Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
Sossar ee lata
Infra
Secrist
Thors
Regndrottning
MartinLindgren
ANNA2LINK
11 posters

Jaha då är man med i introduktionsprogramet...

ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Jaha då är man med i introduktionsprogramet... - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är man med i introduktionsprogramet...

Inlägg  ANNA2LINK 2010-01-27, 14:25

Regndrottning skrev:
    ANNA2LINK skrev:Jag har ju redan gått på låg ersättning RD så vart ska jag ta pengar ifrån?

Ja, jag vet inte hur mycket pengar du har så det är svårt för mig att berätta för dig. Det enda jag kan göra är att delge dig hur jag klarade av 65%.

En annan sak som jag märkte var viktigt var att spara pengar. Jag lade undan, för det mesta 200 kr i månaden för att kunna täcka oväntade utgifter som veterinärvård....

När man är fattig så är det ännus viktare att bygga upp en liten buffert.

queen

Ja buffert är viktigt!Sen är AC forum är inget ställe som man vill berätta om sin privata ekonomi, den vill man behålla för sig själv.
    ANNA2LINK

Jaha då är man med i introduktionsprogramet... - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är man med i introduktionsprogramet...

Inlägg  ANNA2LINK 2010-01-27, 14:27

Secrist skrev:Ja och denna oro är verkligen inte bra...

Absolut inte. Men detta är en stor reform och nu har du oturen att tillhöra den första grupp som "drabbas" av den. Som alla reformer så finns det barnsjukdomar som behöver rättas till längs vägen. Men jag vill poängtera igen, syftet är inte att kasta ut folk i tomma intet. Syftet är att hitta en väg tillbaka för att inte fastna i sjukskrivning.

Faktum är att det har känts så att vi har blivit tvugna att kastas ut i "tomma intet"... Men vi får hoppas att det inte blir så...
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

Jaha då är man med i introduktionsprogramet... - Sida 2 Empty Men Anna, om du år efter år inte får något jobb

Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-27, 14:49

då är det ju socialbidrag du skall ha, vad vill du att bidraget ska heta? är det det som är det viktiga? näör a-kassan är slut så blir det ju statligt underhåll, alltså socialbidrag, vad är felet menar du?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

Jaha då är man med i introduktionsprogramet... - Sida 2 Empty Alliansen & AF vill ju bara hjälpa er att få ett jobb

Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-27, 14:56

är inte det bra? det känns som ni inte vill ha några krav på er för då blir ni nervösa & stressade, vad är alternativet? att gå på bidrag hela livet? alltså att andra ska försörja er fast ni kan jobba Evil or Very Mad
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-27, 15:09

Thors skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Thors skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Thors skrev:ANNA

DU HAR JU FÅTT BREV HEMSKICKAT?

JAG LIGGER FÖRE DIG ANNA MEN ANTAR DU INTE VILL VETA PGA BORGARHAT?

VILL DU VETA VAD SOM SKER I MÖTET I FEBRUARI?

ELLER NÄ FÖRRESTEN... JAG TROR INTE DU VILL VA ANNA?

Jag har fått ett brev hemskickat ja. Berätta för mig om mötet...

Hade möte den 5:e jan, fick träffa 2 handläggare, man frågade vad jag själv tror jag klarar av och vill! Ett tips är att ta med medicinska handlingar om du har sådant.

I mitt fall stärktes det att jag arbetstränat innan coh vi på första mötet kom fram till vilken % jag ska PROVA på

Du kan ju återkomma i Feb om det var liknande

Ok är det meningen under dessa tre månader att komma igång med en praktik? Javisst kan jag berätta om mitt första möte.

Det är i första hand man ska komma fram till vad du klarar av under de första mötena. Ju mer handlingar du har desto mer underlättar det!

Jag har arbetstränat, det hjälpte mig mycket. Samt Försäkringsmedicinskt underlag där det står i klartext vad som gäller!

Ja i grunden är väl praktik eller jobb i någon form målet, men dom har inte tvingat mig till något

Jag har fått hem papper efter mötet jag ska fylla i vad jag vill och tror jag kan!

Massa saker som FK skitit i tidigare! För mig, en jävla stor skillnad!

Grattis Thors Su hittade knappen Caps Lock Laughing
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-01-27, 15:39

Sossar ee lata skrev:är inte det bra? det känns som ni inte vill ha några krav på er för då blir ni nervösa & stressade, vad är alternativet? att gå på bidrag hela livet? alltså att andra ska försörja er fast ni kan jobba Evil or Very Mad

Nej det där om att "vi" skulle vilja gå på bidrag hela livet har ni fått om bakfoten!
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-01-27, 16:41

Secrist skrev:Nej men hur tror du det blir att man tänker??? Tankar snurrar hit och dit om hur det kommer att gå. Oron finns där som inte går att trolla bort... Jag kan tänka mig att många är oroliga över sin situation, inte bara jag...

Jag har full förståelse för den oro man kan känna inför en oviss framtid. Och skulden för detta tyckar jag ska delas mellan många aktörer som varit inblandade. I första hand regeringen själva eftersom de har det yttersta ansvaret. Men även oppositionen tycker jag ska skämmas lite genom deras något skamlösa skräckpropaganda och populism har spätt på den oron vars enda syfet har ju varit att plocka politiska poäng. Inte att hjälpa folk i första hand. Och även kvällspressen som löpt amok genom att gräva fram tragiska fall som inte är det minsta representativa och sedan blåsa upp det bortom alla rimliga gränser. Även FK själva har ju försökt att lugna ner situationen något men har haft svårt att göra sin röst hörd i medialarmet.

Om man har den dåliga smaken att framlida/avlida
    till följd av att blådrängarna härjar med de sjuka och ställer
    omöjliga krav på sjukt folk då är man -i Secrists ögon icke "det
    minsta representativ" för sin utsugna folkgrupp. Hur skall man
    som sjuk vara funtad för att vara representativ i Lazys ögon?

Senast ändrad av Infra den 2010-01-27, 16:43, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Jaha då är man med i introduktionsprogramet... - Sida 2 Empty Näpp

Inlägg  Secrist 2010-01-27, 16:43

det minsta representativ"

Nä, dessa tragiska fall var/är inte representativa. Hade de varit det hade vi drunknat i liknande fall. Men det gör vi inte.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-01-27, 16:48

Hörrudu.
    Tror du det är endast Inga-Lill och Arne. Hur många är det inte,
    just nu, som
    planerar sin hädanfärd efter att ha berövats sin försörjning för
    att mjukas upp och krypa till korset?

Hur många tar livet av sig utan att deklarera orsak? Du är empatilös
    som vanligt!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-01-27, 18:30

Secrist skrev:det minsta representativ"

Nä, dessa tragiska fall var/är inte representativa. Hade de varit det hade vi drunknat i liknande fall. Men det gör vi inte.

Att det är många som mår dåligt som är i utsatta situationer av alliansens politik är i alla fall ingen osanning.
    Secrist
    Secrist

Jaha då är man med i introduktionsprogramet... - Sida 2 Empty Dåligt

Inlägg  Secrist 2010-01-27, 19:26

Att det är många som mår dåligt som är i utsatta situationer av alliansens politik är i alla fall ingen osanning.

Och i den förra regeringens politik.
    Secrist
    Secrist

Jaha då är man med i introduktionsprogramet... - Sida 2 Empty Bort

Inlägg  Secrist 2010-01-27, 19:27

Tror du det är endast Inga-Lill och Arne. Hur många är det inte,
    just nu, som

Hur många är det? Har du en exakt siffra?
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-01-27, 19:32

Secrist skrev:Tror du det är endast Inga-Lill och Arne. Hur många är det inte,
    just nu, som

och du talar om att vara barnslig scratch

blir bra jävla trött på dig och din arrogans
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-01-27, 19:37

Secrist skrev:Tror du det är endast Inga-Lill och Arne. Hur många är det inte,
    just nu, som

Du skulle få stå öga mot öga med anhöriga till de som sett enda utvägen att ta livet av sig Secrist! skärpning för fan!
    Secrist
    Secrist

Jaha då är man med i introduktionsprogramet... - Sida 2 Empty Fakta

Inlägg  Secrist 2010-01-27, 20:31

Du skulle få stå öga mot öga med anhöriga till de som sett enda utvägen att ta livet av sig Secrist! skärpning för fan!

Ni är bra på att förolämpa folk, framförallt när det är uppenbart att ni inte kan backa upp era påståenden utan det är en produkt av en livlig vänsterfantasi. Då möts man av en skur av förolämpningar. Men det är ju och andra sidan bara ett svaghetstecken så jag blir nästan lite glad! Razz
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-01-27, 20:55

Secrist skrev:Du skulle få stå öga mot öga med anhöriga till de som sett enda utvägen att ta livet av sig Secrist! skärpning för fan!

Ni är bra på att förolämpa folk, framförallt när det är uppenbart att ni inte kan backa upp era påståenden utan det är en produkt av en livlig vänsterfantasi. Då möts man av en skur av förolämpningar. Men det är ju och andra sidan bara ett svaghetstecken så jag blir nästan lite glad! Razz

Vadå backa upp, det räcker så bra att jag känner en massa sjuka människor, som pga hur de behandlas tom börjat tala om att ta livet av sig.
    Vi känner oss väldigt illa behandlade som grupp och även som individer..

En(som tar självmord) är en för mkt, men enligt dig är det väl bara en siffra i statestiken

klart man tar till hårda ord(fast förolämpningar är det ju egentligen inte, då de faktiskt är huvudet på spiken).

När man bemöts av denna ständiga arrogans och ignorans

jaha du är glad om/eller ifall andra är svaga?

Vad förvånad jag blir...inte

tydligen måste du få känna på hur det är för sjuka idag, innan du öht fattar ett skvatt
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-01-27, 21:14

Secrist skrev:Du skulle få stå öga mot öga med anhöriga till de som sett enda utvägen att ta livet av sig Secrist! skärpning för fan!

Du vill ha siffror bara för att du vet att det inte finns några.
    Det kan inte preciseras förr än vi har facit i hand och den siste
    tvångsarbetande sjuklingen lägger snaran runt halsen (knuten skall
    ligga bakom högra örat - läste det i en gör-det-själv-bok). Så vill
    du vi skall gissa för att du sedan kunna sitta och käfta emot gissniongarna.

Själv lämnar du tvärsäkert en defenitiv siffra - siffran 2. I din
    inskränkta värld tycks det enda som har hänt vara det som visats på
    tv (är ditt koncept - "jag är på tv - alltså finns jag"?)

Men så ser tyvärr inte verkligheten ut. Empatilöshet har alltid
    varit ett utmärkande drag hos dig. Nu visar du att du inte förstår
    att de man i dag härjar med är människor som redan har en grundstämning
    av illamående. De mår naturligtvis inte bättre av att bli hunsade och
    ifrågasatta.
    Secrist
    Secrist

Jaha då är man med i introduktionsprogramet... - Sida 2 Empty Fakta

Inlägg  Secrist 2010-01-27, 22:14

Du vill ha siffror bara för att du vet att det inte finns några.

Inte? För att vara så tvärsäker på sina påståenden så saknar du verkligen all form av källhänvisning och faktauppbackning. Och köper man inte dina påståenden rakt av så är man en dålig människa. Ja, ja.... Rolling Eyes
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-01-27, 23:32

Vad har du för faktauppbackning till att
    siffran ej kommer att överstiga 2 personer. Dålig person? Nej domi...
    Nej. Jag har bara sagt som det är:
    du är totalt empatilös. Vill du ha faktauppbackning?
    Secrist
    Secrist

Jaha då är man med i introduktionsprogramet... - Sida 2 Empty Suck...

Inlägg  Secrist 2010-01-28, 00:22

Vad har du för faktauppbackning till att

Det man saknar i kunskap kan man ju alltid ersätta med livlig fantasi och förolämpningskaskader. Rolling Eyes
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-01-28, 00:31

Secrist skrev:Vad har du för faktauppbackning till att

Det man saknar i kunskap kan man ju alltid ersätta med livlig fantasi och förolämpningskaskader. Rolling Eyes

Jo det har vi ju märkt att ni Alliansanhängare ägnar er åt! det är ju därför ni blir bannade också!
    Secrist
    Secrist

Jaha då är man med i introduktionsprogramet... - Sida 2 Empty Bannad

Inlägg  Secrist 2010-01-28, 00:39

Jo det har vi ju märkt att ni Alliansanhängare ägnar er åt! det är ju därför ni blir bannade också!

Inte jag. Very Happy
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2010-01-28, 01:49

Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Vad har du för faktauppbackning till att

Det må jag säga att du är en ynkling som så fort du får chansen ropar på bann så fort högern gör sig hörd. Det här med demokrati är inte för dig, det står klart! Att du sen ger dig i kast med precis samma nedsättande kommentarer som de flesta andra har du glömt i samma ögonblick. Vad är du för typ? Förmodligen den som skulle knivhugga din egen morsa om du såg att du tjänade ett paket cigg på det!!
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-01-28, 01:52

Och din egen fantasi tar tydligen stopp vid Inga-Lill och Arne.
    Vaknaru sen?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-01-28, 01:56

Secrist skrev:Jo det har vi ju märkt att ni Alliansanhängare ägnar er åt! det är ju därför ni blir bannade också!

Inte jag. Very Happy

Smeta bort det där flinet. Det är klart att ser man till att alltid
    ha minst tre trippelnick att växla mellan så kan alltid nåt av nicken
    triumfatoriskt trumpeta ut: "Inte jag"!
    Razz

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:33