Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
Regndrottning
blueheaven
råttan.
ANNA2LINK
theward
Secrist
Redvictory
11 posters

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty FK

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 13:28

    Secristen förstår bara sin egen pekfingervals och frågor som rör honom!

    he, he..martin fortsätter med sitt förvirrade raljerande där Försäkringskassan är kung, helt baserat på rena fantasier om hur fint allt kommer att bli bara vänstern vinner valet.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-03, 13:30

    Secrist skrev:Secristen förstår bara sin egen pekfingervals och frågor som rör honom!

    he, he..martin fortsätter med sitt förvirrade raljerande där Försäkringskassan är kung, helt baserat på rena fantasier om hur fint allt kommer att bli bara vänstern vinner valet.





    Men Secrist du har inte svarat på Martins fråga om hur du skulle vilja att F-kassan funka??? Var den frågan svår att svara på???
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-03, 13:30

    Försäkringskassan själva tror inte på alliansens direktiv,att utförsäkra fortfarande sjuka människor,

    Man säger att många av alla dessa tusentals utslängda aldrig kommer kunna jobba och snart är tillbaks,

    Men innan dess kommer många sjukas ekonomi vara så kraschad att det tar flera år och komma ikapp igen!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-03, 13:32

    martin7lindgren skrev:Försäkringskassan själva tror inte på alliansens direktiv,att utförsäkra fortfarande sjuka människor,

    Man säger att många av alla dessa tusentals utslängda aldrig kommer kunna jobba och snart är tillbaks,

    Men innan dess kommer många sjukas ekonomi vara så kraschad att det tar flera år och komma ikapp igen!



    Som sagt det är människoliv som det handlar om!!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-03, 13:34

    Att kalla den sanningen om den nya försäkringskassan för raljerande vissar ju vilket idiot secrist med sitt pekfinger är?

    Är det någon som raljerar och snackar strunt så är det han?


    VILKET FÅN, ÄNNU EN SOM VET HUR HUR FÅREN UTE I HAGEN LÅTER,
    Därav hans bräkande!


    Det som inte rör fårskallen secrist och hans värld finns inte, men så blir det väl när man inte har mer koll en näsan räcker!
    En näsa som säkert secrist är rädd om, för där sitter väl ena pekfingret, medans det andra snurrar som en propeller?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  Redvictory 2009-11-03, 13:39

    Secrist skrev:Secristen förstår bara sin egen pekfingervals och frågor som rör honom!

    he, he..martin fortsätter med sitt förvirrade raljerande där Försäkringskassan är kung, helt baserat på rena fantasier om hur fint allt kommer att bli bara vänstern vinner valet.

    Martin och Anna har helt rätt! dvs allt kan bara bli bättre efter en så urusel Alliansregering! men du kommer aldrig att erkänna det utan enbart beklaga dig över vad det kostar att människor får friskna till på rätt sätt dvs inte som idag där de tvingas ut i arbetslöshet enbart för att det skall se ut som om vi har färre sjuka! jävla pajas!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-03, 13:41

    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Secristen förstår bara sin egen pekfingervals och frågor som rör honom!

    he, he..martin fortsätter med sitt förvirrade raljerande där Försäkringskassan är kung, helt baserat på rena fantasier om hur fint allt kommer att bli bara vänstern vinner valet.

    Martin och Anna har helt rätt! dvs allt kan bara bli bättre efter en så urusel Alliansregering! men du kommer aldrig att erkänna det utan enbart beklaga dig över vad det kostar att människor får friskna till på rätt sätt dvs inte som idag där de tvingas ut i arbetslöshet enbart för att det skall se ut som om vi har färre sjuka! jävla pajas!




    Ja det är lätt att tycka att något är bra när man inte är drabbad själv som sagt...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-03, 13:59

    Secristen kan ju inte ens svara på en liten hur enkel fråga som helst,
    vilken försäkringskassa han själv vill tillhöra av dom två nämda exemlem om han själv blir utsatt!

    Han väljer istället att slingra sig som en reptil, en reptil sominte väser, utan bräker som en fårskalle tillhör ju inte vanligheterna, så man kan väl inte vänta sig ett något enkelt svar!

    En sån reptil passar inte in i faunan någonstans, möjligen på ett terrarium för allmän beskådan,
    Kanske något för Jonas Wahlström på Skansen , som då kan säga kom och se vår nya unika korkade reptil, kanske drar nya åskådare?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  råttan. 2009-11-03, 19:55

    martin lille,

    Har du tänkt på att det är vi som arbetar som är "försäkrade" via försäkringskassan som också är positiva till de nya riktlinjer som din älskade rödgröna röra gav till försäkringskassan och nu implementerat.

    Varför ska lata muppar som du lägga dig i arbetarnas villkor?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  RedCloud 2009-11-03, 19:58

    Har du tänkt på att det är vi som arbetar som är "försäkrade" via försäkringskassan som också är positiva

    Du kanske inte ska göra dig till talesman för mer än dig själv och en handfull ur högerns begåvningsreserv.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty FK

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 20:06

    Vi kan väl diskutera önsketänkande om du vill...

    Då vill jag ha 100% i sjukersättning, inga karensdagar, inga krav på återgång till arbete om jag själv inte vill det, rehab som jag väljer. Är jag sjukskriven på grund av stress så låter några månader i den Karibiska ö-världen rätt fint. Lite slappande under några palmer ska nog göra susen. Får jag allt detta om vänstern vinner? Då ska jag också rösta på de rödgröna, det lovar jag! cheers
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  Redvictory 2009-11-03, 20:11

    Secrist skrev:Vi kan väl diskutera önsketänkande om du vill...

    Då vill jag ha 100% i sjukersättning, inga karensdagar, inga krav på återgång till arbete om jag själv inte vill det, rehab som jag väljer. Är jag sjukskriven på grund av stress så låter några månader i den Karibiska ö-världen rätt fint. Lite slappande under några palmer ska nog göra susen. Får jag allt detta om vänstern vinner? Då ska jag också rösta på de rödgröna, det lovar jag! cheers

    Sedär! du vill ju själv ha det bättre än idag! varför sitter du och försvarar Skitalliansens pajaspolitik dagarna i ända då? (Blånäsa)
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty FK

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 20:14

    Sedär! du vill ju själv ha det bättre än idag! varför sitter du och försvarar Skitalliansens pajaspolitik dagarna i ända då? (Blånäsa)

    Aha, så du lovar att de rödgröna kommer att förändra Försäkringskassan så att de uppfyller mina högst rimliga krav? Inte illa!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  råttan. 2009-11-03, 20:14

    Det kan du ju fundera på en stunf redv
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  Redvictory 2009-11-03, 20:19

    Secrist skrev:Sedär! du vill ju själv ha det bättre än idag! varför sitter du och försvarar Skitalliansens pajaspolitik dagarna i ända då? (Blånäsa)

    Aha, så du lovar att de rödgröna kommer att förändra Försäkringskassan så att de uppfyller mina högst rimliga krav? Inte illa!

    Dina löjligt överdrivna krav kommer ingen att lyssna på secrist! och vet du varför? Very Happy
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  Redvictory 2009-11-03, 20:20

    råttan. skrev:Det kan du ju fundera på en stunf redv

    Vad ska jag nu fundera på råttan? ska jag köpa större råttfällor? Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty FK

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 20:21

    Dina löjligt överdrivna krav kommer ingen att lyssna på secrist! och vet du varför?

    Det var ju ni som ville diskutera rent önsketänkande. Nu får ni snart bestämma er.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  Redvictory 2009-11-03, 20:25

    Secrist skrev:Dina löjligt överdrivna krav kommer ingen att lyssna på secrist! och vet du varför?

    Det var ju ni som ville diskutera rent önsketänkande. Nu får ni snart bestämma er.

    Fan nu stannade klockorna så snart ditt inlägg kom fram Secrist!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Klcokan

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 20:28

    Fan nu stannade klockorna så snart ditt inlägg kom fram Secrist!

    Du får väl söka något bidrag och köpa en ny då! Razz
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  råttan. 2009-11-03, 21:38

    Mer bidrag åt vänstermupparna. Och så glass och fred på jorden också.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-03, 21:56

    Kronans gossar har man ju hört talas om, eller hur Mr.Råtta?

    Men en Mr.Kronråtta är något nytt! king


    Kanske finns en ledig bur åt en Mr.Kronråtta på skansen också?

    Bredvid råttan som bräker som ett får, någonstans inne på Jonas Wahlströms terrarium!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  råttan. 2009-11-03, 22:19

    martin - vänsterns bidrag till begåvningsreserven...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-03, 22:43

    Jag förstår att du blir orolig, du kanske börjar förstå att du inte ska ge dig på berg,när du borde hålla dig bland småstenar!

    Kronråttan börjar jabba hoppandes fram och tillbaka utan att komma till skott,
    möjligen när det börjar smattra och smälla ur hans kronråttbak!

    Och när han druttar på ändan, undrande vad som hände! Shocked
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  råttan. 2009-11-03, 23:48

    Orolig? för ett fläskberg? Tror inte det.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  lazy 2009-11-03, 23:59

    martin7lindgren skrev:Jag förstår att du blir orolig, du kanske börjar förstå att du inte ska ge dig på berg,när du borde hålla dig bland småstenar!

    Kronråttan börjar jabba hoppandes fram och tillbaka utan att komma till skott,
    möjligen när det börjar smattra och smälla ur hans kronråttbak!

    Och när han druttar på ändan, undrande vad som hände! Shocked

    Inte för att jag förstod vad du ville säga med detta inlägg martin men du
    kanske vill vidareutveckla det?

    Sponsored content


    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 3 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 20:28