Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
captaincodd
Secrist
Dao
Regndrottning
MartinLindgren
Mona Sahlin
10 posters

5500 somalier sökte asyl förra året

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 4 Empty Mitt fel

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 23:16

Då du besvarade MITT inlägg med citat och att säga att man skall lugna ner sig så uppfattar jag som du riktar kommentaren mot mig...

Kan hålla med om att det var klumpigt formulerat. Inte alltid så lätt att få med andemeningen i texten. Wink
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 4 Empty Sv: 5500 somalier sökte asyl förra året

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-11, 23:17

Secrist skrev:En ny regering innebär en ny budget! Du undrar utifårn DAGENS BUDGET vad man skall göra, och så fungerar det inte. Jag svarar bara som er älskade Carl Bildt svarade inför folkomröstningen till EU 1994, om hur man skulle få pengar till medlemsskapet!

Och han har rätt! Det är en budgetfråga!!!

He, he..jag förstår om du gillar Ohly. Han har samma förakt för budgetdisciplin och krav på utgiftstak. Inte konstigt att Mona och Mp försökte kasta Vänsterpartiet överbord. Razz

Budgetdiciplin ?? .. du menar tex att låna pengar för skattesänkningar ?? (Alliansen) Cool
    Secrist
    Secrist

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 4 Empty Skatt

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 23:24

Det var inte länge sedan som staten hade rekordstora överskott. Då fanns det folk på vänsterkanten som gnällde på det. Det är inte lätt att göra vänstern nöjda i alla lägen.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 4 Empty Sv: 5500 somalier sökte asyl förra året

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-11, 23:27

Secrist skrev:Det var inte länge sedan som staten hade rekordstora överskott. Då fanns det folk på vänsterkanten som gnällde på det. Det är inte lätt att göra vänstern nöjda i alla lägen.

Eh och nu hamnade vi var i debatten ??
    Svarade du på någons påstående eller kommenterade huvudtråden ?
    Secrist
    Secrist

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 4 Empty Var?

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 23:35

F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Det var inte länge sedan som staten hade rekordstora överskott. Då fanns det folk på vänsterkanten som gnällde på det. Det är inte lätt att göra vänstern nöjda i alla lägen.

Eh och nu hamnade vi var i debatten ??
    Svarade du på någons påstående eller kommenterade huvudtråden ?

Kommentar till detta: Budgetdiciplin ?? .. du menar tex att låna pengar för skattesänkningar ?? (Alliansen)
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-01-12, 00:14

Secrist skrev:Det vill jag med veta... VAD oppositionen har för politik OCH hur den skall finansieras.... Detta får vi veta i vår, är det sagt.

Så då kanske man ska lugna sig med att gapa om hur fantastiskt bra allt kommer att bli bara de rödgröna vinner.

Ingen har heller gjort det...
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 4 Empty hmmm

Inlägg  R.O.F.L 2010-01-12, 01:11

F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:En ny regering innebär en ny budget! Du undrar utifårn DAGENS BUDGET vad man skall göra, och så fungerar det inte. Jag svarar bara som er älskade Carl Bildt svarade inför folkomröstningen till EU 1994, om hur man skulle få pengar till medlemsskapet!

Och han har rätt! Det är en budgetfråga!!!

He, he..jag förstår om du gillar Ohly. Han har samma förakt för budgetdisciplin och krav på utgiftstak. Inte konstigt att Mona och Mp försökte kasta Vänsterpartiet överbord. Razz

Budgetdiciplin ?? .. du menar tex att låna pengar för skattesänkningar ?? (Alliansen) Cool

Om stat och kommun sänker skatterna är det då inte en fråga om att ge medborgarna pengar, utan att ta lite mindre av deras pengar. Det innebär också att man inte kan sänka skatten med lånade pengar. Man kan låna för att inkomsterna inte räckt till utgifterna, men man kan inte låna till lägre inkomster. Det är bara om man tror att staten äger alla inkomster som det går att tala om att staten tvingas låna för att den delar ut för mycket pengar till medborgarna.

Lite om grundlagarna:
    Regeringsformen är glasklar på den punkten. Den inleds med att: ”All offentlig makt i Sverige utgår från folket.” Riksdagens och kommunernas makt att ta ut skatt bygger på folkets medgivande. Medborgarna har alltså första tjing på pengarna.

Det är bara om man tror att staten äger alla inkomster som det går att tala om att staten tvingas låna för att den delar ut för mycket pengar till medborgarna.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 4 Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2010-01-12, 01:13

RedCloud skrev:
    Aldrig någonsin har jag sett någon som helst diskussion om hur det ska betalas.

Utan att heller veta ngt specifikt så törs jag lova att de rödgröna inte kommer att låna till ideologist baserade skattesänkningar.....

Ute och cyklar igen....
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2010-01-12, 01:36

R.O.F.L skrev:
    RedCloud skrev:
    Aldrig någonsin har jag sett någon som helst diskussion om hur det ska betalas.

Utan att heller veta ngt specifikt så törs jag lova att de rödgröna inte kommer att låna till ideologist baserade skattesänkningar.....

Ute och cyklar igen....

Ja på det viset är han som ett litet barn! Laughing
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2010-01-12, 01:55

En liten tillbakablick och påminnare för alla med betonglasögon:

"För att stimulera efterfrågan i ekonomin vill LO att hela det sista steget i regeringens planerade sänkning av inkomstskatten tas nästa år, vilket skulle kosta staten 13 miljarder kronor."

"- Det skulle kunna stärka konsumtionskraften och öka möjligheten att få fler jobb i samhället, sade Ringholm när han kommenterade skattesänkningen för journalister."

Tro det eller ej, men det var för lånade pengar. LÅNADE PENGAR!!! [sic]

http://www.dn.se/nyheter/politik/ringholm-vill-snabbsanka-skatten-1.300940
    Secrist
    Secrist

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 4 Empty Historia

Inlägg  Secrist 2010-01-12, 09:44

Det skulle kunna stärka konsumtionskraften och öka möjligheten att få fler jobb i samhället, sade Ringholm när han kommenterade skattesänkningen för journalister."

Har du inte lärt dig att vänstern börjar sin tideräkning september 2006. Det var då allt blev mycket sämre helt plötsligt. Och allt som hände innan dess är ointressant. Laughing
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-01-12, 16:40

fredrik rahm har tråkigt....upp

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 08:16