theward 2010-01-15, 17:38
Secrist skrev:Det skulle inte skada, om du trodde på lite mera av det man beskriver....
Det är inte det att jag inte tror dig. Bara att omfattningen av problemet kanske inte är så stort utan handlar om enskilda fall som går snett av olika anledningar.
För övrigt, heder åt dig att du särskiljer dessa problem från partipolitiken. Det finns det många vänstermänniskor här inte som inte skulle göra.
nja nog är det mer än "enskilda fall" tyvärr för jag säga...
Menar att man har ju faktisk kontakt med en del del sjuka, med kroniska sjukdomar som är samma eller liknande som mig och alla dessa har exakt samma problem som mig.
Sen är ju tack och lov inte alla som är sjuka, drabbade avv kroniska tillstånd, utan kan bli helt återställda igen...
kan väl nästan säga att just de här sjukdomarna som går i "skov" är de värsta att ha, när det gäller hur FK bedömmer arbetsförmågan.......
Skulle tro att just den gruppen av människor är de som blir mest misshandlade av system iom regeländringarna
ps jag tycker egentligen inga frågor borde vara partipolitiska ( i stort sett)
Men speciellt sjuk o arbetsmarknadspolitiken borde alla vilja ha så bra som möjligt för alla människor.....
Fast jag kan ju inte blunda för att de största försämringarna kommit under denna regering.
Men jag är inte säker på att det varit så stor skillnad med de högergående sossarna vid rodret...
egentligen har ju Oppositionen fått en straffspark, de har kunnat se vart Alliansen misslyckats och kan genom vissa ändringar..vinna över folks förtroende...
Samma chans har iofs Alliansen(genom att ändra saker till nåt mkt bättre), men de verkar inte så jättesugna på att slå in bollen i mål...tycker jag