Senast ändrad av Redvictory den 2009-11-03, 08:10, ändrad totalt 1 gång
+7
Regndrottning
blueheaven
råttan.
ANNA2LINK
theward
Secrist
Redvictory
11 posters
Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!
Redvictory- Antal inlägg : 12028
Vilka förutom Alliansanhängarna tycker detta är bra?
Senast ändrad av Redvictory den 2009-11-03, 08:10, ändrad totalt 1 gång
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 2
FK
Tja, den nya försäkringskassan är i alla fall bättre än den gamla.
theward- Antal inlägg : 6709
Secrist skrev:Tja, den nya försäkringskassan är i alla fall bättre än den gamla.
För vem??
äsch jag lägger ner detta..för svaren blir de samma hela tiden...
fortsätt blunda och ignorera verkligeheten ni
- Inlägg 4
FK
äsch jag lägger ner detta..för svaren blir de samma hela tiden...
fortsätt blunda och ignorera verkligeheten ni.
Tvärtom, verkligheten säger att ska vi behålla någon slags välfärd även i framtiden så måste alla jobba som kan det! Vilket sossarna gjort kristallklart! Frågor på det?
Tvärtom, verkligheten säger att ska vi behålla någon slags välfärd även i framtiden så måste alla jobba som kan det! Vilket sossarna gjort kristallklart! Frågor på det?
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
Secrist skrev:äsch jag lägger ner detta..för svaren blir de samma hela tiden...
Samt så måste alla som är sjuka kunna vara sjuka...
råttan.- Antal inlägg : 4318
Ja, och så vill vi ha rättvisa.
blueheaven- Antal inlägg : 5228
Jag vill också ha rättvisa och fred!
råttan. skrev:Ja, och så vill vi ha rättvisa.
Det viktigaste Råttan är att F-kassan ska fungera bra för alla och det gör de´n inte i dag!!
blueheaven skrev:Jag vill också ha rättvisa och fred!
Det där var löjligt skrivet Blue....
blueheaven- Antal inlägg : 5228
ANNA2LINK skrev:blueheaven skrev:Jag vill också ha rättvisa och fred!
Vad var det för fel på det?
blueheaven skrev:ANNA2LINK skrev:blueheaven skrev:Jag vill också ha rättvisa och fred!
Vad var det för fel på det?
Vad tror du???
Nu tycker jag att Anna mobbar BlueHeaven.
råttan. skrev:Nu tycker jag att Anna mobbar BlueHeaven.
Nej då det gör jag inte... Mobbning är inget för mig...
- Inlägg 14
Sjukt
Samt så måste alla som är sjuka kunna vara sjuka...
Hur får vi de att bli friska? Hur många timmar i veckan kan en sjukskriven jobba?
Hur vet man att den sjukskrivne verkligen vill jobba? Ska man byta jobb? Etc, etc...
Hur får vi de att bli friska? Hur många timmar i veckan kan en sjukskriven jobba?
Hur vet man att den sjukskrivne verkligen vill jobba? Ska man byta jobb? Etc, etc...
theward- Antal inlägg : 6709
Secrist skrev:Samt så måste alla som är sjuka kunna vara sjuka...
Man får givetvis testa folks arbetsförmåga, genom arbetsträning..
Detta får ta den tid det tar, så att sedan beslutet hur mkt och med vad man kan jobba tas på jättebra grunder
Det är väl ganska klart att någon som är sjukskriven pga av jobbet, dvs arbetsrelaterade sjukdom, skada..
Bör byta jobb om det visar sig att denne inte klarar av sitt förra jobb
om någon vill jobba, et kan man ju aldrig veta till 100%...
Fast min erfarenhet säger att det syns om man bekantar sig med personen i fråga
Så tätare,personligare kontakter med FK, AF borde var det naturliga
Hur sjuka blir friskare,, ja det beror ju helt på vad felet är?
Man blir definitivt ine friskare av ensidiga tvång och hot om utförsäkring...
Skulle du bli friskare om din chef varje dag, sa til dig att denna dag är kanske din sista på detta jobb? Eller blir du friskare av att veta att du snart står utan inkomst??
kom inte å sig att jag saknar ideer och visioner hur sjuka ska bli friskare och kunna jobba mera...
jag har mkt konkreta ideer, som definitivt int förespråkar långa sjukskrivningar i parti o minut
- Inlägg 16
Klart
Det är väl ganska klart att någon som är sjukskriven pga av jobbet, dvs arbetsrelaterade sjukdom, skada..
Det är inte alls säkert att det är solklart. En person klagar på sömnproblem och ångest. Är det jobbet eller är det privat?
En person klagar på problem med axlarna. Hon är den enda på hennes avdelning som uppger de problemen trots arbetsrotation, är det jobbets fel?
Detta får ta den tid det tar,
Så samhällets kostnader är ointressanta?
Det är inte alls säkert att det är solklart. En person klagar på sömnproblem och ångest. Är det jobbet eller är det privat?
En person klagar på problem med axlarna. Hon är den enda på hennes avdelning som uppger de problemen trots arbetsrotation, är det jobbets fel?
Secrist skrev:Det är väl ganska klart att någon som är sjukskriven pga av jobbet, dvs arbetsrelaterade sjukdom, skada..
Du är så förbannat patetisk som sitter och försvarar nåt så in i helvete dumt som dagens Försäkringskassa! du har tydligen inte blivit drabbad (än) och då ska du enbart hålla käft och lyssna på de som drabbats! är det rätt att en person som skulle kunnat återvända till 100% med arbetsträning och (riktig) Rehabilitering istället som idag hamna hos Soc med en jävla massa skulder? du är inte riktigt klok helt enkelt!
- Inlägg 18
FK
RV brakar loss med sina förolämpningar igen. Men jag bryr mig inte. Tror RV hade en jobbig barndom.
Hursomhelst, svara på frågorna istället. Debatten blir mer intressant då.
Secrist skrev:RV brakar loss med sina förolämpningar igen. Men jag bryr mig inte. Tror RV hade en jobbig barndom.
Som sagt debattera ämnet pucko men om vi ska ta min barndom! Jag hade en utmärkt barndom! dvs jag växte upp med sju syskon en mamma som alltid fanns hemma en pappa som arbetade! alla arbetar idag utom min pappa! Nej han är inte sjukskriven arbetslös eller pensionär så ni alliansare kan INTE komma och säga att han är en belastning och inte FK heller för han är nämligen DÖD sen flera år! (jobbigt för er?)
Sen kan vi ju diskutera hur jävla sjuk du är secrist! som dagligen måste försvara all skit som Alliansen ställt till! sök hjälp NU!
- Inlägg 20
FK
Sen kan vi ju diskutera hur jävla sjuk du är secrist! som dagligen måste försvara all skit som Alliansen ställt till! sök hjälp NU!
RV visar återigen prov på sitt demokratiförakt genom dessa ständiga personangrepp. Någonstans har det ju gått fel. Asfalterad sandlåda?
RV visar återigen prov på sitt demokratiförakt genom dessa ständiga personangrepp. Någonstans har det ju gått fel. Asfalterad sandlåda?
Det är helt otroligt att vänstermupparna inte kan acceptera att sjukdomar har ett tidsförlopp.
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
Mer forskning kunde vara en bra sak... Det finns många kroniska sjukdomar som gör att människor slås ut.(Kronisk= livslång). Jag har själv en sådan sjukdom. En av symtomen är ständig trötthet.
Jag läste en intresssant sak om detta för något år sedan... Forskarna lyckades ta fram en medicin mot trötthet som riktade sig på människor med min sjukdom och narkoleptiker. Medicinen var utmärk och verkligen hjälpte.
Vem är det som får denna medicin? Ja, det är inte främst de sjuka... Medicinen gick istället till militären, taxi- och långtradarchafförer. För denna medicin hade effekten på friska människor att de kan högprestera i 24-36 timmar UTAN att behöva sova!
Jag läste en intresssant sak om detta för något år sedan... Forskarna lyckades ta fram en medicin mot trötthet som riktade sig på människor med min sjukdom och narkoleptiker. Medicinen var utmärk och verkligen hjälpte.
Vem är det som får denna medicin? Ja, det är inte främst de sjuka... Medicinen gick istället till militären, taxi- och långtradarchafförer. För denna medicin hade effekten på friska människor att de kan högprestera i 24-36 timmar UTAN att behöva sova!
- Inlägg 23
Trött
För denna medicin hade effekten på friska människor att de kan högprestera i 24-36 timmar UTAN att behöva sova!
Men du får ju inte köra mer bara för det. Kör och vilotiderna är detsamma. Vilken medicin det nu var.
Men du får ju inte köra mer bara för det. Kör och vilotiderna är detsamma. Vilken medicin det nu var.
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
Secrist skrev:För denna medicin hade effekten på friska människor att de kan högprestera i 24-36 timmar UTAN att behöva sova!
Jag uttryckte mig kanske oklart... Detta var i USA, inte Sverige.
Samt att det är konstigt att du fokuserar på det som är minst viktig i sammanhanget. Att medicin som skapas mot sjukdomar INTE går till sjuka som behöver den, tycks inte beröra dig? Inte heller att medicinen ger högpresterande soldater är heller inget att bry sig om?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Regndrottning skrev:Mer forskning kunde vara en bra sak... Det finns många kroniska sjukdomar som gör att människor slås ut.(Kronisk= livslång). Jag har själv en sådan sjukdom. En av symtomen är ständig trötthet.
den drogen gavs redan under andra världskriget till piloter....
kommer dock inte ihåg namnet, men kan söka i minnet
» Alliansen har bytt namn från plusjobb till "lyftet"
» Det "åsiktsfria" "demokratiska" "Centerpartiet" ..... stoppar antikärnkraftsmotion
» Gustav "tjuven" Anders version av "debatt"....
» branden i Rinkebyn
» Eh ?? ... "Det ska löna sig att jobba" (Val 2006) .. 2010-05-24 ... "Ungdomar skall jobba för halva lönen"
» Det "åsiktsfria" "demokratiska" "Centerpartiet" ..... stoppar antikärnkraftsmotion
» Gustav "tjuven" Anders version av "debatt"....
» branden i Rinkebyn
» Eh ?? ... "Det ska löna sig att jobba" (Val 2006) .. 2010-05-24 ... "Ungdomar skall jobba för halva lönen"