Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
blueheaven
theward
Blåfront
ANNA2LINK
Secrist
MartinLindgren
Redvictory
11 posters

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  Redvictory 2009-11-03, 16:24

    http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article355302.ece
    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3745485.svd
    http://www.samladenyheter.se/nyhet.php?titel=Gravida-fick-raett-mot-Foersaekringskassan&id=1055293&kat=Vaesterbotten


    Detta är en vinst inte bara mot FK utan mot Alliansen Christina Husmark/Pehrsson
    och Alla andra anhängare! detta kostar mer än om de fått ut sina pengar de hade rätt till direkt! och nu kan det bli prejudikat för fler! BRA Jävligt bra! detta har jag tyckt länge och undrat varför ingen går vidare men nu är det alltså bevisat! vilket jävla bakslag för Borgharpacket FK Husmarkskrället m,m SKÖNT!!!hoppas att även secrist fattar!

    http://www.dn.se/webbtv/nyheter/gravida-fick-ratt-mot-forsakringskassan-1.987445


    Senast ändrad av Redvictory den 2009-11-04, 21:21, ändrad totalt 2 gånger
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-03, 17:02

    Det var för väl,men knappast oväntat, säkert bara början på många bakslag borgaralliansen klasspolitik kommer leda till?

    Bara att förneka gravida kvinnor sjukersättning när deras graviditeter tillfört svåra komplikationer,säger ju en hel del!

    Glädjande signaler när vårt samhälle säger ifrån och sätter ner foten, med domstolarna i spetsen,

    Nästa år när vi går till val ska en majoritet av oss väljare göra likadant!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  Redvictory 2009-11-03, 17:55

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3745831.svd

    Försäkringskassans generaldirektör Adriana Lender säger att domen understryker behovet av ny lagstiftning. Hon menar att det behövs en särskild graviditetsförsäkring.

    Naturligtvis vill denna subba (moderat) ändra lagstiftningen så att de kan jävlas med gravida!
    http://nyhetskanalen.se/1.827066/2009/01/27/nya_fk_chefen_skapade_kaoset
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-03, 19:39

    Samtidigt så erkänner hon sig och kassan vara schack matt,hon vet att man handlägger många ärenden lättvindligt och felaktigt,säkert helt efter alliansens och Husmarks direktiv,

    Börjar hon kräva lagändringar för att kunna fortsätta behandla berättigade människor lika lättvindligt så är hon säkert rökt fortare än hon kan ana,

    Vem vet,kanske en ny generaldirektör väntar runt hörnet att ta över efter den rödgröna valsegern 2010?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  Redvictory 2009-11-03, 19:43

    martin7lindgren skrev:Samtidigt så erkänner hon sig och kassan vara schack matt,hon vet att man handlägger många ärenden lättvindligt och felaktigt,säkert helt efter alliansens och Husmarks direktiv,

    Börjar hon kräva lagändringar för att kunna fortsätta behandla berättigade människor lika lättvindligt så är hon säkert rökt fortare än hon kan ana,

    Vem vet,kanske en ny generaldirektör väntar runt hörnet att ta över efter den rödgröna valsegern 2010?

    Kanske? jag förväntar mig att Adriana Lender med bihang förvisas till utanförskap omgående senast mån efter valsegern! Very Happy
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  Redvictory 2009-11-03, 23:18

    Redvictory skrev:
    martin7lindgren skrev:Samtidigt så erkänner hon sig och kassan vara schack matt,hon vet att man handlägger många ärenden lättvindligt och felaktigt,säkert helt efter alliansens och Husmarks direktiv,

    Börjar hon kräva lagändringar för att kunna fortsätta behandla berättigade människor lika lättvindligt så är hon säkert rökt fortare än hon kan ana,

    Vem vet,kanske en ny generaldirektör väntar runt hörnet att ta över efter den rödgröna valsegern 2010?

    Kanske? jag förväntar mig att Adriana Lender med bihang förvisas till utanförskap omgående senast mån efter valsegern! Very Happy

    VILKEN SEGER MOT ALLIANSSVINEN!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Oliktänkande

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 23:21

    VILKEN SEGER MOT ALLIANSSVINEN!

    RV:s syn på oliktänkande. Antar att du suckar längtansfullt när Gulaglägren var överfulla av oliktänkande svin på den gamla goda tiden.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  Redvictory 2009-11-03, 23:23

    Secrist skrev:VILKEN SEGER MOT ALLIANSSVINEN!

    RV:s syn på oliktänkande. Antar att du suckar längtansfullt när Gulaglägren var överfulla av oliktänkande svin på den gamla goda tiden.

    Försök hålla tig till debatten secrist! (varför tror jag inte han kan det?)
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Debatt

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 23:26

    Vilken debatt? Att hon vann mot försäkringskassan. Jaha, det är ju bra. Finns det något mer att säga om detta?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  Redvictory 2009-11-03, 23:29

    Secrist skrev:Vilken debatt? Att hon vann mot försäkringskassan. Jaha, det är ju bra. Finns det något mer att säga om detta?

    Hon? det var ju för fan fyra (4) st som vann och fy fan vad bra att de vann! Ariana Lender visste att de hade rätt hela tiden hon borde få betala rättegångskostnaderna själv!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Jaha

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 23:34

    Hon? det var ju för fan fyra (4) st som vann och fy fan vad bra att de vann! Ariana Lender visste att de hade rätt hela tiden hon borde få betala rättegångskostnaderna själv!

    Ok, det var ju bra att de vann. Något mer som ska sägas om detta?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  Redvictory 2009-11-03, 23:46

    Secrist skrev:Hon? det var ju för fan fyra (4) st som vann och fy fan vad bra att de vann! Ariana Lender visste att de hade rätt hela tiden hon borde få betala rättegångskostnaderna själv!

    Ok, det var ju bra att de vann. Något mer som ska sägas om detta?

    Ja verkligen! det är rent ut sagt fördjävligt hur en myndighet kan neka kvinnor en ersättning de är berättigade! det finns massor som blivit nekade med just de ord ni Alliansare brukar använda! "graviditet är ingen sjukdom" men ni har INTE tänkt på att foglossning och sen graviditet med mycket vätska i kroppen risk för missfall m,m kan innebära nedsatt arbetsförmåga! Jag har tidigare nämnt Ambulanssjuksköterskan som blev nekad och inte fick arbeta för sin arbetsgivare pga graviditet och då hade ni absolut ingen förståelse (då heller) hon fick ta tjänstledigt UTAN ersättning från FK! inser ni inte hur jävla dumma i huvudet ni är?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-03, 23:53

    Redvictory skrev:http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article355302.ece
    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3745485.svd
    http://www.samladenyheter.se/nyhet.php?titel=Gravida-fick-raett-mot-Foersaekringskassan&id=1055293&kat=Vaesterbotten


    Detta är en vinst inte bara mot FK utan mot Alliansen Christina Husmark/Pehrsson
    och Alla andra anhängare! detta kostar mer än om de fått ut sina pengar de hade rätt till direkt! och nu kan det bli prejudikat för fler! BRA Jävligt bra! detta har jag tyckt länge och undrat varför ingen går vidare men nu är det alltså bevisat! vilket jävla bakslag för Borgharpacket FK Husmarkskrället m,m SKÖNT!!!

    http://www.dn.se/webbtv/nyheter/gravida-fick-ratt-mot-forsakringskassan-1.987445




    Ja man blir arg när man hör om att dessa kvinnor har fått tvista mot kassan. Det skulle dom inte ha behövt men glad för att dom vann tvisten mot dom!!! Men visst är man inte förvånad över att dom fick kämpa för sin ersättning, snarare tvärtom!!!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-03, 23:56

    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Vilken debatt? Att hon vann mot försäkringskassan. Jaha, det är ju bra. Finns det något mer att säga om detta?

    Hon? det var ju för fan fyra (4) st som vann och fy fan vad bra att de vann! Ariana Lender visste att de hade rätt hela tiden hon borde få betala rättegångskostnaderna själv!




    Ja visst skulle hon det. Hur dyrt blev inte detta ärende för staten??? Detta hade kostat betydligt mindre med pengar om det hade skötts rätt ifrån början!!!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-03, 23:58

    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Hon? det var ju för fan fyra (4) st som vann och fy fan vad bra att de vann! Ariana Lender visste att de hade rätt hela tiden hon borde få betala rättegångskostnaderna själv!

    Ok, det var ju bra att de vann. Något mer som ska sägas om detta?

    Ja verkligen! det är rent ut sagt fördjävligt hur en myndighet kan neka kvinnor en ersättning de är berättigade! det finns massor som blivit nekade med just de ord ni Alliansare brukar använda! "graviditet är ingen sjukdom" men ni har INTE tänkt på att foglossning och sen graviditet med mycket vätska i kroppen risk för missfall m,m kan innebära nedsatt arbetsförmåga! Jag har tidigare nämnt Ambulanssjuksköterskan som blev nekad och inte fick arbeta för sin arbetsgivare pga graviditet och då hade ni absolut ingen förståelse (då heller) hon fick ta tjänstledigt UTAN ersättning från FK! inser ni inte hur jävla dumma i huvudet ni är?



    Visst är det för jävligt!!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty FK

    Inlägg  Secrist 2009-11-04, 00:37

    Ja verkligen! det är rent ut sagt fördjävligt hur en myndighet kan neka kvinnor en ersättning de är berättigade! det finns massor som blivit nekade med just de ord ni Alliansare brukar använda! "graviditet är ingen sjukdom" men ni har INTE tänkt på att foglossning och sen.....

    Där ser man. Jag hade inte en aning om att jag lagt ner så mycket energi på att fundera på graviditetsersättningar. Tur att RV kunde upplysa mig om vad jag har tänkt på! cheers
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  Redvictory 2009-11-04, 09:41

    Secrist skrev:Ja verkligen! det är rent ut sagt fördjävligt hur en myndighet kan neka kvinnor en ersättning de är berättigade! det finns massor som blivit nekade med just de ord ni Alliansare brukar använda! "graviditet är ingen sjukdom" men ni har INTE tänkt på att foglossning och sen.....

    Där ser man. Jag hade inte en aning om att jag lagt ner så mycket energi på att fundera på graviditetsersättningar. Tur att RV kunde upplysa mig om vad jag har tänkt på! cheers

    Du har aldrig tänkt på graviditetsersättningar! det enda DU tänkt på är hur bra det är att jävlas med dem!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  Blåfront 2009-11-04, 09:50

    Har någon av dessa kvinnor invandrarbakgrund?

    Eller är det bara etniska svenska kvinnor som blir drabbade?

    flower
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  Redvictory 2009-11-04, 10:36

    Blåfront skrev:Har någon av dessa kvinnor invandrarbakgrund?

    Eller är det bara etniska svenska kvinnor som blir drabbade?

    flower

    Vad tror du nazze? kan svenska kvinnor bli gravid? Ja det kan de! är din mamma invandrare nazze?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-04, 11:42

    Det är ju farligt för barnet om man är oförsiktig vid en graviditet. Jag såg på inslaget på fyran igår och det verkade som att F-kassan ska överklaga. Vore jag F-kassan skulle jag skämmas för att lämna in en överklagan trots att dessa mammor ska ha ut 50 000. Det är en skam att F-kassan har nekat dessa mammor ersättning ifrån början. Hopps verkligen att F-kassan inte lämnar in en överklagan!!!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  theward 2009-11-04, 11:43

    ANNA2LINK skrev:Det är ju farligt för barnet om man är oförsiktig vid en graviditet. Jag såg på inslaget på fyran igår och det verkade som att F-kassan ska överklaga. Vore jag F-kassan skulle jag skämmas för att lämna in en överklagan trots att dessa mammor ska ha ut 50 000. Det är en skam att F-kassan har nekat dessa mammor ersättning ifrån början. Hopps verkligen att F-kassan inte lämnar in en överklagan!!!

    De har pengar till rättegångar, men i övrigt ska de spara...

    Vad säger det om myndigheten FK???
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-04, 11:55

    theward skrev:
    ANNA2LINK skrev:Det är ju farligt för barnet om man är oförsiktig vid en graviditet. Jag såg på inslaget på fyran igår och det verkade som att F-kassan ska överklaga. Vore jag F-kassan skulle jag skämmas för att lämna in en överklagan trots att dessa mammor ska ha ut 50 000. Det är en skam att F-kassan har nekat dessa mammor ersättning ifrån början. Hopps verkligen att F-kassan inte lämnar in en överklagan!!!

    De har pengar till rättegångar, men i övrigt ska de spara...

    Vad säger det om myndigheten FK???



    Ja det är ju jätte märkligt!!!Rättekostnader är ju jätte dyrt!!![/[/color]colo
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  Redvictory 2009-11-04, 12:02

    ANNA2LINK skrev:
    theward skrev:
    ANNA2LINK skrev:Det är ju farligt för barnet om man är oförsiktig vid en graviditet. Jag såg på inslaget på fyran igår och det verkade som att F-kassan ska överklaga. Vore jag F-kassan skulle jag skämmas för att lämna in en överklagan trots att dessa mammor ska ha ut 50 000. Det är en skam att F-kassan har nekat dessa mammor ersättning ifrån början. Hopps verkligen att F-kassan inte lämnar in en överklagan!!!

    De har pengar till rättegångar, men i övrigt ska de spara...

    Vad säger det om myndigheten FK???



    Ja det är ju jätte märkligt!!!Rättekostnader är ju jätte dyrt!!![/color][/color]

    De handskas vårdslöst med våra pengar! det måste bli ett slut på detta nu!!!
    De ska vara till FÖR alla när de blir sjuka INTE emot! men det är ju Alliansens Christina Husmark/Pehrsson som givit dem direktiven även om hon skyller ifrån sig när det blir folkstorm!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-04, 12:05

    Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    theward skrev:
    ANNA2LINK skrev:Det är ju farligt för barnet om man är oförsiktig vid en graviditet. Jag såg på inslaget på fyran igår och det verkade som att F-kassan ska överklaga. Vore jag F-kassan skulle jag skämmas för att lämna in en överklagan trots att dessa mammor ska ha ut 50 000. Det är en skam att F-kassan har nekat dessa mammor ersättning ifrån början. Hopps verkligen att F-kassan inte lämnar in en överklagan!!!

    De har pengar till rättegångar, men i övrigt ska de spara...

    Vad säger det om myndigheten FK???



    Ja det är ju jätte märkligt!!!Rättekostnader är ju jätte dyrt!!![/color][/color]

    De handskas vårdslöst med våra pengar! det måste bli ett slut på detta nu!!!
    De ska vara till FÖR alla när de blir sjuka INTE emot! men det är ju Alliansens Christina Husmark/Pehrsson som givit dem direktiven även om hon skyller ifrån sig när det blir folkstorm!


    Ja för hur många av oss vill ha det på det här sättet med F-kassan som vi har det i dag??? Vi måste ju ha en fungerande kassa!!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Gravid

    Inlägg  Secrist 2009-11-04, 14:34

    Du har aldrig tänkt på graviditetsersättningar! det enda DU tänkt på är hur bra det är att jävlas med dem!

    Oj! Det visste jag inte heller att jag tänkt. Tack för att du talar om för mig vad jag tänker. Hade inte en aning om att jag lagt ner så mycket tankeverksamhet på detta.

    Sponsored content


    Gravida fick rätt mot Försäkringskassan Empty Sv: Gravida fick rätt mot Försäkringskassan

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 14:03