Med på mötet var mina arbetsgivare företagläkaren samt en handläggare från FK!
Såhär ligger det till! jag har nu varit sjukskriven sen den 3:e April då min Cancer upptäcktes! efter en operation och två tuffa Cellgiftbehandlingar blev min kropp helt utslagen och måste sakta återhämta sig!Min läkare bedömer att jag skall bli 100% frisk och kunna arbeta 100% efter Riktig Rehabilitering! Jag kan inte återgå till 100% idag och om jag skulle kunna återgå på 50% så skulle jag förlora sjukersättningen för då har jag en arbetsförmåga!
Handläggaren meddelade att jag kan bli aktuell för att prövas mot hela arbetsmarknaden så snart jag har en arbetsförmåga!
Nu kommer det mest otroliga som fick både läkaren arbetsgivarna och mig att tappa hakan! om jag som nu med en Sjukgymnast får en förbättrad fysisk styrka och FK
får veta det genom tex min läkare så dras min sjukersättning in! Frågan vi alla ställde oss var! vilken motivering och morot finns det då? jag kan helt enkelt inte bli fullt arbetsför genom ett trollslag! frågan är skall jag ljuga till min läkare och säga att jag är svag och låprestera tills den dag jag är så pass vältränad att jag omgående kan säga att nu kan jag börja arbeta 100% ? Hur tänkte regeringen när de ändrade så att vi inte längre har rätt att börja arbeta på 25-50% ?
Om jag skulle hamna i situationen att jag prövas mot den öppna arbetsmarknaden
och de hittar ett arbete som inte är fysiskt krävande bland samhällens alla jobb så blir jag tvingad att säga upp mina nuvarande tjänster och anmäla mig till Arbetsförmedlingen för att delta i ett program för att över huvud taget få A-kassa! skulle jag bryta benet eller nåt så jag blir sjuk så får jag inte en enda krona från FK! känns det bra? Nej verkligen INTE!
Är det så här ni vill ha det Alliansanhängare?
Senast ändrad av Redvictory den 2010-01-11, 20:42, ändrad totalt 1 gång