Moderaterna tappar mest
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6530822.ab
– Regeringen verkar ha förlorat initiativkraften, säger Carl Melin opinionschef på United Minds.
RedCloud skrev:Skräcksiffror för alliansen
Moderaterna tappar mest
– Regeringen verkar ha förlorat initiativkraften, säger Carl Melin opinionschef på United Minds.
Men var det inte det du kallade beställningsjobb?
RedCloud skrev:Men var det inte det du kallade beställningsjobb?
Nej det var SDs riggade Text-TV kupp som avsågs....
MartinLindgren skrev:Nu avsåg garanterat inte Red Cloud united minds februarimätning?
Men visst är det härlig läsning så här efter den omtalade superveckan!
50,3% - 39,4% = 10,2% skillnad mellan blocken!
RedCloud skrev:Skräcksiffror för alliansen
Moderaterna tappar mest
Snart börjar väl också du surra om riggade lottodragningarRedCloud skrev:Nu hänger jag med Sniper, fattade inte först.
Jag drev lite med pajasNazze, det var allt.
men värt att notera är att när SD beställer opinionsundersökningar av det norska opinionsinstitutet (som jag glömt namnet på) får de 3-4% högre siffror än i de "vanliga" svenska undersökningarna.
Snart börjar väl också du surra om riggade lottodragningar
formsvackan skrev:Snart börjar väl också du surra om riggade lottodragningarRedCloud skrev:Nu hänger jag med Sniper, fattade inte först.
Jag drev lite med pajasNazze, det var allt.
men värt att notera är att när SD beställer opinionsundersökningar av det norska opinionsinstitutet (som jag glömt namnet på) får de 3-4% högre siffror än i de "vanliga" svenska undersökningarna.
Har läst några andra av honom. Varierande "kvalitet" tycker jag. "Sanningen" var bäst av dem.Sniperace skrev:Läs David Baldaccis bok "Vinnaren" den handlar om riggad lottodragning i USA, riktigt underhållande bok....
formsvackan skrev:Har läst några andra av honom. Varierande "kvalitet" tycker jag. "Sanningen" var bäst av dem.Sniperace skrev:Läs David Baldaccis bok "Vinnaren" den handlar om riggad lottodragning i USA, riktigt underhållande bok....
RedCloud skrev:Tom Clancys "Röd Storm" har man ju läst o läst om några gånger....
http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6d_storm
Sniperace skrev:formsvackan skrev:Har läst några andra av honom. Varierande "kvalitet" tycker jag. "Sanningen" var bäst av dem.Sniperace skrev:Läs David Baldaccis bok "Vinnaren" den handlar om riggad lottodragning i USA, riktigt underhållande bok....
visst är det varierande, men klart är att de går att läsa utan att behöva funder4a för mycket
som spänningsromaner duger de gott, även om jag föredrar Dean R Koontz, Tom Clancy och Robert Ludlum
Jo honom har jag läst ett antal böcker av, har dock ingen av dem i mitt bibliotek, dem har jag lånat på vår bys bibilitek...Regndrottning skrev:Sniperace skrev:formsvackan skrev:Har läst några andra av honom. Varierande "kvalitet" tycker jag. "Sanningen" var bäst av dem.Sniperace skrev:Läs David Baldaccis bok "Vinnaren" den handlar om riggad lottodragning i USA, riktigt underhållande bok....
visst är det varierande, men klart är att de går att läsa utan att behöva funder4a för mycket
som spänningsromaner duger de gott, även om jag föredrar Dean R Koontz, Tom Clancy och Robert Ludlum
Du har bra smak i författare, Sniper. Även jag gillar dessa. Får jag rekommendera Dennis Wheatley? Om du hittar något med honom, förstås...
Har läst allt av Clancy och Ludlum. Clancy skulle ha tjänat på att utelämna alla förbaskade tekniska specifikationer han kladdade varannan sida full med, annars har han givit mig många trevliga timmar även om "kvaliteten" sjönk märkbart i den senare delen av Ryans karriär. Manuset till 911 blev dock en höjdare. Ludlum höll stilen betydligt längre. De alster som skrivits av Gayle Lynds under Ludnums namn har jag vägrat ta i. Van Lustbaders försök att fortsätta med Bourne fick mig nästan att skita på mig av ilska. Uslare elände har jag sällan skådat. En ny positiv bekantskap är Niklas Ekdal.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Har läst några andra av honom. Varierande "kvalitet" tycker jag. "Sanningen" var bäst av dem.Sniperace skrev:Läs David Baldaccis bok "Vinnaren" den handlar om riggad lottodragning i USA, riktigt underhållande bok....
formsvackan skrev:En författare jag i många år njöt av var Leon Uris. Bortser man från hans ohämmade hyllningar till de goda men förföjda judarna, var han en av de bättre som någonsin hållit i en penna. Han skrev som en tjänst till sin irländska fru Jill, en version av irländsk historia i romanform, Trinity, kanske det bästa som skrivit om jag får välja. Hans fru Jill var fotograf och gjorde sin del med en fantastisk bok om Jerusalem.
Leon Uris rekommenderas starkt. Exodus, Harmaggedon, Mila 18, QB7, Topaz m.fl.
RedCloud skrev:Inga fans av Kurt Vonnegut ?
Slakthus 5 ?
Min absoluta favoritförfattare....