+10
SiP
Susz X
råttan.
Secrist
captaincodd
GustavAnder
MartinLindgren
Sniperace
ANNA2LINK
Redvictory
14 posters
Vilka är ytterst ansvariga för upphandlingen av Coacher?
captaincodd- Antal inlägg : 904
- Inlägg 26
JA lite så Rv
du vet"man vakna ju nykter i morrse,men nu börrjarr de ju orna opp saj Men vi lär aldrig få höra nån avbön på detta iaf,,,
Redvictory- Antal inlägg : 12028
captaincodd skrev:du vet"man vakna ju nykter i morrse,men nu börrjarr de ju orna opp saj Men vi lär aldrig få höra nån avbön på detta iaf,,,
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
Redvictory skrev:captaincodd skrev:du vet"man vakna ju nykter i morrse,men nu börrjarr de ju orna opp saj Men vi lär aldrig få höra nån avbön på detta iaf,,,
Sällskapsresan är en riktig klassiker!!!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6098941.ab
Arbetsförmedlingens generaldirektör om jobbcoachningsfiaskot
Man kan inte granska baklänges. Först efter att de börjat jobba kan man utvärdera hur de sköter sina jobb. När vi började granska deras arbete visade det sig att vissa inte skött sina avtal, och det är tråkigt.
– Och vi kan inte kolla individer i företag som jobbar med jobbcoachning. Vi har inte rätt till det, det vore integritetskränkande.
Vilket ansvar har du för det här?
– Jag har det yttersta ansvaret för det som sker i myndigheten.
Kan du sitta kvar?
– Absolut. Det här har inget med mitt generaldirektörsjobb att göra. Det här handlar om hur vi ska ta hand om de oseriösa coacherna som inte följt sitt ansvar.
Kommer de arbetslösa som fått en oseriös jobbcoach att ersättas?
– Valet av jobbcoach görs av den arbetssökande ihop med en arbetsförmedlare. Om man märker att det inte var vad man förväntade sig ger vi all ny service man behöver.
Man kan inte granska baklänges. Först efter att de börjat jobba kan man utvärdera hur de sköter sina jobb. När vi började granska deras arbete visade det sig att vissa inte skött sina avtal, och det är tråkigt.
– Och vi kan inte kolla individer i företag som jobbar med jobbcoachning. Vi har inte rätt till det, det vore integritetskränkande.
Kan du sitta kvar?
– Absolut. Det här har inget med mitt generaldirektörsjobb att göra. Det här handlar om hur vi ska ta hand om de oseriösa coacherna som inte följt sitt ansvar.
– Valet av jobbcoach görs av den arbetssökande ihop med en arbetsförmedlare. Om man märker att det inte var vad man förväntade sig ger vi all ny service man behöver.
Redvictory skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6098941.ab
Kan du sitta kvar?
Suck... Ja vad ska man säga...
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 31
Ansvar
Jag har det yttersta ansvaret för det som sker i myndigheten.
Säger Arbetsförmedlingens generaldirektör Angeles Bermudez-Svankvist
Secrist skrev:Jag har det yttersta ansvaret för det som sker i myndigheten.
När Sven Otto Littorin hävdar att han har mycket begränsad makt så är det faktiskt arbetsmarknadsministern som talar. Även om han köpt sin akademiska examen på postorder så hade man kunnat önska att han ändå haft någon slags fallenhet för sin uppgift. Nu kommer det an på de rödgröna att ordna till den röra som alliansen ställt till med under sina snart fyra år i Rosenbad. Det är ingen avundsvärd uppgift.
- Inlägg 33
Röra
Det är ingen avundsvärd uppgift.
Fast en majoritet av svenskarna tycker ju uppenbarligen att regeringen gör ett bra jobb. Tänk vad det måste svida!
Fast en majoritet av svenskarna tycker ju uppenbarligen att regeringen gör ett bra jobb. Tänk vad det måste svida!
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Samtidigt säger generaldirektören att hon inte har med dom kontrakterade coacherna och göra???
Hon säger också att hon kan ju inte gå in och kolla om dom följer avtalen, det skulle ju kränka coachernas personliga integritet???
VAD SÄGER MAN OM DET UTALANDET FRÅN GENERALDIREKTÖRSKAN!
Hon säger också att hon kan ju inte gå in och kolla om dom följer avtalen, det skulle ju kränka coachernas personliga integritet???
Secrist skrev:Det är ingen avundsvärd uppgift.
Menar du de 57% samma som i en annan undersökning om DDR?
- Inlägg 36
Citat
Det rätta citatet ska vara: "Och vi kan inte kolla individer i företag som jobbar med jobbcoachning."
Lär dig citera rätt.
Det de kollar är hur företaget löser sina uppgifter och det är med företaget du sköter eventuella förhandlingar eller uppsägande av kontrakt.
Det rätta citatet ska vara: "Och vi kan inte kolla individer i företag som jobbar med jobbcoachning."
Lär dig citera rätt.
Det de kollar är hur företaget löser sina uppgifter och det är med företaget du sköter eventuella förhandlingar eller uppsägande av kontrakt.
martin7lindgren skrev:Samtidigt säger generaldirektören att hon inte har med dom kontrakterade coacherna och göra???
Kränka coachernas integritet... Ja... o framförallt så måste dom nog kvar höga löner det kan man nog ej ändra på...
Senast ändrad av ANNA2LINK den 2009-11-11, 01:22, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 38
Procent
Menar du de 57% samma som i en annan undersökning om DDR?
Kom igen när du kan visa lika många undersökningar som finns om den svenska regeringen av lika många fristående opinionsföretag.
Kom igen när du kan visa lika många undersökningar som finns om den svenska regeringen av lika många fristående opinionsföretag.
- Inlägg 39
Coach
Kränka coachernas integritet... Ja... o framförallt så måste dom nog ha dom höga lönerna...
Se ovan...
Dessutom känns det som om de hysteriska siffrorna som figurerat känns rätt hypotetiska eftersom flera coachingbolag har kursat.
Se ovan...
Dessutom känns det som om de hysteriska siffrorna som figurerat känns rätt hypotetiska eftersom flera coachingbolag har kursat.
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Det är väl bara läsa själv secrist, vad betyder det att generaldirektören säger sig vara ytterst ansvarig för kontrakten?
Samtidigt som hon säger att kontrakten inte har med hennes jobb som generaldirektör och göra???
Vad menar hon egentligen?
Så du får väl vifta vidare med pekfingret secrist, du trivs ju bäst då,precis som andra besserwissers!
Förövrigt har hon lovat ge en längre intervju imorgon, hon behöver väl mer tid att koka ihop sitt svammel?
Samtidigt som hon säger att kontrakten inte har med hennes jobb som generaldirektör och göra???
Vad menar hon egentligen?
Så du får väl vifta vidare med pekfingret secrist, du trivs ju bäst då,precis som andra besserwissers!
Förövrigt har hon lovat ge en längre intervju imorgon, hon behöver väl mer tid att koka ihop sitt svammel?
Secrist skrev:Kränka coachernas integritet... Ja... o framförallt så måste dom nog ha dom höga lönerna...
Se ovan...
Ja men Coacherna är trots det alldeles för dyra ändå. Vi har inte råd med så dyra coacher!!!
- Inlägg 42
martin min vän....
Tja, är jag besserwisser bara för att jag påpekar uppenbara fel i dina argument så får det väl bli därvid.
Tja, är jag besserwisser bara för att jag påpekar uppenbara fel i dina argument så får det väl bli därvid.
- Inlägg 43
Coach
Ja men Coacherna är trots det alldeles för dyra ändå. Vi har inte råd med så dyra coacher!!!
Råd har vi väl, men frågan är ju om det är väl använda pengar. Tveksamt.
ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Kränka coachernas integritet... Ja... o framförallt så måste dom nog ha dom höga lönerna...
Se ovan...
Skulle Littorin (mot förmodan) erkänna att coacherna var ett stort misstag så kommer Alliansanhängarna säga ja det är väl bra att man kan ändra sig och helt plötsligt är det som de försvarat till sista blodsdroppen glömt! (så alliansiskt)
- Inlägg 45
Försvar
Skulle Littorin (mot förmodan) erkänna att coacherna var ett stort misstag så kommer Alliansanhängarna säga ja det är väl bra att man kan ändra sig och helt plötsligt är det som de försvarat till sista blodsdroppen glömt! (så alliansiskt)
Sedan när försvarar jag coacher?
Secrist skrev:Skulle Littorin (mot förmodan) erkänna att coacherna var ett stort misstag så kommer Alliansanhängarna säga ja det är väl bra att man kan ändra sig och helt plötsligt är det som de försvarat till sista blodsdroppen glömt! (så alliansiskt)
Sen när blev du Alliansanhängarna secrist?
- Inlägg 47
Alliansen
Sen när blev du Alliansanhängarna secrist?
Om du läser mina inlägg angående coacher så har du svar på vad jag står i den frågan.
Om du läser mina inlägg angående coacher så har du svar på vad jag står i den frågan.
Secrist skrev:Ja men Coacherna är trots det alldeles för dyra ändå. Vi har inte råd med så dyra coacher!!!
Nej inte om dom tjänar 9000/ arbetslös...
Secrist skrev:Sen när blev du Alliansanhängarna secrist?
Nu var ju frågan om när du blev Alliansanhängarnas språkrör secrist! för det är du väl inte?
- Inlägg 50
Alliansen
Ja, nu har ju alliansen i praktiken bara existerat sedan 2006 även om alliansen formellt bildades 2004.