Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
captaincodd
Secrist
Dao
Regndrottning
MartinLindgren
Mona Sahlin
10 posters

5500 somalier sökte asyl förra året

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 3 Empty Jobbskatteavdraget

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:42

Här kan du läsa själv. Thomas tvivlare... Wink

http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.593011
    Secrist
    Secrist

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 3 Empty Money

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:43

Är du inte här för att debattera?

Jag försöker men det är inte lätt att få några svar från vänstern.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 3 Empty Sv: 5500 somalier sökte asyl förra året

Inlägg  Dao 2010-01-11, 20:49

Secrist skrev:Är du inte här för att debattera?

Detsamma kan skrivas om dig... En massa one-liners med "understatements" är inte direkt rolig debattnivå...
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 3 Empty Sv: 5500 somalier sökte asyl förra året

Inlägg  Regndrottning 2010-01-11, 20:52

Secrist skrev:Är du inte här för att debattera?

Vad vill du har för svar? Ja, S och MP har accepterat de tre första stegen i jobbavdraget..... Detta är klargjort. Vad finns det mer att säga? Vad vill du höra? Skall vi svar 'nääää' för du vill ha tjafs?

queen
    Secrist
    Secrist

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 3 Empty Debatt

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:53

Detsamma kan skrivas om dig... En massa one-liners med "understatements" är inte direkt rolig debattnivå...

Fast när man tex frågar om hur något ska finansieras så får man bara undanglidande svar. Antingen vet du inte eller så bryr du dig inte. Jag vet inte vilket som är värst.
    Secrist
    Secrist

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 3 Empty Skatt

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:55

Vad vill du har för svar? Ja, S och MP har accepterat de tre första stegen i jobbavdraget..... Detta är klargjort. Vad finns det mer att säga? Vad vill du höra? Skall vi svar 'nääää' för du vill ha tjafs?

Jag vill att "ni" ska öppna ögonen och konfrontera den bistra verkligheten. Dao tex har ju fortfarande inte accepterat detta faktum att både S och Mp ger tummen upp till jobbskatteavdragets tre första steg.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-01-11, 20:57

Secrist skrev:Detsamma kan skrivas om dig... En massa one-liners med "understatements" är inte direkt rolig debattnivå...

Fast när man tex frågar om hur något ska finansieras så får man bara undanglidande svar. Antingen vet du inte eller så bryr du dig inte. Jag vet inte vilket som är värst.

Hur jobbskatteavdraget skall finansieras? Är inte detta redan klart?

Hur andra politiska spel skall finansieras vet jag inte då oppositions politik inte har presenterats ännu.l Alltså, jag vet varken deras gemensamma politik och/eller hur den skall finansieras. Och det vet inte du heller...

queen
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-11, 20:59

Secrist skrev:Detsamma kan skrivas om dig... En massa one-liners med "understatements" är inte direkt rolig debattnivå...

Mitt svar var INTE undanglidande!

En regering måste lägga en BUDGET! I den finns MASSOR av åtgärder som justeras åt många håll! Anser du till exempelvis att det är olönsamt med friska människor??? Är det lönsamt med hög arbetslöshet (som ekonomerna i Chicagoskolan anser)???
    Secrist
    Secrist

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 3 Empty Näpp

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 21:00

Hur andra politiska spel skall finansieras vet jag inte då oppositions politik inte har presenterats ännu.l Alltså, jag vet varken deras gemensamma politik och/eller hur den skall finansieras. Och det vet inte du heller...

Nä, helt rätt. Och det är just det som är problemet. Så fort de rödgröna lovar guld och gröna skogar om de vinner valet så står vänstern som en man och applåderar detta. Aldrig någonsin har jag sett någon som helst diskussion om hur det ska betalas.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-01-11, 21:02

Secrist skrev:Hur andra politiska spel skall finansieras vet jag inte då oppositions politik inte har presenterats ännu.l Alltså, jag vet varken deras gemensamma politik och/eller hur den skall finansieras. Och det vet inte du heller...

Nä, helt rätt. Och det är just det som är problemet. Så fort de rödgröna lovar guld och gröna skogar om de vinner valet så står vänstern som en man och applåderar detta. Aldrig någonsin har jag sett någon som helst diskussion om hur det ska betalas.

Självklart inte! Först måste man veta exakt vad som skall betalas innan man diskuterar hur. Och i.o.m vi inte vet 'vad' kan vi inte diskutera 'hur'. Eller är det speklation och fantasi du vill ha?

queen
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-01-11, 21:02

Aldrig någonsin har jag sett någon som helst diskussion om hur det ska betalas.

Utan att heller veta ngt specifikt så törs jag lova att de rödgröna inte kommer att låna till ideologist baserade skattesänkningar.....
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-11, 21:04

Secrist skrev:Vad vill du har för svar? Ja, S och MP har accepterat de tre första stegen i jobbavdraget..... Detta är klargjort. Vad finns det mer att säga? Vad vill du höra? Skall vi svar 'nääää' för du vill ha tjafs?

Jag vill att "ni" ska öppna ögonen och konfrontera den bistra verkligheten. Dao tex har ju fortfarande inte accepterat detta faktum att både S och Mp ger tummen upp till jobbskatteavdragets tre första steg.

Jag litar inte på dina "tolkningar"! Detta för att jag vet hur de ser ut...

Har lärt mig att inte acceptera rakt av allt du skriver som någon sanning - speciellt inte om partier som du garanterat inte gillar...

På samma sätt skulle jag aldrig låta Bildt tala om för mig vad s politik går ut på, och du accepterar inte vår kritik av regeringen därför att sossarna var regring före!!!

DU har inta ACCEPTERAT att alliansen nu är i regering, och att de har ansvaret för SIN POLITIK. Samtidgt kräver du av mig att jag skall ta dina uttalanden om s och mp som "sanning", för att de är "verkligheten"!

Om du håller dig till din egen uttalade moral, hade jag kanske tagit dina ord här på allvar - men i nuläget är det oerhört svårt...
    Secrist
    Secrist

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 3 Empty Lån

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 21:04

Utan att heller veta ngt specifikt så törs jag lova att de rödgröna inte kommer att låna till ideologist baserade skattesänkningar....

Fast eftersom S och Mp accepterar de tre första stegen i jobbskatteavdraget så kan det bli lite kinkigt om de samtidigt ska dra på med bidrag och reformer till höger och vänster.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-11, 21:05

Secrist skrev:Hur andra politiska spel skall finansieras vet jag inte då oppositions politik inte har presenterats ännu.l Alltså, jag vet varken deras gemensamma politik och/eller hur den skall finansieras. Och det vet inte du heller...

Ingen krävde av alliansen en färdig budget ett halvår före förra valet! Ändå lovade de en massa saker...

Och hjälp till de svaga är inte "guld och gröna skogar", utan ett sätt att få samhället att fungera - även för de som alliansen ogillar, de SVAGA!
    Secrist
    Secrist

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 3 Empty Fakta

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 21:06

Jag litar inte på dina "tolkningar"! Detta för att jag vet hur de ser ut...

Du behöver inte lita på mig. Det är bara att googla. Det finns massvis av länkar som behandlar detta.

Jag gav dig en länk. Läste du den?
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-01-11, 21:08

Secrist skrev:Utan att heller veta ngt specifikt så törs jag lova att de rödgröna inte kommer att låna till ideologist baserade skattesänkningar....

Fast eftersom S och Mp accepterar de tre första stegen i jobbskatteavdraget så kan det bli lite kinkigt om de samtidigt ska dra på med bidrag och reformer till höger och vänster.

Hurså? Har inte ni höger hela tiden sagt att jobbavdraget generar MER pengar till staten? dåså....

queen
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 21:12

Hurså? Har inte ni höger hela tiden sagt att jobbavdraget generar MER pengar till staten? dåså....

.

Fast jobbskatteavdraget är inget bidrag.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-01-11, 21:15

Secrist skrev:Hurså? Har inte ni höger hela tiden sagt att jobbavdraget generar MER pengar till staten? dåså....

.

Fast jobbskatteavdraget är inget bidrag.

???? Är det någon som har sagt detta?

Vad är det du inte förstår? Ni höger påstår att jobbavdraget ÖKAR statens inkomster. Alltså kan man med de ökade inkomsterna även öka på utgifterna, såsom ersättningar. (Som f.ö. är heller inga bidrag).

queen
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 21:20

Vad är det du inte förstår? Ni höger påstår att jobbavdraget ÖKAR statens inkomster. Alltså kan man med de ökade inkomsterna även öka på utgifterna, såsom ersättningar. (Som f.ö. är heller inga bidrag).

Japp, helt rätt. Syftet är att stärka sverige. Fast jag vill fortfarande se hur det ska finansieras.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-01-11, 21:26

Secrist skrev:Vad är det du inte förstår? Ni höger påstår att jobbavdraget ÖKAR statens inkomster. Alltså kan man med de ökade inkomsterna även öka på utgifterna, såsom ersättningar. (Som f.ö. är heller inga bidrag).

Japp, helt rätt. Syftet är att stärka sverige. Fast jag vill fortfarande se hur det ska finansieras.

Det vill jag med veta... VAD oppositionen har för politik OCH hur den skall finansieras.... Detta får vi veta i vår, är det sagt.

queen
    Secrist
    Secrist

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 3 Empty Fakta

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 22:44

Det vill jag med veta... VAD oppositionen har för politik OCH hur den skall finansieras.... Detta får vi veta i vår, är det sagt.

Så då kanske man ska lugna sig med att gapa om hur fantastiskt bra allt kommer att bli bara de rödgröna vinner.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-01-11, 23:03

Secrist skrev:Det vill jag med veta... VAD oppositionen har för politik OCH hur den skall finansieras.... Detta får vi veta i vår, är det sagt.

Så då kanske man ska lugna sig med att gapa om hur fantastiskt bra allt kommer att bli bara de rödgröna vinner.

Och jag har gjort detta, menar du?

Kanske det är dags att sluta tjata att oppositionen inte har någon politik... Kanske någon skall lugna sig?

queen
    Secrist
    Secrist

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 3 Empty Val

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 23:10

Och jag har gjort detta, menar du?

Har jag aldrig sagt. Du tillhör den mer sansade skaran vänsteranhängare. Det finns mycket värre.
    Secrist
    Secrist

5500 somalier sökte asyl förra året - Sida 3 Empty Politik

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 23:12

Kanske det är dags att sluta tjata att oppositionen inte har någon politik...

Nja, varje gång en vänsternisse jublar över varenda lösryckt och populistiskt uttalande som någon från de rödgröna gör kommer jag att fortsätta peka på detta faktum. Så länge det nu stämmer vill säga.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-01-11, 23:14

Secrist skrev:Och jag har gjort detta, menar du?

Har jag aldrig sagt. Du tillhör den mer sansade skaran vänsteranhängare. Det finns mycket värre.

Då du besvarade MITT inlägg med citat och att säga att man skall lugna ner sig så uppfattar jag som du riktar kommentaren mot mig...

queen

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 08:23