Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
blueheaven
theward
MartinLindgren
Regndrottning
Redvictory
Dao
Secrist
RedCloud
F.I.S.T
13 posters

Nån som kan bringa klarhet. ??

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 3 Empty JAS

Inlägg  Secrist 2010-01-12, 20:54

Och JAS då? Inga moraliska betänkligheter där? Vapen som orsakar människors död? Människor som INTE har valt att bli indragen i strid. För man då säga, med dina argument, att svenska staten är ansvarig för vad som sker med JAS när det väl är sålt

Så länge det säljs till demokratier har jag inga problem. Till och med FN-stadgarna säger att varje land har rätt att försvara sig.

Och att jämföra sprit till minderåriga med svindyra stridsplan känns mer än lovligt krystat.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 3 Empty Sv: Nån som kan bringa klarhet. ??

Inlägg  RedCloud 2010-01-12, 21:08

Och att jämföra sprit till minderåriga med svindyra stridsplan känns mer än lovligt krystat.

m.a.o. har din moral gradskillnader....
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 3 Empty Sv: Nån som kan bringa klarhet. ??

Inlägg  Regndrottning 2010-01-12, 21:38

RedCloud skrev:

m.a.o. har din moral gradskillnader....

Var kom mindreåriga i bilden? Systembolaget rynkar på näsan åt sånt. Och det ingår inte i statens policy att sälja sprit till mindreåriga. Alltså har du ingen argument mot när du är så krystat...

queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-12, 21:52

Har jag missat något,hur kom alkohol försäljning till mindreåriga in i bilden?
    Secrist
    Secrist

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 3 Empty V&S

Inlägg  Secrist 2010-01-12, 23:03

Var kom mindreåriga i bilden? Systembolaget rynkar på näsan åt sånt. Och det ingår inte i statens policy att sälja sprit till mindreåriga. Alltså har du ingen argument mot när du är så krystat...

Jag trodde vi hade kommit överens om att vi pratade om V&S? Ett alkoholföretag som verkar på det globala marknaden och inte har ett smack med Systembolaget att göra. Såvida du inte vill hävda att Systembolaget har globalt monopol? Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 3 Empty Grader

Inlägg  Secrist 2010-01-12, 23:04

m.a.o. har din moral gradskillnader.....

Med andra ord befinner sig din debattnivå i en kraftigt nedåtgående spiral.
    Secrist
    Secrist

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 3 Empty Miss

Inlägg  Secrist 2010-01-12, 23:05

Har jag missat något,hur kom alkohol försäljning till mindreåriga in i bilden?

Ja, du har missat något.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-12, 23:18

Oneliners-secrist Cool

Allt är så enkelt i Secrists värld. Cool
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-01-12, 23:26

Secrist skrev:Var kom mindreåriga i bilden? Systembolaget rynkar på näsan åt sånt. Och det ingår inte i statens policy att sälja sprit till mindreåriga. Alltså har du ingen argument mot när du är så krystat...

Jag trodde vi hade kommit överens om att vi pratade om V&S? Ett alkoholföretag som verkar på det globala marknaden och inte har ett smack med Systembolaget att göra. Såvida du inte vill hävda att Systembolaget har globalt monopol? Rolling Eyes

Ja, därom är vi helt eniga..... så varför tar du upp minderåriga? De jobbar inte på V&S......

queen
    Secrist
    Secrist

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 3 Empty V&S

Inlägg  Secrist 2010-01-12, 23:29

Ja, därom är vi helt eniga..... så varför tar du upp minderåriga? De jobbar inte på V&S.......

Och du tror inte produkterna som de tillverkar når minderåriga?
    Secrist
    Secrist

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 3 Empty Enkelt

Inlägg  Secrist 2010-01-12, 23:31

Allt är så enkelt i Secrists värld

Det är väl snarare vänstern som lider av det. Alla problem löses med skattehöjningar. Tja, varför krångla till saker och ting.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-01-12, 23:33

Secrist skrev:Ja, därom är vi helt eniga..... så varför tar du upp minderåriga? De jobbar inte på V&S.......

Och du tror inte produkterna som de tillverkar når minderåriga?

det är väl ett helt annat problem....

Förresten tycker iaf jag att krigsmatriel, verkar "aningen" farligare om de når minderåriga Wink

börjar bli lite krystat nu Secrist, eller är det nu du börjar bli dig själv?
    Secrist
    Secrist

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 3 Empty Minderåriga

Inlägg  Secrist 2010-01-12, 23:34

Förresten tycker iaf jag att krigsmatriel, verkar "aningen" farligare om de når minderåriga

Och du kan räkna upp många fall där minderåriga har köpt JAS-plan?
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-01-12, 23:37

Secrist skrev:Allt är så enkelt i Secrists värld

Det är väl snarare vänstern som lider av det. Alla problem löses med skattehöjningar. Tja, varför krångla till saker och ting.

nää skattesänkningar, utförsäkring och tvång för sjuka.
    sänka ersättningar, sämre villkor för arbetslösa, sämre arbetsförhållande osv osv.

Det löser allt...eller???

lägg till den helt sanslöst dåliga rovdjurpolitiken urrk säger jag
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-01-12, 23:46

Secrist skrev:Förresten tycker iaf jag att krigsmatriel, verkar "aningen" farligare om de når minderåriga

Och du kan räkna upp många fall där minderåriga har köpt JAS-plan?

Lägg av Secrist.... Du har förlorat diskussionen när du inte kan komma med argument.

Du vet själv att JAS inte säljs till ungdomar. Du vet också att ungdomar dör från attacker från JAS. Ungdomar dör när det är stridigheter.

V&S säljer inte till privatpersoner, de säljer till företag. Hur många av dessa företag ägs av minderåriga, tror du? Systembolaget säljer heller inte till minderåriga., det gör smugglare och 'snälla' föräldrar. Vilket är något som V&S inte kan belastas för.

Så detta torde besvara dina farhågor om dubbelmoral.

Jag hävdar fortfarande att det var fel att sälja ut V&S. Har du någon orsak till varför det var bra? Annat än minderåriga, vill säga?

queen
    Secrist
    Secrist

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 3 Empty Varg

Inlägg  Secrist 2010-01-12, 23:46

lägg till den helt sanslöst dåliga rovdjurpolitiken

Fast där ställde sig sossarna på alliansens sida.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-01-12, 23:47

Secrist skrev:lägg till den helt sanslöst dåliga rovdjurpolitiken

Fast där ställde sig sossarna på alliansens sida.

och det var urkasst gjort....framförallt djupt okunnigt

ps jag har egna åsikter vet du och inga partibundna......
    Secrist
    Secrist

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 3 Empty JAS

Inlägg  Secrist 2010-01-12, 23:49

Du vet själv att JAS inte säljs till ungdomar. Du vet också att ungdomar dör från attacker från JAS. Ungdomar dör när det är stridigheter.

Mig veterligen har JAS aldrig använts i skarpt läge. Varken här eller någon annanstans.

Dessutom har jag fortfarande svårt att förstå varför vänstern är så intresserade av att kränga sprit i så stora mängder som överhuvudtaget är möjligt.
    Secrist
    Secrist

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 3 Empty Ämnet

Inlägg  Secrist 2010-01-12, 23:50

Systembolaget säljer heller inte till minderåriga., det gör smugglare och 'snälla' föräldrar. Vilket är något som V&S inte kan belastas för.

Fast nu hade vi väl kommit överens om att det inte var Systembolaget vi pratade om. Det var hemskt vad du ramlar tillbaka dit hela tiden.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-01-12, 23:52

Secrist skrev:Du vet själv att JAS inte säljs till ungdomar. Du vet också att ungdomar dör från attacker från JAS. Ungdomar dör när det är stridigheter.

Mig veterligen har JAS aldrig använts i skarpt läge. Varken här eller någon annanstans.

Dessutom har jag fortfarande svårt att förstå varför vänstern är så intresserade av att kränga sprit i så stora mängder som överhuvudtaget är möjligt.

sprit kostar staten massor av pengar, då är det väl bättre att staten tjänar pengar på spriten med...

Annars blir ju utgiften ännu större.....

Men så resonerar tydligen inte Alliansen scratch

Vill Alliansen att folk ska supa mindre, på vilket vis märks det isåfall..?
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-01-12, 23:53

Secrist skrev:Systembolaget säljer heller inte till minderåriga., det gör smugglare och 'snälla' föräldrar. Vilket är något som V&S inte kan belastas för.

Fast nu hade vi väl kommit överens om att det inte var Systembolaget vi pratade om. Det var hemskt vad du ramlar tillbaka dit hela tiden.

jag har alltid haft min bild klar av dig, bra att du nu visar fler den bilden Wink
    Secrist
    Secrist

Nån som kan bringa klarhet. ?? - Sida 3 Empty Sprit

Inlägg  Secrist 2010-01-12, 23:53

sprit kostar staten massor av pengar

Kostar spriten pengar för svenska staten när folk i Frankrike super skallen av sig?
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2010-01-12, 23:55

Vill Alliansen att folk ska supa mindre, på vilket vis märks det isåfall..?.

Inga ändringar är gjorda i alkohollagstiftningen.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-01-12, 23:56

Secrist skrev:sprit kostar staten massor av pengar

Kostar spriten pengar för svenska staten när folk i Frankrike super skallen av sig?

Är du fem år gammal eller???

Det verkar nästan så på din finfina nivå just nu scratch
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2010-01-12, 23:59

du fem år gammal eller???

Det verkar nästan så på din finfina nivå just nu

Kan man inte svara på frågorna kan man ju alltid ägna sig åt personangrepp. Rolling Eyes

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 08:31