Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
GustavAnder
RedCloud
Dao
Sniperace
Secrist
marxisten
lazy
Kakmonstret
12 posters

    Firande hela helgen :) Freiheit.

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Firande hela helgen :) Freiheit. - Sida 3 Empty Sv: Firande hela helgen :) Freiheit.

    Inlägg  lazy 2009-11-06, 22:59

    martin7lindgren skrev:Det är iallafall en bra början, frågan är vad medelisraelen tycker om att mura in sig!

    Kan väl knappast bara vara jag som skulle känna mig som en fånge innanför muren,
    För israelerna är väl innanför muren?

    Läste jag rätt martin? Har du förstått, på riktigt?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Firande hela helgen :) Freiheit. - Sida 3 Empty Sv: Firande hela helgen :) Freiheit.

    Inlägg  Sniperace 2009-11-06, 23:04

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    - ogillar man murar borde väl det gälla ALA murar!!!

    låser du din dörr när du lämna hemmet eller när du går och lägger dig??

    VARFÖR? din dörr ÄR en mur som hindrar folk att besöka dig/ditt hem....

    Nej - min dörr är min dörr! En mur som förstör för folket i regionen är inte en dörr!

    muren ÄR en dörr som stoppar besökare, inte annorlunda än din dörr, din dörr förstör för dem som vill in och ta del av dina tillgångar....

    MIN dörr är ingen mur! Jag kan inte svara för din, dock...



    men den är likförbannat ett HINDER....... du stänger IN dig och stänger andra ute med denna eller hur?
    den finns där låsbar av en anledning eller hur? Cool

    Alla hinder är inte murar!

    Varför försvarar ni Berlinmuren nu, helt plötsligt???

    det är alltså fråga om VARFÖR muren finns....

    så ingen försvarar berlinmuren utom du, som hade som orsak att det var för att hindra västs våldsdåd mot den fredliga och vackra öststatskommunismen..... tror du att någon TROR på det?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Firande hela helgen :) Freiheit. - Sida 3 Empty Sv: Firande hela helgen :) Freiheit.

    Inlägg  Dao 2009-11-06, 23:35

    Sniper

    "det är alltså fråga om VARFÖR muren finns..."


    Och därför anser ni att de inte är värre än en dörr???

    "så ingen försvarar berlinmuren utom du,.."

    Öhhh... Så när jag skriver att jag ogillar ALLA murar, och är glad över att Berlinmuren revs, så försvarar jag den - enligt dig???

    Är inte riktgt förtjust i att du skriver om mina åsikter - speciellt inte när den går emot allt jag skrivit!!!


    "...som hade som orsak att det var för att hindra västs våldsdåd mot den fredliga och vackra öststatskommunismen..."

    Visa mig vilket inlägg jag skrivit något som ens går i närheten av dettA!!!

    "tror du att någon TROR på det?"

    Hoppas jag VERKLIGEN inte! Jag tror att folk här SJÄLVA kan läsa vad jag skrivit tan att du omskriver mina åsikter!!!

    Det är under din normala nivå, Sniper. Du är en av de som företräder högern här som jag fortfarande respekterar - men med fler såna här inlägg så lär det ta slut!!!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Firande hela helgen :) Freiheit. - Sida 3 Empty Sv: Firande hela helgen :) Freiheit.

    Inlägg  lazy 2009-11-07, 00:18

    Dao Today at 8:25 pm
    När Hamas lade av med alla våldsdåd för några år sedan, fortsatte Israel likförbannat med sina dåd oförminskat!!!

    Det är bra att de hindrade mannen med bomben, men hur skall man hindra Israels raketer och bomber???

    Du vet hur det var när självmordsbombarna agerade för flera år sedan? Majoritetn av de som utförde dåden kom från Israelkontrollerade områden, varav många av dessa ställen nu ligger innanför muren...

    Så ni som tror att muren är till för att hindra självmordsbombare får nog tänka till!

    Dao, Dao ser du själv vad du skriver?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Firande hela helgen :) Freiheit. - Sida 3 Empty Sv: Firande hela helgen :) Freiheit.

    Inlägg  Dao 2009-11-07, 00:25

    lazy skrev:
    Dao Today at 8:25 pm
    När Hamas lade av med alla våldsdåd för några år sedan, fortsatte Israel likförbannat med sina dåd oförminskat!!!

    Det är bra att de hindrade mannen med bomben, men hur skall man hindra Israels raketer och bomber???

    Du vet hur det var när självmordsbombarna agerade för flera år sedan? Majoritetn av de som utförde dåden kom från Israelkontrollerade områden, varav många av dessa ställen nu ligger innanför muren...

    Så ni som tror att muren är till för att hindra självmordsbombare får nog tänka till!

    Dao, Dao ser du själv vad du skriver?

    Öhh... Javisst!!!

    De som bor i regionen vet att muren är till för att säkerställa kontrollen på vattenkällorna i regionen!!!

    Men det låter nog vackrare detta med självmordsbombarna, då det nog stämmer med den bild ni vill ha...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Firande hela helgen :) Freiheit. - Sida 3 Empty Sv: Firande hela helgen :) Freiheit.

    Inlägg  lazy 2009-11-07, 01:49

    Dao Today at 10:25 pm
    Öhh... Javisst!!!

    De som bor i regionen vet att muren är till för att säkerställa kontrollen på vattenkällorna i regionen!!!

    Men det låter nog vackrare detta med självmordsbombarna, då det nog stämmer med den bild ni vill ha...

    Hur kan det finnas både swimmingpooler och SPA-salonger i Palestina om
    det är sådan vattenbrist?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Firande hela helgen :) Freiheit. - Sida 3 Empty Sv: Firande hela helgen :) Freiheit.

    Inlägg  Dao 2009-11-07, 02:56

    lazy skrev:
    Dao Today at 10:25 pm
    Öhh... Javisst!!!

    De som bor i regionen vet att muren är till för att säkerställa kontrollen på vattenkällorna i regionen!!!

    Men det låter nog vackrare detta med självmordsbombarna, då det nog stämmer med den bild ni vill ha...

    Hur kan det finnas både swimmingpooler och SPA-salonger i Palestina om
    det är sådan vattenbrist?

    Där FINNS vatten!!!

    Jag skrev om kontrollen av detta vatten!

    Sedan finns det inte speciellt mycket pooler och Spa-salonger i de ockuperade zonerna - förutom i de israeliska bosättningarna. Där dräller det av dem...
    patriot
    patriot


    Antal inlägg : 340
    Join date : 09-09-12
    Age : 44

    Firande hela helgen :) Freiheit. - Sida 3 Empty Sv: Firande hela helgen :) Freiheit.

    Inlägg  patriot 2009-11-08, 12:27

    GustavAnder skrev:[color=yellow]Största argumentet i öst för Berlinmuren, var densamma som Israel använder om sin mur! Att syftet var att de skulle hindra folk att ta sig därifrån är lite av en efterkonstruktion, som jag vet enbart användes av Gorbatjov... Vid tiden han ville ha bra samarbete med väst! dao the dao...



    Du är f-nimej inte riktigt klok i skalen..........

    Sorry, ibland är det inte komiskt att läsa dig, man blir bara förbannad.



    Förresten, varför har commisarna fått en diskussion om järnridån som upprättades av deras idoler till att handla om Israels försvar mot terrorism ?
    Finns ingen som helst koppling där,
    whats next, ska miffot dao hålla en föreläsning om Jerikos Murar ...Smile , Ringmuren i Visby...? Smile

    Commisarna tror att muren var till för att hindra västtyskland att anfalla DDR.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Firande hela helgen :) Freiheit. - Sida 3 Empty Sv: Firande hela helgen :) Freiheit.

    Inlägg  Sniperace 2009-11-08, 12:34

    Dao skrev:Sniper

    "det är alltså fråga om VARFÖR muren finns..."


    Och därför anser ni att de inte är värre än en dörr???

    "så ingen försvarar berlinmuren utom du,.."

    Öhhh... Så när jag skriver att jag ogillar ALLA murar, och är glad över att Berlinmuren revs, så försvarar jag den - enligt dig???

    Är inte riktgt förtjust i att du skriver om mina åsikter - speciellt inte när den går emot allt jag skrivit!!!


    "...som hade som orsak att det var för att hindra västs våldsdåd mot den fredliga och vackra öststatskommunismen..."

    Visa mig vilket inlägg jag skrivit något som ens går i närheten av dettA!!!

    "tror du att någon TROR på det?"

    Hoppas jag VERKLIGEN inte! Jag tror att folk här SJÄLVA kan läsa vad jag skrivit tan att du omskriver mina åsikter!!!

    Det är under din normala nivå, Sniper. Du är en av de som företräder högern här som jag fortfarande respekterar - men med fler såna här inlägg så lär det ta slut!!!


    njaaaa, DU förklarade ju att berlinmuren fanns för att hindra blodtörstiga västmedborgares attacker mot östberlin, är inte det ett lite försök till försvar på denna mur?
    DU berättigade ju att den fanns i det du då skrev eller hur?


    Det troliga skälet till murens tillkomst är västs mycket aggressiva agerande över gränsen! DDR gjorde vad de kunde för a protestera mot detta via FN, men då FN i praktiken styrdes rakt av från Washington var detta helt omöjligt. Västmakterna skickade in rena sabotagegrupper in i DDR - där de gjorde allt för att förstöra DDR:s ekonomi. När inget annat stod kvar byggdes muren i början av 60-talet.


    lite revisionism eller hur?
    i stort sett all info visar att det var för att FÖRHINDRA östmedborgare att lämna öst, INGET annat!!

    Sponsored content


    Firande hela helgen :) Freiheit. - Sida 3 Empty Sv: Firande hela helgen :) Freiheit.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 20:33