Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
Sniperace
Dao
DMustaine
F.I.S.T
MartinLindgren
captaincodd
RedCloud
11 posters

Gillar egentligen inte....

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Gillar egentligen inte.... - Sida 3 Empty Sv: Gillar egentligen inte....

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-24, 19:26

Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedCloud skrev:
    Frågan är hur mycket man kan lita på detta, det är LÄTT att lägga förslag som man VET att aldrig går igenom

Men nu får du väl ge dig ändå sniper.
    Din "objektivitet" blir bara blåare och blåare av någon anledning.....

Ja ... så är det RED ..

Man kan inte resonera på det viset som du gör här "Frågan är hur mycket man kan lita på detta, det är LÄTT att lägga förslag som man VET att aldrig går igenom"
    Det enda förslaget om en mer balanserad lönesättning för riksdagsmän, ska alltså förkastas som icke trovärdigt menat, för att Moderater och andra partier inte behagar rösta för det förslaget ???

återigen frågar jag då, VARFÖR har inte detta gått igenom när det varit en RÖD regering, TROTS att Gustav fridolin motionerade om det?

Andra tider?
    inte rätt tidpunkt?
    Fel förslagsman?

eller var det att de INTE ville låta sina löner sänkas, och istället HÖJDE?

någon som har en trovärdig förklaring?

FRIDOLIN var iallafall konsekvent och ÄRLIG, han SÄNKTE sin lön genom att ge den sänkningen har förslog till palestina, men han var nog ensam om det Twisted Evil

ch att kalla mig blå när JAG faktidskt anser att de SKULLE sänkas, det verkar vara en halsbrytande logik lol!

Är du inte blå då ?? ... men bra att du anser att de skulle sänkas...
    Men din misstro till uppriktigheten i förslaget om sänkta riksdagslöner behöver inte ha något med den reella avsikten... detta kan du bara spekulera om....

Det kan jag lätt svara på ... G Fridolin är inte Sosse, och Sossarna var inte för förslaget. Socialdemokratin vars ljusblåa nyans lyser igenom allt som oftast
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-24, 19:28

Bara 11 st lol av han som ser på sig själv som ett arsle ... ???

... snart sätter väl spamfingret igång igen Cool
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-01-24, 19:31

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedCloud skrev:
    Frågan är hur mycket man kan lita på detta, det är LÄTT att lägga förslag som man VET att aldrig går igenom

Men nu får du väl ge dig ändå sniper.
    Din "objektivitet" blir bara blåare och blåare av någon anledning.....

Ja ... så är det RED ..

Man kan inte resonera på det viset som du gör här "Frågan är hur mycket man kan lita på detta, det är LÄTT att lägga förslag som man VET att aldrig går igenom"
    Det enda förslaget om en mer balanserad lönesättning för riksdagsmän, ska alltså förkastas som icke trovärdigt menat, för att Moderater och andra partier inte behagar rösta för det förslaget ???

återigen frågar jag då, VARFÖR har inte detta gått igenom när det varit en RÖD regering, TROTS att Gustav fridolin motionerade om det?

Andra tider?
    inte rätt tidpunkt?
    Fel förslagsman?

eller var det att de INTE ville låta sina löner sänkas, och istället HÖJDE?

någon som har en trovärdig förklaring?

FRIDOLIN var iallafall konsekvent och ÄRLIG, han SÄNKTE sin lön genom att ge den sänkningen har förslog till palestina, men han var nog ensam om det Twisted Evil

ch att kalla mig blå när JAG faktidskt anser att de SKULLE sänkas, det verkar vara en halsbrytande logik lol!

Är du inte blå då ?? ... men bra att du anser att de skulle sänkas...
    Men din misstro till uppriktigheten i förslaget om sänkta riksdagslöner behöver inte ha något med den reella avsikten... detta kan du bara spekulera om....

Det kan jag lätt svara på ... G Fridolin är inte Sosse, och Sossarna var inte för förslaget. Socialdemokratin vars ljusblåa nyans lyser igenom allt som oftast
    Nej, jag är INTE blå, jag är kritisk mot alla partier och har svårt att se ärligheten hos POLITIKENA i riksdagen OAVSETT vilka de är.

och du får ursäkta, men man ser gång på gång hur politiker skor sig på folket, hur de glatt utnyttjar systemt till bristningsgränsen för egen vinning, VILKET parti de än tillhör, det sura är att av högern förväntar man sig detta, men inte av vänstern, som drabbas när de kommer in åtnjutande av förmånerna... på samma sätt som just sovjetunionen drabbades av direkt efter revolutionen där dessa förfördes av makten och girigheten
    My Ass
    My Ass

Antal inlägg : 654

Inlägg  My Ass 2010-01-24, 19:31

lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!

Svaret på varför förslaget om sänkta läner för riksdagsledamöterna inte gått igenom på 30 år är att sossarna är blåa.

lol! lol! lol! lol! lol!

Samtidigt så ökar deras löner år efter år efter år och populistiska förslag om sänkta löner som aldrig kan kommer eller har för avsikt att genomdrivas applåderas av vänsterns väljarkår.

lol! lol! lol! lol! lol! lol!

Man skulle få mycket roligt av att lyssna av festerna hos de rödgröna politikerna, mina förolämpningar och sarkasmer mot deras väljarkår skulle överskuggas tusen gånger om .....
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-01-24, 19:34

My Ass skrev:lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!

Svaret på varför förslaget om sänkta läner för riksdagsledamöterna inte gått igenom på 30 år är att sossarna är blåa.

lol! lol! lol! lol! lol!

Samtidigt så ökar deras löner år efter år efter år och populistiska förslag om sänkta löner som aldrig kan kommer eller har för avsikt att genomdrivas applåderas av vänsterns väljarkår.

lol! lol! lol! lol! lol! lol!

Man skulle få mycket roligt av att lyssna av festerna hos de rödgröna politikerna, mina förolämpningar och sarkasmer mot deras väljarkår skulle överskuggas tusen gånger om .....

nu är du allt alldeles för blygsam(för en gångs skull)

så allt som mindre partier eller enskilda politiker motionerar om är populism?

varför ska vi öht ha partier och politiker, om man har sådan konstigt syn på politik som du har??
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-24, 19:36

Nu blev det 18st LOL...

Tror du att det du säger får mer innebörd ju fler LOL du lägger till ??
    My Ass
    My Ass

Antal inlägg : 654

Inlägg  My Ass 2010-01-24, 19:39

nu är du allt alldeles för blygsam(för en gångs skull)

Nej, men en betydligt större del av de små vänsterpartiernas politik är populism ,
    av den enkla anledningen att de vet att de aldrig behöver svara för sina förslag.
    De har ju aldrig suttit i regeringen, vet du inte detta faktum ?????????????
    Och det är ju helt klart att ni bekräftar ryktet, vänstermuppar är lättlurade suckers.Smile
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-01-24, 20:19

My Ass skrev:nu är du allt alldeles för blygsam(för en gångs skull)

Nej, men en betydligt större del av de små vänsterpartiernas politik är populism ,
    av den enkla anledningen att de vet att de aldrig behöver svara för sina förslag.
    De har ju aldrig suttit i regeringen, vet du inte detta faktum ?????????????
    Och det är ju helt klart att ni bekräftar ryktet, vänstermuppar är lättlurade suckers.Smile

Dina slutsatser, är inget annat än dina slutsatser och hur verklighetsanknytna de är det kan du ju fundera på

inte vet jag om vänstermuppar är mer lättlurade än högermuppar...
    Fast nu räknar jag mig själv inte som mupp iofs Wink
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Gillar egentligen inte.... - Sida 3 Empty Sosse

Inlägg  Secrist 2010-01-24, 21:30

ja och varför skulle "relativt blå" inte stämma då ?

Skäms du så mycket för de rödgrön att du inte ens vågar erkänna att hon är sosse?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-25, 00:31

Mona Sahlin är Sosse... men sossarna är blåare än de varit för 20-30 år sedan...
    Jag röstar vänster, inte S

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 17:43