Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
Regndrottning
blueheaven
råttan.
ANNA2LINK
theward
Secrist
Redvictory
11 posters

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-03, 10:49

    Sniperace skrev:
    Regndrottning skrev:Mer forskning kunde vara en bra sak... Det finns många kroniska sjukdomar som gör att människor slås ut.(Kronisk= livslång). Jag har själv en sådan sjukdom. En av symtomen är ständig trötthet.

    Jag läste en intresssant sak om detta för något år sedan... Forskarna lyckades ta fram en medicin mot trötthet som riktade sig på människor med min sjukdom och narkoleptiker. Medicinen var utmärk och verkligen hjälpte.

    Vem är det som får denna medicin? Ja, det är inte främst de sjuka... Medicinen gick istället till militären, taxi- och långtradarchafförer. För denna medicin hade effekten på friska människor att de kan högprestera i 24-36 timmar UTAN att behöva sova!

    den drogen gavs redan under andra världskriget till piloter....

    kommer dock inte ihåg namnet, men kan söka i minnet Very Happy

    Sniper.... Det jag pratar om är något nyare än så..... Wink

    Samt så talar jag om en medicin utvecklad specifikt för MS- och narkolepsisjuka.... Inte en drog....


    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-03, 10:56

    Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:
    Regndrottning skrev:Mer forskning kunde vara en bra sak... Det finns många kroniska sjukdomar som gör att människor slås ut.(Kronisk= livslång). Jag har själv en sådan sjukdom. En av symtomen är ständig trötthet.

    Jag läste en intresssant sak om detta för något år sedan... Forskarna lyckades ta fram en medicin mot trötthet som riktade sig på människor med min sjukdom och narkoleptiker. Medicinen var utmärk och verkligen hjälpte.

    Vem är det som får denna medicin? Ja, det är inte främst de sjuka... Medicinen gick istället till militären, taxi- och långtradarchafförer. För denna medicin hade effekten på friska människor att de kan högprestera i 24-36 timmar UTAN att behöva sova!

    den drogen gavs redan under andra världskriget till piloter....

    kommer dock inte ihåg namnet, men kan söka i minnet Very Happy

    Sniper.... Det jag pratar om är något nyare än så..... Wink

    Samt så talar jag om en medicin utvecklad specifikt för MS- och narkolepsisjuka.... Inte en drog....


    queen
    njaaa, det är nog ändå inte så olikt, det jag tänkte på var EFEDRIN, men under många år har även använts amfetamin, och Orexin det senare skulle vara bättre pga att det hade inga eller mindre biverkningar.

    och eg är alla sådana mediciner droger.narkolepsi


    Senast ändrad av Sniperace den 2009-11-03, 11:03, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-03, 11:00

    Efter valet 2010, förpassas alliansen och deras försäkringskassa ut i historien,

    Då kommer fenomenen omtalas, förra regeringen och den gamla försäkringskassan!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sleep

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 11:04

    Samt att det är konstigt att du fokuserar på det som är minst viktig i sammanhanget

    Ja, fast nu vet jag ju ingenting om medicinen du talar om. Men en rimlig tanke är ju att det är någon variant man inte ska ta på regelbunden basis.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  blueheaven 2009-11-03, 11:05

    martin7lindgren skrev:Efter valet 2010, förpassas alliansen och deras försäkringskassa ut i historien,

    Då kommer fenomenen omtalas, förra regeringen och den gamla försäkringskassan!

    Det hjälper inte hur mycket du än försöker, försäkringskassan är sossarnas från början till slut! Laughing
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-03, 11:06

    Secrist skrev:Samt att det är konstigt att du fokuserar på det som är minst viktig i sammanhanget

    Ja, fast nu vet jag ju ingenting om medicinen du talar om. Men en rimlig tanke är ju att det är någon variant man inte ska ta på regelbunden basis.

    För friska, nej.... För de sjuka är det ett måste för att kunna fungera normalt.

    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty FK

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 11:08

    Efter valet 2010, förpassas alliansen och deras försäkringskassa ut i historien,

    Då kommer fenomenen omtalas, förra regeringen och den gamla försäkringskassan!


    Vad har det med saken att göra?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Medicin

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 11:08

    För friska, nej.... För de sjuka är det ett måste för att kunna fungera normalt.

    Men vilka var biverkningarna då?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-03, 11:17

    Secrist skrev:För friska, nej.... För de sjuka är det ett måste för att kunna fungera normalt.

    Men vilka var biverkningarna då?

    Jag kan inte erinna mig att jag läste något om biverkningar.... Det var några år sedan.

    queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-03, 11:23

    Du är ju punchigare än jag trott secrist,har det slagit runt i planeten?

    Självklart orsakar sjukdomar och skador att många människor inte kan fungera som fullt friska!

    Vilken försäkringskassa föredrar du själv, den som sätter upp ett sista datum för hur länge du tillåts vara sjuk,oavsett vilken sjukdom du har, och struntar i vad läkarna säger?

    Eller den försäkringskassa som fårstår att man inte kan utsätta ett sista datum och som lyssnar på läkaren?

    Tänk själv vilket handikapp du skulle få secrist,om du blev av med ditt viftande pekfinger?

    För sånt händer, jag har råkat ut för det, och då använde jag inte det till att vifta framför ansiktet på andra som du gör, det är illa nog ändå!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty FK

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 12:08

    Om du tror att du kommer att få tillbaka någon kravlös sjukskrivning i alla oändlighet så kommer du att bli grymt besviken. Dessutom har de rödgröna inte ens ett gemensamt förslag på hur FK ska jobba om det blir regeringsskifte. Ni argumenterar med ett rent önsketänkande. Hur ni vill att det ska bli.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Medicin

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 12:10

    Jag är ledsen, men eftersom vi uppenbarligen inte vet någonting om medicinen så blir det svårt att argumentera för eller emot.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-03, 12:19

    Som väntat är det bara secrist pekfinger som svänger,
    Svar på frågan lyser med sin frånvaro,
    Vilken försäkringskassa vill du tillhöra om du utsätts för sjuk dom eller skada?

    Nu snackar inte jag om några dagars förkylning?

    Föredrar du att bli utförsäkrad efter bäst före datum, oavsett om du är frisk eller inte?
    Som man blir i borgaralliansens sverige?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty FK

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 12:25

    Vilken försäkringskassa vill du tillhöra om du utsätts för sjuk dom eller skada?

    Fast då får du först göra klart om vi ska diskutera en riktig försäkringskassa eller en försäkringskassa baserad på önskedrömmar.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-03, 12:38

    Du slingrar dig i vanlig ordning som den reptil du är secrist,

    Min fråga är hur enkel som helst, vilken försäkringskassa vill du tillhöra om du utsätts för sjukdom eller skada,
    enligt exemplen?

    Men som väntat tycks den enkla frågeställningen vara för svår, då du börjar slingra dig och vifta vidare med pekfingret?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-03, 12:42

    Secrist skrev:Samt så måste alla som är sjuka kunna vara sjuka...

    Hur får vi de att bli friska? Hur många timmar i veckan kan en sjukskriven jobba?
    Hur vet man att den sjukskrivne verkligen vill jobba? Ska man byta jobb? Etc, etc...



    Håller med Theward här!!! Så läs vad han har skrivit.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-03, 12:43

    theward skrev:
    Secrist skrev:Samt så måste alla som är sjuka kunna vara sjuka...

    Hur får vi de att bli friska? Hur många timmar i veckan kan en sjukskriven jobba?
    Hur vet man att den sjukskrivne verkligen vill jobba? Ska man byta jobb? Etc, etc...

    Man får givetvis testa folks arbetsförmåga, genom arbetsträning..
    Detta får ta den tid det tar, så att sedan beslutet hur mkt och med vad man kan jobba tas på jättebra grunder

    Det är väl ganska klart att någon som är sjukskriven pga av jobbet, dvs arbetsrelaterade sjukdom, skada..

    Bör byta jobb om det visar sig att denne inte klarar av sitt förra jobb

    om någon vill jobba, et kan man ju aldrig veta till 100%...
    Fast min erfarenhet säger att det syns om man bekantar sig med personen i fråga

    Så tätare,personligare kontakter med FK, AF borde var det naturliga

    Hur sjuka blir friskare,, ja det beror ju helt på vad felet är?

    Man blir definitivt ine friskare av ensidiga tvång och hot om utförsäkring...
    Skulle du bli friskare om din chef varje dag, sa til dig att denna dag är kanske din sista på detta jobb? Eller blir du friskare av att veta att du snart står utan inkomst??

    kom inte å sig att jag saknar ideer och visioner hur sjuka ska bli friskare och kunna jobba mera...

    jag har mkt konkreta ideer, som definitivt int förespråkar långa sjukskrivningar i parti o minut



    Bra skrivet Theward!!! Håller med till 110%!!!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-03, 12:49

    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Det är väl ganska klart att någon som är sjukskriven pga av jobbet, dvs arbetsrelaterade sjukdom, skada..

    Det är inte alls säkert att det är solklart. En person klagar på sömnproblem och ångest. Är det jobbet eller är det privat?

    En person klagar på problem med axlarna. Hon är den enda på hennes avdelning som uppger de problemen trots arbetsrotation, är det jobbets fel?

    Detta får ta den tid det tar,

    Så samhällets kostnader är ointressanta?

    Du är så förbannat patetisk som sitter och försvarar nåt så in i helvete dumt som dagens Försäkringskassa! du har tydligen inte blivit drabbad (än) och då ska du enbart hålla käft och lyssna på de som drabbats! är det rätt att en person som skulle kunnat återvända till 100% med arbetsträning och (riktig) Rehabilitering istället som idag hamna hos Soc med en jävla massa skulder? du är inte riktigt klok helt enkelt!



    Jag tycker också att man ska vara tyst när man inte är drabbad, framför allt när man tycker att F-kassan fungerar bra när den fungerar bra mycket sämre nu än förut. Jag trodde att alliansen ville ha en fungerande bättre F-kassa där rehabilitering och så funkar, men inte. Hur vore det om våra politiker verkligen skulle se till att vi får en fungerande kassa än just som du skriver Red V att folk hamnar hos Socialen, vad det det som alliansen ville med dom nya reglerna??? Vad det att sjuka människor skulle få det ännu sämre än förut???[/color]
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty FK

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 12:57

    Jag tycker också att man ska vara tyst när man inte är drabbad,

    Lite skum åsikt måste jag säga. Då har jag inte rätt att diskutera a-kassans villkor heller eftersom jag jobbar. Ni har ingen ensamrätt på sanningen om ni tror det.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-03, 13:00

    Secrist skrev:Jag tycker också att man ska vara tyst när man inte är drabbad,

    Lite skum åsikt måste jag säga. Då har jag inte rätt att diskutera a-kassans villkor heller eftersom jag jobbar. Ni har ingen ensamrätt på sanningen om ni tror det.



    Men Secrist förstår du inte vd vi menar? Du tycker ju att reglerna är bra och vi som är drabbade tycker inte det, vem är det som har rätt då igentligen??? Det är ju lätt att tycka att någonting är bra när man inte är drabbad!!! Det är ju många som inte tycker att F-kassans nya regler är bra. Ska man inte lyssna på dom sjuka när det faktiskt är dom sjuka det handlar om???
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Enkelt?

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 13:09

    Det är väl ganska klart att någon som är sjukskriven pga av jobbet, dvs arbetsrelaterade sjukdom, skada..

    Det är inte alls säkert att det är solklart. En person klagar på sömnproblem och ångest. Är det jobbet eller är det privat?

    En person klagar på problem med axlarna. Hon är den enda på hennes avdelning som uppger de problemen trots arbetsrotation, är det jobbets fel?

    (Jag upprepar mig här)
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-03, 13:09

    martin7lindgren skrev:Efter valet 2010, förpassas alliansen och deras försäkringskassa ut i historien,

    Då kommer fenomenen omtalas, förra regeringen och den gamla försäkringskassan!





    Ja det får vi verkligen hoppas. Om dom hade förbättrat kassan hade jag inte varit lika arg på dom, men nu är det ju tvärtom och då kan dom lika gärna ta sin kassa och försvinna...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-03, 13:12

    blueheaven skrev:
    martin7lindgren skrev:Efter valet 2010, förpassas alliansen och deras försäkringskassa ut i historien,

    Då kommer fenomenen omtalas, förra regeringen och den gamla försäkringskassan!

    Det hjälper inte hur mycket du än försöker, försäkringskassan är sossarnas från början till slut! Laughing





    [color=yellow]Ja och om alliansen hade fått bestämma så skulle det väl inte finnas någon kassa överhuvud taget!!! Det kostar ju bara att ta hand om sjuka människor. Staten får ju inte in några pengar på det... Det är ju inte lönsamt, det är nog derför som alliansen försämrar kassan. Det känns så!!![/color]


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2009-11-03, 13:17, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-03, 13:16

    Secristen förstår bara sin egen pekfingervals och frågor som rör honom!

    Så länge han själv är frisk och arbetsför finns inga sjuka, och dom som ändå finns ska kastas ut ur försäkringen efter datum, ivrigt bejublat av secrist och hans likar!

    Men var så säkra på att den dagen verkligheten hinner ikapp secrist, så blir han en av dom som tjuter och ylar högst!


    SECRISTEN ÄR EN AV DOM SOM GER UTRYCKET SLINGERBULTAR ETT NYLLE!


    Eller stor i orden, liten på jorden, mycket snack och liten verkstad,välj själva!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-03, 13:21

    Jag är glad för att jag inte är sämre än vad jag är. Jag är glad för att jag kommer orka komma igång med arbete eftersom jag kommit så långt när det gäller min sjukdom. Däremot tycker jag mycket synd om dom som är sjukare. Hoppas dom som är så sjuka så dom inte orkar jobba får vara sjukskrivna, något annat fungerar ju inte... F-kassan måste ju vara human för det är ju människoliv som det handlar om!!!

    Sponsored content


    Alliansen och den "nya" Försäkringskassan! - Sida 2 Empty Sv: Alliansen och den "nya" Försäkringskassan!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 20:35