tja tanken var kvinnor vilket är cirka 52% Det var kvinnan i mig som protesterade mot stick i pälsen kontre åsikter.
ok ok
tja tanken var kvinnor vilket är cirka 52% Det var kvinnan i mig som protesterade mot stick i pälsen kontre åsikter.
Liza marklund är socialdemokrat,
RedCloud skrev:tja tanken var kvinnor vilket är cirka 52% Det var kvinnan i mig som protesterade mot stick i pälsen kontre åsikter.
ok ok
MartinLindgren skrev:Självklart,varför ska jag ha högre pension samtidigt som sjuka människor kastas ut ur trygghetsystemet?
Det behöver inte jag någon betänketid för!
men du gör inget för att avstå en del, till exempel ger denna till den som behöver?
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:MartinLindgren skrev:Tala för dig själv du sniper, är säker på att just girighet och egoism inte finns hos långt ifrån alla?
skulle du SJÄLV säga nej till höjd pension för att den sjuke inte får höjd sjukersättning?
eller säga nej till den för att den papperslöse inte får något alls?
och girigheten finns hos VÄLDIGT många.
men jag har aldrig sagt ALLA...
NU beror det ju på hur man definierar "girighet" oxå...
Om girighet skulle innebära att tacka ja till löneökning, så är 99% giriga..
Sen finns det gradering på girighet oxå... Tex vilka medel man är villig att ta för att få mera pengar i egen ficka...
Tex så har jag hört talas om en regering i ett rikt västerland som sänker skatter för de rika (och marginellt för lågavlönade)... men arbetslösa och sjukskrivna får det sämre
RedCloud skrev:men du gör inget för att avstå en del, till exempel ger denna till den som behöver?
Handen på hjärtat, sniper, begär du inte lite för mycket nu av en enskild individ i samhället.
Martin är "tilldömd" pension. En pension som gör att man ligger några få snäpp över socialbidraget.
Kanske det finns andra i samhället som kanske har större möjlighet att avstå något ?
Eller är det bara den vanliga alla-mobbar-martin nivån på din frågeställning ?
Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:MartinLindgren skrev:Tala för dig själv du sniper, är säker på att just girighet och egoism inte finns hos långt ifrån alla?
skulle du SJÄLV säga nej till höjd pension för att den sjuke inte får höjd sjukersättning?
Sen finns det gradering på girighet oxå... Tex vilka medel man är villig att ta för att få mera pengar i egen ficka...
Tex så har jag hört talas om en regering i ett rikt västerland som sänker skatter för de rika (och marginellt för lågavlönade)... men arbetslösa och sjukskrivna får det sämre
javisst, men ser vi då till ex riksdagens ledamöter, de tackar inte nej till höjda löner, fastän de samtidigt sänker pensioner och vill att arbetsrörelsen ska hålla inne sina löneökningar.
säg, är det inte lite girighet och hyckleri, men visst de "förtjänar" ju högre löner än den vanlige arbetaren
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:MartinLindgren skrev:Tala för dig själv du sniper, är säker på att just girighet och egoism inte finns hos långt ifrån alla?
javisst, men ser vi då till ex riksdagens ledamöter, de tackar inte nej till höjda löner, fastän de samtidigt sänker pensioner och vill att arbetsrörelsen ska hålla inne sina löneökningar.
säg, är det inte lite girighet och hyckleri, men visst de "förtjänar" ju högre löner än den vanlige arbetaren
Möjligt att det är så nu.... vet inte faktiskt. Men jag har för mig att det endast är 2 partier som motionerat för sänkta riksdagslöner V och MP
My Ass skrev:Men jag har för mig att det endast är 2 partier som motionerat för sänkta riksdagslöner V och MP....
Du är naturligtvis helt ute och cyklar.
Moderater och andra borgerliga har lagt förslag om att minska antalet ledamöter något som hade skurit kostnaderna ofantligt mycket mer än att sänka lönerna för ett ökande antal politiker med ett par procent.
My Ass skrev:Men jag har för mig att det endast är 2 partier som motionerat för sänkta riksdagslöner V och MP....
"Du är naturligtvis helt ute och cyklar".
Sniperace skrev:My Ass skrev:Men jag har för mig att det endast är 2 partier som motionerat för sänkta riksdagslöner V och MP....
Du är naturligtvis helt ute och cyklar.
Moderater och andra borgerliga har lagt förslag om att minska antalet ledamöter något som hade skurit kostnaderna ofantligt mycket mer än att sänka lönerna för ett ökande antal politiker med ett par procent.
Men den stora frågan är inte att minska löneutbelaningarna för besparing, det är att lägga riksdagsmännens löner på en nivå som är i paritet med vad allmänheten tycker vara acceptabelt, och hur acceptabelt är det när riksdagen höjer sina löner, samtidigt som de sänker pensioner och sjukpenning osv?
F.I.S.T skrev:My Ass skrev:Men jag har för mig att det endast är 2 partier som motionerat för sänkta riksdagslöner V och MP....
Du var lite för snabb va ?
http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3Fsmallscreen%3D0%26sectionid%3Ddinapengar%26articleid%3D2008%255C06%255C11%255C288223
My Ass skrev:F.I.S.T skrev:My Ass skrev:Men jag har för mig att det endast är 2 partier som motionerat för sänkta riksdagslöner V och MP....
http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3Fsmallscreen%3D0%26sectionid%3Ddinapengar%26articleid%3D2008%255C06%255C11%255C288223
??? Populistiska förslag om lönesänkningar som aldrig kommer att genomdrivas är bara till för ärthjärnor som dig, de enda seriösa förslag som lagts kommer från borgerligt håll och de handlar om att minska antalet av lönelyftarna. Inget rött grönt parti ställer upp på det.
Läste du inte mitt förra inlägg där jag sa just det, och förresten , hade inte du spärrat mig ??
F.I.S.T skrev:My Ass skrev:Men jag har för mig att det endast är 2 partier som motionerat för sänkta riksdagslöner V och MP....
F.I.S.T skrev:My Ass skrev:F.I.S.T skrev:My Ass skrev:Men jag har för mig att det endast är 2 partier som motionerat för sänkta riksdagslöner V och MP....
??? Populistiska förslag om lönesänkningar som aldrig kommer att genomdrivas är bara till för ärthjärnor som dig, de enda seriösa förslag som lagts kommer från borgerligt håll och de handlar om att minska antalet av lönelyftarna. Inget rött grönt parti ställer upp på det.
Läste du inte mitt förra inlägg där jag sa just det, och förresten , hade inte du spärrat mig ??
Att de aldrig genomförs beror ju dom som röstar i riksdagen väl... ??
Inget blått parti ställer upp på det... och detta beror på den medfödda girighetsgenen som varje borgare tycks vara född med...
Det är mycket riktigt som Snipe säger om riksdagslöner oxå...om vad väljarna kan anse som acceptabelt vad gäller riksdagslönerna
Frågan är hur mycket man kan lita på detta, det är LÄTT att lägga förslag som man VET att aldrig går igenom
Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:My Ass skrev:Men jag har för mig att det endast är 2 partier som motionerat för sänkta riksdagslöner V och MP....
Frågan är hur mycket man kan lita på detta, det är LÄTT att lägga förslag som man VET att aldrig går igenom, och sedan kan man fråga sig om en riksdagsmanslön ska ligga på 40.000, en plats man kan få utan någon som helst kvalifikation, det enda är att man blir invald, och för att bli det behövs ingen högre utbildning eller speciella kunskaper osv...
RedCloud skrev:Frågan är hur mycket man kan lita på detta, det är LÄTT att lägga förslag som man VET att aldrig går igenom
Men nu får du väl ge dig ändå sniper.
Din "objektivitet" blir bara blåare och blåare av någon anledning.....
My Ass skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:My Ass skrev:Men jag har för mig att det endast är 2 partier som motionerat för sänkta riksdagslöner V och MP....
Frågan är hur mycket man kan lita på detta, det är LÄTT att lägga förslag som man VET att aldrig går igenom, och sedan kan man fråga sig om en riksdagsmanslön ska ligga på 40.000, en plats man kan få utan någon som helst kvalifikation, det enda är att man blir invald, och för att bli det behövs ingen högre utbildning eller speciella kunskaper osv...
Inser du inte att den enda möjligheten som finns är att försöka hålla nere antalet och att strypa deras möjlighet till indrivning ?
Idag har det ju gått så långt att de flesta politiker blir det på grund av karriärmöjligheter, inte för att man vill driva samhället framåt.
RedCloud skrev:Frågan är hur mycket man kan lita på detta, det är LÄTT att lägga förslag som man VET att aldrig går igenom
theward skrev:My Ass skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:My Ass skrev:Men jag har för mig att det endast är 2 partier som motionerat för sänkta riksdagslöner V och MP....
Inser du inte att den enda möjligheten som finns är att försöka hålla nere antalet och att strypa deras möjlighet till indrivning ?
Idag har det ju gått så långt att de flesta politiker blir det på grund av karriärmöjligheter, inte för att man vill driva samhället framåt.
Ska vi ha begränsad demokrati nu också??
"indrivning" ?
Vilka ska istället "driva Sverige framåt" marknadskrafterna enbart, eller kanske rent av du?
F.I.S.T skrev:RedCloud skrev:Frågan är hur mycket man kan lita på detta, det är LÄTT att lägga förslag som man VET att aldrig går igenom
Ja ... så är det RED ..
Man kan inte resonera på det viset som du gör här "Frågan är hur mycket man kan lita på detta, det är LÄTT att lägga förslag som man VET att aldrig går igenom"
Det enda förslaget om en mer balanserad lönesättning för riksdagsmän, ska alltså förkastas som icke trovärdigt menat, för att Moderater och andra partier inte behagar rösta för det förslaget ???