+8
berralarzon
råttan.
blueheaven
Corven
ANNA2LINK
MartinLindgren
Secrist
Redvictory
12 posters
Maud Olofsson ljög! visste om Pantsättningen!
råttan.- Antal inlägg : 4318
Staten ska inte vara ensamma ägare av så stora bolag.
berralarzon- Antal inlägg : 6964
Secrist skrev:Tveksamt om Reinfeldt väljer att peta henne före valet men det ser inte bra ut för henne nu! hur skall hon rädda det som räddas kan för C? avgå eller stanna?
Avgå? Knappast. Finns ingen anledning. Lär av misstagen(?) och gå vidare.
Rakade bärvern maud avgå tror inte hon förstår vad som händer runt henne!
//berra
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
När det gäller att röra på sig och överleva alla strapatser man har överlevt under mina 20 hemlösa år, lär ju inte du Mr.Kronblom komma i närheten av i det här livet!
Låt Maudan snurra, vimsa och pladdra på fram till valet 2010,har vi tur så kanske hon lyckas utplåna både sig själv o centern!
Man har ju svårt och förstå,hur hon ska lyfta centern till dom utlovade 15% i väljarstöd innan valet 2010,som hon lovat sitt parti och sina väljare?
Man har ju svårt och förstå,hur hon ska lyfta centern till dom utlovade 15% i väljarstöd innan valet 2010,som hon lovat sitt parti och sina väljare?
foliesvackan- Antal inlägg : 326
Tvärtom, det är den typen av bolag som staten ska äga, ensamma. Om sådana bolag ska få vara verksamma utanför landets gränser kan kanske diskuteras.råttan. skrev:Staten ska inte vara ensamma ägare av så stora bolag.
Vattenfall tillför staten stora inkomster, varför ska dom inkomsterna gå upp i rök och landa i fickorna på privata aktörer?
Kan iof hålla med dig om att staten funkar bättre som ägare så länge bolaget håller sig inom landet.
Dock verkar vänstermupparna ha svårt att förstå att det är vattenfalls överpriser som ger vinsterna. D.v.s ovanpå alla skatter ligger ett överpris.
Dock verkar vänstermupparna ha svårt att förstå att det är vattenfalls överpriser som ger vinsterna. D.v.s ovanpå alla skatter ligger ett överpris.
blueheaven- Antal inlägg : 5228
--------
Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-15, 00:05, ändrad totalt 1 gång
lazy- Antal inlägg : 12772
martin7lindgren skrev:När det gäller att röra på sig och överleva alla strapatser man har överlevt under mina 20 hemlösa år, lär ju inte du Mr.Kronblom komma i närheten av i det här livet!
Jag antar att du var väldigt politiskt medveten under dina 20 år på
gatan martin?
Jag satt i samma buss igår som en av de som martin utmålat som: Aldrig
rasist p.g.a de levt ett sådant eländigt liv. Denne "hemlöse ickerasist"
beklagade sej högljutt över att det "bara var invandrare" i bussen, finns
visst sådana i "ditt" led också martin?!
lazy- Antal inlägg : 12772
Det blev nog fel tråd! Men det är inte så lätt att hålla reda
på martin.
på martin.
blueheaven- Antal inlägg : 5228
---------
Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-15, 00:06, ändrad totalt 1 gång
Redvictory- Antal inlägg : 12028
lazy skrev:martin7lindgren skrev:När det gäller att röra på sig och överleva alla strapatser man har överlevt under mina 20 hemlösa år, lär ju inte du Mr.Kronblom komma i närheten av i det här livet!
Jag antar att du var väldigt politiskt medveten under dina 20 år på
gatan martin?
Jag satt i samma buss igår som en av de som martin utmålat som: Aldrig
rasist p.g.a de levt ett sådant eländigt liv. Denne "hemlöse ickerasist"
beklagade sej högljutt över att det "bara var invandrare" i bussen, finns
visst sådana i "ditt" led också martin?!
Nu är det fokusförskjutning igen! jag kan förstå att ni är chockade över Olofssons lögner men de blir ju inte mindre för att ni sitter här och skriver en massa skit!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 38
Rök?
varför ska dom inkomsterna gå upp i rök och landa i fickorna på privata aktörer?
Tja, Vattenfalls kolkraftverk genererar mycket rök!
Tja, Vattenfalls kolkraftverk genererar mycket rök!
Jag har fortfarande inte sett någon godtagbar förklaring till vad Olofssons lögn skulle betått i.
råttan. skrev:Jag har fortfarande inte sett någon godtagbar förklaring till vad Olofssons lögn skulle betått i.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6127978.ab
Pressades att erkänna i tv-studion
Först var hon ”förd bakom ljuset”.
Nu säger Maud Olofsson att hon visste om att Vattenfall är pantsatt.
– Jag behöver ju inte lufta allt offentligt.
När det i veckan framkom att hela Vattenfall är pantsatt sa näringsministern att hon ingenting visste och att hon kände sig förd bakom ljuset av styrelseordföranden Lars G Josefsson.
Sedan fick Josefsson avgå och då sa Olofsson att hon bara i några veckor känt till avtalet som gör att Vattenfall blir obegränsat skadeståndsskyldigt vid en kärnkraftsolycka i Tyskland.
”Jag har anat”
Detta trots att villkoren står tydligt utskrivna i Vattenfalls årsredovisning.
I SVT:s ”Agenda” pressades i går näringsministern om vad hon egentligen kände till.
– En längre tid har jag nog anat och varit ganska säker att det varit på det här sättet, sa hon.
Sedan berättade hon att hon känt till avtalet sedan i våras.
Och när hon pressades om varför hon inte sa det från början svarade hon:
– Jag behöver ju inte lufta allt offentligt.
Avtalet, som Josefsson skrev under utan regeringens kännedom, reglerar Vattenfalls skadeståndsskydighet vid en eventuell olycka på det statliga bolagets kärnkraftverk i Tyskland.
Riskerar konkurs
I praktiken innebär avtalet att hela koncernen pantsätts i och med det obegränsade skadeståndskravet.
Vid en stor olycka riskerar hela koncernen att gå i konkurs.
Samtidigt som Olofsson kritiserar avtalet har miljöminister Andreas Carlgren meddelat att regeringen vill skärpa skadeståndskraven för de bolag som driver kärnkraftverk i Sverige.
Efter de senaste dagarnas turbulens utsåg Vattenfall i går en ny vd vid ett extra styrelsemöte. Men först i dag tänker bolaget presentera vem det blir.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1780919/olofsson-visste-om-pantsattningen
Maud Olofsson har sagt att hon bara vetat om Vattenfalls kritiserade avtal, där hela företaget är pantsatt och obegränsat skadeståndsskyldigt om en kärnkraftsolycka sker i Tyskland, i några veckor.
Men efter att ha upprepat påståendet i SVT:s "Agenda" erkände näringsministern att hon vetat om det mycket längre än så.
- En längre tid har jag nog anat och varit ganska säker att det varit på det här sättet.
När du säger att du anat på det här sättet - du menar att sedan i våras har du vetat att det funnits ett obegränsat skadeståndsavtal?
- Ja.
"Pratar med styrelsen"
I veckan har det stormat kring vd Lars G Josefsson - och Maud Olofsson har varit kritisk i medierna.
På frågan om varför Maud Olofsson inte berättar det förrän just nu svarar näringsministern att hon inte behöver gå ut offentligt med allting.
- Jag pratar ju med styrelsen. Sedan är det upp till styrelsen att få ordning på saker och ting.
Hoppas det räcker annars får du mer!
- Inlägg 41
Statligt
Vänstern säger ju alltid att privata aktörer skiter i allt och statligt ägda företag är underbart fina. Tillåt mig tvivla....
Secrist skrev:Vänstern säger ju alltid att privata aktörer skiter i allt och statligt ägda företag är underbart fina. Tillåt mig tvivla....
Det beror mycket på vilka som förvaltar också! om du förstår vad jag menar!
- Inlägg 43
Staten
Det beror mycket på vilka som förvaltar också! om du förstår vad jag menar
Ja, staten. Vilken som nu sitter för tillfället.
Ja, staten. Vilken som nu sitter för tillfället.
Cirkus Maudan rullar vidare?
Hon gör sig av med sin Vd i vattenfall, med alla turer lögner och kovändningar för hon har sagt att det är helt oacceptabelt att vattenfall är pantsatt i Tyskland bakom hennes rygg?
Bakom hennes rygg, hon visste ju precis hur ansvarsavtalet såg ut?
Därför ser vi hennes partikollega miljöminister Andreas Carlgren idag gå ut med att han vill att sverige ska liknade avtal med kärnkraftsverks ägarna?
Hur var det nu, var det oacceptabelt eller inte?
Hawaiipolitik a´la alliansen,och inget annat?
Hon gör sig av med sin Vd i vattenfall, med alla turer lögner och kovändningar för hon har sagt att det är helt oacceptabelt att vattenfall är pantsatt i Tyskland bakom hennes rygg?
Bakom hennes rygg, hon visste ju precis hur ansvarsavtalet såg ut?
Därför ser vi hennes partikollega miljöminister Andreas Carlgren idag gå ut med att han vill att sverige ska liknade avtal med kärnkraftsverks ägarna?
Hur var det nu, var det oacceptabelt eller inte?
Hawaiipolitik a´la alliansen,och inget annat?
Susz X- Antal inlägg : 6327
Läste på politikerbloggen att MP, V och S ställer krav här- på en förklaring..
Det är rätt- det ska vara raka rör!
Inte en massa vel hit å dit!
Har man missat nåt- och trott andra om det bästa- så får man väl för bövelen erkänna det då..
Det är ju livsfarligt annars- en stor risk att hon används som andras marionett..om hon nu alls har kompetensen som krävs?
Det är rätt- det ska vara raka rör!
Inte en massa vel hit å dit!
Har man missat nåt- och trott andra om det bästa- så får man väl för bövelen erkänna det då..
Det är ju livsfarligt annars- en stor risk att hon används som andras marionett..om hon nu alls har kompetensen som krävs?
- Inlägg 46
Maud
Ja, det är inte Maud som skriver avtal. Regeringen ska inte detaljstyra sina företag. Det är därför du har en styrelse och en VD. Har man inget förtroende för VD:n så får man berätta det för styrelsen och det blir upp till styrelsen att fatta beslut om VD:ns framtid.
Ja, det är inte Maud som skriver avtal. Regeringen ska inte detaljstyra sina företag. Det är därför du har en styrelse och en VD. Har man inget förtroende för VD:n så får man berätta det för styrelsen och det blir upp till styrelsen att fatta beslut om VD:ns framtid.
Susz X- Antal inlägg : 6327
Åja- det visste Reinfeldt oxå...intet nytt under solen- men han smöööög sig undan
när folket protesterade med greenpeace i spetsen.
Den ynklige tyste diplomaten..
(det är de tysta som är de listigaste kräken)
Klart han hellre hänger ut en centerpatist än tar ansvar själv...
Han vill ju forever and ever leda EU..
Fatta hur det går till nån gång eller?
när folket protesterade med greenpeace i spetsen.
Den ynklige tyste diplomaten..
(det är de tysta som är de listigaste kräken)
Klart han hellre hänger ut en centerpatist än tar ansvar själv...
Han vill ju forever and ever leda EU..
Fatta hur det går till nån gång eller?
- Inlägg 48
Vattenfall
Du menar som när Wanja Lundby-Wedin inte kände till de mycket generösa pensionsavtalen med VD:n för AMF Pension? Trots att hon satt med i styrelsen!
Secrist skrev:Du menar som när Wanja Lundby-Wedin inte kände till de mycket generösa pensionsavtalen med VD:n för AMF Pension? Trots att hon satt med i styrelsen!
Vanja skulle plockats bort för länge sen! jag gillar inte hennes Moderata levnadssätt och moral!
DMustaine- Antal inlägg : 3914
Till våra eländiga kommunister är det ju vida känt att om man är intelligent och kommunist är man inte ärlig. Om man är intelligent och ärlig är man inte kommunist. Och om man är ärlig och kommunist är man inte intelligent. Så var det med det!