Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
blueheaven
theward
Blåfront
ANNA2LINK
Secrist
MartinLindgren
Redvictory
11 posters

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan - Sida 4 Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-07, 02:46

    Secrist skrev:Oavsett hur Alliansregimarna vill fokusförskjuta och skylla på tidigare regering så visar de här genom att försvara FK:s agerande att de gillar att jävlas med gravida som inte kan arbeta 100% (Det är riktigt illa) det kommer de aldrig ifrån!

    RV fortsätter sin förtvivlade kamp att flytta fokus att problemen började med den förra regeringen. När han inser det så kommer antagligen hela hans värld att rasa. Hela hans argumentation bygger ju på att allt blir bra om vänstern vinner.

    "Flytta fokus" ... hmmm jag känner igen det från .... jaaa nu kom jag på Secrist Laughing
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan - Sida 4 Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  Sniperace 2010-01-07, 09:54


    det beror på vem du hamnar hos vid FK, fortfarande scratch
    man kan ha lite mera tur än andra...

    jovisst, den ena i jönköping, den andre nere i göingeskogarna, dvs ca 20 mil mellan deras respektive fk-kontor.

    men fortfarande KAN det vara politiskt betingat, jag tycker det skulle vara intressant att se VILKA handläggare som är de som är värst, se deras bakgrund osv och speciellt om de är politiskt aktiva mm
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan - Sida 4 Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  Redvictory 2010-01-07, 10:57

    Sniperace skrev:

    det beror på vem du hamnar hos vid FK, fortfarande scratch
    man kan ha lite mera tur än andra...

    jovisst, den ena i jönköping, den andre nere i göingeskogarna, dvs ca 20 mil mellan deras respektive fk-kontor.

    men fortfarande KAN det vara politiskt betingat, jag tycker det skulle vara intressant att se VILKA handläggare som är de som är värst, se deras bakgrund osv och speciellt om de är politiskt aktiva mm

    Skulle deras politiska bakgrund ha nån betydelse menar du? du menar väl inte att handläggarna tar egna beslut och frångår de nya direktiven?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan - Sida 4 Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  Sniperace 2010-01-07, 11:07

    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:

    det beror på vem du hamnar hos vid FK, fortfarande scratch
    man kan ha lite mera tur än andra...

    jovisst, den ena i jönköping, den andre nere i göingeskogarna, dvs ca 20 mil mellan deras respektive fk-kontor.

    men fortfarande KAN det vara politiskt betingat, jag tycker det skulle vara intressant att se VILKA handläggare som är de som är värst, se deras bakgrund osv och speciellt om de är politiskt aktiva mm

    Skulle deras politiska bakgrund ha nån betydelse menar du? du menar väl inte att handläggarna tar egna beslut och frångår de nya direktiven?

    JA, jag ser den risken eftersom regeringen KLART uttalat att det var INTE så vissa regler skulle tolkas.

    och en sak är säker, det finns inget smutsigare spel än politik, där de tillgriper väldigt fula medel att ställa till det för motståndarsidan, och då menar jag INTE bara en sidan utan alla....

    det är så enkelt att medvetet göra en väldigt strikt och felaktig tolkning av regler om man kämpar för det.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan - Sida 4 Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  Redvictory 2010-01-07, 16:32

    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:

    det beror på vem du hamnar hos vid FK, fortfarande scratch
    man kan ha lite mera tur än andra...

    jovisst, den ena i jönköping, den andre nere i göingeskogarna, dvs ca 20 mil mellan deras respektive fk-kontor.

    men fortfarande KAN det vara politiskt betingat, jag tycker det skulle vara intressant att se VILKA handläggare som är de som är värst, se deras bakgrund osv och speciellt om de är politiskt aktiva mm

    Skulle deras politiska bakgrund ha nån betydelse menar du? du menar väl inte att handläggarna tar egna beslut och frångår de nya direktiven?

    JA, jag ser den risken eftersom regeringen KLART uttalat att det var INTE så vissa regler skulle tolkas.

    och en sak är säker, det finns inget smutsigare spel än politik, där de tillgriper väldigt fula medel att ställa till det för motståndarsidan, och då menar jag INTE bara en sidan utan alla....

    det är så enkelt att medvetet göra en väldigt strikt och felaktig tolkning av regler om man kämpar för det.

    Husmark gick ut och anklagade Handläggarna för att de missförstått reglerna! hon fick be om ursäkt och göra ett tillägg!Husmark påstod i direktsändning (detta går inte att försöka ljuga bort) och påstod att inga hade skickat in remisser om att det kunde få såna konsekvenser som de fick! det visade sig att flera hade svarat och varnat för följderna! anser du fortfarande att reglerna var tydliga? varför behövde då ändras? du målar in dig i ett hörn av fula anklagelser mot bl,a handläggarna! det är ju de som får gräva i Alliansens dass!

    Sponsored content


    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan - Sida 4 Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 17:16