Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
råttan III
berralarzon
Dao
Redvictory
SiP
theward
MartinLindgren
F.I.S.T
12 posters

Omröstning icke anonym, forumets framtid

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Omröstning icke anonym, forumets framtid - Sida 2 Empty Sv: Omröstning icke anonym, forumets framtid

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-28, 13:03

formsvackan skrev:Att rösta fram två "moderatorer" utan att först ha klargjort vilka regler man vill ska gälla känns litet konstigt.

Om man först definierar vad som är forumförstörande kan man kanske sedan komma vidare. Nick som skapats i syfte att enbart sabotera eventuella debatter bör naturligtvis städas undan. Lika så inlägg av typen "skramla med stumparna". Sådant hör inte hemma någonstans.

Man bör dock vara försiktig med att införa begränsningar. Är det inte tillräckligt "högt i tak" kommer forumet ändå att självdö ganska snart. Ett visst mått av påhopp måste tillåtas oavsett från vilket håll de kommer.

Ja så är det ju.... lite förslag på regler har jag ju kommit med också.... utöver att det inte får nicknappas och spammas.
    Och det du tog upp om det nån sa om Martin är en klar överträdelse.
    Men glasklara regler går inte att sätta.... bla pga av det du själv sa om "visst påhopp"..... men då får man finna sig i att sitta i "utvisningsbåset" oxå , nån gång då och då... när de blivit Framröstade av oss själva....

Den lyxen har inte Hockeyspelarna och fotbollsspelarna, att få rösta fram domare
    Cool

Men det jag och många anser är mest forumförstörande, och tydligaste överträdelsen, är nog ändå spam och nickmnappning....
    Själv tål jag att bli kallad ett och annat, bara det inte spammas fram, i form av diskussionsflykt.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Omröstning icke anonym, forumets framtid - Sida 2 Empty Sv: Omröstning icke anonym, forumets framtid

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-28, 13:13

Som jag sagt tidigare, efter alla dessa hemlösa år ut på gatorna, kan jag garantera att gatans och djungelns kanske max tio lagar fungerar utmärkt, helt utan teknik förutom djungeltelegrafen!

Därför tror jag det kan fungera alldeles utmärkt här också, utan att röra det fria ordet och ocensuren,med skilnad att vi har bytt ut djungeltelegrafen mot tekniken!

Men en Admin tråd som redan finns här, där eventuell två Admin öppet visar sina ingrepp!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-28, 13:15

martin7lindgren skrev:Som jag sagt tidigare, efter alla dessa hemlösa år ut på gatorna, kan jag garantera att gatans och djungelns kanske max tio lagar fungerar utmärkt, helt utan teknik förutom djungeltelegrafen!

Därför tror jag det kan fungera alldeles utmärkt här också, utan att röra det fria ordet och ocensuren,med skilnad att vi har bytt ut djungeltelegrafen mot tekniken!

Men en Admin tråd som redan finns här, där eventuell två Admin öppet visar sina ingrepp!

Jag tror det oxå Cool
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-28, 13:34

Vilket jag är bergsäker att två Admin enligt ditt förslag skulle klaraav att hålla efter alldeles utmärkt,

Dessutom att eventuella ingrepp redovisas öppet på forumet, så ser ju också andra medlemar om den som varnats tagit till sig eller inte om man vill vara kvar?
    RedAssVictory
    RedAssVictory

Antal inlägg : 206

Inlägg  RedAssVictory 2009-12-28, 14:29

Jag tycker det är bra som det är nu !

Vi tar debatten och stänger av alla råttor !

Så fungerar ett rött forum !

Så blir vi röda klokare !

Vi röda är så kloka !

Jag ser fram emot 1910 talet med alla er röda vid min sida !

Nu börjar debatten !
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-28, 14:51

Nu är ju ideerna och förslagen till Admin många, hur forumet ska hantera namnkapare och smutskastare som du,

Så vi hoppas att Admin ändrar sig om inte annat för att få bort förstörare och smutskastare som du
    !

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 12:57