Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Redvictory
MartinLindgren
RedCloud
formsvackan
8 posters

    Sjukvårdens ansvar glöms bort

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sjukvårdens ansvar glöms bort

    Inlägg  formsvackan 2009-12-11, 10:36

    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/med-ratt-sjukvard-blir-farre-sjuka_3920011.svd

    Med rätt sjukvård blir färre sjuka

    Att få tillbaka sjuka människor i arbete kräver annat än arbetsmarknadsåtgärder, skriver socionomen Susanne Merz.

    Hur många gånger Cristina Husmark Pehrsson än ändrar sig - ingen blir frisk av en sjukförsäkringsreform. Det Sverige i första hand behöver är en bättre sjukvård. Arbetsmarknadsåtgärder kan inte vara annat än steg nummer två.


    Vilka som betalar för alliansens ideologiska krumbukter står väl klart, de svaga grupperna i samhället.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sv: Sjukvårdens ansvar glöms bort

    Inlägg  RedCloud 2009-12-11, 14:52

    Tänk att så fort någon startar en hyfsat intressant tråd som behandlar Allianz Mot Sveriges fadäser och ideologiska krumsprång så lyser blåmöglet med sin frånvaro.

    Har de svårt att försvara sin egen politik månne ?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sv: Sjukvårdens ansvar glöms bort

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-11, 15:30

    Men Fredrik Reinfeldt kommenterade sin regerings sjukregler och behandling av sjuka människor, som att det är ju självklart att redan utsatta människor kommer klämm, men så är det ju alltid, så han är nöjd ändå?

    Vad säger man om det,sveriges statsminister är nöjd trots att redan utsatta människor far illa som en direkt följd av hans politik!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sv: Sjukvårdens ansvar glöms bort

    Inlägg  formsvackan 2009-12-13, 22:11

    RedCloud skrev:Tänk att så fort någon startar en hyfsat intressant tråd som behandlar Allianz Mot Sveriges fadäser och ideologiska krumsprång så lyser blåmöglet med sin frånvaro.

    Har de svårt att försvara sin egen politik månne ?
    Har de ens något intresse ? De verkar mest vara upptagna med att hela tiden attackera sina fantasikommunister Very Happy
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sv: Sjukvårdens ansvar glöms bort

    Inlägg  Redvictory 2009-12-13, 22:15

    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:Tänk att så fort någon startar en hyfsat intressant tråd som behandlar Allianz Mot Sveriges fadäser och ideologiska krumsprång så lyser blåmöglet med sin frånvaro.

    Har de svårt att försvara sin egen politik månne ?
    Har de ens något intresse ? De verkar mest vara upptagna med att hela tiden attackera sina fantasikommunister Very Happy

    Alliansanhängarna befinner sig i chock och just nu är de i förnekelsefasen! Very Happy
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sv: Sjukvårdens ansvar glöms bort

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-15, 02:11

    formsvackan skrev:http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/med-ratt-sjukvard-blir-farre-sjuka_3920011.svd

    Med rätt sjukvård blir färre sjuka

    Att få tillbaka sjuka människor i arbete kräver annat än arbetsmarknadsåtgärder, skriver socionomen Susanne Merz.

    Hur många gånger Cristina Husmark Pehrsson än ändrar sig - ingen blir frisk av en sjukförsäkringsreform. Det Sverige i första hand behöver är en bättre sjukvård. Arbetsmarknadsåtgärder kan inte vara annat än steg nummer två.


    Vilka som betalar för alliansens ideologiska krumbukter står väl klart, de svaga grupperna i samhället.


    En bra sjukvård är bland det viktigaste för oss att ha som alla i Sverige kan få, även dom som är papperslösa...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Gratis

    Inlägg  Secrist 2009-12-15, 02:13

    En bra sjukvård är bland det viktigaste för oss att ha som alla i Sverige kan få, även dom som är papperslösa...

    Så vem som helst kan bara komma hit och få gratis sjukvård?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sv: Sjukvårdens ansvar glöms bort

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-15, 02:21

    Secrist skrev:En bra sjukvård är bland det viktigaste för oss att ha som alla i Sverige kan få, även dom som är papperslösa...

    Så vem som helst kan bara komma hit och få gratis sjukvård?


    Det har jag inte skrivit men papperslösa borde få det.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sv: Sjukvårdens ansvar glöms bort

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-15, 02:22

    En bra rehabilitering för sjukskrivna borde sjukvården sattsa på som fungerar.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2009-12-15, 02:23

    Det har jag inte skrivit men papperslösa borde få det.

    Fast det är ju lite samma sak om man förlänger tankegången.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sv: Sjukvårdens ansvar glöms bort

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-15, 02:29

    Secrist skrev:Det har jag inte skrivit men papperslösa borde få det.

    Fast det är ju lite samma sak om man förlänger tankegången.


    Jag hörde i dag på tv att det finns papperslösa som inte söker vård pga rädsla av att bli tagna av polisen. I dag hörde jag om gravida papperslösa som fick hjälp av en svensk kvinna som ordnade så att dom fick vård. Om dessa inte skulle fått vård så kanske olika svåra komplikationer hade inträffat. Vi ska hjälpa människor med vård för dom som behöver när det handlar om människoliv. Men jag fattar att vi inte kan hjälpa alla, det finns ju gränser för det med...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Gratis

    Inlägg  Secrist 2009-12-15, 02:32

    Vad man ska göra med de papperslösa är en oerhört svår fråga. Samtidigt som man trots allt vill hjälpa sina medmänniskor så kan man ju inte blunda för det faktum att de faktiskt är här olagligt. De har fått sitt fall prövat och har fått avslag. Fast de vägrar accepterar det. Frågan är väl om det finns något riktigt bra svar på detta.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sv: Sjukvårdens ansvar glöms bort

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-15, 02:35

    Secrist skrev:Vad man ska göra med de papperslösa är en oerhört svår fråga. Samtidigt som man trots allt vill hjälpa sina medmänniskor så kan man ju inte blunda för det faktum att de faktiskt är här olagligt. De har fått sitt fall prövat och har fått avslag. Fast de vägrar accepterar det. Frågan är väl om det finns något riktigt bra svar på detta.



    Kanske inte men inte ka vi vara så "ohumana" så vi inte ger dom som är svårt sjuka eller typ ja gravida vård... När det handlar om en människas liv eller död borde vi ge vård.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Liv och död...

    Inlägg  Secrist 2009-12-15, 02:37

    När det handlar om en människas liv eller död borde vi ge vård.

    Betyder det då att alla sjuka som har råd att ta sig hit då automatiskt har rätt till gratis sjukvård?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sv: Sjukvårdens ansvar glöms bort

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-15, 02:39

    Nu måste jag nog ta och lägga mig här... Ska upp tidigt i morgon och få ljusterapi... Det är inte så dumt att få ljusterapi i "mörka tider"... Smile God natt Secrist och tack för "samtalet"!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sv: Sjukvårdens ansvar glöms bort

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-15, 02:40

    Secrist skrev:När det handlar om en människas liv eller död borde vi ge vård.

    Betyder det då att alla sjuka som har råd att ta sig hit då automatiskt har rätt till gratis sjukvård?


    Nej men du förstår nog vad jag menar... Vi kan ju inte låta folk dö... Evil or Very Mad
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2009-12-15, 02:41

    Nej men du förstår nog vad jag menar... Vi kan ju inte låta folk dö...

    Jag förstå vad du menar, jag bara pekar på problemen. Folk dör hela tiden runt om i världen. Ska även dessa omfattas då?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sv: Sjukvårdens ansvar glöms bort

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-15, 02:48

    Secrist skrev:Nej men du förstår nog vad jag menar... Vi kan ju inte låta folk dö...

    Jag förstå vad du menar, jag bara pekar på problemen. Folk dör hela tiden runt om i världen. Ska även dessa omfattas då?


    Nej men det sunda förnuftet bör råda...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2009-12-15, 02:50

    Nej men det sunda förnuftet bör råda...

    Fast det är då det börjar bli svårt. Vem ska bedöma vad som är "sunt förnuft"?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sv: Sjukvårdens ansvar glöms bort

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-15, 02:54

    Secrist skrev:Nej men det sunda förnuftet bör råda...

    Fast det är då det börjar bli svårt. Vem ska bedöma vad som är "sunt förnuft"?


    Ja du... Svårt... Men vård borde vi ställa upp på och ge när vi kan det och när det behövs... Men självklart så kan inte Sverige ställa upp på att ge vård hur som helst till vem som helst... Vet inte om det var något bra svar... Men svår fråga som du skrev...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sv: Sjukvårdens ansvar glöms bort

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-15, 02:58

    Nu somnar jag snart framför datorn... Sleep
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sv: Sjukvårdens ansvar glöms bort

    Inlägg  Redvictory 2009-12-15, 08:52

    Secrist skrev:Nej men det sunda förnuftet bör råda...

    Fast det är då det börjar bli svårt. Vem ska bedöma vad som är "sunt förnuft"?


    Du börjar bli lik din vän blåfront! så in i h-e sjuka frågor! Anna sitter och försöker debattera ett viktigt ämne som du ifrågasätter på detta omdömeslösa sätt!
    men blåfronts idiottrådar som handlar om rena rasismen och lögner m,m det ifrågasätter du inte! jag blir mer och mer säker på att det är din bitterhet som
    har gjort dig sån! synd för du kunde debattera en gång i tiden!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Debatt

    Inlägg  Secrist 2009-12-15, 13:00

    har gjort dig sån! synd för du kunde debattera en gång i tiden!

    Du jar ju aldrig kunnat det så vad vet du om det? Hursomhelst, jag har svårt att förstå vad det är du blir så upprörd på. Jag bara drar saken till sin spets för att peka på svårigheterna med dessa frågor. Är det olagligt?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sv: Sjukvårdens ansvar glöms bort

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-15, 13:17

    formsvackan skrev:http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/med-ratt-sjukvard-blir-farre-sjuka_3920011.svd

    Med rätt sjukvård blir färre sjuka

    Att få tillbaka sjuka människor i arbete kräver annat än arbetsmarknadsåtgärder, skriver socionomen Susanne Merz.

    Hur många gånger Cristina Husmark Pehrsson än ändrar sig - ingen blir frisk av en sjukförsäkringsreform. Det Sverige i första hand behöver är en bättre sjukvård. Arbetsmarknadsåtgärder kan inte vara annat än steg nummer två.


    Vilka som betalar för alliansens ideologiska krumbukter står väl klart, de svaga grupperna i samhället.

    Kan bara instämma.... Borgarna tror att folk blir friska, för att man sätter dem hos arbetsförmedlingen... inget är ju längre ifrån verkligheten än det.

    Det är en brist i sjukvården idag, det är brist på pengar till rehabilitering. Och ändå dras det in på folk, på sjukhus efter sjukhus i landet. Alliansen vill att folk ska bli friskare, men agerar tvärtemot sin påstådda önskan.
    Alliansen vill eg inte att folk ska bli friskare. Alliansen vill att folk som är sjuka ska arbeta ändå, och till mindre lön....
    Sedan att de sjuka som tvingas ut i jobb blir än sjukare, är inte deras problem verkar det som ....
    Sänkta skatter innebär oxå mindre pengar till sjukvård.... "ooops de va som tusan"
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty inte sjuka

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-15, 13:22

    - ingen blir frisk av en sjukförsäkringsreform.

    ]Men de var kanske inte sjuka från början, eller hur.
    Det är andra problem som blivit sjukförsäkringens , ett totalt ansvarslöst handlande av Göran Ps regering, det får vi betala för i årtionden.

    Istället för att diskutera dessa självklarheter fortsätter vänstern på sin löjliga låga och IQ befriade nivå, man tvivlar på allvar om ni är intresserade av landets väl och ve, vår framtida välfärd.

    Sponsored content


    Sjukvårdens ansvar glöms bort Empty Sv: Sjukvårdens ansvar glöms bort

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 06:33