Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
RedCloud
marxisten
MartinLindgren
Sniperace
Blåfront
lazy
Thrakath
GustavAnder
Dao
blueheaven
foliesvackan
15 posters

    Al-Qaida på offensiven

    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    Al-Qaida på offensiven Empty Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  foliesvackan 2009-11-02, 19:06

    Den fruktansvärda terroristorganisationen, verksam i över 60 länder är på offensiven igen.

    http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article6056834.ab

    al-Qaida manar till terror mot tåg

    För att inspirera anhängarna till mindre, men gärna fler dåd kommer ledaren Abu Basir Nasser Wahayshi själv med en hel lista med tips på hur man blir en effektiv terrorist med små medel.

    – Det är inte särskilt svårt eller ens särskilt dyrt att tillverka 10 gram sprängämne. Ägna inte tid åt att leta efter sprängämnen - de finns i din mammas kök, skriver Wahayshi i e-tidningen Sada al-Malahem.

    – Gör bomben i en form som du kan slunga iväg. Gör den tidsinställd eller fjärrstyrd. Använd martyrbälte eller använd någon elartikel, skriver Wahayshi vidare.

    När inte sprängämnen finns tillgängliga fungerar knivar eller käppar lika bra, åtminstone mot enskilda personer såsom världsliga mediefigurer och författare som driver gäck med religionens bud och dem som rättfärdigar och för fram otrogna ledares budskap. Men käpparna ska användas så bestämt att den som misshandlas åtminstone blir sängliggande, manar Wahayshi.



    ... finns i din mammas kök ... låter inte som att man har varken speciellt många erfarna terrorister eller någon större vapenarsenal att skrämmas med.

    ... mammas bakpulver, knivar och käppar ... fniss Very Happy
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  blueheaven 2009-11-02, 19:15

    foliesvackan skrev:Den fruktansvärda terroristorganisationen, verksam i över 60 länder är på offensiven igen.

    http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article6056834.ab

    al-Qaida manar till terror mot tåg

    För att inspirera anhängarna till mindre, men gärna fler dåd kommer ledaren Abu Basir Nasser Wahayshi själv med en hel lista med tips på hur man blir en effektiv terrorist med små medel.

    – Det är inte särskilt svårt eller ens särskilt dyrt att tillverka 10 gram sprängämne. Ägna inte tid åt att leta efter sprängämnen - de finns i din mammas kök, skriver Wahayshi i e-tidningen Sada al-Malahem.

    – Gör bomben i en form som du kan slunga iväg. Gör den tidsinställd eller fjärrstyrd. Använd martyrbälte eller använd någon elartikel, skriver Wahayshi vidare.

    När inte sprängämnen finns tillgängliga fungerar knivar eller käppar lika bra, åtminstone mot enskilda personer såsom världsliga mediefigurer och författare som driver gäck med religionens bud och dem som rättfärdigar och för fram otrogna ledares budskap. Men käpparna ska användas så bestämt att den som misshandlas åtminstone blir sängliggande, manar Wahayshi.



    ... finns i din mammas kök ... låter inte som att man har varken speciellt många erfarna terrorister eller någon större vapenarsenal att skrämmas med.

    ... mammas bakpulver, knivar och käppar ... fniss Very Happy

    Jaha och nu skall terroristhotet skojas bort? Evil or Very Mad
    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  foliesvackan 2009-11-02, 19:20

    blueheaven skrev:Jaha och nu skall terroristhotet skojas bort? Evil or Very Mad
    Nej nej nej, sitt du föralldel kvar i skrubben och var skraj Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  Dao 2009-11-02, 19:37

    Vill man lära sig att göra bomber, att bli krypskytt och att göra andra våldsbrott finns det massor av kurslitteratur att tillgå i från USA: Anarkistens kokbok är en klassiker idag och finns tydligen på nätet. Det är bara en av flera. Andra är "Hitman" - hur man lär sig att mörda människor. Andra böcker lär ut om hur man skall på det mest effektiva sättet döda någon med kniv, och hur du skall arrangera så att man kan gå igenom säkerhetskontrollerna på flygplatserna... Etc, etc...

    USA - möjligheternas land!!! Very Happy

    Det mest fantastiska är att det ordnas kurser. För VIP, dvs väl utvalda diktatorer och massmördare, finns det högt rekommenderade "School of Americas". När inte CIA, eller liknande statliga organisationer ordnar utbildning för terrorister och extrema islamister, finns det alltid privata organisationer. Ibland kan man även delegera utbildningarna till än mindre nogräknade länder, som Israel, Egypten, etc, etc...

    USA - Möjligheternas land!!! Very Happy
    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  foliesvackan 2009-11-02, 19:41

    Dao skrev:Vill man lära sig att göra bomber, att bli krypskytt och att göra andra våldsbrott finns det massor av kurslitteratur att tillgå i från USA: Anarkistens kokbok är en klassiker idag och finns tydligen på nätet. Det är bara en av flera. Andra är "Hitman" - hur man lär sig att mörda människor. Andra böcker lär ut om hur man skall på det mest effektiva sättet döda någon med kniv, och hur du skall arrangera så att man kan gå igenom säkerhetskontrollerna på flygplatserna... Etc, etc...

    USA - möjligheternas land!!! Very Happy

    Det mest fantastiska är att det ordnas kurser. För VIP, dvs väl utvalda diktatorer och massmördare, finns det högt rekommenderade "School of Americas". När inte CIA, eller liknande statliga organisationer ordnar utbildning för terrorister och extrema islamister, finns det alltid privata organisationer. Ibland kan man även delegera utbildningarna till än mindre nogräknade länder, som Israel, Egypten, etc, etc...

    USA - Möjligheternas land!!! Very Happy
    Ytterligare en anledning att terroristklassa USA alltså Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  Dao 2009-11-02, 19:52

    foliesvackan skrev:
    Dao skrev:Vill man lära sig att göra bomber, att bli krypskytt och att göra andra våldsbrott finns det massor av kurslitteratur att tillgå i från USA: Anarkistens kokbok är en klassiker idag och finns tydligen på nätet. Det är bara en av flera. Andra är "Hitman" - hur man lär sig att mörda människor. Andra böcker lär ut om hur man skall på det mest effektiva sättet döda någon med kniv, och hur du skall arrangera så att man kan gå igenom säkerhetskontrollerna på flygplatserna... Etc, etc...

    USA - möjligheternas land!!! Very Happy

    Det mest fantastiska är att det ordnas kurser. För VIP, dvs väl utvalda diktatorer och massmördare, finns det högt rekommenderade "School of Americas". När inte CIA, eller liknande statliga organisationer ordnar utbildning för terrorister och extrema islamister, finns det alltid privata organisationer. Ibland kan man även delegera utbildningarna till än mindre nogräknade länder, som Israel, Egypten, etc, etc...

    USA - Möjligheternas land!!! Very Happy
    Ytterligare en anledning att terroristklassa USA alltså Very Happy

    Skall man utgå från Folkrätten och den Internationella lagen så är det mycket berättigat!

    Men idag råder den negativa formen av anarki - Den starkes rätt! För att kunna utnyttja det så mycket som möjligt har man utvecklat ett ekonomiskt system som kallas Nyliberalism! Och den som inte följer denna drabbas på olika sätt av sanktioner eller hot om våld!
    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  foliesvackan 2009-11-02, 19:55

    Dao skrev:För att kunna utnyttja det så mycket som möjligt har man utvecklat ett ekonomiskt system som kallas Nyliberalism! Och den som inte följer denna drabbas på olika sätt av sanktioner eller hot om våld!
    Och för den som följer, blir eländet bara en aning annorlunda.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Al-Qaida på offensiven Empty Humor hos den svarta vänstern....

    Inlägg  GustavAnder 2009-11-02, 20:03

    foliesvackan skrev:Den fruktansvärda terroristorganisationen, verksam i över 60 länder är på offensiven igen.

    http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article6056834.ab

    al-Qaida manar till terror mot tåg

    För att inspirera anhängarna till mindre, men gärna fler dåd kommer ledaren Abu Basir Nasser Wahayshi själv med en hel lista med tips på hur man blir en effektiv terrorist med små medel.

    – Det är inte särskilt svårt eller ens särskilt dyrt att tillverka 10 gram sprängämne. Ägna inte tid åt att leta efter sprängämnen - de finns i din mammas kök, skriver Wahayshi i e-tidningen Sada al-Malahem.

    – Gör bomben i en form som du kan slunga iväg. Gör den tidsinställd eller fjärrstyrd. Använd martyrbälte eller använd någon elartikel, skriver Wahayshi vidare.

    När inte sprängämnen finns tillgängliga fungerar knivar eller käppar lika bra, åtminstone mot enskilda personer såsom världsliga mediefigurer och författare som driver gäck med religionens bud och dem som rättfärdigar och för fram otrogna ledares budskap. Men käpparna ska användas så bestämt att den som misshandlas åtminstone blir sängliggande, manar Wahayshi.



    ... finns i din mammas kök ... låter inte som att man har varken speciellt många erfarna terrorister eller någon större vapenarsenal att skrämmas med.

    ... mammas bakpulver, knivar och käppar ... fniss Very Happy

    fniss fniss, jättekul med terrorgrupper som spränger ihjäl barn kvinnor, skolor, barn på väg till skolan......fniss fniss.

    Humor för ap-vänster ?
    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  foliesvackan 2009-11-02, 20:09

    GustavAnder skrev:
    foliesvackan skrev:Den fruktansvärda terroristorganisationen, verksam i över 60 länder är på offensiven igen.

    http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article6056834.ab

    al-Qaida manar till terror mot tåg

    För att inspirera anhängarna till mindre, men gärna fler dåd kommer ledaren Abu Basir Nasser Wahayshi själv med en hel lista med tips på hur man blir en effektiv terrorist med små medel.

    – Det är inte särskilt svårt eller ens särskilt dyrt att tillverka 10 gram sprängämne. Ägna inte tid åt att leta efter sprängämnen - de finns i din mammas kök, skriver Wahayshi i e-tidningen Sada al-Malahem.

    – Gör bomben i en form som du kan slunga iväg. Gör den tidsinställd eller fjärrstyrd. Använd martyrbälte eller använd någon elartikel, skriver Wahayshi vidare.

    När inte sprängämnen finns tillgängliga fungerar knivar eller käppar lika bra, åtminstone mot enskilda personer såsom världsliga mediefigurer och författare som driver gäck med religionens bud och dem som rättfärdigar och för fram otrogna ledares budskap. Men käpparna ska användas så bestämt att den som misshandlas åtminstone blir sängliggande, manar Wahayshi.



    ... finns i din mammas kök ... låter inte som att man har varken speciellt många erfarna terrorister eller någon större vapenarsenal att skrämmas med.

    ... mammas bakpulver, knivar och käppar ... fniss Very Happy

    fniss fniss, jättekul med terrorgrupper som spränger ihjäl barn kvinnor, skolor, barn på väg till skolan......fniss fniss.

    Humor för ap-vänster ?
    En fruktansvärd, världsomspännande terroristorganisation, verksam i mer än 60 länder vars blotta existens motiverade anfallet på Irak och hela j*vla War On Terror, letar pang pang i mammas kök.

    Det är fasiken bara du och dina bröder i bedrövelsen som kan tro på sådant dravel Very Happy
    Thrakath
    Thrakath


    Antal inlägg : 225
    Join date : 09-04-08
    Age : 50

    Al-Qaida på offensiven Empty Ni skulle bli överaskade.......

    Inlägg  Thrakath 2009-11-02, 21:49

    Om ni visste vad man kan göra med vanliga hushållskemikalier. För ett par år sedan i en Ica-butik, hade dom ställt alla nödvändiga kemikalier för att tillverka senapsgas snyggt och prydligt på en och samma hylla.
    Laughing
    När jag var i tonåren tillverkade jag c:a en halvliter av samma sprängämne som användes i V2 raketerna i min mosters kök. Sen gick jag ut och testade, det small rejält kan jag lova. Har även tillverkat fast raketbränsle.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  lazy 2009-11-02, 22:01

    Thrakath skrev:Om ni visste vad man kan göra med vanliga hushållskemikalier. För ett par år sedan i en Ica-butik, hade dom ställt alla nödvändiga kemikalier för att tillverka senapsgas snyggt och prydligt på en och samma hylla.
    Laughing
    När jag var i tonåren tillverkade jag c:a en halvliter av samma sprängämne som användes i V2 raketerna i min mosters kök. Sen gick jag ut och testade, det small rejält kan jag lova. Har även tillverkat fast raketbränsle.

    3 butiker totalförstördes samma natt, så det här är f-n inget att sitta
    och "fnissa" åt, skulle samma sak hända i byggnader där människor inte
    hinner ut så skulle nog skrattet (förhoppningsvis) fastna i halsen.
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  Blåfront 2009-11-02, 22:02

    Åhhhhhhhhhhhhhhh

    SD målar upp muslimer som våldsamma

    Jaha... ska man inte våga åka tåg nu när al-qaida hotar?

    Och VAR I HELVETE ÄR MUSLIMERS PROTESTER DÅ?

    Nähä... tysta och tiger som vanligt
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  Blåfront 2009-11-02, 22:03

    – Det är en muslimsk krigares plikt att ständigt planera för att skörda de otrognas huvuden, slår terrorledaren fast.

    Åhhhhhhhhhhhh media målar upp fel bild av islam
    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  foliesvackan 2009-11-02, 22:09

    lazy skrev:
    Thrakath skrev:Om ni visste vad man kan göra med vanliga hushållskemikalier. För ett par år sedan i en Ica-butik, hade dom ställt alla nödvändiga kemikalier för att tillverka senapsgas snyggt och prydligt på en och samma hylla.
    Laughing
    När jag var i tonåren tillverkade jag c:a en halvliter av samma sprängämne som användes i V2 raketerna i min mosters kök. Sen gick jag ut och testade, det small rejält kan jag lova. Har även tillverkat fast raketbränsle.

    3 butiker totalförstördes samma natt, så det här är f-n inget att sitta
    och "fnissa" åt, skulle samma sak hända i byggnader där människor inte
    hinner ut så skulle nog skrattet (förhoppningsvis) fastna i halsen.
    Nu får du väl ge dig. Fnisset är inte riktat mot hobbykemisterna, utan mot alla dem som fortfarande målar ut Al-Qaida på samma sätt som Neocons och Bush gjorde. Den som vill tro att denna fruktansvärda organisation existerar i den beskrivna formen, samtidigt som dess ledare rekommenderar "medlemmarna" att fixa vapen från mammas kök, får naturligtvis göra så. Jag gör det inte.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  lazy 2009-11-02, 22:18

    foliesvackan Today at 8:09 pm
    Nu får du väl ge dig. Fnisset är inte riktat mot hobbykemisterna, utan mot alla dem som fortfarande målar ut Al-Qaida på samma sätt som Neocons och Bush gjorde. Den som vill tro att denna fruktansvärda organisation existerar i den beskrivna formen, samtidigt som dess ledare rekommenderar "medlemmarna" att fixa vapen från mammas kök, får naturligtvis göra så. Jag gör det inte.

    Klart att inte al-qaeda finns och dessutom var det säkert bakpulver
    han hade i baken. Wink

    http://www.saudigazette.com.sa/index.cfm?method=home.regcon&contentID=2009083048284
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  lazy 2009-11-02, 22:35

    Blåfront skrev:Åhhhhhhhhhhhhhhh

    SD målar upp muslimer som våldsamma

    Jaha... ska man inte våga åka tåg nu när al-qaida hotar?

    Och VAR I HELVETE ÄR MUSLIMERS PROTESTER DÅ?

    Nähä... tysta och tiger som vanligt

    Det finns många vanliga muslimer som protesterar, du har bara inte lyckats
    hitta de än. Wink (Trots att jag lagt ut länkar) Wink
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  Sniperace 2009-11-02, 22:40

    foliesvackan skrev:
    lazy skrev:
    Thrakath skrev:Om ni visste vad man kan göra med vanliga hushållskemikalier. För ett par år sedan i en Ica-butik, hade dom ställt alla nödvändiga kemikalier för att tillverka senapsgas snyggt och prydligt på en och samma hylla.
    Laughing
    När jag var i tonåren tillverkade jag c:a en halvliter av samma sprängämne som användes i V2 raketerna i min mosters kök. Sen gick jag ut och testade, det small rejält kan jag lova. Har även tillverkat fast raketbränsle.

    3 butiker totalförstördes samma natt, så det här är f-n inget att sitta
    och "fnissa" åt, skulle samma sak hända i byggnader där människor inte
    hinner ut så skulle nog skrattet (förhoppningsvis) fastna i halsen.
    Nu får du väl ge dig. Fnisset är inte riktat mot hobbykemisterna, utan mot alla dem som fortfarande målar ut Al-Qaida på samma sätt som Neocons och Bush gjorde. Den som vill tro att denna fruktansvärda organisation existerar i den beskrivna formen, samtidigt som dess ledare rekommenderar "medlemmarna" att fixa vapen från mammas kök, får naturligtvis göra så. Jag gör det inte.


    Nu är det väl så att visst finns al quaida, precis som att AFA finns, och en massa andra suspekta organisationer utan formella medlemsskap, och just detta att uppmana till småattacker blir en effektiv terror som kan genomföras med väldigt små resureser, tycker du att det är negligerbart om invandrarungdomar gör så mot olika "mål" i samhället?

    För faktum är ju att så sker, se bara på alla bränder osv som startas....

    är det ett samhälle att längta till och applådera samt förminska eller sopa under mattan för att osynliggöra?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Al-Qaida på offensiven Empty AP-V

    Inlägg  GustavAnder 2009-11-02, 23:02

    En fruktansvärd, världsomspännande terroristorganisation, verksam i mer än 60 länder vars blotta existens motiverade anfallet på Irak och hela j*vla War On Terror, letar pang pang i mammas kök.

    Det var som fan, jag trodde man använde weapons of mass destruction som skäl för anfallet på Irak... har du andra uppgifter, eller det är som vanligt,
    du ändrar dig 3 ggr om dan.

    Men fortsätt du försök att skoja bort terrorismen, du gör dig bara om möjligt ännu mer marginaliserad.

    PS man kan göra djävulska bomber hemma i "köket", UNA bombaren höll tusentals människor i skräck i flera år... fniss-fniss ????? ap-vänster. DS
    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  foliesvackan 2009-11-03, 09:15

    Sniperace skrev:Nu är det väl så att visst finns al quaida, precis som att AFA finns, och en massa andra suspekta organisationer utan formella medlemsskap, och just detta att uppmana till småattacker blir en effektiv terror som kan genomföras med väldigt små resureser, tycker du att det är negligerbart om invandrarungdomar gör så mot olika "mål" i samhället?
    Självklart finns Al-Qaida. Om jag skriker "Jihad" och knuffar kommunalrådet i sjön, så finns Al-Qaida även på vår lilla ort. Detta betyder dock inte att min egen lilla terroristcell är en del i en organiserad världsomspännande terroriststyrka under ledning av vare sig Usama Bin Ladin eller någon annan getherde i Afghanistan.

    Jag tycker inte att det är "negligerbart om invandrarungdomar gör så", men att fördenskull skicka marinkåren på alla fjuniga och vilsna muslimpojkar är fasiken åt h-vete. I synnerhet som både anledning och mål är ett annat.

    Jag är 100%-igt övertygad om att Neocons och Bush blåljög beträffande Al-Qaidas existens, storlek, sammansättning och farlighet. Att fåfängt försöka bevisa att något inte existerar och/eller inte har hänt är inte min sak. Det är fasiken ni som ska bevisa att denna organisation existerar på det sätt ni hävdar. Kan ni inte göra så, kanske ni ska hävda något annat istället.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  Dao 2009-11-03, 11:19

    Det viktigaste är inte om al-Qaida finns eller inte, utan att det finns folk som känner att de inte har några andra val än att använda dessa desperata metoder!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  blueheaven 2009-11-03, 11:31

    Dao skrev:Det viktigaste är inte om al-Qaida finns eller inte, utan att det finns folk som känner att de inte har några andra val än att använda dessa desperata metoder!

    Att det finns dårar som vill spränga oskyldiga folk i bitar skall vi visa hänsyn till menar du? Evil or Very Mad
    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  foliesvackan 2009-11-03, 14:10

    blueheaven skrev:
    Dao skrev:Det viktigaste är inte om al-Qaida finns eller inte, utan att det finns folk som känner att de inte har några andra val än att använda dessa desperata metoder!

    Att det finns dårar som vill spränga oskyldiga folk i bitar skall vi visa hänsyn till menar du? Evil or Very Mad
    Du tycker inte att frågeställningen varför de vill göra detta är intressant ?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  lazy 2009-11-03, 14:21

    foliesvackan Today at 13:10
    Du tycker inte att frågeställningen varför de vill göra detta är intressant ?

    Jag tycker att det mest intressanta i den här diskussionen är hur ngn/några
    ö.h.t kan sitta och försvara terrordåd mot civila oskyldiga människor med
    motiveringen att "det faktiskt finns en anledning till att de måste"(?)
    välja den vägen.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  Sniperace 2009-11-03, 14:24

    foliesvackan skrev:
    blueheaven skrev:
    Dao skrev:Det viktigaste är inte om al-Qaida finns eller inte, utan att det finns folk som känner att de inte har några andra val än att använda dessa desperata metoder!

    Att det finns dårar som vill spränga oskyldiga folk i bitar skall vi visa hänsyn till menar du? Evil or Very Mad
    Du tycker inte att frågeställningen varför de vill göra detta är intressant ?

    Jo, det är mycket intressant att veta hur en sådan tänker, varför det skulle göra nytta att döda BARN och oskyldiga istället för soldater och skyldiga.

    Vad är nyttan att spränga ett diskotek, eller ett dagis?
    hur skulle det hjälpa i kampen, istället för stjälpa?

    Jag tror mer på MORDLUSTA och blodtörst i sådana fall
    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  foliesvackan 2009-11-03, 14:47

    lazy skrev:
    foliesvackan Today at 13:10
    Du tycker inte att frågeställningen varför de vill göra detta är intressant ?

    Jag tycker att det mest intressanta i den här diskussionen är hur ngn/några
    ö.h.t kan sitta och försvara terrordåd mot civila oskyldiga människor med
    motiveringen att "det faktiskt finns en anledning till att de måste"(?)
    välja den vägen.
    Vem anser du att gör detta ?

    Sponsored content


    Al-Qaida på offensiven Empty Sv: Al-Qaida på offensiven

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 09:57