Givetvist tar inte Aktuellt upp hur minaritet fungerar i principen och vilseleder tv-tittarna och gnäller på främlingsfientligthet
Och muslimer gnäller minst lika mycket på om man ska bygga kyrkor i muslimska länder
martin7lindgren skrev:Ser moskeen inne vid Björns trädgåd på söder, elverkets gamla ombyggda lokaler nästan varenda dag sen många år,
Har aldrig hört några böneutrop därifrån, inte heller sett några störningar överhuvudtaget!
Fastigheten är upprustad helt schysst även yttre miljön, muslimerna har bra koll på sitt place, stör ingen mig veterligt!
Jag har iallafall aldrig hört något motstånd mot deras moskee, och då är Björns trädgård en stor tummelplats för många människor?
Kanske Lillfront borde göra ett studiebesök?
RedCloud skrev:Du har ju hittat lösningen själv pajas-nazze:
martin7lindgren skrev:Ser moskeen inne vid Björns trädgåd på söder, elverkets gamla ombyggda lokaler nästan varenda dag sen många år,
Har aldrig hört några böneutrop därifrån, inte heller sett några störningar överhuvudtaget!
Fastigheten är upprustad helt schysst även yttre miljön, muslimerna har bra koll på sitt place, stör ingen mig veterligt!
Jag har iallafall aldrig hört något motstånd mot deras moskee, och då är Björns trädgård en stor tummelplats för många människor?
martin7lindgren skrev:Du har tydligen djävligt svårt och förstå Lillfront, jag är antirasist och har inget alls emot och leva i ett mångfaldigt samhälle!
captaincodd skrev:det får inte utföras böneutrop i Sverige som du menar,,,,,Så vad är PROBLEMET EGENTLIGEN?
Oändligt !Blåfront skrev:Hur långt tror du steget är att få bygga en mineritet till att kräva skrika ut bön 10-20 min 5 ggr par dag?
Blåfront skrev:martin7lindgren skrev:Ser moskeen inne vid Björns trädgåd på söder, elverkets gamla ombyggda lokaler nästan varenda dag sen många år,
För att dom inte har en mineritet?
Men smäller dom upp en mineritet och skriker ut 10-20 min 5 ggr per dag
Tror fan du inte skulle gilla det heller
Om inte statlig, så åtminstone kommunal.blueheaven skrev:Behövs det verkligen byggas nya kyrkor eller moskeer i dagens samhälle?
Är detta i så fall en statlig angelägenhet?
Vercingetorix skrev:Byggandet av moskéer har inget annat syfte än att stärka kulturen och det religiösa förtryck de symboliserar i detta land av infidels.
Detsamma gäller för kyrkorna, men främst då det religiösa förtryck de symboliserar, då kulturen i sig redan är i majoritet.
Bakåtsträvande är det, hur som helst.
Dao Today at 4:53 pm
Moskéer symboliserar islam, inga "religiösa förtryck", lika lite som kyrkor gör dett!
Religiositet handlar om tro om en bättre värld. Hur kan det ses som förtryck???
lazy skrev:Dao Today at 4:53 pm
Moskéer symboliserar islam, inga "religiösa förtryck", lika lite som kyrkor gör dett!
Religiositet handlar om tro om en bättre värld. Hur kan det ses som förtryck???
Det borde du berätta för de styrande i flertalet av de länder som blandar
religion och politik.