Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+12
RedCloud
Regndrottning
blueheaven
theward
F.I.S.T
berralarzon
Secrist
captaincodd
Mona Sahlin
MartinLindgren
Hungary
Redvictory
16 posters

Rehabiliterings kedjan!

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Rehabiliterings kedjan! - Sida 3 Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-12, 15:35

Mona Sahlin skrev:Har fått papper hemskickat för nästa möte i Februari, jag ska alltså inte göra ett skit på en månad och får aktivitetstödersättning I love you

2 intressanta frågor i formuläret

Hälsa

Jag värderar min hälsa i förhållande till arbete som

Mycket god
    God
    Dålig
    Mycket dålig

Min hälsa påverkar min förmåga att utföra enskilda arbetsuppgifter

Inte alls
    Något
    Mycket
    Klarar inga uppgifter

Hmm...

Undrar vad man ska kryssa i här tro?

Blev det för många svarsalternativ ?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-01-12, 16:23

blueheaven skrev:
    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:
    RedCloud skrev:
    PajasNazze skrev:ÄR DU HELT JÄVLA PANTAD BAKOM PANNBENET?
    JA HON KRITISERAR ATT 3 MÅNADER ÄR FÖR KORT KÄRRINGJÄVEL!
    HON KRITISERAR SJUKA RISKERAR TRILLA TILLBAKS TILL SJUKPENNINGEN KÄRRINGJÄVEL
    SKA DU FATTA DET ELLER?

Hon kritiserar illa genomtänkt högerpolitik....helt naturligt

Vänta nu hur länge har Cuba haft kommunister vid makten, 50år, och de väntar fortfarande på att få minsta lilla standardhöjning eller den ringaste demokrati!
    Hur lång tid skall det ta innan denna genomtänkta politik skall ge frukter?affraid
    Avdelningen mindre relevanta argument Very Happy

Såå och på vilket sätt då? Laughing
    På vilket sätt Kuba påverkar den svenska sjukförsäkringen vet förmodligen bara du Very Happy
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2010-01-12, 16:37

----------

Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-13, 10:50, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-01-12, 16:38

fredrik rahm har tråkigt....upp
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-01-12, 19:22

blueheaven skrev:
    theward skrev:[
    ja frågan är ju vilka nick, som vem står bakom..
    inavel,du vet Wink

börjar mer o mer tro att de har olika nick, efter vad de för tillfället vill skriva och hur de för tillfället känner omår..de små högerliven...

isåfall har vi med en eller några bittra internetberoende, arbetslösa/sjukskrivna individer med högersympatisier att göra

Frågan är hur de då kan vara höger, när regeringen "pissar på dem", som ingen annan regering gjort förr.

Att man gör som RV gjorde och jag gjort flera ggr...dvs "blottlägger sitt eget liv"..för att visa hur det ser ut i verkligheten...

utnyttjar desa jävla troll till max, oavsett vad de nu väljer att kalla sig för stunden

Förståelsen och sympatin är så låg, att man blir mörkrädd

Nu är du totalt lost in cyberspace, du blir bara sämre och sämre hur skall det sluta för dig? Sad

Erkänn att jag är väldigt nära "bullseye" och det gör dig skitskraj Wink

Att du skulle öht bry dig hur jag mår eller hur det går för mig... eller andra i min situation, den chansen ser jag som väldigt nära noll.
    Samma gäller de flesta högertroll.......de beter sig väldigt illa och framförallt omoget som tusan
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-01-12, 19:25

blueheaven skrev:
    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:
    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:
    RedCloud skrev:
    SKA DU FATTA DET ELLER?

Vänta nu hur länge har Cuba haft kommunister vid makten, 50år, och de väntar fortfarande på att få minsta lilla standardhöjning eller den ringaste demokrati!
    Hur lång tid skall det ta innan denna genomtänkta politik skall ge frukter?affraid

På vilket sätt Kuba påverkar den svenska sjukförsäkringen vet förmodligen bara du Very Happy

Säger man : Hon kritiserar illa genomtänkt högerpolitik....helt naturligt

Så innebär det att det finns en genomtänkt vänsterpolitik någonstans i bakfickan, därav Cuba, skall det vara så infernaliskt svårt att begripa? Evil or Very Mad

Egna åsikter o ideér det är aldrig nåt man kan ha ...om man är högerröstare?

Detta partipolitiska blaj som utförs att framförallt högern...är bra tröttsamt.

Nog fan måste man väl ha egna åsikter om saker.. eller?

Vem kan tycka att sjukförsäkringen fungerar bra nu, vem kan tycka att arbetsmarknadespolitiken fungarar tillfredställande nu osv
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-01-13, 10:40

theward skrev:
    blueheaven skrev:
    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:
    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:
    RedCloud skrev:
    SKA DU FATTA DET ELLER?

Säger man : Hon kritiserar illa genomtänkt högerpolitik....helt naturligt

Så innebär det att det finns en genomtänkt vänsterpolitik någonstans i bakfickan, därav Cuba, skall det vara så infernaliskt svårt att begripa? Evil or Very Mad

Egna åsikter o ideér det är aldrig nåt man kan ha ...om man är högerröstare?

Detta partipolitiska blaj som utförs att framförallt högern...är bra tröttsamt.

Nog fan måste man väl ha egna åsikter om saker.. eller?

Vem kan tycka att sjukförsäkringen fungerar bra nu, vem kan tycka att arbetsmarknadespolitiken fungarar tillfredställande nu osv

Jag tror att Secrist tycker sjukförsäkringen är alldeles förträfflig ända tills han läser i en kvällstidning att Reinfeldt inte tycker det blev så bra och ändrar lite i den! då kommer Secrist säga! det är bra att Reinfeldt och Alliansen tar till sig av kritiken och lyssnar! Anhängarna har inga egna åsikter utan de är helt styrda av sin "sekt"Ledare! Very Happy
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-01-13, 10:52

blueheaven skrev:Säger man : Hon kritiserar illa genomtänkt högerpolitik....helt naturligt
    Så innebär det att det finns en genomtänkt vänsterpolitik någonstans i bakfickan
    Den ”logiken” förstår nog bara du.
    blueheaven skrev:därav Cuba, skall det vara så infernaliskt svårt att begripa?
    Den ”logiken” förstår nog bara du, om ens det.

Att Kuba är ett argument i en debatt om svensk sjukförsäkring är du förmodligen helt ensam att tro när GA nu inte längre finns på planen.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-13, 16:41

Som väntat presenterar idag regeringen sin utvärdering av sina nya sjukregler när man meddelar vilken framgång vi ser, många människor har blivit friska och återgått till arbete???

Märkligt pressmeddelande, låter som självberöm och så långt från sanningen man kan komma?

Reinfeldt gudarnas gud,lyfter armarna mot skyn, botar människor genom att slänga ut dom från sjukförsäkringen så är det klart sedan???

Vad säger man om det, kanske kyrkorna ska byta ut sina krusifix mot nya byster på den store "healern" Fredrik Reinfeldt, inte bara i sverige, i hela världen, moderaternas gåva till männskligheten!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Rehabiliterings kedjan! - Sida 3 Empty Sjukt

Inlägg  Secrist 2010-01-13, 21:11

Jag tror att Secrist tycker sjukförsäkringen är alldeles förträfflig

Nja, jag tycker att själva tanken bakom reformen är bra. Sedan kanhända att det måste justeras för att bli smidigare. Men det är betydligt bättre alternativ än sossarnas fiaskopolitik som rådde innan.
    Secrist
    Secrist

Rehabiliterings kedjan! - Sida 3 Empty Mardröm

Inlägg  Secrist 2010-01-13, 21:12

Vänsterns mardröm är på väg att besannas. Folk går tillbaka till sina arbeten i större utsträckning än tidigare! Shocked

Folk ska inte jobba. Folk ska vara sjukskrivna!
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-01-13, 21:59

Redvictory skrev:
    Mona Sahlin skrev:
    Redvictory skrev:Idag har jag varit på Rehab? möte!
    Med på mötet var mina arbetsgivare företagläkaren samt en handläggare från FK!

NÄMEN DET VAR SOM FAN! DETTA HAR JU MEDIA INTE SKRIVIT NÅGOT OM!!!

Nu kommer det mest otroliga som fick både läkaren arbetsgivarna och mig att tappa hakan! om jag som nu med en Sjukgymnast får en förbättrad fysisk styrka och FK
    får veta det genom tex min läkare så dras min sjukersättning in! Frågan vi alla ställde oss var! vilken motivering och morot finns det då? jag kan helt enkelt inte bli fullt arbetsför genom ett trollslag! frågan är skall jag ljuga till min läkare och säga att jag är svag och låprestera tills den dag jag är så pass vältränad att jag omgående kan säga att nu kan jag börja arbeta 100% ? Hur tänkte regeringen när de ändrade så att vi inte längre har rätt att börja arbeta på 25-50% ?

SÅ SLUTAR VI LJUGA OM 100% JÄVLA IDIOT! MEN NÄR MAN ÄR TOTALT JÄVLA OBGÅVAD OCH INTE KAN FÖRA SOCIALT SAMTAL OCH STÄLLA KRAV PÅ 25-50%

SKITSNACK ATT DE SÄGER DU SKA JOBBA 100% FYFAN VAD DU SPRIDER LÖGNER!

Om jag skulle hamna i situationen att jag prövas mot den öppna arbetsmarknaden
    och de hittar ett arbete som inte är fysiskt krävande bland samhällens alla jobb så blir jag tvingad att säga upp mina nuvarande tjänster och anmäla mig till Arbetsförmedlingen för att delta i ett program för att över huvud taget få A-kassa! skulle jag bryta benet eller nåt så jag blir sjuk så får jag inte en enda krona från FK! känns det bra? Nej verkligen INTE!

Är det så här ni vill ha det Alliansanhängare?

DU SKA FÅ AKTIVITETSSTÖD IDIOT!

DET NÄMNER DU INTE

DU KOMMER MED MASSA JÄVLA LÖGNER!

Jag är ingen idiot! det är du som har en psykisk sjukdom det har inte jag!
    Jag vill inte ha nåt jävla aktivitetsstöd! för att få det måste jag säga upp mina fasta tjänster! jag vill ha rehabilitering tillbaks till mitt nuvarande jobb! eftersom jag bedöms kunna återgå till 100% fattar du?

Jag vill inte bli arbetslös! jag vill jobba! du kan inte jämföta din svåra psykiska kroniska sjukdom med min som jag beräknas bli helt återställd ifrån!
    Det är du som kommer med en massa löger psyko!

Sjukt, sjukt och åter sjukt man ska kunna gå tillbaka till sitt jobb under sin rehabilitering!!!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-01-13, 22:02

Secrist skrev:Vänsterns mardröm är på väg att besannas. Folk går tillbaka till sina arbeten i större utsträckning än tidigare! Shocked

Så är det ju inte alls det Secrist. Dom flesta vill jobba!!! Det där har ni ifrån högern fått om bakfoten att vi ifrån vänstersidan vill vara sjuka, men så är det absolut inte!!!
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2010-01-13, 22:10

Så är det ju inte alls det Secrist. Dom flesta vill jobba!!! Det där har ni ifrån högern fått om bakfoten att vi ifrån vänstersidan vill vara sjuka, men så är det absolut inte!!!

Det var ironi. Grejen är den att alliansen kan presentera vilken positiv statistik som helst. Vänstern här på forumet kommer ändå aldrig att se något bra i detta. Det är ju inte sossarna som styr så då finns det bara elände.
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-01-13, 22:55

Secrist skrev:Vänsterns mardröm är på väg att besannas. Folk går tillbaka till sina arbeten i större utsträckning än tidigare! Shocked

Secrist du har blivit en floskelkung härinne, så kasst.
    //berra
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-01-13, 23:13

Secrist skrev:Så är det ju inte alls det Secrist. Dom flesta vill jobba!!! Det där har ni ifrån högern fått om bakfoten att vi ifrån vänstersidan vill vara sjuka, men så är det absolut inte!!!

Det var ironi. Grejen är den att alliansen kan presentera vilken positiv statistik som helst. Vänstern här på forumet kommer ändå aldrig att se något bra i detta. Det är ju inte sossarna som styr så då finns det bara elände.

Hmmm du börjar låta som Jimmie Åkesson dvs som en martyr
    Secrist
    Secrist

Rehabiliterings kedjan! - Sida 3 Empty Positivt

Inlägg  Secrist 2010-01-13, 23:26

Hmmm du börjar låta som Jimmie Åkesson dvs som en martyr

Tja, du kan ju enkelt motbevisa mitt påstående genom att nicka uppmuntrande vid rapporterna om att fler människor går tillbaka till arbetet vid 180 dagarskontrollen.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-01-13, 23:30

Secrist skrev:Hmmm du börjar låta som Jimmie Åkesson dvs som en martyr

Tja, du kan ju enkelt motbevisa mitt påstående genom att nicka uppmuntrande vid rapporterna om att fler människor går tillbaka till arbetet vid 180 dagarskontrollen.

Tror du att de genom ett trollslag blivit friska eller kan det bero på nåt annat?
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2010-01-13, 23:47

Tror du att de genom ett trollslag blivit friska eller kan det bero på nåt annat?

En spontan reaktion är ju att de i samarbete med FK/AG hittat en lösning som funkar för alla parter.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-13, 23:50

Idiotiskt påstående !!

Förljugen verklighet....
    Och sidoeffekterna utelämnade !!!
    Secrist
    Secrist

Rehabiliterings kedjan! - Sida 3 Empty He, he...

Inlägg  Secrist 2010-01-13, 23:57

Idiotiskt påstående !!

Förljugen verklighet....

Det var ironi, kul att retas lite. Wink
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-01-14, 10:16

Secrist skrev:Idiotiskt påstående !!

Förljugen verklighet....

Det var ironi, kul att retas lite. Wink

Ser inget kul alls med det...
    Skulle du inte göra heller om du var 6 dar från utförsäkring och känner folk som blivit utkastade redan och som fått det lilla liv de hade än mer söndertrasat.

En bekants rehab bestod efter 8 års sjukersättning, av ingenting
    Trots att läkarstaben på smärtsektionen sa att hon kunde jobba max 25% och max 50% i framtiden. hon blev av med ersättningen o tvingades till soc...
    Efter 6 månader hade fortfarande, inga åtgärder vidtagits för att få dennastackars människa friskare och tillbaka till ett jobb. Dvs ingen arbetsträning....absolut ingenting

Samma läkarstab har skrivit utlåtande om mig och det verkar ju inte hjälpa speciellt mkt.
    Det är tom så att jag i dagens läge jobbar övr min förmåga eftersom 50% arbete det klarar jag mig inte på, när utförsäkringn slår till

Det är liksom ingen "sketen" AT-läkare som kommit med uttalandena.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-14, 13:04

Regeringens egen inspektionhyllar naturligtvis alliansens nya sjukregler?

När det i själva verket är så djävla illa att folket skulle marchera till rosenbad och helt enkelt bara lyfta ut dom, men eftersom det inte går, får vi vänta till valet att ta få bort dom!

Att sen höra "idioter" som den här secristen sitta och jubla över alliansen gör ju nästan att man bara vill spy!

Sitta och hylla alliansen för det som nu händer här i sverige 2010 på direkta order av dom till vår FK, vars uppdrag är att hantera sjuka medborgare,att man från nu ska strunta helt i om folk är sjuka utan bara se till hur lite frisk man är?

Och därmed kasta ut så många som möjligt till en obefintlig arbetsmarknad däe en sjuk ska slåss med minst 150 friska om varje jobb som finns!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-01-14, 13:41

Secrist skrev:Så är det ju inte alls det Secrist. Dom flesta vill jobba!!! Det där har ni ifrån högern fått om bakfoten att vi ifrån vänstersidan vill vara sjuka, men så är det absolut inte!!!

Ja men du det har hela tiden varit så att alliansen ska straffa alla sjuka som fuskar som har gjort att många sjuka känner sig anklagade för någonting som dom inte gör.Eftersom det är få som fuskar. Det kan man jämföra med att vara anklagad för ett brott fast man inte är skyldig. Så känns det och det är hemskt!!!
    Secrist
    Secrist

Rehabiliterings kedjan! - Sida 3 Empty Fusk?

Inlägg  Secrist 2010-01-14, 20:28

Ja men du det har hela tiden varit så att alliansen ska straffa alla sjuka som fuskar som har gjort att många sjuka känner sig anklagade för någonting som dom inte gör.Eftersom det är få som fuskar. Det kan man jämföra med att vara anklagad för ett brott fast man inte är skyldig. Så känns det och det är hemskt!!!

Det är lite tragiskt för det är ju inte det som är meningen. Poängen med reformen är ju att få tillbaka sjuka i arbete, sitt gamla jobb eller ett nytt och inte fastna i långtidssjukskrivning. Ju längre du är borta ju mindre chans är det att komma tillbaka. All statistik visar på det. Ingen blir frisk av att gå år ut och år in utan någon vettig handlingsplan.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 22:42