Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
lazy
SiP
R.O.F.L
RedCloud
GustavAnder
blueheaven
MartinLindgren
Sniperace
Blåfront
Susz X
14 posters

    Visst klarar vi av 30 barn!

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  Susz X 2009-11-12, 07:29




    "När Migrationsverket ville att Filipstads kommun skulle utöka sitt mottagande av ensamma flyktingbarn till det dubbla, svarade kommunen ja och tog emot barnen med en positiv anda. I Värmland tar 10 av länets 16 kommuner emot flyktingbarn."


    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3785515.svd

    Intstämmer helt och hållet i CAMILLA J LINDBERG :s
    ord och ton:
    "Ett samhälle som förlorar barnen är dömt att gå under. Så ta reson nu alla kloka moderater. Stäng dörren ni just öppnade för de främlingsfientliga krafterna. Detta kan gå bra! "

    Hoppas dessa utsatta barn får det lugn, ro och trygghet de så väl är i behov av..
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  Blåfront 2009-11-12, 09:40

    Hallå sus

    25.000 flyktingar i år

    45.000 flyktingar förra året

    75.000 flyktingar på 2 år

    Klarar vi av sus?

    Är det inte ett par faktorer du förtränger här nu?

    1. Bostäder
    2. Jobb
    3. Ekonomi

    Skrämmande hur ni går på med hjärntvätt!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-12, 10:41

    Visst borde vi klara 30 barn, säg det till alla kommuner som inte ens klarar av placering av de barn vi redan har som behöver fosterhem eller korttidsplacering utanför det egna hemmet pga missbruk, psykiska sjukdomar osv hos föräldrarna!!

    Frågan är hur man löser en sådan fråga.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-12, 10:49

    Opolitiske Sniper igen, död åt flyktingbarnen, Snipers och Blaufronts mantra?
    (Läs bildligt talat)
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-12, 11:04

    martin7lindgren skrev:Opolitiske Sniper igen, död åt flyktingbarnen, Snipers och Blaufronts mantra?
    (Läs bildligt talat)
    Fd amfetaminknapraren, pundaren och rövaren Martin Lindgrensyr ur sig en helt felaktig slagdänga igen som visar att han INTE har ett uns läsförståelse, jag säger att VISST KLARAR VI ATT TA EMOT 30 BARN, och att vi även ska säga det till de kommuner som säger sig INTE kunna ta hand om kommunens egna barn som måste "omplaceras"...

    vari ligger felet i detta Martin, är din hjärna så förstörd av ditt fd missbruk att du inte har förmågan att förstå skriven text? Du visar ju det gång på gång på gång när du far ut i otildigheter mot andra utan att ha fattat vad de egentligen har skrivit, är det som du har ett fruktansvärt mindrevärdeskomplex och måste hävda dig?

    Jag kan berätta för dig att vi har en sådan boende hos oss under korta perioder då och då, just för att avlasta, och det HELT UTAN ERSÄTTNING, kom igen Martin, och gör du samma sak, eller är du en sådan som bara pratar skit?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  blueheaven 2009-11-12, 11:48

    Sniperace skrev:
    martin7lindgren skrev:Opolitiske Sniper igen, död åt flyktingbarnen, Snipers och Blaufronts mantra?
    (Läs bildligt talat)
    Fd amfetaminknapraren, pundaren och rövaren Martin Lindgrensyr ur sig en helt felaktig slagdänga igen som visar att han INTE har ett uns läsförståelse, jag säger att VISST KLARAR VI ATT TA EMOT 30 BARN, och att vi även ska säga det till de kommuner som säger sig INTE kunna ta hand om kommunens egna barn som måste "omplaceras"...

    vari ligger felet i detta Martin, är din hjärna så förstörd av ditt fd missbruk att du inte har förmågan att förstå skriven text? Du visar ju det gång på gång på gång när du far ut i otildigheter mot andra utan att ha fattat vad de egentligen har skrivit, är det som du har ett fruktansvärt mindrevärdeskomplex och måste hävda dig?

    Jag kan berätta för dig att vi har en sådan boende hos oss under korta perioder då och då, just för att avlasta, och det HELT UTAN ERSÄTTNING, kom igen Martin, och gör du samma sak, eller är du en sådan som bara pratar skit?

    Det lutar helt klart åt det sista! Laughing
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Naivitet så man skrattar på sig.

    Inlägg  GustavAnder 2009-11-12, 12:22

    Visst, 30 barn har vi inga som helst problem med.

    Men naiviteten i Sverige är så enorm att man skrattar på sig.

    Det handlar till 100% om 16-18 åringar,
    i många fall om 20-30 åringar som säger " jag är 17.."
    knappast barn, i deras kulturer är de vuxna människor.

    Och de är här av en enda anledning.
    Efter de varit här ett par månader "råkar" deras föräldrar också dyka upp och får stanna enligt anhörig-principen.

    Och belastningarna för de sociala systemen blir gigantisk.


    Senast ändrad av GustavAnder den 2009-11-12, 12:40, ändrad totalt 2 gånger
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  RedCloud 2009-11-12, 12:28

    Gustav"tjuven"Ander skrev:knappast barn

    FNs definition av barn är att man är barn fram till sin 18-årsdag, och det är den officiella svenska hållningen.

    Men vad bryr sig dumhögern om FN ?
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  R.O.F.L 2009-11-12, 13:22

    Låt alla som väntar på sina A-kasse pengar och FK pengar i månader flytta in på ett vandrarhem bo gratis och äta gratis till dom får ut sina A-kasse pengar. Men dessa mäniskor får ingen hjälp dom får klara sej själva.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-12, 13:31

    Skulle inte förvåna mig om opolitiske Sniper & Mr.Kronblom/Blue sitter och fantiserar om mig och min person och utövar nätsex tillsammans!

    Jag är tydligen intressantare än det usla mottagandet Vellinge kommun ger 30 flyktingbarn?

    Men åter till ämnet, moderate ordföranden Larsingvar Ljungman i Vellinge är en stor skamfläck för både sitt parti som för hela sverige,

    Han är så rasistisk att han inte drar sig för någonting för att hålla sitt Vellinge ariskt och rasrent?

    Nu har Reinfeldt fått ett riktigt internt problem att ta itu med, hur kan moderaterna ha en rasist som Ljungman i partiet, som får Jimmy Åkesson, SD och deras anhängare att rodna och likna små fågelungar?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  RedCloud 2009-11-12, 13:54

    Låt alla som väntar på sina A-kasse pengar och FK pengar i månader flytta in på ett vandrarhem bo gratis och äta gratis till dom får ut sina A-kasse pengar. Men dessa mäniskor får ingen hjälp dom får klara sej själva.

    Bullshit, Socialkontoren hjälper till med lån tills första utbetalningen...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-12, 14:11

    martin7lindgren skrev:Skulle inte förvåna mig om opolitiske Sniper & Mr.Kronblom/Blue sitter och fantiserar om mig och min person och utövar nätsex tillsammans!

    Jag är tydligen intressantare än det usla mottagandet Vellinge kommun ger 30 flyktingbarn?

    Men åter till ämnet, moderate ordföranden Larsingvar Ljungman i Vellinge är en stor skamfläck för både sitt parti som för hela sverige,

    Han är så rasistisk att han inte drar sig för någonting för att hålla sitt Vellinge ariskt och rasrent?

    Nu har Reinfeldt fått ett riktigt internt problem att ta itu med, hur kan moderaterna ha en rasist som Ljungman i partiet, som får Jimmy Åkesson, SD och deras anhängare att rodna och likna små fågelungar?

    så spydde den Fd amfetaminknapraren, pundaren och rövaren Martin7lindgren åter ur sig en verbal smörja.......om dig behöver man inte fantisera som du gör med andra.


    Att det är illa i Vellinge är jag fullt införstådd i och tycker det är synd och skam att de inte kan ställa upp, jag tycker också att det är bedrövligt att det finns kommuner som anser sig inte klara av att ge hjälp åt sina egna medborgare med jourhem och liknande för barn i deras kommun med speciella behov, men det anses tydligen att vara rasism att se ÄVEN till sina egna.

    Vad säger du då Fd amfetaminknapraren, pundaren och rövaren Martin7lindgren anser du att vi pga att det är svårt att få bostäder till invandrare ska totalt släppa problemet med hemlösa, istället för att hjälpa BÅDA kategorierna?

    men nej, jag tror inte du lyckas förstå......



    Visst klarar vi av 30 barn! 10043450_208101b
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-12, 14:12

    "BULLSHIT" Själv Mr.Kronblom,här i stockholm lånar inte kommunen ut pengar till någon,
    Sedvanlig ansökan och handläggning för alla!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-12, 14:14

    Rövknullar Sniper på fyllan nu igen?

    Du har ju skyllt på din farsa att du är sjuk,är det hans fel att du är korkad också?

    Förövrigt så är man precis så sliten efter 20 år ute under bar himmel, och när man kämpat ett år mot myndigheter och identitets stöld!


    Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-11-12, 14:17, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-12, 14:15

    martin7lindgren skrev:"BULLSHIT" Själv Mr.Kronblom,här i stockholm lånar inte kommunen ut pengar till någon,
    Sedvanlig ansökan och handläggning för alla!

    Och där fick RedCloud en släng av sleven från Fd amfetaminknapraren, pundaren och rövaren Martin7lindgren med öknamn och allt......

    är det någon som betvivlar att han saknar läsförståelse?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-12, 14:16

    martin7lindgren skrev:Rövknullar Sniper på fyllan nu igen?


    nä, du måste tagit miste, det är någon annan du försöker göra det med........ Very Happy

    säg, är din hjärna verkligen förstörd av allt amfetaminet?

    tag nu tio djupa andetag och lugna ner dig så ska du se att det snart känns bättre!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-12, 14:19

    Nej jag tar inte miste, jag menar den opolitiske Sniper i demokratins namn?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  blueheaven 2009-11-12, 14:22

    martin7lindgren skrev:Nej jag tar inte miste, jag menar den opolitiske Sniper i demokratins namn?

    Kanske något du borde prova, att vara lite opolitisk? Laughing
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-12, 14:23

    martin7lindgren skrev:Nej jag tar inte miste, jag menar den opolitiske Sniper i demokratins namn?
    Fd amfetaminknapraren, pundaren och rövaren och rövkn*llaren Martin7lindgren for ut i otidligheter


    nej, jag garanterar du är inte i närheten av mig så du har nog din dyngk*k i någon annans anal...

    får du ofta vanföreställningar att du rövknullar någon, tycker du det är sunda fantasier?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  SiP 2009-11-12, 14:29

    Sniperace skrev:
    martin7lindgren skrev:"BULLSHIT" Själv Mr.Kronblom,här i stockholm lånar inte kommunen ut pengar till någon,
    Sedvanlig ansökan och handläggning för alla!

    Och där fick RedCloud en släng av sleven från Fd amfetaminknapraren, pundaren och rövaren Martin7lindgren med öknamn och allt......

    är det någon som betvivlar att han saknar läsförståelse?

    Han kanske är ANALFABET...Very Happy Han verkar ju i alla fal ha huvudet uppstoppat där..
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-12, 14:47

    Ärligt talat Sniper,så tror jag du har större problem med pallet än jag?

    Du är inget annat en en fjant och fårskalle, som inbillar dig vara mer värd än andra!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-12, 15:07

    martin7lindgren skrev:Ärligt talat Sniper,så tror jag du har större problem med pallet än jag?

    Du är inget annat en en fjant och fårskalle, som inbillar dig vara mer värd än andra!

    Jag tror inte det, jag är inte den som hela tiden bluddrar om bögar, rövknull, pottor bajs, piskor och batonger.....

    är det sådant du går igång på? Very Happy

    märkte du att raden med FD ,,,,,, nu var borta, ? varje gång du skriver något speciellt så kommer den tillbaka

    Very Happy
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  lazy 2009-11-12, 15:59

    Undrar efter att ha läst martins "noga genomtänkta, klarsynta och ytterst
    intelligenta inlägg", på en fylleskala mellan 1-10, var befinner sej
    martin? Det KAN väl inte vara så illa att inläggen är skrivna av en
    person som INTE är påverkad av ngt?
    drunken
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  RedCloud 2009-11-12, 16:02

    Er vuxenmobbing mot Martin är direkt osmaklig, hur står ni ut med er själva. Eller det kanske är det ni inte gör....
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  lazy 2009-11-12, 16:06

    Jag ifrågasatte om man kan skriva sådan smörja opåverkad av ngt RC
    och det anser jag inte vara mobbing, tycker du själv att det var
    vettiga inlägg?

    Sponsored content


    Visst klarar vi av 30 barn! Empty Sv: Visst klarar vi av 30 barn!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 13:17