[quote="DMustaine"]
KickTheRasist skrev: DMustaine skrev: Dao skrev: Secrist skrev:Fast nu har ju Eliasson sett mer elände än du kan drömma om så kanske att jag litar mer på honom än några pojkrumskommunister som minsann vet hur allt ska vara.
Eliasson är duktig, men jag känner ingen politiker som jag helt och hållet håller med i allt. Han är djupt involverad i FN, och Sveriges soldater är en del av en konstig FN-aktion. Det är ganska logiskt att han står på FN:s sida här...
Eventuella invändningar i hur USA utnyttjar detta, har han nog inte uttalat...
Jag tycker nog att du skall utveckla det där med "konstig FN-aktion"
Det står väl klart att målet är att få bort talibanerna och låta det Afghanska folket slippa det lidandet de för med sig. Du menar att du inte är en USA hatare men jag fortsätter hävda det! Du, FS och Rädda Molnet har ju samma retorik! Ni är lätta att känna igen. Kritik är aldrig fel men när man som ni ALLTID pekar ut USA som terroristen förstår man vad som ligger bakom er agenda!
Du för lite saker att tugga på , jag har inget att göra med rc , rv etc...
WTC var en riktigt vidrigt sak , men problemet är att din kärra Usa som är så demokratisk har gjort mycket värre saker som till exempel Sudan 1986 , Nicuagra , Kuba , Irak <--- före den falska ockupation etc... ta enbart till exempel Sudan som har mera än 100.000 (and counting) civila offer , hur kan denna nämnas med wtc??
Hur är det med dagliga support för Plast staten Israel till exempel ??
Du är helt blåst eller är du helt hjärntvättad vilken av dem väljer du??
[youtbe]0_8Zq_iWuFg[youtube]
Som sagt du väljer open minded or closed
citat:
"Jag skiter i vad USA gjort historiskt."
Man brukar ju väll inte skita i historia det är något som man lär sig av i alla fall för min del
citat:
"Jag är fullt medveten om att det går att ifrågasätta syftet i en del av deras operationer."
Varför gjor du inte det ??
Du snackar om stygga talibaner till exempel men du glömmer gärna varför din kärra USA har utbildad dem då??
citat:
"Afghanistan är dock svårt att ifrågasätta."
Usa har inget att göra med Afghanistan , det ända som dom vill uppnå är deras intresse för pipeline knappast kvinnorättighet det har dem väll ingen intresse av denna !
citat:
"Det finns en allians på över 40 (!) nationer där."
Sant än av dem är min land och det är knappast 30 , mitt land kommer att dra dem 30 man eftersom dem för skit där hemma!! , har hört att Spanien och Italien kommer att gjora den samma så småningom
citat:
"Det är en FN sanktionerad operation."
Nej det är Usa-s ockupation och resten av lyd stater som följer med, men vad löser det att Usamma kommer att bli hittat ... hahhhahaha , Usamma sitter i white house
citat:
"Alla dessa involverade inser faran att låta talibanerna få kontroll över landet. "
Hahahha! samma propaganda var ju om vi kroater för sitt land då kommer nazismen att växa på nytt
citat:
"Du kan gärna ifrågasätta mig men hur skall du finna argument att ifrågasätta övar 40 länder?"
Simpel money is talking eller dem är vilseleda och dem 40 nationer som du nämner är inte foot soldater
citat:
"Fucked up Formsvackan som yrar om olje och gasledningar håller inte längre. "
Tyvärr killen / tjejen har rätt!!
citat:
"Det vet han själv! Vad jag saknar från eder är konkreta förslag på åtgärder som främjar landet Afghanistan."
Varför USA hjälper inte Sverige med dagens nazism och rasism till exemepel??
citat:
"Det ni nu säger är att väst skall dra sig tillbaka. Vad det sen genererar är ni ovilliga att tala om. Afghanistan blir en safe haven för terrorister som kan operera globalt. Det betyder att en bomb kan sprängas utanför din dörr KTR!"
Ja en bomb kommer att säkerligen att sprängas utanför min dörr det kan jag lova dig , men den dagen kommer jag inte att vara med ... tyvärr!! Med andra ord jag är inte skyldigt den minsta med dagens imperialism och jag har inget att göra med denna diverse är det ingen som frågat mig om jag är villigt att sprida falsk demokrati i taliban land .