda från gamla StalinSovjet
Nu fick jag återigen bli något som passar din begränsade repertoarMy Ass skrev:det som du aldrig lyckats förlika dig med att du härstammar från.
My Ass skrev:Folie idioten skriver :
I och för sig trimmar RC dig till den ena mentala vurpan efter den andra, men att kräva att jag kritiserar honom för det du skriver, är väl ändå att begära för mycket.
Och refererade till:
Hur görs beräkningen i USA ? ...
Du kan knappast kommma här och kritisera och ifrågasätta MIG, utan att först ifrågasätta redclowns hela tråd och hur det är beräknat. Så ,shut up. / My Ass
Var det ?My Ass skrev:Nu var det alltså röda clownen som tog upp USA, likförbannat menar du att jag ska svara ..
I denne tråd begrep idioten inte att FLER i Sverige är bidragsberoende än i USA / My Ass.
Föredrar elwokenMy Ass skrev:Kan du inte låna stekpannan av honom när han är färdig och använda den på dig själv ?
Typ ? Du kanske menar pottkantenMy Ass skrev:Ni är ju färdiga för ättestupan , typ.
formsvackan skrev:http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_public_debt
För att betala sin konsumtion, säljer man ut landet.
http://vdare.com/roberts/100202_crisis.htm
The crisis will not be over until financial regulation is restored, but Wall Street has been able to block re-regulation. Moreover, the response to the crisis has planted seeds for new crises. Government budget deficits have exploded. In the U.S. the fiscal year 2009 federal budget deficit was $1.4 trillion, three times higher than the 2008 deficit. President Obama’s budget deficits for 2010 and 2011, according to the latest report, will total $2.9 trillion, and this estimate is based on the assumption that the Great Recession is over. Where is the U.S. Treasury to borrow $4.3 trillion in three years?
http://vdare.com/roberts/100203_markets.htm
Greed, and elected representatives who are toadies to special interests, are decimating the American economy.
Consider President Obama’s budgets for 2010 and 2011. The combined red ink is $2.9 trillion. No one anywhere in the world has this kind of money to lend to Washington. How will these massive deficits, never before experienced on earth, be financed? They can only be financed by the Federal Reserve destroying its own balance sheet by its purchase of toxic financial instruments from the banks thereby providing the banks with cash with which to buy the Treasury’s bonds, or by the Federal Reserve itself purchasing the Treasury’s bonds by creating new money, or by another collapse in equity values that sends investors fleeing into "safe" Treasury bonds.
American power is on the precipice, about to fall. Perhaps it is a good thing. The world will be rid of bullying, of invasions of innocent countries based on blatant lies, of torture and murder of woman and children, of redistribution of income from the poor to the rich.
The criminal record accumulated by the United States makes it the least indispensable country on earth.
http://vdare.com/roberts/091228_israel.htm
The Treasury’s bonds to finance the US government’s enormous deficits will lack for buyers. Therefore, the bonds will be monetized by the Federal Reserve. The result will be rising rates of inflation. The inflation will destroy the dollar as world reserve currency, and the US will no longer be able to pay for its imports. Shortages will appear, including food and gasoline, and “Superpower America” will find itself pressed to the wall as a third world country unable to pay its debts.
Paul Craig Roberts, Assistant Secretary of the Treasury during President Reagan’s first term