formsvackan skrev:Att rösta fram två "moderatorer" utan att först ha klargjort vilka regler man vill ska gälla känns litet konstigt.
Om man först definierar vad som är forumförstörande kan man kanske sedan komma vidare. Nick som skapats i syfte att enbart sabotera eventuella debatter bör naturligtvis städas undan. Lika så inlägg av typen "skramla med stumparna". Sådant hör inte hemma någonstans.
Man bör dock vara försiktig med att införa begränsningar. Är det inte tillräckligt "högt i tak" kommer forumet ändå att självdö ganska snart. Ett visst mått av påhopp måste tillåtas oavsett från vilket håll de kommer.
Ja så är det ju.... lite förslag på regler har jag ju kommit med också.... utöver att det inte får nicknappas och spammas.
Och det du tog upp om det nån sa om Martin är en klar överträdelse.
Men glasklara regler går inte att sätta.... bla pga av det du själv sa om "visst påhopp"..... men då får man finna sig i att sitta i "utvisningsbåset" oxå , nån gång då och då... när de blivit Framröstade av oss själva....
Den lyxen har inte Hockeyspelarna och fotbollsspelarna, att få rösta fram domare
Men det jag och många anser är mest forumförstörande, och tydligaste överträdelsen, är nog ändå spam och nickmnappning....
Själv tål jag att bli kallad ett och annat, bara det inte spammas fram, i form av diskussionsflykt.....