Regndrottning skrev:Jag måste hålla med dig, Red.....
Högernicken har verkligen gått ner sig på detta omoderat forumet. På gamla AB så kunde de flesta av dem vara resonabla och diskutera själva sakfrågan. Här har de gått ner sig. Detta faktum leder mig att tro att de visar sina rätta jag här. På AB fanns det regler som de var tvungna att hålla sig till men, utan regler så visar många höger vilka låga människor de verkligen är. För det är sällan att det är ens försök till saklig debatt.
Detta tycker jag är verkligen synd då dessa människor KAN bättre! Men, de vill inte...
Jag kommer att sakna dig här, Red men jag förstår dina argument. Och jag själv brukar frekventera ett annat forum där det finns regler och 'samtalen' håller en bra nivå. Även de värsta högern är trevliga och håller sig till ämnet. Inga angrepp på personen, där inte.
Jag menar hur många inlägg av högerfolket behöver du läsa nu innan du förstår vad de går för? Två, tre kanske fyra, sedan vet du att det troligen rör sig om småbarn som trollar runt på nätet. Detta tack vare att deras trådar inte blivigt censurerade. Om de blivigt censurerade så hade du troligen fått läsa betydligt mera av deras rappakalja innan du insett detta.
Har jag fel?
Jag struntar faktiskt i om det hänger oseriöst folk här, för mig är det viktigare att få ut mitt budskap/min kunskap till de som verkligen vill veta sanning. Detta var omöjligt på Aftonbladet. Så fort du gick emot gatekeperns egna värderingar eller namngav en rutten fisk vid sitt riktiga namn, ja då blev du censurerad. Alltså omöjligt att sprida fakta / Kunskap vidare.
Det känns könt att diskutera med de som verkligen vill diskutera. Detta kan man faktiskt uppnå på detta forum. Fast klart, man måste själv censurera stollarna. Ibland är det lite komiskt att höra hur de försöker måla upp sin värld. Lite som att titta på en B-film utan att skratta.
Min filosofiska slutsatts av att så ett frö i huvudet på seriöst folk här inne, bär frukt bland deras vänner ute i livet. Sedan kan dessa frukter så av sig själva och spridas. Det är skönt att få lov att så sanningens frö.
Aftonbladets mark var giftig, frön togs bort innan de han gro.
Ovanstående var min filosofiska syn på detta forum.
Så summan av detta forum behöver inte alls bli att det vi vettiga ventilerar stannar här. Troligen pratar vi med våra vänner och informerar dem om vad vi fått veta, på så sätt sprids sanningen som domino ute i vårt avlånga land.
Jag gillar ACBLADET trotts att det blivigt ett tillhåll för några små bortskämda barn också. Dessa liksom likviderar sin egen trovärdig het väldigt fort när de inte blir cencurerade.