Så om vi hade ett statligt narkotikaföretag så skulle du heja på det?
+9
blueheaven
theward
MartinLindgren
Regndrottning
Redvictory
Dao
Secrist
RedCloud
F.I.S.T
13 posters
Nån som kan bringa klarhet. ??
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 26
Varor
Gör det? Det är samma princip. Antingen är du för utförsäljning av svenska varamärken eller inte. Annars så låter du som tjejen som var 'lite' gravid....
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 27
Sv: Nån som kan bringa klarhet. ??
Secrist skrev:Gör det? Det är samma princip. Antingen är du för utförsäljning av svenska varamärken eller inte. Annars så låter du som tjejen som var 'lite' gravid....
Det beror på... Som Holland har, kanske..... Staten får utforma ett sådant, sedan tar jag ställning.
Hur är det med dig? Du har inte tagit ställning till utförsäljningen av svenska bolag och varumärken. Skall jag tolka detta som du anser det är bra?
- Inlägg 28
Bolag
Hur är det med dig? Du har inte tagit ställning till utförsäljningen av svenska bolag och varumärken. Skall jag tolka detta som du anser det är bra?
Tja, det beror på vad du menar. Svenska bolag har utländska ägare på samma sätt som svenska företag köper upp utländska bolag. Vi kan inte stänga gränserna vet du.
Tja, det beror på vad du menar. Svenska bolag har utländska ägare på samma sätt som svenska företag köper upp utländska bolag. Vi kan inte stänga gränserna vet du.
- Inlägg 29
Secrist skrev:Hur är det med dig? Du har inte tagit ställning till utförsäljningen av svenska bolag och varumärken. Skall jag tolka detta som du anser det är bra?
Något undanglidande......Sakligt svar skulle uppskattas.
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 30
Regndrottning skrev:Secrist skrev:Hur är det med dig? Du har inte tagit ställning till utförsäljningen av svenska bolag och varumärken. Skall jag tolka detta som du anser det är bra?
Secrist tycker jag ska ha beröm... han är den i särklass duktigaste på detta forum, på att "glida undan" ... utan att ta till personangrepp och namn kallning
Mycket "oneliners" med fokusförflyttning
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 31
Det har vi redan: Systembolaget
- Inlägg 32
Glida
Nja, nu var det ju inget medvetet undanglidande. Bara ett försök att förstå frågan.
Nja, nu var det ju inget medvetet undanglidande. Bara ett försök att förstå frågan.
- Inlägg 33
Drugs
Det har vi redan: Systembolaget.
Ja, alkoholen lär vi inte "slippa".
Ja, alkoholen lär vi inte "slippa".
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 34
Secrist skrev:Sluta med sådant då, om du ogillar detta...
Som du mycket väl vet så syftade jag på vänsterns skamlösa hyllande av spritförsäljning så länge det genererar vinster till staten.
Du "syftar" alltid på någontimg!
Systembolaget hyllas inte av DET skälet, men du vill säkert att det skall vara så - förstår jag...
- Inlägg 35
Sprit
Du "syftar" alltid på någontimg!
Systembolaget hyllas inte av DET skälet, men du vill säkert att det skall vara så - förstår jag...
Fast nu syftade jag på V&S. Inte Systembolaget. Vänstern gråter ju blod för att alliansen sålde detta. Tänk så mycket pengar vi kunde fått in genom att kränga sprit på den globala marknaden.
Fast nu syftade jag på V&S. Inte Systembolaget. Vänstern gråter ju blod för att alliansen sålde detta. Tänk så mycket pengar vi kunde fått in genom att kränga sprit på den globala marknaden.
- Inlägg 36
Secrist skrev:Du "syftar" alltid på någontimg!
ja, du ser själv! Det är det vi hela tiden har sagt.
- Inlägg 37
Money
a, du ser själv! Det är det vi hela tiden har sagt.
Fast vi fick rätt mycket pengar nu också. Och dessutom ett renare samvete.
- Inlägg 38
Secrist skrev:a, du ser själv! Det är det vi hela tiden har sagt.
Hade du dåligt samvete för att Sverige sålde en helt, vanlig produkt på den internationella marknaden?
Hur det måste då kännas för JAS Gripen....
- Inlägg 39
Helt vanligt
Hade du dåligt samvete för att Sverige sålde en helt, vanlig produkt på den internationella marknaden?
Varför har vi ett systembolag om den nu är "helt vanlig"? Då kan man ju sälja den på bensinmackarna. 25 liter etanol i tanken och en liter till mig!
Varför har vi ett systembolag om den nu är "helt vanlig"? Då kan man ju sälja den på bensinmackarna. 25 liter etanol i tanken och en liter till mig!
- Inlägg 40
Secrist skrev:Hade du dåligt samvete för att Sverige sålde en helt, vanlig produkt på den internationella marknaden?
Undanglidningen igen...
Secrist skrev:Fast nu syftade jag på V&S. Inte Systembolaget. Vänstern gråter ju blod för att alliansen sålde detta. Tänk så mycket pengar vi kunde fått in genom att kränga sprit på den globala marknaden.
Jag svarade dig angående V&S...varför började du prata systembolag?
- Inlägg 41
Glida
Undanglidningen igen...
Snacka om vida begrepp på undanglidning. Du hävdar att sprit är en helt vanlig produkt. Jag hävdar motsatsen. Var finns undanglidningen här? Är det för att jag inte håller med dig?
Snacka om vida begrepp på undanglidning. Du hävdar att sprit är en helt vanlig produkt. Jag hävdar motsatsen. Var finns undanglidningen här? Är det för att jag inte håller med dig?
- Inlägg 42
Bolaget
Jag svarade dig angående V&S...varför började du prata systembolag?
Därför att det var där allting startade.
- Inlägg 43
Secrist skrev:Jag svarade dig angående V&S...varför började du prata systembolag?
Som du vill... Men bestäm dig. Jag kan tala om vilket som V&S och/eller systembolaget. Välj någon istället för att hoppa från ämne till ämne...
- Inlägg 44
V&S
Som du vill... Men bestäm dig. Jag kan tala om vilket som V&S och/eller systembolaget. Välj någon istället för att hoppa från ämne till ämne...
Tror snarare det är ni som hoppar. Men hursomhelst, det var mest V&S jag var intresserad av.
Tror snarare det är ni som hoppar. Men hursomhelst, det var mest V&S jag var intresserad av.
- Inlägg 45
Secrist skrev:Som du vill... Men bestäm dig. Jag kan tala om vilket som V&S och/eller systembolaget. Välj någon istället för att hoppa från ämne till ämne...
Du får gärna säga 'du' till mig. Jag är inte fler än en person...
Och jag tycker att försäljningen av V&S var för jävlig. En stor, stadi inkomstkälla för staten SAMT ett svenskt varumärke såldes till utalandet för en engångsbelopp! Något kortsiktigt, anser jag.
- Inlägg 46
V&S
Och jag tycker att försäljningen av V&S var för jävlig. En stor, stadi inkomstkälla för staten SAMT ett svenskt varumärke såldes till utalandet för en engångsbelopp! Något kortsiktigt, anser jag.
Och några moraliska betänkligheter har du inte? Det handlar trots allt om något som driver in folk i missbruk och slår sönder familjer.
Och några moraliska betänkligheter har du inte? Det handlar trots allt om något som driver in folk i missbruk och slår sönder familjer.
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 47
Secrist skrev:Och jag tycker att försäljningen av V&S var för jävlig. En stor, stadi inkomstkälla för staten SAMT ett svenskt varumärke såldes till utalandet för en engångsbelopp! Något kortsiktigt, anser jag.
Och hur är det med moralen isf?
http://www.dn.se/nyheter/politik/reinfeldt-vill-sanka-skatten-pa-alkohol-1.634889
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 48
Skulle Reinfeldtarna sänkaskatten på alkohol,blir det vät bara dom som har råd med dom finaste och dyraste märkena som kan tillgodogöra sig en sänkning i sedvanlig borgaranda,
För samtidigt skulle man säkert ta igen sänkningarna på öl och vin som vanligt folk köper!
För samtidigt skulle man säkert ta igen sänkningarna på öl och vin som vanligt folk köper!
- Inlägg 49
Secrist skrev:Och jag tycker att försäljningen av V&S var för jävlig. En stor, stadi inkomstkälla för staten SAMT ett svenskt varumärke såldes till utalandet för en engångsbelopp! Något kortsiktigt, anser jag.
Du menar att staten tvingar folk att bli missbrukare? Då menar du då också att folk inte har egna val och inget eget ansvar? Det tror du själv inte på...
Och JAS då? Inga moraliska betänkligheter där? Vapen som orsakar människors död? Människor som INTE har valt att bli indragen i strid. För man då säga, med dina argument, att svenska staten är ansvarig för vad som sker med JAS när det väl är sålt.
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 50
fredrik rahm har tråkigt....upp