Secrist skrev:Idag är detta vardag - och kallas nyliberalism!
Trams, försök föra en saklig debatt istället för nonsenspåståenden.
Det är nog lätt att se vem som försökte vara saklig i denna debatten!!!
Inget nytt under solen, här inte...
Secrist skrev:Idag är detta vardag - och kallas nyliberalism!
Trams, försök föra en saklig debatt istället för nonsenspåståenden.
martin7lindgren skrev:Numera brukar man säkert stänga av mobbarna till man hittat nya skolor åt dom!
Dao skrev:ANNA2LINK skrev:Hur många här inne vågar erkänna att dom har blivit mobbade eller att dom har mobbats???
Jag erkänner båda delarna!
Jag var mobbad hela tiden i skolan, och även i början av vuxenåren på en del arbetsplatser. När jag gick i mellanstadiet tog jag ut min frustration på andra - svagare än mig. Det kunde vara djur, eller andra barn, yngre och ensamma barn, som inte kunde ge igen...
Jag har gjort upp med detta sedan länge - men jag skulle gärna vilja få kontakt med dem jag gjorde illa!
Förlåtelse är en stark kraft! Jag har förlåtit de jag drabbades av! De bestämmer inte längre över mig!!!
GustavAnder skrev:ANNA2LINK skrev:RedCloud skrev:Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:Påstå att alliansen är skuld till mobbing..
Om ändå ultrahögern kunde tänka mer än med reptilhjärnan.
De ideologiskt baserade skattesänkningarna ger kommunerna mindre pengar att röra sig med.
Kommunerna måste sparka lärare och elevvårdare för att få budgeten i balans.
Med färre vuxna i skolan ökar risken för mobbning bland eleverna.
Att DU tjuven inte begriper det ser jag som en självklarhet....
Visst Red C det säger sig ju självt att det blit så...
Stackars Anna man ömkar dig och lider med dig. tror du en obehörig inkompetent kommunistisk lärare med ett extremt sjukligt hatbeteende har några lösningar och svar på samhällets problem ?
Dao skrev:Secrist skrev:Nej - knappast typiskt för vänstersverige - men det är tyupiskt för högernissar att skylla på dem, däremot!
Så du håller med? Det var mest synd om grabbarna som misshandlade? Klart, de fick säkert såriga knogar och kanske mjölksyra i armarna av alla misshandel.
Läs vad jag skrev under det du citerade!!!
Du är nog lite för snabb till att försöka få till klatschiga motinlägg - men det är knappast speciellt konstruktivt i en debatt!!!
Dao skrev:Secrist skrev:Fast nu pratar jag inte bara om skolan utan om hela samhället. Kommer du ihåg när Clark Olofsson blev kompis med delar av den vänstervridna journalistkåren som skrev ner den svenska kriminalvården till fördel för Clark olofsson. I princip försökte de hjälteförklara honom. Trots att hans enda drivkraft var att berika sig själv.
Idag är detta vardag - och kallas nyliberalism!
Även jag talar om hela samhället - för skolan måste vara en del av detta! Inte i periferin som nu är fallet!