Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
RedCloud
Redclown
formsvackan
Blåfront
lazy
Secrist
Kakmonstret
Dao
12 posters

    Min dröm!!

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Min dröm!! - Sida 5 Empty Sv: Min dröm!!

    Inlägg  Dao 2009-12-10, 16:37

    Redclown skrev:
    Dao skrev:Nej, clown. Marknaden idag fungerar i stort som diktatur. Jag vill ha en tjänst åt medborgarna där MÄNNISKAN står i centrum! Alltså MOTSATTSEN till din älskade diktatur!!!

    Renodlad TOK!

    OJ!!! Vilket fantastiskt debattinlägg!!! Riktigt övertygande, clownen!!! Du vet verkligen hur du skall uttrycka dig övertygande!!! Laughing
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Min dröm!! - Sida 5 Empty Trabant

    Inlägg  Secrist 2009-12-10, 18:07

    Du pratar om en annan erfarenhet. Drabanten skapades i en diktatur!

    Fast inget land klarar av att få en fungerande ekonomi utan åtminstone några inslag av marknadsekonomi.

    Och du måste ju ändå hålla dig till vad tidigare erfarenhet säger. Annars blir det lite väl flummigt, om vi bara ska sitta och fantisera ihop system.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Min dröm!! - Sida 5 Empty Sv: Min dröm!!

    Inlägg  Dao 2009-12-10, 18:11

    Secrist skrev:Du pratar om en annan erfarenhet. Drabanten skapades i en diktatur!

    Fast inget land klarar av att få en fungerande ekonomi utan åtminstone några inslag av marknadsekonomi.

    Och du måste ju ändå hålla dig till vad tidigare erfarenhet säger. Annars blir det lite väl flummigt, om vi bara ska sitta och fantisera ihop system.

    Ta det med de som vill ha ett land "utan åtminstone några inslag av marknadsekonomi", så kan vi ta vad jag skrivit efter det om du vill!

    Klart att vi måste ta till oss av tidigare erfarenheter - från alla håll! Det är därför jag kommit med förslaget!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Min dröm!! - Sida 5 Empty Marknad

    Inlägg  Secrist 2009-12-10, 18:50

    Ta det med de som vill ha ett land "utan åtminstone några inslag av marknadsekonomi", så kan vi ta vad jag skrivit efter det om du vill!

    Det finns väl i princip bara Nordkorea kvar. De andra har ju kollapsat. Eller är på väg att göra det.

    Sponsored content


    Min dröm!! - Sida 5 Empty Sv: Min dröm!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 08:44