Jag hoppas verkligen att slippa att söka socialbidrag, men blir jag tvungen till det så måste jag. Sen tänker jag positvt och tror att jag kommer att hitta någon praktik eller så ganska snart.
Men hur ska det gå för dom som har blivit utförsäkrade och inte klarar att få ett jobb, en praktik??? Kommer dessa människor att bli sjukskrivna igen eller ska dom också tillhöra dom som får söka socialbidrag?
Om inte jag minns fel så har jag hört att regeringen är emot bidrag, men vad blir kontenten av deras politik, jo att bidragen ökar...
Sen har alliansen genom sitt sätt att utförsäkra oss som har varit långtidssjukskrivna verkligen slagit undan tryggheten för oss. Vi ska inte få leva i någon trygghet längre.
Om inte jag hade mått så pass bra som jag gör i dag så hade detta program inte varit bra för mig, jag får vara glad för att jag är inne i programet nu... Men frågan är vad som kommer att hända med min och andras ekonomi som är i samma situation??? Kommer vi att hamna i utanförskap eller inte??? Detta känns verkligen osäkert.
Är detta meningen med allianspolitiken att ta bort människors trygghet eftersom det är det som händer??? Vem vill leva i otrygghet, vill någon av oss det???
Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-01-27, 13:40, ändrad totalt 1 gång