Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
Regndrottning
blueheaven
råttan.
ANNA2LINK
theward
Secrist
Redvictory
11 posters

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  Redvictory 2009-11-02, 18:28

    Vilka förutom Alliansanhängarna tycker detta är bra?



    Senast ändrad av Redvictory den 2009-11-03, 08:10, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty FK

    Inlägg  Secrist 2009-11-02, 23:51

    Tja, den nya försäkringskassan är i alla fall bättre än den gamla.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  theward 2009-11-02, 23:55

    Secrist skrev:Tja, den nya försäkringskassan är i alla fall bättre än den gamla.

    För vem??

    äsch jag lägger ner detta..för svaren blir de samma hela tiden...
    fortsätt blunda och ignorera verkligeheten ni
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty FK

    Inlägg  Secrist 2009-11-02, 23:57

    äsch jag lägger ner detta..för svaren blir de samma hela tiden...
    fortsätt blunda och ignorera verkligeheten ni.


    Tvärtom, verkligheten säger att ska vi behålla någon slags välfärd även i framtiden så måste alla jobba som kan det! Vilket sossarna gjort kristallklart! Frågor på det?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-03, 01:10

    Secrist skrev:äsch jag lägger ner detta..för svaren blir de samma hela tiden...
    fortsätt blunda och ignorera verkligeheten ni.


    Tvärtom, verkligheten säger att ska vi behålla någon slags välfärd även i framtiden så måste alla jobba som kan det! Vilket sossarna gjort kristallklart! Frågor på det?



    Samt så måste alla som är sjuka kunna vara sjuka...
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  råttan. 2009-11-03, 01:25

    Ja, och så vill vi ha rättvisa.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  blueheaven 2009-11-03, 01:28

    Jag vill också ha rättvisa och fred! Laughing
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-03, 01:29

    råttan. skrev:Ja, och så vill vi ha rättvisa.




    Det viktigaste Råttan är att F-kassan ska fungera bra för alla och det gör de´n inte i dag!!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-03, 01:30

    blueheaven skrev:Jag vill också ha rättvisa och fred! Laughing





    Det där var löjligt skrivet Blue....
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  blueheaven 2009-11-03, 01:35

    ANNA2LINK skrev:
    blueheaven skrev:Jag vill också ha rättvisa och fred! Laughing





    Det där var löjligt skrivet Blue....

    Vad var det för fel på det? Shocked
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-03, 01:36

    blueheaven skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    blueheaven skrev:Jag vill också ha rättvisa och fred! Laughing





    Det där var löjligt skrivet Blue....

    Vad var det för fel på det? Shocked





    Vad tror du???
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  råttan. 2009-11-03, 02:31

    Nu tycker jag att Anna mobbar BlueHeaven.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-03, 02:48

    råttan. skrev:Nu tycker jag att Anna mobbar BlueHeaven.




    Nej då det gör jag inte... Mobbning är inget för mig...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 07:38

    Samt så måste alla som är sjuka kunna vara sjuka...

    Hur får vi de att bli friska? Hur många timmar i veckan kan en sjukskriven jobba?
    Hur vet man att den sjukskrivne verkligen vill jobba? Ska man byta jobb? Etc, etc...
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  theward 2009-11-03, 07:52

    Secrist skrev:Samt så måste alla som är sjuka kunna vara sjuka...

    Hur får vi de att bli friska? Hur många timmar i veckan kan en sjukskriven jobba?
    Hur vet man att den sjukskrivne verkligen vill jobba? Ska man byta jobb? Etc, etc...

    Man får givetvis testa folks arbetsförmåga, genom arbetsträning..
    Detta får ta den tid det tar, så att sedan beslutet hur mkt och med vad man kan jobba tas på jättebra grunder

    Det är väl ganska klart att någon som är sjukskriven pga av jobbet, dvs arbetsrelaterade sjukdom, skada..

    Bör byta jobb om det visar sig att denne inte klarar av sitt förra jobb

    om någon vill jobba, et kan man ju aldrig veta till 100%...
    Fast min erfarenhet säger att det syns om man bekantar sig med personen i fråga

    Så tätare,personligare kontakter med FK, AF borde var det naturliga

    Hur sjuka blir friskare,, ja det beror ju helt på vad felet är?

    Man blir definitivt ine friskare av ensidiga tvång och hot om utförsäkring...
    Skulle du bli friskare om din chef varje dag, sa til dig att denna dag är kanske din sista på detta jobb? Eller blir du friskare av att veta att du snart står utan inkomst??

    kom inte å sig att jag saknar ideer och visioner hur sjuka ska bli friskare och kunna jobba mera...

    jag har mkt konkreta ideer, som definitivt int förespråkar långa sjukskrivningar i parti o minut
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Klart

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 08:02

    Det är väl ganska klart att någon som är sjukskriven pga av jobbet, dvs arbetsrelaterade sjukdom, skada..

    Det är inte alls säkert att det är solklart. En person klagar på sömnproblem och ångest. Är det jobbet eller är det privat?

    En person klagar på problem med axlarna. Hon är den enda på hennes avdelning som uppger de problemen trots arbetsrotation, är det jobbets fel?

    Detta får ta den tid det tar,

    Så samhällets kostnader är ointressanta?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  Redvictory 2009-11-03, 08:18

    Secrist skrev:Det är väl ganska klart att någon som är sjukskriven pga av jobbet, dvs arbetsrelaterade sjukdom, skada..

    Det är inte alls säkert att det är solklart. En person klagar på sömnproblem och ångest. Är det jobbet eller är det privat?

    En person klagar på problem med axlarna. Hon är den enda på hennes avdelning som uppger de problemen trots arbetsrotation, är det jobbets fel?

    Detta får ta den tid det tar,

    Så samhällets kostnader är ointressanta?

    Du är så förbannat patetisk som sitter och försvarar nåt så in i helvete dumt som dagens Försäkringskassa! du har tydligen inte blivit drabbad (än) och då ska du enbart hålla käft och lyssna på de som drabbats! är det rätt att en person som skulle kunnat återvända till 100% med arbetsträning och (riktig) Rehabilitering istället som idag hamna hos Soc med en jävla massa skulder? du är inte riktigt klok helt enkelt!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty FK

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 08:23

    RV brakar loss med sina förolämpningar igen. Men jag bryr mig inte. Tror RV hade en jobbig barndom.

    Hursomhelst, svara på frågorna istället. Debatten blir mer intressant då.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  Redvictory 2009-11-03, 08:31

    Secrist skrev:RV brakar loss med sina förolämpningar igen. Men jag bryr mig inte. Tror RV hade en jobbig barndom.

    Hursomhelst, svara på frågorna istället. Debatten blir mer intressant då.

    Som sagt debattera ämnet pucko men om vi ska ta min barndom! Jag hade en utmärkt barndom! dvs jag växte upp med sju syskon en mamma som alltid fanns hemma en pappa som arbetade! alla arbetar idag utom min pappa! Nej han är inte sjukskriven arbetslös eller pensionär så ni alliansare kan INTE komma och säga att han är en belastning och inte FK heller för han är nämligen DÖD sen flera år! (jobbigt för er?)

    Sen kan vi ju diskutera hur jävla sjuk du är secrist! som dagligen måste försvara all skit som Alliansen ställt till! sök hjälp NU!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty FK

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 09:52

    Sen kan vi ju diskutera hur jävla sjuk du är secrist! som dagligen måste försvara all skit som Alliansen ställt till! sök hjälp NU!

    RV visar återigen prov på sitt demokratiförakt genom dessa ständiga personangrepp. Någonstans har det ju gått fel. Asfalterad sandlåda? Laughing
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  råttan. 2009-11-03, 09:57

    Det är helt otroligt att vänstermupparna inte kan acceptera att sjukdomar har ett tidsförlopp.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-03, 10:03

    Mer forskning kunde vara en bra sak... Det finns många kroniska sjukdomar som gör att människor slås ut.(Kronisk= livslång). Jag har själv en sådan sjukdom. En av symtomen är ständig trötthet.

    Jag läste en intresssant sak om detta för något år sedan... Forskarna lyckades ta fram en medicin mot trötthet som riktade sig på människor med min sjukdom och narkoleptiker. Medicinen var utmärk och verkligen hjälpte.

    Vem är det som får denna medicin? Ja, det är inte främst de sjuka... Medicinen gick istället till militären, taxi- och långtradarchafförer. För denna medicin hade effekten på friska människor att de kan högprestera i 24-36 timmar UTAN att behöva sova!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Trött

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 10:11

    För denna medicin hade effekten på friska människor att de kan högprestera i 24-36 timmar UTAN att behöva sova!

    Men du får ju inte köra mer bara för det. Kör och vilotiderna är detsamma. Vilken medicin det nu var.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-03, 10:14

    Secrist skrev:För denna medicin hade effekten på friska människor att de kan högprestera i 24-36 timmar UTAN att behöva sova!

    Men du får ju inte köra mer bara för det. Kör och vilotiderna är detsamma. Vilken medicin det nu var.

    Jag uttryckte mig kanske oklart... Detta var i USA, inte Sverige.

    Samt att det är konstigt att du fokuserar på det som är minst viktig i sammanhanget. Att medicin som skapas mot sjukdomar INTE går till sjuka som behöver den, tycks inte beröra dig? Inte heller att medicinen ger högpresterande soldater är heller inget att bry sig om?
    No
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-03, 10:45

    Regndrottning skrev:Mer forskning kunde vara en bra sak... Det finns många kroniska sjukdomar som gör att människor slås ut.(Kronisk= livslång). Jag har själv en sådan sjukdom. En av symtomen är ständig trötthet.

    Jag läste en intresssant sak om detta för något år sedan... Forskarna lyckades ta fram en medicin mot trötthet som riktade sig på människor med min sjukdom och narkoleptiker. Medicinen var utmärk och verkligen hjälpte.

    Vem är det som får denna medicin? Ja, det är inte främst de sjuka... Medicinen gick istället till militären, taxi- och långtradarchafförer. För denna medicin hade effekten på friska människor att de kan högprestera i 24-36 timmar UTAN att behöva sova!

    den drogen gavs redan under andra världskriget till piloter....

    kommer dock inte ihåg namnet, men kan söka i minnet Very Happy

    Sponsored content


    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 18:26