Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:RedCloud skrev:Frågan är hur mycket man kan lita på detta, det är LÄTT att lägga förslag som man VET att aldrig går igenom
Men nu får du väl ge dig ändå sniper.
Din "objektivitet" blir bara blåare och blåare av någon anledning.....
Ja ... så är det RED ..
Man kan inte resonera på det viset som du gör här "Frågan är hur mycket man kan lita på detta, det är LÄTT att lägga förslag som man VET att aldrig går igenom"
Det enda förslaget om en mer balanserad lönesättning för riksdagsmän, ska alltså förkastas som icke trovärdigt menat, för att Moderater och andra partier inte behagar rösta för det förslaget ???
återigen frågar jag då, VARFÖR har inte detta gått igenom när det varit en RÖD regering, TROTS att Gustav fridolin motionerade om det?
Andra tider?
inte rätt tidpunkt?
Fel förslagsman?
eller var det att de INTE ville låta sina löner sänkas, och istället HÖJDE?
någon som har en trovärdig förklaring?
FRIDOLIN var iallafall konsekvent och ÄRLIG, han SÄNKTE sin lön genom att ge den sänkningen har förslog till palestina, men han var nog ensam om det
ch att kalla mig blå när JAG faktidskt anser att de SKULLE sänkas, det verkar vara en halsbrytande logik
Är du inte blå då ?? ... men bra att du anser att de skulle sänkas...
Men din misstro till uppriktigheten i förslaget om sänkta riksdagslöner behöver inte ha något med den reella avsikten... detta kan du bara spekulera om....
Det kan jag lätt svara på ... G Fridolin är inte Sosse, och Sossarna var inte för förslaget. Socialdemokratin vars ljusblåa nyans lyser igenom allt som oftast