Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
theward
RedCloud
Redvictory
berralarzon
GustavAnder
Dao
ANNA2LINK
11 posters

Mobbning,dagis,fritids,skola,arbete

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Mobbning,dagis,fritids,skola,arbete - Sida 3 Empty Sv: Mobbning,dagis,fritids,skola,arbete

Inlägg  Dao 2009-10-27, 22:30

Secrist skrev:Idag är detta vardag - och kallas nyliberalism!

Trams, försök föra en saklig debatt istället för nonsenspåståenden.

Det är nog lätt att se vem som försökte vara saklig i denna debatten!!! Very Happy

Inget nytt under solen, här inte...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Mobbning,dagis,fritids,skola,arbete - Sida 3 Empty Sv: Mobbning,dagis,fritids,skola,arbete

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-27, 22:41

Numera brukar man säkert stänga av mobbarna till man hittat nya skolor åt dom!
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-10-27, 22:44

martin7lindgren skrev:Numera brukar man säkert stänga av mobbarna till man hittat nya skolor åt dom!

Tyvärr finns det skolor som misslyckats radikalt med att lösa problemen, så att de är de mobbade som måst flytta!

Fast jag har också varit med om att skolan löst problemet, men offret flyttades ändå - trots deras ovilja av detta - av föräldrar som är öeverbeskyddande.

Många skolor har inte resurser att effektivt arbete mot mobbing, eller att lösa de konflikter som uppstår på skolan. Alla sådana vuxna är borta från skolorna idag! De "kostar för mycket"...
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Mobbning,dagis,fritids,skola,arbete - Sida 3 Empty Mobbare

Inlägg  Secrist 2009-10-27, 22:58

Numera brukar man säkert stänga av mobbarna till man hittat nya skolor åt dom!

Lägg märke till ordet "säkert". Martin har inte en aning men vill gärna att det ska vara så. Tror faktiskt att det är rätt sällsynt att man faktiskt flyttar mobbare. Är nog vanligare att den mobbade får flytta på sig. I desperation kan man tänka. Någon som har mer fakta om detta?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Mobbning,dagis,fritids,skola,arbete - Sida 3 Empty fakta

Inlägg  Secrist 2009-10-27, 23:00

Det är nog lätt att se vem som försökte vara saklig i denna debatten

Jag kallar inte floskler för seriös debatt. Ska du häva ur dig påståenden så får du backa upp det med faktiska exempel och liknande. Annars kan man lika gärna börja göra påståenden om att vädret blivit sämre sedan valet 2006.
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-28, 00:03

Dao skrev:
    ANNA2LINK skrev:Hur många här inne vågar erkänna att dom har blivit mobbade eller att dom har mobbats???

Jag erkänner båda delarna!

Jag var mobbad hela tiden i skolan, och även i början av vuxenåren på en del arbetsplatser. När jag gick i mellanstadiet tog jag ut min frustration på andra - svagare än mig. Det kunde vara djur, eller andra barn, yngre och ensamma barn, som inte kunde ge igen...

Jag har gjort upp med detta sedan länge - men jag skulle gärna vilja få kontakt med dem jag gjorde illa!

Förlåtelse är en stark kraft! Jag har förlåtit de jag drabbades av! De bestämmer inte längre över mig!!!

Starkt av dig Dao att erkänna att du både har varit mobbad och mobbats!!! En eloge till dig!!!
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-10-28, 00:05

GustavAnder skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    RedCloud skrev:
    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:Påstå att alliansen är skuld till mobbing..

Om ändå ultrahögern kunde tänka mer än med reptilhjärnan.

De ideologiskt baserade skattesänkningarna ger kommunerna mindre pengar att röra sig med.
    Kommunerna måste sparka lärare och elevvårdare för att få budgeten i balans.
    Med färre vuxna i skolan ökar risken för mobbning bland eleverna.

Att DU tjuven inte begriper det ser jag som en självklarhet....

Visst Red C det säger sig ju självt att det blit så...

Stackars Anna man ömkar dig och lider med dig. tror du en obehörig inkompetent kommunistisk lärare med ett extremt sjukligt hatbeteende har några lösningar och svar på samhällets problem ?

Och du är inte ett mindre svin för det tjyven Awfultruht/gustavander.
    Snäpp upp dig nu pottrunner som du är!
    //berra
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-10-28, 01:42

Dao skrev:
    Secrist skrev:Nej - knappast typiskt för vänstersverige - men det är tyupiskt för högernissar att skylla på dem, däremot!

Så du håller med? Det var mest synd om grabbarna som misshandlade? Klart, de fick säkert såriga knogar och kanske mjölksyra i armarna av alla misshandel. Shocked

Läs vad jag skrev under det du citerade!!!

Du är nog lite för snabb till att försöka få till klatschiga motinlägg - men det är knappast speciellt konstruktivt i en debatt!!!

Debatt?

Du åkte ju på en brak knockout i första ronden! lol!
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-10-28, 01:44

Dao skrev:
    Secrist skrev:Fast nu pratar jag inte bara om skolan utan om hela samhället. Kommer du ihåg när Clark Olofsson blev kompis med delar av den vänstervridna journalistkåren som skrev ner den svenska kriminalvården till fördel för Clark olofsson. I princip försökte de hjälteförklara honom. Trots att hans enda drivkraft var att berika sig själv.

Idag är detta vardag - och kallas nyliberalism!

Även jag talar om hela samhället - för skolan måste vara en del av detta! Inte i periferin som nu är fallet!

Herregud nu har du väl ändå fått ett för hårt slag på huvudet? Evil or Very Mad

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 06:12