Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Vercingetorix
lazy
formsvackan
captaincodd
blueheaven
MartinLindgren
RedCloud
Dao
Blåfront
13 posters

    Nu ska vi acceptera minariteter med

    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  Blåfront 2009-11-27, 23:32

    Hur många skulle stå ut med "böneutrop" från en imam i 10-20 minuter? Flera gånger om dan i samhället?



    Givetvist tar inte Aktuellt upp hur minaritet fungerar i principen och vilseleder tv-tittarna och gnäller på främlingsfientligthet

    Och muslimer gnäller minst lika mycket på om man ska bygga kyrkor i muslimska länder
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  Dao 2009-11-27, 23:40

    Bara för att det finns en minaret behöver det inte finnas böneutrop!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  RedCloud 2009-11-28, 11:09

    Du har ju hittat lösningen själv pajas-nazze:

    Nu ska vi acceptera minariteter med Stora_hoerlurar_1
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-28, 12:57

    Ser moskeen inne vid Björns trädgåd på söder, elverkets gamla ombyggda lokaler nästan varenda dag sen många år,
    Har aldrig hört några böneutrop därifrån, inte heller sett några störningar överhuvudtaget!

    Fastigheten är upprustad helt schysst även yttre miljön, muslimerna har bra koll på sitt place, stör ingen mig veterligt!


    Jag har iallafall aldrig hört något motstånd mot deras moskee, och då är Björns trädgård en stor tummelplats för många människor?

    Kanske Lillfront borde göra ett studiebesök?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  blueheaven 2009-11-28, 13:06

    martin7lindgren skrev:Ser moskeen inne vid Björns trädgåd på söder, elverkets gamla ombyggda lokaler nästan varenda dag sen många år,
    Har aldrig hört några böneutrop därifrån, inte heller sett några störningar överhuvudtaget!

    Fastigheten är upprustad helt schysst även yttre miljön, muslimerna har bra koll på sitt place, stör ingen mig veterligt!


    Jag har iallafall aldrig hört något motstånd mot deras moskee, och då är Björns trädgård en stor tummelplats för många människor?

    Kanske Lillfront borde göra ett studiebesök?

    Martin, alla medborgares bäste vän och beskyddare? Laughing
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty JoJo

    Inlägg  captaincodd 2009-11-28, 13:08

    sanningen svider alltid när blåmöglets "sanningar" dissikeras in på skinnet,hahaha
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  Blåfront 2009-11-28, 13:09

    RedCloud skrev:
    Du har ju hittat lösningen själv pajas-nazze:

    Nu ska vi acceptera minariteter med Stora_hoerlurar_1

    Ja du skulle säkert uppskatta bo granne med moskee där man har volymen på i högsta och skriker i 10-20 min? 5 ggr per dag?

    Skulle du det?
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  Blåfront 2009-11-28, 13:10

    martin7lindgren skrev:Ser moskeen inne vid Björns trädgåd på söder, elverkets gamla ombyggda lokaler nästan varenda dag sen många år,
    Har aldrig hört några böneutrop därifrån, inte heller sett några störningar överhuvudtaget!

    Fastigheten är upprustad helt schysst även yttre miljön, muslimerna har bra koll på sitt place, stör ingen mig veterligt!


    Jag har iallafall aldrig hört något motstånd mot deras moskee, och då är Björns trädgård en stor tummelplats för många människor?

    Kanske Lillfront borde göra ett studiebesök?

    För att dom inte har en mineritet?

    Men smäller dom upp en mineritet och skriker ut 10-20 min 5 ggr per dag

    Tror fan du inte skulle gilla det heller
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-28, 13:14

    Du har tydligen djävligt svårt och förstå Lillfront, jag är antirasist och har inget alls emot och leva i ett mångfaldigt samhälle!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  blueheaven 2009-11-28, 13:16

    martin7lindgren skrev:Du har tydligen djävligt svårt och förstå Lillfront, jag är antirasist och har inget alls emot och leva i ett mångfaldigt samhälle!

    Tar du inte i lite väl mycket nu martin? Laughing
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Och Blaupunkt

    Inlägg  captaincodd 2009-11-28, 13:17

    det får inte utföras böneutrop i Sverige som du menar,,,,,Så vad är PROBLEMET EGENTLIGEN?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-28, 13:27

    Jag förstår att det skrämmer Mr.Kronblom/Blue att alla är inte brakegon i vårt samhälle?

    Sanningen och andras verkligheter är hård för Kronblom, och inget kan han göra åt det!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  Blåfront 2009-11-28, 13:54

    captaincodd skrev:det får inte utföras böneutrop i Sverige som du menar,,,,,Så vad är PROBLEMET EGENTLIGEN?

    Hur långt tror du steget är att få bygga en mineritet till att kräva skrika ut bön 10-20 min 5 ggr par dag?

    Liiiiiiiiiite skillnad mot en kyrkklocka

    Tror iiiiiiiiiiiinnte du själv skulle bo granne med en mineritet!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  formsvackan 2009-11-28, 14:08

    Blåfront skrev:Hur långt tror du steget är att få bygga en mineritet till att kräva skrika ut bön 10-20 min 5 ggr par dag?
    Oändligt !
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  lazy 2009-11-28, 14:14

    [font=Verdana]Tror inte att det är ngn större risk att vi ska "behöva utstå" några
    böneutrop om inte ens muslimerna själva vill ha det.


    "Det blir inga böneutrop från den planerade minareten på Kungsmarken

    Abboud Sleiman, iman i Karlskrona, bemöter nu de farhågor som Lennart Ahlqvist, ordförande för VIllaägarnas Riksförbund i Karlskrona, gick ut med i går. Ahlqvist sa att han var rädd att ingen skulle vilja bo i radhusen om Islamska kulturföreningen började med böneutrop från minareten. Men Abboud Sleiman försäkrar att det inte blir några böneutrop från minareten.

    - Minareten är en symbol. Det är förbjudet att ha böneutrop från den. Vi kommer att ha böneutrop inne i lokalen i vanlig samtalston, det blir ingen skillnad mot hur det har varit tidigare. Enligt vår religion får man inte heller störa sina grannar, säger han."

    BLT 2009-08-15


    Senast ändrad av lazy den 2009-11-28, 14:19, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Länken funkade inte.)
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  Vercingetorix 2009-11-28, 14:39

    Moskéerna är väl ändå i minaritet i det här landet?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  Dao 2009-11-28, 15:07

    Blåfront skrev:
    martin7lindgren skrev:Ser moskeen inne vid Björns trädgåd på söder, elverkets gamla ombyggda lokaler nästan varenda dag sen många år,
    Har aldrig hört några böneutrop därifrån, inte heller sett några störningar överhuvudtaget!

    Fastigheten är upprustad helt schysst även yttre miljön, muslimerna har bra koll på sitt place, stör ingen mig veterligt!


    Jag har iallafall aldrig hört något motstånd mot deras moskee, och då är Björns trädgård en stor tummelplats för många människor?

    Kanske Lillfront borde göra ett studiebesök?

    För att dom inte har en mineritet?

    Men smäller dom upp en mineritet och skriker ut 10-20 min 5 ggr per dag

    Tror fan du inte skulle gilla det heller

    För böveln!!! En minaret behöver inte betyda böneutrop!!!!!

    Under min resa i Iran hörde jag ALDRIG böneutrop, Och där dräller av minareter!!!
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-11-28, 16:22

    Självklart ska vi ha moskeer i Sverige för muslimska troende.
    Och visst byggs det kyrkor i muslimska länder.




    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_1006963.svd
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  blueheaven 2009-11-28, 16:25

    Behövs det verkligen byggas nya kyrkor eller moskeer i dagens samhälle?

    Är detta i så fall en statlig angelägenhet?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  Vercingetorix 2009-11-28, 16:33

    Byggandet av moskéer har inget annat syfte än att stärka kulturen och det religiösa förtryck de symboliserar i detta land av infidels.
    Detsamma gäller för kyrkorna, men främst då det religiösa förtryck de symboliserar, då kulturen i sig redan är i majoritet.

    Bakåtsträvande är det, hur som helst.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  formsvackan 2009-11-28, 17:15

    blueheaven skrev:Behövs det verkligen byggas nya kyrkor eller moskeer i dagens samhälle?

    Är detta i så fall en statlig angelägenhet?
    Om inte statlig, så åtminstone kommunal.
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Säger bara;

    Inlägg  captaincodd 2009-11-28, 18:11

    RELIGIONSFRIHET enligt grundlagen och så länge det inte är våldsamt så tycker jag det mesta får gå,,,Hur var det med den berömda valfriheten som ni blåmögel hojtar om i tid o otid???Gäller det bara er själva eller??
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  Dao 2009-11-28, 18:53

    Vercingetorix skrev:Byggandet av moskéer har inget annat syfte än att stärka kulturen och det religiösa förtryck de symboliserar i detta land av infidels.
    Detsamma gäller för kyrkorna, men främst då det religiösa förtryck de symboliserar, då kulturen i sig redan är i majoritet.

    Bakåtsträvande är det, hur som helst.

    Moskéer symboliserar islam, inga "religiösa förtryck", lika lite som kyrkor gör dett!

    Religiositet handlar om tro om en bättre värld. Hur kan det ses som förtryck???
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  lazy 2009-11-28, 19:13

    Dao Today at 4:53 pm
    Moskéer symboliserar islam, inga "religiösa förtryck", lika lite som kyrkor gör dett!

    Religiositet handlar om tro om en bättre värld. Hur kan det ses som förtryck???

    Det borde du berätta för de styrande i flertalet av de länder som blandar
    religion och politik.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  Dao 2009-11-28, 19:16

    lazy skrev:
    Dao Today at 4:53 pm
    Moskéer symboliserar islam, inga "religiösa förtryck", lika lite som kyrkor gör dett!

    Religiositet handlar om tro om en bättre värld. Hur kan det ses som förtryck???

    Det borde du berätta för de styrande i flertalet av de länder som blandar
    religion och politik.

    Det vet de redan!!! Tyranner säger vad som helst för att "rättfärdiga" deras tyranni! Ett fåtal går på detta, uppenbarligen även du...

    Sponsored content


    Nu ska vi acceptera minariteter med Empty Sv: Nu ska vi acceptera minariteter med

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 14:32