Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
råttan III
berralarzon
Dao
Redvictory
SiP
theward
MartinLindgren
F.I.S.T
12 posters

Omröstning icke anonym, forumets framtid

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Omröstning icke anonym, forumets framtid Empty Omröstning icke anonym, forumets framtid

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-27, 21:22

Vill bara kolla läget vad intresset är här för att rädda forumet. Om det finns intresse så finns det anledning att fortsätta komma med förslag och åtgärda.
    Om inte så ... ja då är det som det är ...

Och jag använder "inte radioknappar", för denna omröstning skall inte vara anonym:

Bara att skriva vilket som stämmer för er.

1 Gillar F.I.S.Ts förslag om 2 framröstade admin

2 Samma förslag med moderering

3 Bryr mig inte ett skit om vilket, för jag slutar med detta oavsett

4 Eget förslag (skriv då detta)

5 Tycker det är bra som det är (vilket ju iofs faller på att nuvarande admin inte ställer upp på detta)

6 (lägger till SIPs förslag, så får han argumentera för det)

"Det detta forum behöver är en uppstyrning av en admin som inte bara tar bort de som han anser vara av fel partifärg, skulle jag sköta forumet skulle jag skicka ut ett massmail där jag informerade att alla användare tas bort och man fick söka nytt medlemskap där det gjordes klart att bryter man någon regel så åker man, och framför allt spärra de som nicknappat för framtida medlemskap"

Senast ändrad av F.I.S.T den 2009-12-27, 21:36, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Omröstning icke anonym, forumets framtid Empty Sv: Omröstning icke anonym, forumets framtid

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-27, 21:29

För dom som vill ha forumet kvar är det bra att man kommer med förslag som gör, att forumet får chansen att fortleva!
    Jag vill verkligen ha acbladet kvar, men sitter inte inne med kunskapen hur man löser dom problem som uppstått här på grund av ett fåtals härjningar?

Att sen acbladet är ocensurerat gör ju att vi måste kunna tåla hårda tag ibland, gör man inte det är nog inte det här forumet rätt plats?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Omröstning icke anonym, forumets framtid Empty Sv: Omröstning icke anonym, forumets framtid

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-27, 21:30

martin7lindgren skrev:För dom som vill ha forumet kvar är det bra att man kommer med förslag som gör, att forumet får chansen att fortleva!
    Jag vill verkligen ha acbladet kvar, men sitter inte inne med kunskapen hur man löser dom problem som uppstått här på grund av ett fåtals härjningar?

Att sen acbladet är ocensurerat gör ju att vi måste kunna tåla hårda tag ibland, gör man inte det är nog inte det här forumet rätt plats?

... så du röstar för vilken punkt här ovan ?
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-12-27, 21:30

2:an låter bra...
    Två som modererar och styr upp allting...
    Dessutom tycker jag viss kommunikation kan ska innan avständning, typ varning Wink
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-27, 21:47

Hittils en som "röstat"...... (The ward) ...martin kanske kommer med en siffra oxå

Men det har gått kort tid än, så vi avvaktar väl och ser hur många som är intresserade av förändring, och forumets överlevnad Cool
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-27, 22:05

Två utvalda rådgivare till Admin som känner oss andra väl, är en bra ide, men dom ska vara anonyma tycker jag, för att unvika tjabbel,

Självklart kan medlemarna lägga sin röst, men ansvarige väljer sina eventuella rådgivare själv, bland förslagen?!

Framför allt tycker jag det är bra att du engagerar dig,jag försöker också göra vad jag kan genom att få Admin att ändra sig,

Som jag sagt tidigare så är det bra om några medlemar som besitter kunskaper om forum och medlemarna här erbjuder sina tjänster till både nuvarande och nästa Admin låter bra, men det måste vara en deal mellan dom och Adminen vem det nu är tycker jag!

Själv skulle jag acceptera nyordningen inom ramen av dina förslag, eller vilka öppna förslag det nu kan bli,
    Men eftersom Admin som startat acbladet varit inne och kollat och kommenterat dina förslag därmed tycker det låter intressant!

Vilket i mina ögon låter som dina initiativ är okey!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-27, 22:14

martin7lindgren skrev:Två utvalda rådgivare till Admin som känner oss andra väl, är en bra ide, men dom ska vara anonyma tycker jag, för att unvika tjabbel,

Självklart kan medlemarna lägga sin röst, men ansvarige väljer sina eventuella rådgivare själv, bland förslagen?!

Framför allt tycker jag det är bra att du engagerar dig,jag försöker också göra vad jag kan genom att få Admin att ändra sig,

Som jag sagt tidigare så är det bra om några medlemar som besitter kunskaper om forum och medlemarna här erbjuder sina tjänster till både nuvarande och nästa Admin låter bra, men det måste vara en deal mellan dom och Adminen vem det nu är tycker jag!

Ok ... jag tolkar detta som att det är så pass långt ifrån mitt förslag nr 1, att ditt förslag blir ett eget förslag nämligen nr 7 !!

Om jag då samtidigt får passa på att invika min åsikt till ditt förslag så:
    ... tycker jag att det vore bra om de 2 admin, inte var anonyma, eftersom detta skulle skapa massa funderingar kring vilka de är, och att då Högste admin skulle kunna anklagas för att ha valt partiskt för sin politiska åsikt....
    Min tanke med att de 2 admin från vänser och höger, valda, är att de då får stå för sina handlingar tillsammans.....och att det inte råder oklarheter om vilka de är samt vilken högrer-vänster-riktning de har....

Men jag respekterar din åsikt och det blir naturligtvis nummer 7 Cool
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-12-27, 22:16

Där tvingade du mig ju att ta nummer 6 Very Happy
    Men tyvärr så skall jag kolla på hockeyn nu sen är det natti natti, så den argumentationen tar vi i morgon..
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-12-27, 22:17

Jag tycker förslag nr 1 låter vettigt!
    Problemet är bara att jag tror det kommer bli som med Testaren! dvs de som blir bannade m,m kommer kalla det för ett kommunistforum! (Tyvärr)
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-27, 22:17

Redvictory skrev:Jag tycker förslag nr 1 låter vettigt!
    Problemet är bara att jag tror det kommer bli som med Testaren! dvs de som blir bannade m,m kommer kalla det för ett kommunistforum! (Tyvärr)

Ok men då har vi gjort vad vi kunnat .... Cool

Skulle vara mycket intresserad av V-rix, secrist, och ROFL Lazy med flera, deras åsikter... samt Redcloud, Mammaguevara, Regndrottning, Marxisten, osv
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-27, 22:22

... och råttan 3
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-12-27, 22:52

Allt går bra för mig, bara jag får debattera - och helst slipper debattförstörarna!

Alltså - oavsett vad som kommer att bli resultatet av denna omröstning, kommer jag att ställa upp och göra ett försök!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-27, 23:00

Vilket som tycker jag två Admin låter bra, då acbladet blivit så pass stort att ensam måste någon lägga ner mycket tid,

För min egen del tycker jag det finns ett stort flertal av medlemarna som skulle vara utmärkta i rollen!
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-12-27, 23:14

F.I.S.T skrev:Vill bara kolla läget vad intresset är här för att rädda forumet. Om det finns intresse så finns det anledning att fortsätta komma med förslag och åtgärda.
    Om inte så ... ja då är det som det är ...

Och jag använder "inte radioknappar", för denna omröstning skall inte vara anonym:

Bara att skriva vilket som stämmer för er.

1 Gillar F.I.S.Ts förslag om 2 framröstade admin

2 Samma förslag med moderering

3 Bryr mig inte ett skit om vilket, för jag slutar med detta oavsett

4 Eget förslag (skriv då detta)

5 Tycker det är bra som det är (vilket ju iofs faller på att nuvarande admin inte ställer upp på detta)

6 (lägger till SIPs förslag, så får han argumentera för det)

"Det detta forum behöver är en uppstyrning av en admin som inte bara tar bort de som han anser vara av fel partifärg, skulle jag sköta forumet skulle jag skicka ut ett massmail där jag informerade att alla användare tas bort och man fick söka nytt medlemskap där det gjordes klart att bryter man någon regel så åker man, och framför allt spärra de som nicknappat för framtida medlemskap"

2
    //berra
    Dvs låt inte sd tomtar som blåfront sabba även detta forum.
    ds:
    råttan III

Antal inlägg : 402

Inlägg  råttan III 2009-12-27, 23:55

En fråga till F.I.S.T:

Varför startar du denna omröstning?

Både jag och vercingetorix har blivit totalt ignorerade av admin. Vad får dig att tro att du ska kunna påverka admin?
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-12-28, 00:08

x 2

//MVH
    KTR
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-12-28, 00:11

råttan III skrev:En fråga till F.I.S.T:

Både jag och vercingetorix har blivit totalt ignorerade av admin. Vad får dig att tro att du ska kunna påverka admin?

Pga av tjat!
    Wink
    //berra
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-12-28, 00:16

Jag förstår ju att Admin ignorerar dig råttan! Very Happy
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-12-28, 00:35

Redvictory skrev:

Jag förstår ju att Admin ignorerar dig råttan! Very Happy

Nu är det dax för lopplådan för att imorgon ännu en dag slita in pengar för fattiga fastigshetsärgare i Djursholm.
    //berra
    Ops! alla Gott nytt år osv osv vidare kommer inte att ha tid att onelina pga av oavanstående.
    ds:
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-12-28, 02:07

2 moderatorer framröstade Ska högern rösta fram en höger och vänstern en vänster då.

Eller ska vänstern ta fram en som vi anser från högersidan är rättvis och tvärtom?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-28, 02:10

marxisten skrev:2 moderatorer framröstade Ska högern rösta fram en höger och vänstern en vänster då.

Eller ska vänstern ta fram en som vi anser från högersidan är rättvis och tvärtom?

Högern ska rösta fram vänsterns "delegat" ... och vänstern ska rösta fram högerns
    Och som SIP tror jag det var som sa det.... så får man en Dizza-röst oxå... dvs rösta på den man absolut INTE vill ska bli admin
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-28, 02:12

Jag startar denna omröstning i förhoppning om att admin ska hörsamma den JA... om det inte går, så har vi i alla fall försökt att rädda forum...
    Och jag tror nog att Admin vill att forumet ska överleva....
    Och om ingen gör någonting, så går det ju i graven ...
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-12-28, 02:17

F.I.S.T skrev:absolut INTE vill ska bli admin

Bara en sån röst? Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-28, 02:21

marxisten skrev:
    F.I.S.T skrev:absolut INTE vill ska bli admin

Bara en sån röst? Very Happy

Hihi ja annars kommer vi inte få ihop till två st admin Cool
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-12-28, 12:44

Att rösta fram två "moderatorer" utan att först ha klargjort vilka regler man vill ska gälla känns litet konstigt.

Om man först definierar vad som är forumförstörande kan man kanske sedan komma vidare. Nick som skapats i syfte att enbart sabotera eventuella debatter bör naturligtvis städas undan. Lika så inlägg av typen "skramla med stumparna". Sådant hör inte hemma någonstans.

Man bör dock vara försiktig med att införa begränsningar. Är det inte tillräckligt "högt i tak" kommer forumet ändå att självdö ganska snart. Ett visst mått av påhopp måste tillåtas oavsett från vilket håll de kommer.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 18:53