Regndrottning skrev:råttan. skrev:Det finns alltid jobb. Det är bara se er omkring så är det uppenbart hur mycket som skulle behöva göras.
Javisst finns det jobb! Problemet är att ingen vill betala för jobbet.
Som sniper skrev så behövs det ledsagare till de gamla och handikappade. Det är en mycket eftertaktad service!!! Jag skall själv ut i fas 3 och arbeta med detta... Men, det är en tjänst som tillhandahålls genom 'gratis' arbetskraft. Kommunen får betalt för att jag 'tvingas' arbeta.
Så... här har vi en vettig, nyttig samhällsservice som efterfrågas men ingen vill betala för det! Alltså förlitar man sig på gratis arbetskraft.
En annan sak med fas 3 som jag retar mig lite på... Jag har den lägsta ersättning som finns att få inom arbetsmaknadspolitiken. Däremot så har jag samma utgifter som alla andra. Nu skall jag även bekosta resor och luncher med min låga inkomster. Det enda jag inte behöver betala är den förhöjda a-kassan... Tur det för min a-kassa ligger då på 430 kr/mån.
Visst vill man betala för jobbet. Frågan är bara hur mycket. Med våra proppmätta skatter blir det väldigt dyrt även med okvalificerad arbetskraft.
Annars håller jag med dig om att riktiga jobb ska utföras av riktiga anställda eller inte alls.