Hit migrerade då de mest aktiva med några undantag.
Men vad som kunde ha blivit en tummelplats för fria tankar och ideér och ärlig debatt har förvandlats till en sopstation för Forumhögerns bitterhet.
Ett försök gjordes att starta ett modererat forum, men det föll på att inga eller ytterst få av det högra lagets medlemmar ville migrera över dit, för man visste ju att den debattstilen man kör här inte skulle tillåtas där på "Testaren". Jag tolkar det som att man faktiskt VILL kränka och gå till personangrepp, som en del i sin argumentation.
Så nu är vi en handfull skribenter, kanske som mest ett 20-tal aktiva som bråkar härinne.
Men var är debatten ???
Under det år som snart gått sedan jag reggade mig här har jag fått 4-5 direkta dödshot, en mycket kär nyligen avliden vän användes i smutskastningen mot mig som person, mina demokratiska fri & rättigheter ska begränsas för att jag bär de åsikter jag bär. Jag är tex utsedd till Sveriges sämsta lärare, inte för att de (forumhögern) har någon insyn i min profession utan för att de inte gillar mina åsikter.
Intressanta trådstarter mals ner till skyttegravskrig på personnivå.
Högern mobiliserar en lynchmobb mot en f.d. uteliggare som vägrar hålla käften tex.
Några exempel på högerns debatteknik ser ni i bilaga #1 & #2.
Så jag har börjat tröttna ut. Varför lägga ner energi på några som helt enkelt inte vill föra debatten på vuxen nivå ? Till högerns stora glädje kommer det med all sannolikhet bli mindre av RedCloud härinne, det finns faktiskt roligare saker än att ständigt behöva sänka sig till kindergartennivå bara för att man är debattsugen.
Är jag och övriga vänster präktiga små änglar ?
Nejdå inte alls, men inte på långa vägar som barnsliga och otrevliga som tex bröderna Ynkedom & Hyckleri et compadres.
Men så gott som alla dödshot (med få undantag) har kommit från höger)
100% av alla uttalade inskränkningar av våra fri & rättigheter kommer från det högra laget, byggt på att vi tycker eller tänker fel.
Blåfronts hetsande mot muslimer få stå så gott som okommenterade från det högra laget, den som tiger samtycker ?
Mänskligheten står inför ett antal livsavgörande val och beslut som kommer att tima under vår livstid. Tro det eller ej men detta lilla "skitforum" är en del av den processen.
Ska vi diskutera ozonlager, klimatförändringar, AIDS, överbefolkning, finanskriser, inrikespolitik, skattenivåer eller ska vi diskutera hur mycket martin väger, eller hur mycket folie som Svackan behöver för att tänka klart eller huruvida jag är lärare eller inte ?
Jag tror bollen ligger hos det blå laget.
PS: jag generaliserar ju när jag talar om det blå laget, några undantag finns naturligtvis, ni vet vilka ni är som kan föra debatt. Ni är för få bara.