Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
blueheaven
Blåfront
berralarzon
GustavAnder
Ezzlirsk
seadog
Redvictory
råttan.
x-medborgare
RedCloud
theward
15 posters

    när jobbar folk

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    när jobbar folk Empty när jobbar folk

    Inlägg  theward 2009-10-21, 10:56

    Studerar man de mest frekventa forumddeltagarna...som säger sig jobba och slita för att försörja lata bidragstagare...

    Så kommmer den frågan automatiskt upp
    Rolling Eyes

    Speciellt GA men farmförallt råttan...eventuella jobb och arbetstider funderar jag skarpt...

    Vidare kan man fundera på om de helt försakar familj, vänner och hellre sitter här och vomerar på de som haft mindre tur i livet.

    Nu vet jag att det finns vänsterfolk som skriver oftare och under i princip hela dagarna

    Men till deras försvar är att de aldrig klagat på de i "utanförskapet"...
    tvärtom faktiskt

    ps att skriva när man är på jobbet , tycker jag är av prioncip fel oavsett vem som gör det

    idag är jag ledig om någon undrar Wink och jag tänker inte sitta här hela dagen heller
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  RedCloud 2009-10-21, 11:13

    Tw, jag jobbar just nu.
    Är provvakt....

    är uppkopplad från 07-17 varje dag på jobbet, har håltimmar, raster, ickeundervisningstid osv

    Så jag har inga som helst problem med att vara online på arbetstid, dessutom har jag sidouppdrag som jag jobbar med på kvällar o helger, så när begåvningsreserven från höger ylar om internetberoende, ler jag lite i mjugg.

    Gustav "tjuven" Ander och hans brun-om-munnen sidekick BlueHeaven är arbetslösa och bittra (vilket ju märks ganska tydligt). Att de i den situationen klagar på "bidragsparasiter" är ju ganska löjeväckande och inte så lite hycklande.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  x-medborgare 2009-10-21, 11:18

    Själv är jag ledig jobbar natt i helgen Very Happy vi kan inte vara online på jobber it har spärrat det mesta.. fast i ärlighetens namn så skulle vi inte ha tid med det heller Very Happy
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  råttan. 2009-10-21, 11:24

    Eftersom du nämner mig specifikt så ska jag göra ett undantag och berätta hur det ligger till.

    Jag har aldrig skrivit ett inlägg på arbetstid.

    Jag har arbetat heltid i 17 år.

    Merparten av min tid här ligger på sena kvällar när familjen somnat. Jag har inte så stort sömnbehov och kan sitta uppe nån/några timmar extra. På övrig tid gör jag bara nåt sporadiskt inlägg då och då, t.ex medan jag väntar på något. Jag skriver väldigt snabbt så det går fort att få iväg mina inlägg.

    Det som får theWard att fundera lite extra är antagligen att jag på senare tid skrivit en hel del på kontorstid. Det beror på att vi haft lite att göra på firman p.g.a finanskrisen. Därför har jag tagit ut komptid under några månader. Nu är det dock fullt ös igen. Så nu är det slut med att hänga här på vardagar. (Men just idag VABar jag med ett barn som vill se på tv.)

    Men var inte orolig theWard, jag ska meka med bilen snart.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  Redvictory 2009-10-21, 11:26

    Men var inte orolig theWard, jag ska meka med bilen snart.

    Även det på arbetstid! Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  theward 2009-10-21, 11:39

    råttan. skrev:Eftersom du nämner mig specifikt så ska jag göra ett undantag och berätta hur det ligger till.

    Jag har aldrig skrivit ett inlägg på arbetstid.

    Jag har arbetat heltid i 17 år.

    Merparten av min tid här ligger på sena kvällar när familjen somnat. Jag har inte så stort sömnbehov och kan sitta uppe nån/några timmar extra. På övrig tid gör jag bara nåt sporadiskt inlägg då och då, t.ex medan jag väntar på något. Jag skriver väldigt snabbt så det går fort att få iväg mina inlägg.

    Det som får theWard att fundera lite extra är antagligen att jag på senare tid skrivit en hel del på kontorstid. Det beror på att vi haft lite att göra på firman p.g.a finanskrisen. Därför har jag tagit ut komptid under några månader. Nu är det dock fullt ös igen. Så nu är det slut med att hänga här på vardagar. (Men just idag VABar jag med ett barn som vill se på tv.)

    Men var inte orolig theWard, jag ska meka med bilen snart.

    oki... att du skriver snabbt, det kan jag tro på Wink
    Själv brukar jag gärna lägga mig samtidigt med min partner Wink ...fast inte jämnt för jag är sjukt trött på kvällarna ibland Shocked

    men tycker du att det bästa du kan göra när du har komptid är att sitta här..
    Borde du inte utnyttja den fria tiden , till nåt mera intresant..,.
    Tex intressen och familj o vänner

    Bra att du inte skriver på jobbet dock

    RC jag vet hur du gör... Smile
    Fast jag tycker iaf oavsett vem det är att man inte bör skriva när man är på jobbet....

    Fast det är min åsikt och jag ser inte ner på dig om du både kan skriva o klara jobbet på samma gång Wink
    Wink
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  RedCloud 2009-10-21, 11:49

    Fast det är min åsikt och jag ser inte ner på dig om du både kan skriva o klara jobbet på samma gång

    jag har inga problem med att du tycker så.

    Jag har sådana ämnen att eleverna till 80-90% jobbar på helt egen hand.
    Så jag har rejält med "fri" tid där jag inte har direkt katederundervisning.

    Vid de tillfällen jag har det ( katederundervisning) så är jag ju naturligtvis inte online här.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  theward 2009-10-21, 11:55

    RedCloud skrev:
    Fast det är min åsikt och jag ser inte ner på dig om du både kan skriva o klara jobbet på samma gång

    jag har inga problem med att du tycker så.

    Jag har sådana ämnen att eleverna till 80-90% jobbar på helt egen hand.
    Så jag har rejält med "fri" tid där jag inte har direkt katederundervisning.

    Vid de tillfällen jag har det ( katederundervisning) så är jag ju naturligtvis inte online här.

    Very Happy

    Jag varken hinner eller vill skriva på arbesid..
    Dock brukar jag sitta ner i fem minuter när jag inte har kunder och läsa tex aftonbladet, blocket eller smhi på nätet

    Sen när jag skriver här, så utför jag annat dataarbete samtidigt och oftast har jag musik i lurarna....

    eftersom jag inte är någon tv-människa, så blir det ibland ganska mkt dator, speciellt på vinterhalvåret, när det bli mörk o kallt ute

    Fast de dagar jag är helt slut, så ligger jag i soffan och slötittat på tv
    Samt de dagar jag är pigg är jag utomhus så mkt som möjligt

    Skulle aldrig försaka nåt annat för att sitta här iaf Wink
    seadog
    seadog


    Antal inlägg : 55
    Join date : 09-02-26
    Age : 53
    Ort : På hemmafarvatten

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  seadog 2009-10-21, 15:17

    Jag är på jobbet nu, men har frivakt. När jag är ledig iland brukar jag försöka undvika datoranvändning i möjligaste mån. Utomhusvistelse och en livlig tvååring brukar sysselsätta mig tillräckligt.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-21, 15:21

    Personligen är jag sjuk för närvarande, känns som någon subkategorisk Svininfluensa Sad

    Har haft denna extrema variant av förkylning ett bra tag nu. Annars arbetar jag på en skola, precis som RedCloud Wink
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    när jobbar folk Empty bla bla

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-21, 16:35

    theward skrev:Studerar man de mest frekventa forumddeltagarna...som säger sig jobba och slita för att försörja lata bidragstagare...

    Så kommmer den frågan automatiskt upp
    Rolling Eyes

    Speciellt GA men farmförallt råttan...eventuella jobb och arbetstider funderar jag skarpt...
    Säg nåt mer du ska skita i, försök istället fokusera på hur du ska försörja dig själv.

    Vidare kan man fundera på om de helt försakar familj, vänner och hellre sitter här och vomerar på de som haft mindre tur i livet.

    Nu vet jag att det finns vänsterfolk som skriver oftare och under i princip hela dagarna
    Ja just det, och du är en av dem, ändå startar du denna tråd, knäppgök.Smile

    ps att skriva när man är på jobbet , tycker jag är av prioncip fel oavsett vem som gör det

    idag är jag ledig om någon undrar Wink

    Ingen undrar, ingen bryr sig.Smile

    och jag tänker inte sitta här hela dagen heller
    Men halva dan , du och alla andra havererade vänstermuppar.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  theward 2009-10-21, 18:05

    GustavAnder skrev:
    theward skrev:Studerar man de mest frekventa forumddeltagarna...som säger sig jobba och slita för att försörja lata bidragstagare...

    Så kommmer den frågan automatiskt upp
    Rolling Eyes

    Speciellt GA men farmförallt råttan...eventuella jobb och arbetstider funderar jag skarpt...
    Säg nåt mer du ska skita i, försök istället fokusera på hur du ska försörja dig själv.

    Vidare kan man fundera på om de helt försakar familj, vänner och hellre sitter här och vomerar på de som haft mindre tur i livet.

    Nu vet jag att det finns vänsterfolk som skriver oftare och under i princip hela dagarna
    Ja just det, och du är en av dem, ändå startar du denna tråd, knäppgök.Smile

    ps att skriva när man är på jobbet , tycker jag är av prioncip fel oavsett vem som gör det

    idag är jag ledig om någon undrar Wink

    Ingen undrar, ingen bryr sig.Smile

    och jag tänker inte sitta här hela dagen heller
    Men halva dan , du och alla andra havererade vänstermuppar.

    nää jag är långt ifrån den som spenderar mest tid här och det går dessutom att kolla

    nää varför ska inte kunna ifrågasätta er...
    Det gör ni ju med mig/oss hela tiden...

    Man ska leva som man lär, heter det ju och så mkt som ni gafflar o gormar på sjuka o arbetslösa...

    Så måste ni inte både jobba, utan ni måste jobba hårt och ärligt ...
    Annars är ni själva de som är lata o parasiter

    Att du inte bryr dig om nåt, det har jag fattat, eller förresten du verkar ju bry dig alldeles för mkt om folk, men tyvärr på helt sätt

    Det är inte omtanke o kärlek som styr, utan avundsamhet och hat som styr ditt hjärta

    finns inget jag hatar som de som inte sköter sitt jobb......
    De har jag noll respekt för

    ja om du intreserade dig lite , vet du att jag nästan försörjer mig själv
    du tjänade ju 2000 svart i månaden, det är ungefär summa som jag får i "bidrag"

    Skillnad är att jag är berättigad till den summan, du stjäl den

    Så vem är parasiten??

    ps jag skriver 13,3 inlägg per dag...
    Det gör väl en totaltid på max 30-40 min per dag..jag läser inlägg o skriver inlägg

    Du måste ha väldig korta dagar om du får det till halva dagen tongue

    GA skriver ju nästan 11 inlägg per dag själv Wink
    och de är oftast långa som tusan... med sedvanlig retorik och mobbande budskap
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    när jobbar folk Empty Mitt

    Inlägg  berralarzon 2009-10-21, 18:36

    jobb är min hobby sådan förmån har jag! men härinne verkar det mest som högertroll GODA som ONDA förvisso dom onda dominerar dagligen, Goda dyker upp på kvällskvisten.
    blåfront/asfultruhtenGustavander borträknade som hospilaticerade tvåcellsindivider ezzslisk snabbt på väg in bland dessa två "pottrunners".
    //berra

    gustavander/asfultruhten=patriot har väl inte tid till ett ärligt skattebaserat jobb som den tjyv han är skattetjyven.
    ds:
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-21, 18:40

    berralarzon skrev:jobb är min hobby sådan förmån har jag! men härinne verkar det mest som högertroll GODA som ONDA förvisso dom onda dominerar dagligen, Goda dyker upp på kvällskvisten.
    blåfront/asfultruhtenGustavander borträknade som hospilaticerade tvåcellsindivider ezzslisk snabbt på väg in bland dessa två "pottrunners".
    //berra

    gustavander/asfultruhten=patriot har väl inte tid till ett ärligt skattebaserat jobb som den tjyv han är skattetjyven.
    ds:

    Haha, novellistiska "berra" kategoriserar högern som ONDA! Kan man bli mer löjeväckande?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  berralarzon 2009-10-21, 18:53

    Ezzlirsk skrev:
    berralarzon skrev:jobb är min hobby sådan förmån har jag! men härinne verkar det mest som högertroll GODA som ONDA förvisso dom onda dominerar dagligen, Goda dyker upp på kvällskvisten.
    blåfront/asfultruhtenGustavander borträknade som hospilaticerade tvåcellsindivider ezzslisk snabbt på väg in bland dessa två "pottrunners".
    //berra

    gustavander/asfultruhten=patriot har väl inte tid till ett ärligt skattebaserat jobb som den tjyv han är skattetjyven.
    ds:

    Haha, novellistiska "berra" kategoriserar högern som ONDA! Kan man bli mer löjeväckande?

    Tramspellen esslisken rullar vidare och svingar sig med "fiiiinna" ord och tror sig mötas av någon form avrepsekt härinne, torka bröstmjölken ur mungipan och byt blöja.
    /berra
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-21, 18:55

    berralarzon skrev:

    Tramspellen esslisken rullar vidare och svingar sig med "fiiiinna" ord och tror sig mötas av någon form avrepsekt härinne, torka bröstmjölken ur mungipan och byt blöja.
    /berra

    Denna ständiga barnsliga "debattnivå" Rolling Eyes
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  berralarzon 2009-10-21, 18:59

    Ezzlirsk skrev:
    berralarzon skrev:

    Tramspellen esslisken rullar vidare och svingar sig med "fiiiinna" ord och tror sig mötas av någon form avrepsekt härinne, torka bröstmjölken ur mungipan och byt blöja.
    /berra

    Denna ständiga barnsliga "debattnivå" Rolling Eyes

    Håller med dig så sluta vara så förbannat märkvärdig, föv vart du utslängd från flaschback för att du är lika korkad som blåfront?
    //berra

    Barnslig debattnivå= lika med när asfultruhten/gustavander med fler springer upp på pottkanten ideligen.
    ds:
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-21, 19:07

    berralarzon skrev:

    Håller med dig så sluta vara så förbannat märkvärdig, föv vart du utslängd från flaschback för att du är lika korkad som blåfront?
    //berra

    Barnslig debattnivå= lika med när asfultruhten/gustavander med fler springer upp på pottkanten ideligen.
    ds:

    Du och dina jämlikar kommer ständigt med era tramsiga glåpord och "lustiga" påhitt.

    "Slissken", jösses vad finurligt!

    Haha, jag är inte utslängd från flashback! Neutral Men eftersom du nu nämnde FB; Du skulle med all sannolikhet bli bannlyst efter första inloggningen, om du resonerar och fjantar dig som du gör här.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  berralarzon 2009-10-21, 19:10

    Ezzlirsk skrev:
    berralarzon skrev:

    Håller med dig så sluta vara så förbannat märkvärdig, föv vart du utslängd från flaschback för att du är lika korkad som blåfront?
    //berra

    Barnslig debattnivå= lika med när asfultruhten/gustavander med fler springer upp på pottkanten ideligen.
    ds:

    Du och dina jämlikar kommer ständigt med era tramsiga glåpord och "lustiga" påhitt.

    "Slissken", jösses vad finurligt!

    Haha, jag är inte utslängd från flashback! Neutral

    Ok esslisken! men din trovärdighet har en "silverfisks" nivå härinne, så ge dig sdputten köp en glass till blåfront och så tar ni en promenad och funderar på att fösöka vara lite mer normala.
    //berra
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-21, 19:12

    berralarzon skrev:
    Ok esslisken! men din trovärdighet har en "silverfisks" nivå härinne, så ge dig sdputten köp en glass till blåfront och så tar ni en promenad och funderar på att fösöka vara lite mer normala.
    //berra

    Jag har mig veterligen inget gemensamt med Blåfront. Dina kriterier är dessvärre betydelselösa.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  RedCloud 2009-10-21, 19:16

    Jag har mig veterligen inget gemensamt med Blåfront.

    Partibröder och lika korkade....
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  berralarzon 2009-10-21, 19:17

    Ezzlirsk skrev:
    berralarzon skrev:
    Ok esslisken! men din trovärdighet har en "silverfisks" nivå härinne, så ge dig sdputten köp en glass till blåfront och så tar ni en promenad och funderar på att fösöka vara lite mer normala.
    //berra

    Jag har mig veterligen inget gemensamt med Blåfront. Dina kriterier är dessvärre betydelselösa.

    Nickar förmildrande.. och tänker jaja..
    Avd:hobbyprojekt.
    //berra
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  Blåfront 2009-10-21, 19:26

    RedCloud skrev:Tw, jag jobbar just nu.
    Är provvakt....

    är uppkopplad från 07-17 varje dag på jobbet, har håltimmar, raster, ickeundervisningstid osv

    Så jag har inga som helst problem med att vara online på arbetstid, dessutom har jag sidouppdrag som jag jobbar med på kvällar o helger, så när begåvningsreserven från höger ylar om internetberoende, ler jag lite i mjugg.

    Gustav "tjuven" Ander och hans brun-om-munnen sidekick BlueHeaven är arbetslösa och bittra (vilket ju märks ganska tydligt). Att de i den situationen klagar på "bidragsparasiter" är ju ganska löjeväckande och inte så lite hycklande.

    Du verkar ha många håltimmar, raster och ickeundervisningstid

    För att spendera så mycket tid under arbetstid verkar du "internetberoende"
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  berralarzon 2009-10-21, 19:30

    Blåfront skrev:
    RedCloud skrev:Tw, jag jobbar just nu.
    Är provvakt....

    är uppkopplad från 07-17 varje dag på jobbet, har håltimmar, raster, ickeundervisningstid osv

    Så jag har inga som helst problem med att vara online på arbetstid, dessutom har jag sidouppdrag som jag jobbar med på kvällar o helger, så när begåvningsreserven från höger ylar om internetberoende, ler jag lite i mjugg.

    Gustav "tjuven" Ander och hans brun-om-munnen sidekick BlueHeaven är arbetslösa och bittra (vilket ju märks ganska tydligt). Att de i den situationen klagar på "bidragsparasiter" är ju ganska löjeväckande och inte så lite hycklande.

    Du verkar ha många håltimmar, raster och ickeundervisningstid

    För att spendera så mycket tid under arbetstid verkar du "internetberoende"

    Skrev detta forums som den totala galning han är blåfront, jisses vad är självinsikten hos dåren blåfront har du smittads av asfultruhten/gustavandersmittan?
    //berra
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  RedCloud 2009-10-21, 19:38

    Rasistäcklet skrev:Du verkar ha många håltimmar, raster och ickeundervisningstid

    Javisst, är det inte härligt ?

    Rasistäcklet skrev:För att spendera så mycket tid under arbetstid verkar du "internetberoende"

    Är jag inte online får jag sparken...


    Senast ändrad av RedCloud den 2009-10-22, 09:14, ändrad totalt 2 gånger

    Sponsored content


    när jobbar folk Empty Sv: när jobbar folk

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 03:07