Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
KickTheRasist
Susz X
berralarzon
GustavAnder
marxisten
lazy
Dao
DMustaine
foliesvackan
captaincodd
Blåfront
Secrist
MartinLindgren
RedCloud
18 posters

När kommer första liksäcken ?

Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

När kommer första liksäcken ? - Sida 5 Empty Sv: När kommer första liksäcken ?

Inlägg  Kakmonstret 2009-11-14, 23:17

Alla svårt skadade hjältesoldater har landat i fäderneslandet.
    Att de tjänat Sveriges konung och armé för att ett annat folk långt bort ska få åtnjuta frihet och rättigheter hör till den ädlaste och tappraste av gärningar.

Hoppas att de tillfrisknar och inte behöver amputera några lemmar.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-11-14, 23:32

Håller med till 100%.
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2009-11-15, 01:16

foliesvackan skrev:
    DMustaine skrev:Fucked up Formsvackan som yrar om olje och gasledningar håller inte längre. Det vet han själv
    Det vet han inte alls det Very Happy

Den passion du visat upp tidigare vad gäller pipelines verkar ha försvunnit! Är det för att verkligheten hunnit ikapp dig? För visst var det så att kontraktet om en pipeline redan tecknats och dina argument försvann i dessa rör? Kan vi en gång för alla enas om att USA INTE är där ENDAST för dessa rör? Eller vill du fortfarande hävda det? Den naturliga konsekvensen torde ju bli att när man förlorat kontraktet så borde man dra sig ur? Varför då planera att sända dit än mer soldater? soldater som enligt USA skall bidra till att skapa fred, demokrati och ordning i detta land! Förövrigt kan jag bara ge KTR en hälsning.....du är bara ett ytterligare lager folie av foliesvackan!
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-11-15, 01:47

DMustaine skrev:
    foliesvackan skrev:
    DMustaine skrev:Fucked up Formsvackan som yrar om olje och gasledningar håller inte längre. Det vet han själv
    Det vet han inte alls det Very Happy

Den passion du visat upp tidigare vad gäller pipelines verkar ha försvunnit! Är det för att verkligheten hunnit ikapp dig? För visst var det så att kontraktet om en pipeline redan tecknats och dina argument försvann i dessa rör? Kan vi en gång för alla enas om att USA INTE är där ENDAST för dessa rör? Eller vill du fortfarande hävda det? Den naturliga konsekvensen torde ju bli att när man förlorat kontraktet så borde man dra sig ur? Varför då planera att sända dit än mer soldater? soldater som enligt USA skall bidra till att skapa fred, demokrati och ordning i detta land! Förövrigt kan jag bara ge KTR en hälsning.....du är bara ett ytterligare lager folie av foliesvackan!

Självklart är det inte bara för pipelines som USA är kvar där... Det är PRESTIGE!! USA vågar inte förlora och få ett nytt 'vietnam'....

Men om någon tror att USA är i Afghanistan för att kvinnor skall få slippa burka och få gå i skolan så lurar de bara sig själva. Om så hade varit fallet så hade USA anfallit alla länder där det råder kvinnoförtryck...

queen
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

När kommer första liksäcken ? - Sida 5 Empty Afghanistan

Inlägg  Secrist 2009-11-15, 01:51

Men om någon tror att USA är i Afghanistan för att kvinnor skall få slippa burka och få gå i skolan så lurar de bara sig själva

Bara en bieffekt om än en positiv sådan. Och vi är ju också där.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-11-15, 01:53

DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Fast nu har ju Eliasson sett mer elände än du kan drömma om så kanske att jag litar mer på honom än några pojkrumskommunister som minsann vet hur allt ska vara.

Eliasson är duktig, men jag känner ingen politiker som jag helt och hållet håller med i allt. Han är djupt involverad i FN, och Sveriges soldater är en del av en konstig FN-aktion. Det är ganska logiskt att han står på FN:s sida här...

Eventuella invändningar i hur USA utnyttjar detta, har han nog inte uttalat...

Jag tycker nog att du skall utveckla det där med "konstig FN-aktion"
    Det står väl klart att målet är att få bort talibanerna och låta det Afghanska folket slippa det lidandet de för med sig. Du menar att du inte är en USA hatare men jag fortsätter hävda det! Du, FS och Rädda Molnet har ju samma retorik! Ni är lätta att känna igen. Kritik är aldrig fel men när man som ni ALLTID pekar ut USA som terroristen förstår man vad som ligger bakom er agenda!

FN skall inte skicka soldater som backar upp en ockupation! Men eftersom USA förstört väldigt mycket av FN:s möjligheter, verkar de ta det lilla de får...

Du får fortsätta att hävda att jag är "USA-hatare" så mycket du vill, men det gör dig knappast speciellt mycket gott - då det inte bara är en lögn, utan också bara förtydligar att du saknar argument!

Jag kan inte svara för de andra - men vad jag vet är det inget annat land än USA som ockuperar Afghanistan! Hade det varit Uganda som gjorde det, hade jag varit kritisk mot dem - men det ÄR INTE Uganda som gör det!

Men lämna du debatten till de som klarar av att debattera utan att hitta på lögner åt debattmotståndaren...
    PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

När kommer första liksäcken ? - Sida 5 Empty Jämförelse

Inlägg  PE Dal 2009-11-15, 01:54

Att läsa och försöka förstå vad Sign KicktheRasist skriver,,,är som att försöka sig på konststycket att läsa en bestsellerroman uppochned från slutkapitlet, med mormors starrglasögon på näsroten.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-15, 01:54

Secrist skrev:Hur kom Kuba in det hela?

Är det bara högern som får göra begreppsförskjutning??? Very Happy
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-15, 01:59

TMB skrev:Alla svårt skadade hjältesoldater har landat i fäderneslandet.
    Att de tjänat Sveriges konung och armé för att ett annat folk långt bort ska få åtnjuta frihet och rättigheter hör till den ädlaste och tappraste av gärningar.

Hoppas att de tillfrisknar och inte behöver amputera några lemmar.

Några hjältar är de inte, men likförbannat hoppas jag att de inte får några men när de utför era krig!

Hopas ni kan se de dödas föräldrar i ögonen - och då menar jag inte bara de svenska soldaterna, utan även alla andra som dödas i ert krig!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-15, 02:01

Secrist skrev:Men om någon tror att USA är i Afghanistan för att kvinnor skall få slippa burka och få gå i skolan så lurar de bara sig själva

Bara en bieffekt om än en positiv sådan. Och vi är ju också där.

När en kvinna i Afghanistan berättar för er att det inte blivit bättre för kvinnorna, så betyder det INGET för er???
    Secrist
    Secrist

När kommer första liksäcken ? - Sida 5 Empty Kuba

Inlägg  Secrist 2009-11-15, 02:02

Är det bara högern som får göra begreppsförskjutning???

Fast nu hade ju inte Kuba något med krigsföring att göra.
    Secrist
    Secrist

När kommer första liksäcken ? - Sida 5 Empty Bättre

Inlägg  Secrist 2009-11-15, 02:03

När en kvinna i Afghanistan berättar för er att det inte blivit bättre för kvinnorna, så betyder det INGET för er???

Du lär inte ha några problem att hitta kvinnor som berättar att det blivit bättre. Det beror ju på i vilket område vi pratar om.
    Secrist
    Secrist

När kommer första liksäcken ? - Sida 5 Empty Vårt

Inlägg  Secrist 2009-11-15, 02:04

Några hjältar är de inte, men likförbannat hoppas jag att de inte får några men när de utför era krig!

Hopas ni kan se de dödas föräldrar i ögonen - och då menar jag inte bara de svenska soldaterna, utan även alla andra som dödas i ert krig!

Ledsen att behöva säga det men som svensk medborgare så är det lika mycket ditt krig. Du kan inte friskriva dig bara för att du inte gillar det.
    PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

När kommer första liksäcken ? - Sida 5 Empty Lycka till

Inlägg  PE Dal 2009-11-15, 02:06

Hoppas att hon får ett bättre och lyckligare liv med en Talibanregering!!!!
    Secrist
    Secrist

När kommer första liksäcken ? - Sida 5 Empty KTR

Inlägg  Secrist 2009-11-15, 02:17

Att läsa och försöka förstå vad Sign KicktheRasist skriver,,,är som att försöka sig på konststycket att läsa en bestsellerroman uppochned från slutkapitlet, med mormors starrglasögon på näsroten.

He, he..ja, han är ju inte litet förvirrad i sina inlägg. Man vet ju knappt vem han pratar "med".
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-15, 02:41

Secrist skrev:När en kvinna i Afghanistan berättar för er att det inte blivit bättre för kvinnorna, så betyder det INGET för er???

Du lär inte ha några problem att hitta kvinnor som berättar att det blivit bättre. Det beror ju på i vilket område vi pratar om.

Ja, i de få kvarter i Kabul som USA kontrollerar kan hitta några horor som säger vad du vill för några dpllar. Prostitutionen är ju den delen som ökat mest i de trakterna!!! Very Happy

Skämt åsido. Du kan klart hitta kvinnor som stå på ockupanternas sida. Det kunde man göra på 80-talet också, liksom i Vietnam och Frankrike under ockupationen där. Givetvis!

Men du kan väl fråga de som överlevt USA:s bomber i landet!? Eller de som gästat någon av de hundratals fängelse av "Abu Ghraib"-stuk i regionen!? Eller varför inte alla de nya knarkarna i världen - som får ta del av uppsvinget på mer än 2000% av opiumsköden i landet..?!

Eller varför inte fråga de massor som fått canser från bomberna med utarmat uran, etc, etc...

Du kan säkert hitta måååånga som stödjer ockupationen!!!
    foliesvackan
    foliesvackan

Antal inlägg : 326

Inlägg  foliesvackan 2009-11-15, 12:11

DMustaine skrev:Den passion du visat upp tidigare vad gäller pipelines verkar ha försvunnit!
    Någon passion vet jag inte att jag upplevt i min relation till rörledningar, inte ens en liten futtig förälskelse. Att jag inte längre bryr mig om att visa dig och andra den verkliga bakomliggande orsaken till USA's engagemang i Afghanistan beror inte på slocknade känslor, utan endast på att jag inte vill kasta pärlor till svinen hur länge som helst.

Att du och GA lyckas klassa dokumentation i sammanhanget från US Army och US Congress som "vänsterporr" säger en hel del om er insikt och argumentation.
    DMustaine skrev:Är det för att verkligheten hunnit ikapp dig? För visst var det så att kontraktet om en pipeline redan tecknats och dina argument försvann i dessa rör?
    Det första avtalet i frågan tecknades redan 1993. Varken detta eller de andra avtal som tecknats därefter har lett till att någon pipeline kunnat dras genom Afghanistan, så din argumentation är av absolut inget som helst värde.
    DMustaine skrev:Kan vi en gång för alla enas om att USA INTE är där ENDAST för dessa rör? Eller vill du fortfarande hävda det?
    Nej, vi kan inte enas om någonting alls. Du och GA får fortsätta hävda att USA är i Afghanistan för att samla tomburkor så mycket ni vill. Med denna blåögda inställning får ni svårt att enas med någon annan överhuvudtaget.
    DMustaine skrev:Den naturliga konsekvensen torde ju bli att när man förlorat kontraktet så borde man dra sig ur?
    Jag förstår inte vilket kontrakt du menar att någon förlorat. Transporten av Turkmenistans gas till västvärlden måste ske genom Afghanistan om inte Ryssland och/eller Iran ska kunna kontrollera densamma. Så länge som denna exportväg saknas duger eventuella avtal endast till att, vad transport av olja och gas beträffar, torka sig i röven med. Detta har UnoCal och andra lärt sig "den hårda vägen" varför fortsatta förhandlingar överlämnats till Pentagon.

Att avtalen kraftigt påverkat Wall Street och aktiekurserna är en annan sak. Ett antal kupongklippares fiktiva förmögenheter är naturligtvis av största betydelse för bolagens agerande, men inget som förändrar verkligheten det allra minsta.

En transport av Turkmenistans gas genom Afghanistan och Pakistan till Arabiska havet, skulle höja oljebolagens vinster rejält då vidaretransport till huvudmarknaden i Asien förbilligas betydligt.

Amerikanska oljebolag skulle alltså göra mångmiljardvinster på att sälja Turkmenistans gas till länder i Asien !
    DMustaine skrev:Varför då planera att sända dit än mer soldater? soldater som enligt USA skall bidra till att skapa fred, demokrati och ordning i detta land!
    USA får naturligtvis hävda vilka falska motiv som helst. Inget av dem förändrar faktum det allra minsta.

Med bomber kan man inte åstadkomma fred, endast underkastelse vilket är något helt annat om du tänker efter litet grand, försök.

USA's och andras intresse baseras på gas och oljereserverna vid Kaspiska havet. Man skiter högakningsfullt i huruvida flickor beviljas utbildning eller inte. Sak samma vad gäller den terrorism du yrar om. Hade inte området varit av denna strategiska betydelse hade heller inte denna "terrorism" behövt uppstå.

Kontroll av energi vad gäller både tillgång och distribution är tillsammans med utbyggnaden av militäras baser det som driver USA's imperiebyggande framåt. Vilken anledning ser du idag med utbyggnaden av Camp Bondsteel, förhindra spridande av burkor ?

Det skulle vara intressant att få se ett svar på detta som är baserat på något annat min "USA-fientlighet" Very Happy

Senast ändrad av foliesvackan den 2009-11-15, 12:38, ändrad totalt 1 gång
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-11-15, 12:35

PE Dal skrev:Att läsa och försöka förstå vad Sign KicktheRasist skriver,,,är som att försöka sig på konststycket att läsa en bestsellerroman uppochned från slutkapitlet, med mormors starrglasögon på näsroten.

Pedal din illaluktande dansk pølse , min skriveri uppfyller alla kriterier för uppläsning, fast är medveten att det kan formuleras på fel sätt ibland .

Med andra ord budskapen kommer ju fram ändå , tyllskillnad från din förlegade gammal svenska. Din ord bajseri ger enbart illa luktade luft i resultat diverse ingen effekt bara defekt Smile

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 01:03