Sniperace skrev:Regndrottning skrev:Secrist skrev:Angående tilläggsförsäkringar så kan man inte teckna en sådan som arbetslös...Och en tilläggsförsäkring skall inte behövas när man redan nu betalar HÖGA avgifter till en försökring.Åtminstone tycker jag att 430 kr/mån är en HÖG försäkringskostnad.
Fast majoriteten av svenskarna är ju inte arbetslösa. Tro det eller ej.
Nej, det vet jag. Du missade poängen....
Att man måste betala 430 kr i månaden gör a-kassan till en DYR försäkring! Särskild då man inte får ut mycket vid arbetslöshet.... Och tanken på att betala dyrt för något när man inte får full valuta för pengarna anser jag vara fel.
det är samma sak med villahemförsäkringen, vagnskadeförsäkringen osv....
kanske till och med sjukförsäkringen som ju eg är en del av lönen som arbetsgivaren betalar...
men det är ju menat att alla som försäkrar sig hjälps åt att betala in minst lika mycket som behöver betalas UT.
görs inte detta så räcker inte pengarna, hade det bara varit en arbetslös som behövde få akassa vore troligen akasseavgiften nere på ett par kr....
Nu anser jag inte att man skall få ut 100% vid arbetslöshet, men dock, full 80% är inte för mycket att begära när man betalar så dyrt.
Hemförsäkringen är inte lika dyrt på långa vägar så det tycker jag är en dålig jämförelse.