Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
theward
RedCloud
Redvictory
berralarzon
GustavAnder
Dao
ANNA2LINK
11 posters

Mobbning,dagis,fritids,skola,arbete

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Mobbning,dagis,fritids,skola,arbete - Sida 2 Empty Sv: Mobbning,dagis,fritids,skola,arbete

Inlägg  Redvictory 2009-10-27, 19:23

ANNA2LINK skrev:
    martin7lindgren skrev:Vad menar du, är det Annas fel att hon har blivit mobbad av en massa andra ungar under skoltiden?

Det tycker inte jag modigt, och bra av Anna att kunna snacka om det,
    Märkligt,inte ett ord från Mr.Ander om mobbarunganas föräldrars,
    Föräldrar ansvar!

Tack ska du ha Martin! Ja mobbning är inte lätt att prata om och det är lätt att man skäms över det som man har varit med om.

Min son blev mobbad i förskolan till slut gjorde jag en polisanm och då tog det skruv
    med mobbingteam planer m,m efter det har han aldrig blivit mobbad och nu är han 19 år Very Happy
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Mobbning,dagis,fritids,skola,arbete - Sida 2 Empty Sv: Mobbning,dagis,fritids,skola,arbete

Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-27, 19:24

martin7lindgren skrev:Samtidigt så visar Mr.Ander vem han är, när Anna visar stort mod genom att göra upp med sitt förflutna, och berätta vad hon har gått igenom,

Trots vetskapen att idioter som Ander direkt börjar tuta med mistluren och sparka och slå mot Anna!

Vakta örat Mr.Ander,fick jag bestämma skulle du få gå några dagar med ett blålila och bultande öra, var så säker!

Faktum är att jag känner att jag mår bra av att tala om det och som sagt "göra upp" med mitt förflutna som du säger Martin. Synd bara att jag inte vågade vara "tuff" själv mot dom som mobbades, det hade jag däremot varit i dag!!!

Jag ville inte som Ander tror utmåla mig till ett offet, absolut inte.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-27, 19:25

Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    martin7lindgren skrev:Vad menar du, är det Annas fel att hon har blivit mobbad av en massa andra ungar under skoltiden?

Föräldrar ansvar!

Tack ska du ha Martin! Ja mobbning är inte lätt att prata om och det är lätt att man skäms över det som man har varit med om.

Min son blev mobbad i förskolan till slut gjorde jag en polisanm och då tog det skruv
    med mobbingteam planer m,m efter det har han aldrig blivit mobbad och nu är han 19 år Very Happy

Det låter bra Red!!!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Mobbning,dagis,fritids,skola,arbete - Sida 2 Empty Mobbing

Inlägg  Secrist 2009-10-27, 19:27

Hörde om en pappa för några år sedan (ja, innan alliansens tid) vars son mobbades svårt av två grabbar från forna jugoslavien. Blivit slagen medvetslös en gång och fått näsbenet knäckt två gånger. Pappan var i kontakt med alltifrån skolan till de sociala myndigheterna. Det enda han fick höra var hur synd det var om de två mobbarna. Ni kan tro att pappan var arg! Det är vänstersverige i ett nötskal. Gärningsmannen är alltid ett offer och ska inte behöva känna sig ansvarig för sina våldsdåd.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-10-27, 19:30

Jag delar i stort Annas erfarenheter! Jag löste det hela efterhand genom att själv börja jobba på skola och aktrivt jobba mot mobbing!

På det sättet har minna erfarenheter kunnat användas till något positivt!!!
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-10-27, 19:31

ANNA2LINK skrev:
    Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Föräldrar ansvar!

Det låter bra Red!!!

Vi på den rödgröna sidan håller på dig Anna! du är begåvad med det Alliansarna saknar dvs empati och en känsla för både utslagna sjuka arbetslösa och invandrare! med detta kommer man mycket långt! Very Happy
    Secrist
    Secrist

Mobbning,dagis,fritids,skola,arbete - Sida 2 Empty Saknad

Inlägg  Secrist 2009-10-27, 19:32

Vi på den rödgröna sidan håller på dig Anna! du är begåvad med det Alliansarna saknar dvs empati och en känsla för både utslagna sjuka arbetslösa och invandrare! med detta kommer man mycket långt!

Och RV saknar uppenbarligen kontakt med verkligheten. Vet inte vad som är värst.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-27, 19:33

Secrist skrev:Hörde om en pappa för några år sedan (ja, innan alliansens tid) vars son mobbades svårt av två grabbar från forna jugoslavien. Blivit slagen medvetslös en gång och fått näsbenet knäckt två gånger. Pappan var i kontakt med alltifrån skolan till de sociala myndigheterna. Det enda han fick höra var hur synd det var om de två mobbarna. Ni kan tro att pappan var arg! Det är vänstersverige i ett nötskal. Gärningsmannen är alltid ett offer och ska inte behöva känna sig ansvarig för sina våldsdåd.

Nej - knappast typiskt för vänstersverige - men det är tyupiskt för högernissar att skylla på dem, däremot!

Givetvis är det fel när det sker p+å detta sättet - men att som du gör; försöka utnyttja detta för att vinna ideologiska poäng, är banne mig inte mycket bättre!!!
    Secrist
    Secrist

Mobbning,dagis,fritids,skola,arbete - Sida 2 Empty Brott och straff

Inlägg  Secrist 2009-10-27, 19:35

Nej - knappast typiskt för vänstersverige - men det är tyupiskt för högernissar att skylla på dem, däremot!

Så du håller med? Det var mest synd om grabbarna som misshandlade? Klart, de fick säkert såriga knogar och kanske mjölksyra i armarna av alla misshandel. Shocked
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-27, 19:36

Annars är min inställning att alla inblandade är offer, och målet med antimobbningsarbetet är att alla skall bli vinnare!

Och det brukar sällan vara några problem, då de som mobbar faktiskt inte egentligen vill göra detta!

Åtminstone i de flesta fall!

Dock menar jag då inte att de som gör fel inte skall få utstå konsekvenser för sitt handlande - men målet med dessa är just att se till att mobbningen försvinner! Hämnd och vanliga straff fungerar oftast åt motsatt håll!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-27, 19:37

Secrist skrev:Nej - knappast typiskt för vänstersverige - men det är tyupiskt för högernissar att skylla på dem, däremot!

Så du håller med? Det var mest synd om grabbarna som misshandlade? Klart, de fick säkert såriga knogar och kanske mjölksyra i armarna av alla misshandel. Shocked

Läs vad jag skrev under det du citerade!!!

Du är nog lite för snabb till att försöka få till klatschiga motinlägg - men det är knappast speciellt konstruktivt i en debatt!!!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-27, 19:53

Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Föräldrar ansvar!

Det låter bra Red!!!

Vi på den rödgröna sidan håller på dig Anna! du är begåvad med det Alliansarna saknar dvs empati och en känsla för både utslagna sjuka arbetslösa och invandrare! med detta kommer man mycket långt! Very Happy

Tack ska du ha! Tack detsamma!!! Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-27, 20:26

Man blir förvånad, mobbing i våra skolor borde ju vara något varenda normalt funtad medborgare borde vara motståndare till!

Men vem blir förvånad att forumhögern gör sina vanliga piruetter och är lika korkade som alltid!

Vilket som Anna, du struntar nog i dom korkade, viktigt att vi som varit med om alla tänkbara former av utsatthet tar tag i det om man orkar,
    Sen får väldom korkade blåingarna slingra sig hur mycket dom vill! Wink

Man väljer att tackla problemet genom att angripa ANNAs person, trots att hon inte talar enbart om sig, utan alla andra i samma situation,
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-27, 21:14

martin7lindgren skrev:Man blir förvånad, mobbing i våra skolor borde ju vara något varenda normalt funtad medborgare borde vara motståndare till!

Men vem blir förvånad att forumhögern gör sina vanliga piruetter och är lika korkade som alltid!

Vilket som Anna, du struntar nog i dom korkade, viktigt att vi som varit med om alla tänkbara former av utsatthet tar tag i det om man orkar,
    Sen får väldom korkade blåingarna slingra sig hur mycket dom vill! Wink

Man väljer att tackla problemet genom att angripa ANNAs person, trots att hon inte talar enbart om sig, utan alla andra i samma situation,

Ja det gäller på något sätt att hitta fel överallt på allt och alla ifrån vissa...
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2009-10-27, 21:20

Du är nog lite för snabb till att försöka få till klatschiga motinlägg - men det är knappast speciellt konstruktivt i en debatt!!!

He, he...visst är det klatschigt. Men det friskriver inte vänstern från den kravlösa offermentaliteten som har genomsyrat samhället under årtionden av socialdemokratiskt styre. Fast det börjar luckras upp som tur är.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-10-27, 21:21

Dao Today at 5:36 pm
    Och det brukar sällan vara några problem, då de som mobbar faktiskt inte egentligen vill göra detta!

Du menar att ngn tvingar dem? Skulle vara intressant att få ta del av
    vilka det är som "tvingar" ngn att bli mobbare.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-27, 21:30

Secrist skrev:Du är nog lite för snabb till att försöka få till klatschiga motinlägg - men det är knappast speciellt konstruktivt i en debatt!!!

He, he...visst är det klatschigt. Men det friskriver inte vänstern från den kravlösa offermentaliteten som har genomsyrat samhället under årtionden av socialdemokratiskt styre. Fast det börjar luckras upp som tur är.

Eftersom jag tillhör de som ogillar det sossarna gjort med skolan, också, tycker jag det är lite obehagligt att bli sammankopplad med dem i detta fallet!!!

Tyvärr har sossarna rätt länge anammat högerinställningar vad gäller den offentliga sektorn!

Dina klyschor kommer heller inte ifrån det faktum att skolans styrdokument i alla år varit en konstruktion baserad på kompromisser från alla riksdagspartier, ända fram till Bildtregeringen i början av 90-talet. Då blev skolan en del av partipolitiken, och skadan förvärrades!

Men jag undanber mig dina försök att gruppera mig med människor jag inte hör hemma hos!!!!
    ANNA2LINK

Mobbning,dagis,fritids,skola,arbete - Sida 2 Empty Hur många?

Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-27, 21:33

Hur många här inne vågar erkänna att dom har blivit mobbade eller att dom har mobbats???
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-27, 21:36

lazy skrev:
    Dao Today at 5:36 pm

Du menar att ngn tvingar dem? Skulle vara intressant att få ta del av
    vilka det är som "tvingar" ngn att bli mobbare.

Ingen tvingar dem, direkt. Och givetvis skall mobbarna få stå för det de gör. Men i de allra flesta fall är det en massa faktorer som gör folk till mobbare, liksom till mobboffer, och det är DESSA saker man måste komma åt.

Med i detta ingår också att de flesta som mobbar faktiskt inte uppfattar det som mobbing. De agerar för att de är rädda för att de själva skall bli utsatta annars, för att få tillhöra det s.k. innegänget. Många tror faktiskt att de bara skämtar!

När allvarer kommer fram efter att vuxna tagit tag i problemet, så är de oftast mycket ångefulla och ledsna för vad de gjort!

Barbn är helt enkelt inte mogna nog att se konsekvenserna för sina ageranden.

Tyvärr tar ju en del med sig detta även till vuxenlivet! Och tyvärr når de av detta skäl inte sällan framgång - för det är nyliberalismens egoism som är det rådande samhällssystemet idag!

Detta påverkar givetvis barnen också!
    Secrist
    Secrist

Mobbning,dagis,fritids,skola,arbete - Sida 2 Empty Skolan

Inlägg  Secrist 2009-10-27, 21:39

Fast nu pratar jag inte bara om skolan utan om hela samhället. Kommer du ihåg när Clark Olofsson blev kompis med delar av den vänstervridna journalistkåren som skrev ner den svenska kriminalvården till fördel för Clark olofsson. I princip försökte de hjälteförklara honom. Trots att hans enda drivkraft var att berika sig själv.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-27, 21:39

Anna visar stort mod som tar upp mobbing, och berättar om sig själv,
    Dom flesta av oss känner Anna sedan länge,
    Det har tagit flera år att gå ut och berätta, om något som är så viktigt och inte borde ifrågasätta oavsett partifärg,

Här håller jag med Lazy, vem tvingar en mobbare och mobba?
    Däremot trasar mobbarna sönder tillvaron för dom som mobbas,
    Så kan vi inte ha det, har svårt att förstå vad t.ex secrist skrattar åt när det gäller mobbing?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-27, 21:40

ANNA2LINK skrev:Hur många här inne vågar erkänna att dom har blivit mobbade eller att dom har mobbats???

Jag erkänner båda delarna!

Jag var mobbad hela tiden i skolan, och även i början av vuxenåren på en del arbetsplatser. När jag gick i mellanstadiet tog jag ut min frustration på andra - svagare än mig. Det kunde vara djur, eller andra barn, yngre och ensamma barn, som inte kunde ge igen...

Jag har gjort upp med detta sedan länge - men jag skulle gärna vilja få kontakt med dem jag gjorde illa!

Förlåtelse är en stark kraft! Jag har förlåtit de jag drabbades av! De bestämmer inte längre över mig!!!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-27, 21:42

Secrist skrev:Fast nu pratar jag inte bara om skolan utan om hela samhället. Kommer du ihåg när Clark Olofsson blev kompis med delar av den vänstervridna journalistkåren som skrev ner den svenska kriminalvården till fördel för Clark olofsson. I princip försökte de hjälteförklara honom. Trots att hans enda drivkraft var att berika sig själv.

Idag är detta vardag - och kallas nyliberalism!

Även jag talar om hela samhället - för skolan måste vara en del av detta! Inte i periferin som nu är fallet!
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2009-10-27, 21:42

Däremot trasar mobbarna sönder tillvaron för dom som mobbas,

Men förstår du inte martin att det är synd om de som mobbar! Enligt den svenska flumvänstern så får väl den som mobbas byta skola eller något. Strunt samma. Det viktiga är att resurserna läggs på dem som mobbar! Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist

Mobbning,dagis,fritids,skola,arbete - Sida 2 Empty Nonsens

Inlägg  Secrist 2009-10-27, 21:43

Idag är detta vardag - och kallas nyliberalism!

Trams, försök föra en saklig debatt istället för nonsenspåståenden.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 06:07