Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
My Ass
Dao
F.I.S.T
formsvackan
Secrist
theward
Thors
RedCloud
12 posters

ett land som inte kan föda sin egen befolkning

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

ett land som inte kan föda sin egen befolkning - Sida 2 Empty Sv: ett land som inte kan föda sin egen befolkning

Inlägg  F.I.S.T 2010-02-03, 18:05

Secrist skrev:Kallas ohämmad marknadsekonomi, ofta hyllad av ultrahögern.

Jag vet vänstermänniskor som hyllar Nordkorea och dess ledare. Kan vi då dra slutsatsen att vänstern generellt hyllar Nordkorea? scratch

försök till provokation ??... bättre kan du ! Cool
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

ett land som inte kan föda sin egen befolkning - Sida 2 Empty Sv: ett land som inte kan föda sin egen befolkning

Inlägg  Dao 2010-02-03, 18:05

Jag vet vänstermänniskor som hyllar Nordkorea och dess ledare. Kan vi då dra slutsatsen att vänstern generellt hyllar Nordkorea? scratch

Ultrahögern, var det väl? Skulle någon av dessa vara för planekonomi eller ens blandekonomi?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

ett land som inte kan föda sin egen befolkning - Sida 2 Empty Extremism

Inlägg  Secrist 2010-02-03, 18:08

Ultrahögern, var det väl? Skulle någon av dessa vara för planekonomi eller ens blandekonomi?

Fast varför man för in några få extremister i debatten är minst sagt obegripligt. De representerar ju inget av värde.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-02-03, 18:13

Secrist skrev:Ultrahögern, var det väl? Skulle någon av dessa vara för planekonomi eller ens blandekonomi?

Fast varför man för in några få extremister i debatten är minst sagt obegripligt. De representerar ju inget av värde.

Poängen med inlägget var troligen just betoningen på marknadesekonomin, som gillas av en stor mängd högerpolitiker, och en mindre del vänsterpolitiker!

Att jämföra detta med det den handfull med förvirrade stackare som "försvarar" Nordkorea, låter mer som en dålig ursäkt för att slippa debattera marknadsekonomin och dess konsekvenser!

Jag har försökt ta upp detta ämne vid ett flertal tillfälle - och så gott som varje gång kommer "Nordkorea" upp som "försvar"...

Alltså ytterligare en debatt som man inte får hålla i högerns "frihetliga censurvärld"!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-02-03, 18:19

Dao skrev:
    Secrist skrev:Ultrahögern, var det väl? Skulle någon av dessa vara för planekonomi eller ens blandekonomi?

Poängen med inlägget var troligen just betoningen på marknadesekonomin, som gillas av en stor mängd högerpolitiker, och en mindre del vänsterpolitiker!

Att jämföra detta med det den handfull med förvirrade stackare som "försvarar" Nordkorea, låter mer som en dålig ursäkt för att slippa debattera marknadsekonomin och dess konsekvenser!

Jag har försökt ta upp detta ämne vid ett flertal tillfälle - och så gott som varje gång kommer "Nordkorea" upp som "försvar"...

Alltså ytterligare en debatt som man inte får hålla i högerns "frihetliga censurvärld"!

tumme upp
    Secrist
    Secrist

ett land som inte kan föda sin egen befolkning - Sida 2 Empty Marknad

Inlägg  Secrist 2010-02-03, 18:22

Jag gillar också marknadsekonomi och blandekonomi. Men inte den hänsynslösa variant som förekommer i dagens Kina. Dem har lyckats få till en märklig variant som innehåller både kommunismens klassiska diktatur och rå marknadsekonomi.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-02-03, 18:35

formsvackan skrev:Hade Blueheaven vågat vara kvar på forumet, hade han stoppat Nordkorea i halsen på dig. Nu får väl Redalert göra det istället
    Jag gissade tydligen fel Embarassed
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-02-03, 19:44

De representerar ju inget av värde.

Grattis secrist, ditt första rätt i år.

Det ÄR inte mycket högern tillför...
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-03, 19:50

Det är inte helt otroligt att några nick från testaren gömmer sitt "städade" jag/nick på testaren, och spyr galla på AC med nick som "My Ass" osv

redalert = åsiktsförbjudaren Combuster/BlueHeaven
    Secrist
    Secrist

ett land som inte kan föda sin egen befolkning - Sida 2 Empty Suck...

Inlägg  Secrist 2010-02-03, 20:49

Grattis secrist, ditt första rätt i år.

Det ÄR inte mycket högern tillför...

Ditt enkelspåriga raljerande är lite tjatigt. Även om det räknas som en merit i vänsterkretsar.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-03, 20:52

Ditt enkelspåriga raljerande är lite tjatigt.

gilla läget, eller använd "foe"-funktionen
    Secrist
    Secrist

ett land som inte kan föda sin egen befolkning - Sida 2 Empty Tjatigt

Inlägg  Secrist 2010-02-03, 20:54

gilla läget, eller använd "foe"-funktionen

Det är helt upp till dig. Om det är den bilden du vill ge av vänsterpartister så får det stå för dig. Jag förstår varför V har rasat med Ohly.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-03, 20:56

Det är helt upp till dig.

Ja inte tänker jag ändra mig för att någon billig onliner blåtomte inte gillar vad jag skriver.

Om det är den bilden du vill ge av vänsterpartister så får det stå för dig

är du här för att putsa bilden av en moderat ?
    Secrist
    Secrist

ett land som inte kan föda sin egen befolkning - Sida 2 Empty Moderat

Inlägg  Secrist 2010-02-03, 22:20

är du här för att putsa bilden av en moderat ?

Öh, jag röstade inte på moderaterna i senaste valet (har aldrig gjort det).
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-03, 22:51

Öh, jag röstade inte på moderaterna i senaste valet (har aldrig gjort det).

Då gissar jag på ngt ännu längre höger ut, där blått övergår till brunt...
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2010-02-03, 23:21

RedCloud skrev:37 miljoner amerikaner hungrade 2009

läs det en gång till:

37 miljoner amerikaner hungrade 2009

Samtidigt som man har råd att föra krig över hela planeten.

Den "stora demokratin i väster" ?

Pyttsan, en koloss på gränsen till sammanbrott....

---------------

Allt fler amerikaner tvingas ta emot nödhjälp i form av mat från USA:s största välgörenhetsorganisation och dess samarbetspartners.

Antalet behövande steg med 46 procent från 2005 till 2009, enligt en rapport som publicerades på tisdagen.

Feeding America uppgav att 37 miljoner människor, däribland 14 miljoner barn, behövde akut mathjälp varje år mot 25,3 miljoner för fyra år sedan.

Det är mer än tio procent av befolkningen på 300 miljoner. Siffran baserades på 61.000 intervjuer och 37.000 enkäter till lokala kontor.

-------------------------------------------

http://www.dn.se/nyheter/varlden/37-miljoner-amerikaner-hungrade-2009-1.1038716

Stackars Dumstaine, hur ska han lyckas ljuga sig ur det här ?

Det är väl förmodligen "USA-hat"

Jag behöver inte ljuga för det ligger säkert mkt i det där. Men jag tycker på allvar att du ska torka krokodiltårarna!
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-02-03, 23:37

Secrist skrev:Senaste beräkningarna säger att det tar Kina 3-4 år att gå om USA ekonomiskt.

Genom en totalt hänsyslös exploatering av människa och natur. Föga hållbart i längden.

Redan för tio år sedan var USA så jävla "ägt" av Kina
    i ordets rätta bemärkelse. Kina har under de senaste
    trettio åren ägnat sig åt att köpa så mycket amerikanska
    statspapper de har orkat. I dag har den amerikanska staten
    så stora skulder till Kina uitifrån sina statspapper att
    de helt enkelt ägs av Kina. Och det redan före 2008 års kris.

http://www.redeye.se/aktieguiden/nyhet/kina-kop-av-usa-statspapper-beror-pa-egna-behov-regering?re=1&quicktabs_1=1

http://www.newsmill.se/artikel/2009/04/03/den-amerikanska-kollapsen-som-ingen-vagar-tala-om

http://slopedcurve.com/roller/makro/entry/flera_sk%C3%A4l_till_allt_h%C3%B6gre
    Secrist
    Secrist

ett land som inte kan föda sin egen befolkning - Sida 2 Empty Fel

Inlägg  Secrist 2010-02-04, 00:53

Då gissar jag på ngt ännu längre höger ut, där blått övergår till brunt...

Går jag ännu längre så lär jag stöta på dina kompisar så jag kan bara konstatera att du har fel igen (föga förvånande).
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-02-04, 00:57

Secrist skrev:Då gissar jag på ngt ännu längre höger ut, där blått övergår till brunt...

Går jag ännu längre så lär jag stöta på dina kompisar så jag kan bara konstatera att du har fel igen (föga förvånande).
    ja du lämnade ju kollekt och hur många går i kyrkan... ett land som inte kan föda sin egen befolkning - Sida 2 Icon_rolleyes
    jag gissar på KD ett land som inte kan föda sin egen befolkning - Sida 2 Icon_wink
    ps att du var brunhöger, det har jag då aldrig trott.........
    Secrist
    Secrist

ett land som inte kan föda sin egen befolkning - Sida 2 Empty Brunt

Inlägg  Secrist 2010-02-04, 00:59

ps att du var brunhöger, det har jag då aldrig trott.........

Jag tackar för detta förtroende och tycker det är kul att se någon mer balanserad än RC här inne. Wink
    My Ass
    My Ass

Antal inlägg : 654

Inlägg  My Ass 2010-02-04, 13:11

formsvackan skrev:
    My Ass skrev:
    formsvackan skrev:
    My Ass skrev: precis som bölden på ditt arsle...Smile
    Saknar du "[i]bölden på ditt arsle

Har aldrig påstått att jag saknar dig.Smile
    Nu var det ditt vårdbiträde, rövtorkare BH som avsågs Very Happy

Oavsett dina ljumma känslor för min person så har jag i alla fall saknat dig. Dina vassa formuleringar roar mig mycket, likaså de "fakta" du baserar dina utsagor på Very Happy

Du avser som i debatten om billiga läkemedel, där jag har fakta på att det i vissa fall blivit 40% billigare,
    du hade "stöd" av en politisk undersökning gjord av Socialdemokraterna
    och en LO ekonom...lol:))
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-02-05, 01:26

Infra skrev:
    Secrist skrev:Senaste beräkningarna säger att det tar Kina 3-4 år att gå om USA ekonomiskt.

Genom en totalt hänsyslös exploatering av människa och natur. Föga hållbart i längden.

http://www.redeye.se/aktieguiden/nyhet/kina-kop-av-usa-statspapper-beror-pa-egna-behov-regering?re=1&quicktabs_1=1

http://www.newsmill.se/artikel/2009/04/03/den-amerikanska-kollapsen-som-ingen-vagar-tala-om

Jag antar att det faller dig i smaken! Kanske ordet imperialism kommer få en ny och 'bättre' innebörd för dig! Jag tror det fria folket i Taiwan kommer att få lida likt folket i Tibet! Det är ingen nyhet att Kina och Nordkorea är bästisar så hail to u!!
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Antal inlägg : 847

Inlägg  Ezzlirsk 2010-02-05, 01:39

Infra skrev:

Din brist på kunskap och ekonomiförståelse är fanimig helt otrolig. Att USA skulle "ÄGAS" av Kina är fanimig bland det dummaste och mest vanvettiga påstående jag någonsin hört.
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-02-05, 03:08

RedCloud skrev:
    Det är inte helt otroligt att några nick från testaren gömmer sitt "städade" jag/nick på testaren, och spyr galla på AC med nick som "My Ass" osv

redalert = åsiktsförbjudaren Combuster/BlueHeaven

Jag måste säga, det här är en dumskalle, RC, som inte tillför någonting! Jag har nu suttit och läst igenom många av denne, förmodligen arbetslöse, stackares inlägg! Jag finner att de innehåller ingenting av vetande! Bara floskler klistrat från andra! Sluta röka Ffs!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-05, 11:01

Att USA skulle "ÄGAS" av Kina är fanimig bland det dummaste och mest vanvettiga påstående jag någonsin hört.

Inte desstå mindre är det sant.
    Den "stora demokratin i väster" är på konkursens brant....

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 12:47