Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    Gustav "tjuven" Ander ÄGD (igen) #532

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Gustav "tjuven" Ander ÄGD  (igen) #532 Empty Gustav "tjuven" Ander ÄGD (igen) #532

    Inlägg  RedCloud 2009-10-27, 12:13

    Gustav "tjuven" Ander: små skolor i gelsbygden har ofta mer problem med allt.

    Verkligheten krossar naturligtvis allt som framställs från hans fantasigenerator:

    Gunilla Karlberg-Granlunds forskning torpederar myten om att pedagogiken i små skolor skulle vara sämre än i stora skolor.
    Tvärtom hävdar hon att man genom att studera de små skolorna når de stora frågorna om hur en skola ska fungera, där barn trivs och vill lära sig

    Gunilla Karlberg-Granlund började intressera sig för de små skolorna när hon jobbade som lärare i Korpo.
    På fredag disputerar hon på en avhandling i pedagogik vid Åbo Akademi. Avhandlingen heter "Att förstå det stora i det lilla."

    Karlberg-Granlund har intervjuat tolv lärare i små skolor.
    -Man oroar sig för att barnen i små skolor marginaliseras men i stället får de kontakt med andra åldersgrupper. Jag märkte att byskolan har en bredare funktion. En skola på landsbygden är så mycket mera än en skola.
    I den andra delen av sin forskning har Gunilla Karlberg-Granlund studerat en debatt som pågick kring nedläggningen av flera skolor i Borgå 2004.
    Debatten fördes i Borgåbladet och i Hufvudstadsbladet.
    Av materialet drar hon slutsatsen att den lilla byskolan handlar om tillhörighet, ägandeskap och existens.

    Hon säger att det finns myter i debatten om nedläggningshotade skolor som upprepar sig utan att de ifrågasätts eller det kontrolleras varifrån de kommer.
    -En sådan myt är att pedagogiken i små skolor är sämre än i stora skolor. Lärarna har etiskt ansvar att arbeta för barnets bästa. Men det finns oklara röster om vad som är barnets bästa i samhället i dag. Trots att alla lärare vill göra samma sak så påverkas möjligheten av till exempel skolans och elevgruppernas storlek. Genom att intervjua de tolv lärarna i de små skolorna har jag haft förmånen att dokumentera det kunnadet och tänkandet de representerar.
    Karlberg-Granlund ser en fara i att det kunnande som finns i byskolorna försvinner.

    Verkligheten: 10
    Tjuven: 0
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Gustav "tjuven" Ander ÄGD  (igen) #532 Empty Sv: Gustav "tjuven" Ander ÄGD (igen) #532

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-27, 12:30

    Vill någon verkligen äga en rumpnisse som Mr.Ander?
    Skulle jag och rumpnissen Mr.Ander ställas öga mot öga, så skulle jag greppa hans öra,och då satt han där han satt,

    Ända tills 118 kilo Martin behagar släppa taget, sen fick han dras med sitt bultande blålila öra några da`r!

    För en säker, lödet mellan tummen och pekfingret har jag kvar!
    Sen vet jag att örsnibben är en öm punkt även hos rumpnissen Mr.Ander!
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Gustav "tjuven" Ander ÄGD  (igen) #532 Empty sketet...

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-27, 12:34

    martin7lindgren skrev:Vill någon verkligen äga en rumpnisse som Mr.Ander?
    Skulle jag och rumpnissen Mr.Ander ställas öga mot öga, så skulle jag greppa hans öra,och då satt han där han satt,

    Ända tills 118 kilo Martin behagar släppa taget, sen fick han dras med sitt bultande blålila öra några da`r!

    För en säker, lödet mellan tummen och pekfingret har jag kvar!
    Sen vet jag att örsnibben är en öm punkt även hos rumpnissen Mr.Ander!

    Martin verkar ha stora kunskaper om rumpnissar, det är till att ha umgåtts med slika hela livet antar jag, gjorde det ont, Martin , skäms du för att du gillade det ?Smile

    PS Om du och jag skulle ställas öga mot öga skulle min näsa säga åt mina ögon att vända mig om , snabbt... DS
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Gustav "tjuven" Ander ÄGD  (igen) #532 Empty Sv: Gustav "tjuven" Ander ÄGD (igen) #532

    Inlägg  RedCloud 2009-10-27, 12:36

    Martin verkar ha stora kunskaper om rumpnissar, det är till att ha umgåtts med slika hela livet antar jag, gjorde det ont, Martin , skäms du för att du gillade det ?Smile
    PS Om du och jag skulle ställas öga mot öga skulle min näsa säga åt mina ögon att vända mig om , snabbt... DS

    Som vanligt kunde Gustav "tjuven" Ander inte fejsa att han far fram med lögner som "argument"....
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Gustav "tjuven" Ander ÄGD  (igen) #532 Empty Sv: Gustav "tjuven" Ander ÄGD (igen) #532

    Inlägg  DMustaine 2009-10-27, 12:58

    RedCloud skrev:
    Martin verkar ha stora kunskaper om rumpnissar, det är till att ha umgåtts med slika hela livet antar jag, gjorde det ont, Martin , skäms du för att du gillade det ?Smile
    PS Om du och jag skulle ställas öga mot öga skulle min näsa säga åt mina ögon att vända mig om , snabbt... DS

    Som vanligt kunde Gustav "tjuven" Ander inte fejsa att han far fram med lögner som "argument"....

    Säger den som får betraktas som alla lögnares moder!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Gustav "tjuven" Ander ÄGD  (igen) #532 Empty Sv: Gustav "tjuven" Ander ÄGD (igen) #532

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-27, 13:00

    Martin har stora kunskaper om idioter som dig Mr.Ander, har stött på hur många som helst under åren,
    Har aldrig haft problem med någon, men vakta örat du, så slipper du bultandet!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Gustav "tjuven" Ander ÄGD  (igen) #532 Empty Sv: Gustav "tjuven" Ander ÄGD (igen) #532

    Inlägg  RedCloud 2009-10-27, 13:00

    Dumstain skrev:Säger den som får betraktas som alla lögnares moder!

    Beslå mig gärna med en (1) eller förbli lögnare själv....
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Gustav "tjuven" Ander ÄGD  (igen) #532 Empty ööö

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-27, 13:07

    DMustaine skrev:
    RedCloud skrev:
    Martin verkar ha stora kunskaper om rumpnissar, det är till att ha umgåtts med slika hela livet antar jag, gjorde det ont, Martin , skäms du för att du gillade det ?Smile
    PS Om du och jag skulle ställas öga mot öga skulle min näsa säga åt mina ögon att vända mig om , snabbt... DS

    Som vanligt kunde Gustav "tjuven" Ander inte fejsa att han far fram med lögner som "argument"....

    Säger den som får betraktas som alla lögnares moder!

    Denne redcloud är mentalt störd och uppenbarligen väldigt full av obehagligt hat.

    han fortsätter skriva inlägg mot mig, till mig , om mig, fulla av hat och förtal, i tusental, trots att jag spärrat psykfallet sen månader tillbaka.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Gustav "tjuven" Ander ÄGD  (igen) #532 Empty Sv: Gustav "tjuven" Ander ÄGD (igen) #532

    Inlägg  DMustaine 2009-10-27, 13:08

    Ja karln är inte vid sina sunda vätskor det är då definitivt!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Gustav "tjuven" Ander ÄGD  (igen) #532 Empty Sv: Gustav "tjuven" Ander ÄGD (igen) #532

    Inlägg  RedCloud 2009-10-27, 13:10

    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:Denne redcloud är mentalt störd och uppenbarligen väldigt full av obehagligt hat.

    Tunga tunga argument från fantasigeneratorn.... :-)


    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:
    han fortsätter skriva inlägg mot mig, till mig , om mig

    så länge du ljuger.....

    Sponsored content


    Gustav "tjuven" Ander ÄGD  (igen) #532 Empty Sv: Gustav "tjuven" Ander ÄGD (igen) #532

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 08:49