Så länge det säljs till demokratier har jag inga problem. Till och med FN-stadgarna säger att varje land har rätt att försvara sig.
Och att jämföra sprit till minderåriga med svindyra stridsplan känns mer än lovligt krystat.
Och att jämföra sprit till minderåriga med svindyra stridsplan känns mer än lovligt krystat.
RedCloud skrev:Och att jämföra sprit till minderåriga med svindyra stridsplan känns mer än lovligt krystat.
m.a.o. har din moral gradskillnader....
Secrist skrev:Var kom mindreåriga i bilden? Systembolaget rynkar på näsan åt sånt. Och det ingår inte i statens policy att sälja sprit till mindreåriga. Alltså har du ingen argument mot när du är så krystat...
Jag trodde vi hade kommit överens om att vi pratade om V&S? Ett alkoholföretag som verkar på det globala marknaden och inte har ett smack med Systembolaget att göra. Såvida du inte vill hävda att Systembolaget har globalt monopol?
Secrist skrev:Ja, därom är vi helt eniga..... så varför tar du upp minderåriga? De jobbar inte på V&S.......
Och du tror inte produkterna som de tillverkar når minderåriga?
Secrist skrev:Allt är så enkelt i Secrists värld
Det är väl snarare vänstern som lider av det. Alla problem löses med skattehöjningar. Tja, varför krångla till saker och ting.
Secrist skrev:Förresten tycker iaf jag att krigsmatriel, verkar "aningen" farligare om de når minderåriga
Och du kan räkna upp många fall där minderåriga har köpt JAS-plan?
Secrist skrev:lägg till den helt sanslöst dåliga rovdjurpolitiken
Fast där ställde sig sossarna på alliansens sida.
Secrist skrev:Du vet själv att JAS inte säljs till ungdomar. Du vet också att ungdomar dör från attacker från JAS. Ungdomar dör när det är stridigheter.
Mig veterligen har JAS aldrig använts i skarpt läge. Varken här eller någon annanstans.
Dessutom har jag fortfarande svårt att förstå varför vänstern är så intresserade av att kränga sprit i så stora mängder som överhuvudtaget är möjligt.
Secrist skrev:Systembolaget säljer heller inte till minderåriga., det gör smugglare och 'snälla' föräldrar. Vilket är något som V&S inte kan belastas för.
Fast nu hade vi väl kommit överens om att det inte var Systembolaget vi pratade om. Det var hemskt vad du ramlar tillbaka dit hela tiden.
Secrist skrev:sprit kostar staten massor av pengar
Kostar spriten pengar för svenska staten när folk i Frankrike super skallen av sig?