Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
blueheaven
theward
MartinLindgren
Regndrottning
Redvictory
Dao
Secrist
RedCloud
F.I.S.T
13 posters

Nån som kan bringa klarhet. ??

Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 4 Empty Sv: Nån som kan bringa klarhet. ??

Inlägg  Regndrottning 2010-01-13, 00:00

Secrist skrev:Systembolaget säljer heller inte till minderåriga., det gör smugglare och 'snälla' föräldrar. Vilket är något som V&S inte kan belastas för.

Fast nu hade vi väl kommit överens om att det inte var Systembolaget vi pratade om. Det var hemskt vad du ramlar tillbaka dit hela tiden.

JAG ramlar tillbaka? Det är DU som drar upp vem systembolaget säljer til, vem som super och dyligt!

DU har inte yttrat en åsikt om V%S försäljning öht.
    No

queen
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 4 Empty Sv: Nån som kan bringa klarhet. ??

Inlägg  theward 2010-01-13, 00:05

Secrist skrev:du fem år gammal eller???

Det verkar nästan så på din finfina nivå just nu

Kan man inte svara på frågorna kan man ju alltid ägna sig åt personangrepp. Rolling Eyes

Du det är väl snarare så att du inte svarar på frågorna och kommer med undanglidningar och fjantsvar...

Så jag ser inget personangrepp med att fråga/säga till dig, när du håller på så...

Så fri uppfostran tror iaf jag inte på, att man inte ska säga till sina medmänniskor eller barn.... när de har ett icke korrekt beteende

Bara för att du klarar av att hålla dig på rätt sida gränsen när det gäller påhopp, så tycker jag inte du är en bra debattör öht....

Det enda som, skiljer dig mot de värsta är just ordvalen....
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 4 Empty Bolaget

Inlägg  Secrist 2010-01-13, 00:10

JAG ramlar tillbaka? Det är DU som drar upp vem systembolaget säljer til, vem som super och dyligt!

Visa mig var jag pratade om Systembolagets försäljning! Stön! Mad

Jag har hela tiden pratat om V&S:s globala verksamhet. Aldrig något annat!
    Secrist
    Secrist

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 4 Empty Trams

Inlägg  Secrist 2010-01-13, 00:11

Du det är väl snarare så att du inte svarar på frågorna och kommer med undanglidningar och fjantsvar...

Då har vi väl något gemensamt då. Rolling Eyes

Ikväll verkar vänstern trögare än vanligt.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-01-13, 00:14

Secrist skrev:JAG ramlar tillbaka? Det är DU som drar upp vem systembolaget säljer til, vem som super och dyligt!

Visa mig var jag pratade om Systembolagets försäljning! Stön! Mad

Jag har hela tiden pratat om V&S:s globala verksamhet. Aldrig något annat!

vin o sprit säljer inte sprit till minderåriga...eller hur menar du?
    Förresten säljer de till minderåriga när de är svenskägda, men inte annars??
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-01-13, 00:15

Secrist skrev:Du det är väl snarare så att du inte svarar på frågorna och kommer med undanglidningar och fjantsvar...

Du, det tror jag inte vi har...

ja ibland måste man slå av takten på hjärnverksamheten lite... man vill ju inte ligga för långt före Wink
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-01-13, 00:17

Secrist skrev:Du det är väl snarare så att du inte svarar på frågorna och kommer med undanglidningar och fjantsvar...

När du påstår dig prata om V&S samtidigt som försäljning till minderåriga så pratar du om två olika ting. Jag har gjort mitt bästa för att bemöta det du har skrivit.

Ännu har du inte delgivit någon egen åsikt i frågan....

queen
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-01-13, 00:17

När du påstår dig prata om V&S samtidigt som försäljning till minderåriga så pratar du om två olika ting. Jag har gjort mitt bästa för att bemöta det du har skrivit.

Ännu har du inte delgivit någon egen åsikt i frågan....

queen
    Secrist
    Secrist

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 4 Empty Sprit

Inlägg  Secrist 2010-01-13, 00:21

Ja, och jag har aldrig sagt svenska minderåriga. Kränger du sprit utomlands så kommer dina produkter att hamna hos minderåriga utomlands.
    Secrist
    Secrist

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 4 Empty Snabbt

Inlägg  Secrist 2010-01-13, 00:23

ja ibland måste man slå av takten på hjärnverksamheten lite... man vill ju inte ligga för långt före

Det är nog det sista du behöver bekymra dig för. Razz

(Sagt med glimten i ögat)
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-01-13, 00:24

Secrist skrev:När du påstår dig prata om V&S samtidigt som försäljning till minderåriga så pratar du om två olika ting. Jag har gjort mitt bästa för att bemöta det du har skrivit.

Ja, och jag har aldrig sagt svenska minderåriga. Kränger du sprit utomlands så kommer dina produkter att hamna hos minderåriga utomlands.

Och din egen åsikt om V&S är?.......
    Secrist
    Secrist

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 4 Empty V&S

Inlägg  Secrist 2010-01-13, 00:28

En historielektion...

Detta var inför försäljningen...

Som en protest anmälde sig också några mindre kommersiellt inriktade intressenter: dels Ungdomens nykterhetsförbund, som bjöd symboliska tre kronor

Ungdomens nykterhetsförbund motiverar sitt bud med att man vill lägga ner Vin & Sprit, och därmed stoppa företagets aggressiva marknadsföring av alkohol. Förbundet har under lång tid riktat skarp kritik mot just detta.

Företaget som vänstern gråter över att alliansen sålde.
    Secrist
    Secrist

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 4 Empty V&S

Inlägg  Secrist 2010-01-13, 00:30

Och din egen åsikt om V&S är?.......

Att statens uppgift inte är att tillverka sprit. Statens uppgift är att leda landet på bästa möjliga sätt. Inte att kränga alkohol i så stora mängder som möjligt.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2010-01-13, 00:36

----------

Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-13, 13:22, ändrad totalt 2 gånger
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-01-13, 01:55

blueheaven skrev:
    Secrist skrev:Och din egen åsikt om V&S är?.......

Att statens uppgift inte är att tillverka sprit. Statens uppgift är att leda landet på bästa möjliga sätt. Inte att kränga alkohol i så stora mängder som möjligt.

Men det är ju stora pengar på sådant speciellt när det blir monopol och monopol gillar vänstern, valfrihet är för partieliten!

Starliga monopol för sådana tjänster som garanterar folket trygghet och EGEN VALD valfrihet!

I nuläget är det en påtvingad valfrihet, som nästan ingen vill ha!

Bara för att högerns partitoppar har MÖJLIGHETEN att utnyttja detta systemet, har de pigor de utnyttjar inte samma möjlighet - för tryggheten är borta!
    Secrist
    Secrist

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 4 Empty Fritt

Inlägg  Secrist 2010-01-13, 09:50

Så folk vill inte kunna själva välja skola åt sina barn eller viljen vårdinrättning de ska gå till? scratch
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-01-13, 11:51

Secrist skrev:I nuläget är det en påtvingad valfrihet, som nästan ingen vill ha!

Så folk vill inte kunna själva välja skola åt sina barn eller viljen vårdinrättning de ska gå till? scratch

Jo, det skall de! Men varför måste människor tvingas välja mobilopperatörer, elleverantörer och liknande... Varför inte statliga företag som inte först och främst är ute efter att skapa egna förmögenheter..?

Det gäller många områden, där "marknaden" inte bör gälla - utan där skall fnnas bästa tänkbara stödet för medborgarna, så de kan välja bland viktiga saker i livet istället!
    Secrist
    Secrist

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 4 Empty Val

Inlägg  Secrist 2010-01-13, 13:29

Det gäller många områden, där "marknaden" inte bör gälla - utan där skall fnnas bästa tänkbara stödet för medborgarna, så de kan välja bland viktiga saker i livet istället!

Jag kommer ihåg när Telia hette Televerket. Usel service och arrogant personal. Nä tack.
    croz

Antal inlägg : 278

Inlägg  croz 2010-01-20, 12:40

Dao skrev:
    Secrist skrev:I nuläget är det en påtvingad valfrihet, som nästan ingen vill ha!

Jo, det skall de! Men varför måste människor tvingas välja mobilopperatörer, elleverantörer och liknande... Varför inte statliga företag som inte först och främst är ute efter att skapa egna förmögenheter..?

Om det bara finns ett företag som så finns det ingen konkurrens vilket gör att det blir höga priser och usel service eftersom det inte finns något att jämföra med. Sen är det inte alla som vill vara likadana. Jag vill ha flera valmöjligheter, för du tror väl inte att det är dem sanna kommunisterna och green peace människorna som anställs chefer på dessa monopolföretag som du vill ha? I slutändan kommer företaget ändå vara ute efter att tjäna pengar för att få in pengar till staten.

<edit>
    Hur kan du veta vad som är bäst om du inte har något att jämföra med?

Senast ändrad av croz den 2010-01-20, 12:44, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : tillägg)
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-01-20, 13:21

varför inte också bara EN klädmodell från en tillverkare så slipper man välja!!

varför ska man tvingas välja kläder, en massa olika modeller och som sedan dessutom gör att det blir mobbing för att man inte har senaste modet...

jo, en sorts kläder av samma tyg, samma snitt, samma färg, och självklart av samma tillverkare så att det inte behöver väljas mer än storlek, att ha samma där kan ju ge lite passformsproblem.

på sätt och vis försöktes väl detta i Kina, men det övergavs..

vad gäller el och tele vore det ju så att staten genom statsägda sådana företag skulle kunna STYRA priserna, om DE satte LÅGA priser på sin tjänst, skulle andra tvingas till samma låga eller slå igen...
    men staten har ALDRIG visat det minsta intresse i att hålla låga sådana tidigare, så varför nu?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-01-20, 13:26

Secrist skrev:Det gäller många områden, där "marknaden" inte bör gälla - utan där skall fnnas bästa tänkbara stödet för medborgarna, så de kan välja bland viktiga saker i livet istället!

Jag kommer ihåg när Telia hette Televerket. Usel service och arrogant personal. Nä tack.

Men ändå kunde de ofta vara otroligt mycket bättre än vad man ofta får se på dagens Felia!!
    Secrist
    Secrist

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 4 Empty Fritt

Inlägg  Secrist 2010-01-20, 14:44

Men ändå kunde de ofta vara otroligt mycket bättre än vad man ofta får se på dagens Felia!!

Och det bästa med den avreglerade marknaden är då att då går man till någon annan aktör. cheers
    croz

Antal inlägg : 278

Inlägg  croz 2010-01-20, 15:36

Dao skrev:
    blueheaven skrev:
    Secrist skrev:Och din egen åsikt om V&S är?.......

Men det är ju stora pengar på sådant speciellt när det blir monopol och monopol gillar vänstern, valfrihet är för partieliten!

Starliga monopol för sådana tjänster som garanterar folket trygghet och EGEN VALD valfrihet!

Bara för att högerns partitoppar har MÖJLIGHETEN att utnyttja detta systemet, har de pigor de utnyttjar inte samma möjlighet - för tryggheten är borta!

Dao, när du påstår att nästan ingen vill ha valfrihet så utgår du ifrån dig själv och antar att alla är som du. Om nu nästan ingen gillar den valfriheten du pratar om, varför har inte vänsterpartiet över 90% av rösterna då? Varför är inte nästan alla kommunister om nästan ingen vill ha påtvingad valfrihet?

Nu antog jag att du med "nästan ingen" menade kanske 3-4% av befolkningen. Svårt att veta när du inte specificerar.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-20, 15:52

Secrist skrev:Det gäller många områden, där "marknaden" inte bör gälla - utan där skall fnnas bästa tänkbara stödet för medborgarna, så de kan välja bland viktiga saker i livet istället!

Jag kommer oxå ihåg den tiden .... då man inte blev uppringd i tid och otid av massa företag som ALLA "har de bästa priserna och bästa varan"
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-20, 15:55

Vilka valmöjligheter kommer HELA svenska folket ha då ??... om vi nu pratar privatisering ... vilka kommer ha möjlighet att välja ?? ... du vet svaret, men vill inte skylta med svaret !!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 07:56