Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
RedCloud
Regndrottning
blueheaven
theward
F.I.S.T
berralarzon
Secrist
captaincodd
Mona Sahlin
MartinLindgren
Hungary
Redvictory
16 posters

    Rehabiliterings kedjan!

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Rehabiliterings kedjan! Empty Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  Redvictory 2010-01-11, 20:35

    Idag har jag varit på Rehab? möte!
    Med på mötet var mina arbetsgivare företagläkaren samt en handläggare från FK!

    Såhär ligger det till! jag har nu varit sjukskriven sen den 3:e April då min Cancer upptäcktes! efter en operation och två tuffa Cellgiftbehandlingar blev min kropp helt utslagen och måste sakta återhämta sig!Min läkare bedömer att jag skall bli 100% frisk och kunna arbeta 100% efter Riktig Rehabilitering! Jag kan inte återgå till 100% idag och om jag skulle kunna återgå på 50% så skulle jag förlora sjukersättningen för då har jag en arbetsförmåga!
    Handläggaren meddelade att jag kan bli aktuell för att prövas mot hela arbetsmarknaden så snart jag har en arbetsförmåga!

    Nu kommer det mest otroliga som fick både läkaren arbetsgivarna och mig att tappa hakan! om jag som nu med en Sjukgymnast får en förbättrad fysisk styrka och FK
    får veta det genom tex min läkare så dras min sjukersättning in! Frågan vi alla ställde oss var! vilken motivering och morot finns det då? jag kan helt enkelt inte bli fullt arbetsför genom ett trollslag! frågan är skall jag ljuga till min läkare och säga att jag är svag och låprestera tills den dag jag är så pass vältränad att jag omgående kan säga att nu kan jag börja arbeta 100% ? Hur tänkte regeringen när de ändrade så att vi inte längre har rätt att börja arbeta på 25-50% ?

    Om jag skulle hamna i situationen att jag prövas mot den öppna arbetsmarknaden
    och de hittar ett arbete som inte är fysiskt krävande bland samhällens alla jobb så blir jag tvingad att säga upp mina nuvarande tjänster och anmäla mig till Arbetsförmedlingen för att delta i ett program för att över huvud taget få A-kassa! skulle jag bryta benet eller nåt så jag blir sjuk så får jag inte en enda krona från FK! känns det bra? Nej verkligen INTE!

    Är det så här ni vill ha det Alliansanhängare?


    Senast ändrad av Redvictory den 2010-01-11, 20:42, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    Hungary


    Antal inlägg : 87
    Join date : 09-02-23

    Rehabiliterings kedjan! Empty Experten Blåfront, Mona Sahlin mm.

    Inlägg  Hungary 2010-01-11, 20:39

    Fråga Blåfront!
    Han verkar ju veta hur allt detta ska gå till. Wink
    Det låter för djävligt rent ut sagt, är det detta som kallas arbetslinjen?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-11, 20:48

    Självklart fortsätter med all sannolikhet forumhögern hylla alliansens behandling av sjuka?

    Du vet högergökar som inte fattar att nästa gång är det deras tur, men som tur är har vi valår i år,

    Så vi får hoppas att inte du Redviktory röstar blått av tacksamhet till alliansen?

    Men varför inte låta alliansanhängarna få behålla sina hyllade utsjukförsäkringar även efter en rödgrön valseger,för klart att dom inte ska nekas att få behålla det dom vill ha för egen del!

    Varför inte dela upp FK i en rödgrön och blå del, den blåa för alliansen och deras väljare där man får den sjukakassa som man förordar, då blir ju alla nöjda?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  Redvictory 2010-01-11, 21:08

    Just nu gör jag allt för att sprida detta till så många jag vet bl,a genom Facebook! Mig jävlas de inte med ostraffat!
    avatar
    Mona Sahlin


    Antal inlägg : 241
    Join date : 09-12-22

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  Mona Sahlin 2010-01-11, 22:42

    Redvictory skrev:Idag har jag varit på Rehab? möte!
    Med på mötet var mina arbetsgivare företagläkaren samt en handläggare från FK!

    NÄMEN DET VAR SOM FAN! DETTA HAR JU MEDIA INTE SKRIVIT NÅGOT OM!!!


    Nu kommer det mest otroliga som fick både läkaren arbetsgivarna och mig att tappa hakan! om jag som nu med en Sjukgymnast får en förbättrad fysisk styrka och FK
    får veta det genom tex min läkare så dras min sjukersättning in! Frågan vi alla ställde oss var! vilken motivering och morot finns det då? jag kan helt enkelt inte bli fullt arbetsför genom ett trollslag! frågan är skall jag ljuga till min läkare och säga att jag är svag och låprestera tills den dag jag är så pass vältränad att jag omgående kan säga att nu kan jag börja arbeta 100% ? Hur tänkte regeringen när de ändrade så att vi inte längre har rätt att börja arbeta på 25-50% ?

    SÅ SLUTAR VI LJUGA OM 100% JÄVLA IDIOT! MEN NÄR MAN ÄR TOTALT JÄVLA OBGÅVAD OCH INTE KAN FÖRA SOCIALT SAMTAL OCH STÄLLA KRAV PÅ 25-50%

    SKITSNACK ATT DE SÄGER DU SKA JOBBA 100% FYFAN VAD DU SPRIDER LÖGNER!


    Om jag skulle hamna i situationen att jag prövas mot den öppna arbetsmarknaden
    och de hittar ett arbete som inte är fysiskt krävande bland samhällens alla jobb så blir jag tvingad att säga upp mina nuvarande tjänster och anmäla mig till Arbetsförmedlingen för att delta i ett program för att över huvud taget få A-kassa! skulle jag bryta benet eller nåt så jag blir sjuk så får jag inte en enda krona från FK! känns det bra? Nej verkligen INTE!

    Är det så här ni vill ha det Alliansanhängare?

    DU SKA FÅ AKTIVITETSSTÖD IDIOT!

    DET NÄMNER DU INTE

    DU KOMMER MED MASSA JÄVLA LÖGNER!
    avatar
    Mona Sahlin


    Antal inlägg : 241
    Join date : 09-12-22

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  Mona Sahlin 2010-01-11, 22:44

    Hungary skrev:Fråga Blåfront!
    Han verkar ju veta hur allt detta ska gå till. Wink
    Det låter för djävligt rent ut sagt, är det detta som kallas arbetslinjen?

    MEN IDIOTEN VERKAR INTE KUNNA STÄLLA KRAV

    TROR DU DE SAGT 100% TILL MIG PÅ HELA ARBETSMARKNADEN?

    MED BLA 20 SIDIGT MEDICINSKT UNDERLAG? MED INTYG FRÅN TIDIGARE ARBETSGIVARE

    TROR DU DOM KAN SÄGA EMOT?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  Redvictory 2010-01-11, 22:59

    Mona Sahlin skrev:
    Redvictory skrev:Idag har jag varit på Rehab? möte!
    Med på mötet var mina arbetsgivare företagläkaren samt en handläggare från FK!

    NÄMEN DET VAR SOM FAN! DETTA HAR JU MEDIA INTE SKRIVIT NÅGOT OM!!!


    Nu kommer det mest otroliga som fick både läkaren arbetsgivarna och mig att tappa hakan! om jag som nu med en Sjukgymnast får en förbättrad fysisk styrka och FK
    får veta det genom tex min läkare så dras min sjukersättning in! Frågan vi alla ställde oss var! vilken motivering och morot finns det då? jag kan helt enkelt inte bli fullt arbetsför genom ett trollslag! frågan är skall jag ljuga till min läkare och säga att jag är svag och låprestera tills den dag jag är så pass vältränad att jag omgående kan säga att nu kan jag börja arbeta 100% ? Hur tänkte regeringen när de ändrade så att vi inte längre har rätt att börja arbeta på 25-50% ?

    SÅ SLUTAR VI LJUGA OM 100% JÄVLA IDIOT! MEN NÄR MAN ÄR TOTALT JÄVLA OBGÅVAD OCH INTE KAN FÖRA SOCIALT SAMTAL OCH STÄLLA KRAV PÅ 25-50%

    SKITSNACK ATT DE SÄGER DU SKA JOBBA 100% FYFAN VAD DU SPRIDER LÖGNER!


    Om jag skulle hamna i situationen att jag prövas mot den öppna arbetsmarknaden
    och de hittar ett arbete som inte är fysiskt krävande bland samhällens alla jobb så blir jag tvingad att säga upp mina nuvarande tjänster och anmäla mig till Arbetsförmedlingen för att delta i ett program för att över huvud taget få A-kassa! skulle jag bryta benet eller nåt så jag blir sjuk så får jag inte en enda krona från FK! känns det bra? Nej verkligen INTE!

    Är det så här ni vill ha det Alliansanhängare?

    DU SKA FÅ AKTIVITETSSTÖD IDIOT!

    DET NÄMNER DU INTE

    DU KOMMER MED MASSA JÄVLA LÖGNER!

    Jag är ingen idiot! det är du som har en psykisk sjukdom det har inte jag!
    Jag vill inte ha nåt jävla aktivitetsstöd! för att få det måste jag säga upp mina fasta tjänster! jag vill ha rehabilitering tillbaks till mitt nuvarande jobb! eftersom jag bedöms kunna återgå till 100% fattar du?

    Jag vill inte bli arbetslös! jag vill jobba! du kan inte jämföta din svåra psykiska kroniska sjukdom med min som jag beräknas bli helt återställd ifrån!
    Det är du som kommer med en massa löger psyko!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  Redvictory 2010-01-11, 23:06

    SÅ SLUTAR VI LJUGA OM 100% JÄVLA IDIOT! MEN NÄR MAN ÄR TOTALT JÄVLA OBGÅVAD OCH INTE KAN FÖRA SOCIALT SAMTAL OCH STÄLLA KRAV PÅ 25-50%

    SKITSNACK ATT DE SÄGER DU SKA JOBBA 100% FYFAN VAD DU SPRIDER LÖGNER!


    Mina arbetsgivare och läkaren ville att jag skulle börja på 25-50% till svar fick vi att det är ändrade regler och att så snart jag har en arbetsförmåga kommer jag att prövas mot hela arbetsmarknaden! dvs kan jag arbeta på 50% i mitt nuvarande yrke så bedömer de att jag kan arbeta 100% i ett annat yrke där inga krav på fysisk arbetsförmåga krävs och då blir jag utan sjukersättning!

    Som det ser ut kommer jag bli uppsagd och under uppsägningstiden kommer jag kunna träna upp mig för att köpa tid! sen blir jag förhoppningsvis återanställd om det går enligt min arbetsgivare!
    avatar
    Mona Sahlin


    Antal inlägg : 241
    Join date : 09-12-22

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  Mona Sahlin 2010-01-11, 23:11

    Redvictory skrev:SÅ SLUTAR VI LJUGA OM 100% JÄVLA IDIOT! MEN NÄR MAN ÄR TOTALT JÄVLA OBGÅVAD OCH INTE KAN FÖRA SOCIALT SAMTAL OCH STÄLLA KRAV PÅ 25-50%

    SKITSNACK ATT DE SÄGER DU SKA JOBBA 100% FYFAN VAD DU SPRIDER LÖGNER!


    Mina arbetsgivare och läkaren ville att jag skulle börja på 25-50% till svar fick vi att det är ändrade regler och att så snart jag har en arbetsförmåga kommer jag att prövas mot hela arbetsmarknaden! dvs kan jag arbeta på 50% i mitt nuvarande yrke så bedömer de att jag kan arbeta 100% i ett annat yrke där inga krav på fysisk arbetsförmåga krävs och då blir jag utan sjukersättning!

    Som det ser ut kommer jag bli uppsagd och under uppsägningstiden kommer jag kunna träna upp mig för att köpa tid! sen blir jag förhoppningsvis återanställd om det går enligt min arbetsgivare!

    SKITSNACK!

    http://www.riksdagen.se/upload/Dokument/utskotteunamnd/200910/2009_12_08_Alliansens_utskottsinitiativ.pdf

    I vissa fall skulle den försäkrade åtminstone för en tid kunna arbeta i större omfattning om han eller hon hade haft ett annat arbete. Det är dock inte rimligt vare sig utifrån den försäkrades eller samhällets perspektiv att begära att en försäkrad ska lämna sin anställning eller begära tjänstledigt för att söka annat arbete i de fall då det bedöms att arbetsförmågan successivt kommer att försämras och den försäkrade skulle få svårigheter att på sikt klara även annat arbete.

    HADE DU PLUGGAT SJUKREGLERNA KUNDE DU HA ANVÄNT DETTA

    MEN NEJ

    INTE DU INTE, PGA DITT BORGARHAT!

    SJÄLV KOM DENNA SJUKREGEL TILL STOOOOOOOOOOOOR NYTTA FÖR MIG!

    OJOJOJ... ALDRIG VARIT MED OM ATT KUNNA STÄLLA KRAV SÅ LÄTT!
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Rehabiliterings kedjan! Empty Appappapp

    Inlägg  captaincodd 2010-01-11, 23:16

    har man varit sjuk och lat i mer än 6 månader så är man per automatik så pass frisk iallafall att man ska provas mot hela arbetsmarknaden.Logiskt,eller hur??
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Rehabiliterings kedjan! Empty Logiskt

    Inlägg  Secrist 2010-01-11, 23:17

    har man varit sjuk och lat i mer än 6 månader så är man per automatik så pass frisk iallafall att man ska provas mot hela arbetsmarknaden.Logiskt,eller hur??.

    Det kan vara logiskt ja. Beror alldeles på problemen.
    avatar
    Mona Sahlin


    Antal inlägg : 241
    Join date : 09-12-22

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  Mona Sahlin 2010-01-11, 23:20

    captaincodd skrev:har man varit sjuk och lat i mer än 6 månader så är man per automatik så pass frisk iallafall att man ska provas mot hela arbetsmarknaden.Logiskt,eller hur??

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tur-och-retur-for-sjukskriven_3899017.svd

    – Mellan sex och åtta månader behövs för att få människor att känna sig motiverade att komma ut och söka jobb. Efter tre månader är de inte friskare, de kommer att trilla tillbaka i sjukförsäkringen, säger hon.

    Vilken hon tror ni det står om i artikeln?

    I love you I love you I love you
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  Redvictory 2010-01-12, 00:00

    När det gäller en person som genomgått en cytostatikabehandling av den som
    jag gjort så tar det tid för kroppen att komma tillbaka! jag beräknas kunna arbeta 100% efter en (Riktig) rehabilitering! dvs att jag får möjlighet att börja på tex 50% som tidigare! men nej det är ändrat nu! så snart jag har en arbetsförmåga så blir jag per automatik utan ersättning! då får jag finna mig i att bli uppsagd pga arbetsbrist och någon annan får min tjänst! jag blir tvingad att anmäla mig till Arbetsförmedlingen för nån jävla aktivitet om jag ska kunna få A-kassa! om jag vill jobba varför ska jag inte få det utan att bli av med det som tidigare kallades sjukförsäkring?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  berralarzon 2010-01-12, 00:01

    Mona Sahlin skrev:
    captaincodd skrev:har man varit sjuk och lat i mer än 6 månader så är man per automatik så pass frisk iallafall att man ska provas mot hela arbetsmarknaden.Logiskt,eller hur??

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tur-och-retur-for-sjukskriven_3899017.svd

    – Mellan sex och åtta månader behövs för att få människor att känna sig motiverade att komma ut och söka jobb. Efter tre månader är de inte friskare, de kommer att trilla tillbaka i sjukförsäkringen, säger hon.

    Vilken hon tror ni det står om i artikeln?

    I love you I love you I love you

    Är du denna männiksa frisk blåfront, mona sahlin saurbargon med mer med med mera! avstängda återkommande som hatar allt och alla och inte står till försvars för ett inlägg från dag ett, och numera bannad på ab samt expressen, så återigen är denna blåfront/monasahlin frisk, inte i mina läsandes ögon.
    Till och med en lågpannad sd,are är smartare än dig blåfront/monasahlin
    //berra
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-12, 00:06

    Vem förvånas att Lillmona går spikrakt igenom FK maskinen? rendeer

    Med en mångsidig tung dokumentation som inte ens FK kan ifrågasätta! Wink


    Problemet för Lillmona är att han inte förstår att det är avikande och att alla inte har samma tunga dokumentation som han?

    För knappast att Lillmonas diagnos är taskig rygg? No
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  Redvictory 2010-01-12, 00:17

    MartinLindgren skrev:Vem förvånas att Lillmona går spikrakt igenom FK maskinen? rendeer

    Med en mångsidig tung dokumentation som inte ens FK kan ifrågasätta! Wink


    Problemet för Lillmona är att han inte förstår att det är avikande och att alla inte har samma tunga dokumentation som han?

    För knappast att Lillmonas diagnos är taskig rygg? No

    Nej! det är nog snarare en bunt diagnoser på 20 sidor!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-12, 00:28

    Mycket möjligt 20 lika tunga olika diagnoser är väl mer än FK:s tjänstemän pallar med?

    DD Dubbeldiagnos är ju en psykiatrisk term,
    Men att som i Lillmonas fall DD står för dubbla dussinet jämt är ju rätt ovanligt!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  Redvictory 2010-01-12, 00:38

    MartinLindgren skrev:Mycket möjligt 20 lika tunga olika diagnoser är väl mer än FK:s tjänstemän pallar med?

    DD Dubbeldiagnos är ju en psykiatrisk term,
    Men att som i Lillmonas fall DD står för dubbla dussinet jämt är ju rätt ovanligt!

    blåfront skriker så snart sanningen kommer fram!
    Jag sitter ju inte på ett rehabmöte frivilligt! nu kan man inte kalla det för
    rehabmöte heller för det finns ju inte längre! det enda handläggaren var
    intresserad av var om jag hade nån arbetsförmåga så hon kunde dra in sjukersättningen! mina arbetsgivare och läkaren ville att jag skulle få börja arbeta på 50% men det går inte längre! alltså 100% eller arbetsförmedlingen!
    jag avskyr arbetsförmedlingen! jag har alltid sökt mina arbeten själv och
    är säker på att jag har lättare att få ett nytt jobb utan dem! nu är det inte ett nytt jobb jag vill ha utan börja jobba på mina nuvarande arbetsplatser!
    avatar
    Mona Sahlin


    Antal inlägg : 241
    Join date : 09-12-22

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  Mona Sahlin 2010-01-12, 00:40

    Redvictory skrev:
    MartinLindgren skrev:Mycket möjligt 20 lika tunga olika diagnoser är väl mer än FK:s tjänstemän pallar med?

    DD Dubbeldiagnos är ju en psykiatrisk term,
    Men att som i Lillmonas fall DD står för dubbla dussinet jämt är ju rätt ovanligt!

    blåfront skriker så snart sanningen kommer fram!
    Jag sitter ju inte på ett rehabmöte frivilligt! nu kan man inte kalla det för
    rehabmöte heller för det finns ju inte längre! det enda handläggaren var
    intresserad av var om jag hade nån arbetsförmåga så hon kunde dra in sjukersättningen! mina arbetsgivare och läkaren ville att jag skulle få börja arbeta på 50% men det går inte längre! alltså 100% eller arbetsförmedlingen!
    jag avskyr arbetsförmedlingen! jag har alltid sökt mina arbeten själv och
    är säker på att jag har lättare att få ett nytt jobb utan dem! nu är det inte ett nytt jobb jag vill ha utan börja jobba på mina nuvarande arbetsplatser!

    DU KOMMER MED JÄVLA LÖGNER MAN TVINGAS 100%
    avatar
    Mona Sahlin


    Antal inlägg : 241
    Join date : 09-12-22

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  Mona Sahlin 2010-01-12, 00:42

    MartinLindgren skrev:Vem förvånas att Lillmona går spikrakt igenom FK maskinen? rendeer

    Med en mångsidig tung dokumentation som inte ens FK kan ifrågasätta! Wink


    Problemet för Lillmona är att han inte förstår att det är avikande och att alla inte har samma tunga dokumentation som han?

    För knappast att Lillmonas diagnos är taskig rygg? No

    TILL SKILLNAD FRÅN ER RÖDJÄVLAR SOM TROR NI SKA FÅ ALLT SERVERAT VÅGAR JAG RYTA I FRÅN TYDLIGEN
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  Redvictory 2010-01-12, 00:43

    Mona Sahlin skrev:
    Redvictory skrev:
    MartinLindgren skrev:Mycket möjligt 20 lika tunga olika diagnoser är väl mer än FK:s tjänstemän pallar med?

    DD Dubbeldiagnos är ju en psykiatrisk term,
    Men att som i Lillmonas fall DD står för dubbla dussinet jämt är ju rätt ovanligt!

    blåfront skriker så snart sanningen kommer fram!
    Jag sitter ju inte på ett rehabmöte frivilligt! nu kan man inte kalla det för
    rehabmöte heller för det finns ju inte längre! det enda handläggaren var
    intresserad av var om jag hade nån arbetsförmåga så hon kunde dra in sjukersättningen! mina arbetsgivare och läkaren ville att jag skulle få börja arbeta på 50% men det går inte längre! alltså 100% eller arbetsförmedlingen!
    jag avskyr arbetsförmedlingen! jag har alltid sökt mina arbeten själv och
    är säker på att jag har lättare att få ett nytt jobb utan dem! nu är det inte ett nytt jobb jag vill ha utan börja jobba på mina nuvarande arbetsplatser!

    DU KOMMER MED JÄVLA LÖGNER MAN TVINGAS 100%

    Det kommer ifrån Försäkringskassans handläggare! skall jag tala om för henne att du påstår att hon har fel? tror du hon kommer skratta då jag talar om att du själv är sjukskriven med 20 diagnoser blåfront?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-12, 01:06

    Alltså ärligt talat nu går du för långt MS... år h-vete för långt.

    RV går ut med mycket känslig info, mycket starkt och modigt av honom.
    Förklarar sin situation, och det han varit med om och hur han blivit bemött:

    (För övrigt RV så den enda kritik jag har till nåt du sagt här ...är att du kallar MS för Psykiskt sjuk.... det är faktiskt en skymf mot psykiskt sjuka att jämföras med denne)

    Och MS efter ditt agerande här i denna tråd, så får jag ganska klart för mig vilken typ av människa du är. Och det skulle inte förvåna mig mycket om du i realiteten, på riktigt skulle sparka på en gamling som ramlat och slagit sig.
    Ja jag vet just i detta inlägg sjunker jag ner i nivå på mitt sätt att uttrycka mig... men nu har du fanemig gått för långt MS el Blåfront el vad du nu heter...

    Vad är det du brukar säga under ditt MS-nick

    "HAR DU INGEN SKAM I KROPPEN"

    sammanfattar ditt beteende bra !

    Skulle vilja se vilka blåa nick, som ställer upp bakom denna serie "inlägg" av MS utöver hans egna förståss
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-12, 01:09

    Jasså du säger det Lillmona, vad menar du att jag fått serverat under livets gång?

    Berätta gärna vad du vet om mitt liv som inte jag känner till?


    Vad är det du ylar och trumpetar ut för något, åt helvete med invandrare och dina sjuka medmänniskor, nu när du själv sitter på tunga diagnoser och intyg som ingen kan ifrågsätta!

    Varför har du varit sjukskriven i alla år du säger för att till sist få din slutdokumentation, vad har du för diagnos Lillmona?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  theward 2010-01-12, 01:22

    F.I.S.T skrev:Alltså ärligt talat nu går du för långt MS... år h-vete för långt.

    RV går ut med mycket känslig info, mycket starkt och modigt av honom.
    Förklarar sin situation, och det han varit med om och hur han blivit bemött:

    (För övrigt RV så den enda kritik jag har till nåt du sagt här ...är att du kallar MS för Psykiskt sjuk.... det är faktiskt en skymf mot psykiskt sjuka att jämföras med denne)

    Och MS efter ditt agerande här i denna tråd, så får jag ganska klart för mig vilken typ av människa du är. Och det skulle inte förvåna mig mycket om du i realiteten, på riktigt skulle sparka på en gamling som ramlat och slagit sig.
    Ja jag vet just i detta inlägg sjunker jag ner i nivå på mitt sätt att uttrycka mig... men nu har du fanemig gått för långt MS el Blåfront el vad du nu heter...

    Vad är det du brukar säga under ditt MS-nick

    "HAR DU INGEN SKAM I KROPPEN"

    sammanfattar ditt beteende bra !

    Skulle vilja se vilka blåa nick, som ställer upp bakom denna serie "inlägg" av MS utöver hans egna förståss

    ja frågan är ju vilka nick, som vem står bakom..
    inavel,du vet Wink

    börjar mer o mer tro att de har olika nick, efter vad de för tillfället vill skriva och hur de för tillfället känner omår..de små högerliven...

    isåfall har vi med en eller några bittra internetberoende, arbetslösa/sjukskrivna individer med högersympatisier att göra

    Frågan är hur de då kan vara höger, när regeringen "pissar på dem", som ingen annan regering gjort förr.

    Att man gör som RV gjorde och jag gjort flera ggr...dvs "blottlägger sitt eget liv"..för att visa hur det ser ut i verkligheten...

    utnyttjar desa jävla troll till max, oavsett vad de nu väljer att kalla sig för stunden

    Förståelsen och sympatin är så låg, att man blir mörkrädd
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  blueheaven 2010-01-12, 01:50

    ---------------


    Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-13, 10:49, ändrad totalt 1 gång

    Sponsored content


    Rehabiliterings kedjan! Empty Sv: Rehabiliterings kedjan!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 04:11