Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Blåfront
theward
kanaljen
Redvictory
8 posters

    Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad?

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad? Empty Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad?

    Inlägg  Redvictory 2009-05-23, 10:21

    Moderaterna säger väldigt ofta nej

    •1904–1918: Nej till allmän rösträtt.
    • 1916: Nej till allmän olycksförsäkring i arbetet.
    • 1919: Nej till åtta timmars arbetsdag. • 1919: Nej till kvinnlig rösträtt.

    • 1921: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
    • 1923: Nej till åtta timmars arbetsdag. • 1923: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
    • 1927: Nej till folkskolereform.

    • 1931: Nej til sjukkassan.
    • 1933: Nej till beredskapsarbete.
    • 1934: Nej till a–kassa.
    • 1935: Nej till höjda folkpensioner.
    • 1938: Nej till två veckors semester.

    • 1941: Nej till sänkt rösträttsålder.
    • 1946: Nej till fria skolmåltider. • 1946: Nej till allmän sjukvårdsförsäkring. • 1947: Nej till allmänna barnbidrag.

    • 1951: Nej till tre veckors semester.
    • 1953: Nej till fri sjukvård.
    • 1959: Nej till ATP.

    • 1960–talet: Ja till apartheid. Moderaterna tog avstånd från alla sanktioner mot apartheidregimen i Sydafrika och var emot det svenska stödet till ANC. • 1963: Nej till fyra veckors semester.

    • 1970: Nej till 40–timmars arbetsvecka.
    • 1973: Nej till möjligheten till förtidspensionering vid 63.
    • 1974: Nej till fri abort. Den 29 maj 1974 röstade riksdagen ja till fri abort, vilket resulterade i den svenska abortlagen som låter kvinnan själv besluta om abort upp till den 18 graviditetsveckan. Moderaterna röstade nej.
    • 1976: Nej till femte semesterveckan.

    • 1983: Nej till löntagarfonderna.
    • 1994: Nej till partnerskapslag för homosexuella.
    • 1998: Nej till erkännande av homosexuellas rättigheter inom EU. EU–parlamentet röstade för ett erkännande av homosexuellas rättigheter, men de moderata ledamöterna röstade nej.

    • 2003: Ja till Irakkriget. Alla riksdagspartier demonstrerade mot och kritiserade Irakkriget utom moderaterna.• 2004: Ja till sänkt a–kassa och sjukpenning.• 2006: Nej till gröna jobb. • 2006: Nej till sex timmars arbetsdag.
    • 2006: Nej till upprustning av offentliga sektorn.
    • 2006: Nej till höjd a- kassa.
    • 2006: Ja till sänkt a-kassa.• 2006: Nej till höjd sjukersättning.

    • 2007: Ja till sänkt sjukersättning.

    Det märkliga är att inte allianskvinnor inser att Moderaterna inte vill se dem rösta! iof är hela den Moderata ideologin märklig! eller?
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad? Empty Sv: Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad?

    Inlägg  kanaljen 2009-05-23, 10:47

    Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Många av lagarna kommer att försvinna, se bara på LAS den kringgås redan nu. Hur många har industrisemester numera? Pensionen kommer att vara ett minneblott såvida man inte själv kan spara till den. Kung Göran: " det kommer att vara många besvikna människor om 20-25 år när de ser vad vi gjort".
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad? Empty De som jobbar på industrier??

    Inlägg  theward 2009-05-23, 10:51

    kanaljen skrev:Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Många av lagarna kommer att försvinna, se bara på LAS den kringgås redan nu. Hur många har industrisemester numera?

    Många industrier stänger 3-4 veckor på sommaren fortfarande.
    Varför?? jo för reparationer och för att de helt enkelt planerat det så.
    Dvs man skickar iväg ordrarna på ett sådant vis helt enkelt....

    Las kringås, för att det står så i regelverket..
    Nåt annat vore lagbrott Wink
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad? Empty Sv: Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad?

    Inlägg  kanaljen 2009-05-23, 11:07

    theward skrev:
    Många industrier stänger 3-4 veckor på sommaren fortfarande.
    Varför?? jo för reparationer och för att de helt enkelt planerat det så.
    Dvs man skickar iväg ordrarna på ett sådant vis helt enkelt....


    Inte där jag bor, där har masugnen (Luleå) gått alla somrar utom nu(kristid). LKAB i malmfälten likaså. Enda som stänger för renovering som jag vet är värmeverken dvs dom teglar om.


    theward skrev:Las kringås, för att det står så i regelverket..
    Nåt annat vore lagbrott Wink

    Med andra ord, lagen funkar inte.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad? Empty joo den funkar..ibland föör bra tom

    Inlägg  theward 2009-05-23, 11:10

    [quote="kanaljen"]
    theward skrev:
    kanaljen skrev:Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Många av lagarna kommer att försvinna, se bara på LAS den kringgås redan nu. Hur många har industrisemester numera?

    Många industrier stänger 3-4 veckor på sommaren fortfarande.
    Varför?? jo för reparationer och för att de helt enkelt planerat det så.
    Dvs man skickar iväg ordrarna på ett sådant vis helt enkelt....



    Inte där jag bor, där har masugnen (Luleå) gått alla somrar utom nu(kristid). LKAB i malmfälten likaså. Enda som stänger för renovering som jag vet är värmeverken dvs dom teglar om.




    theward skrev:Las kringås, för att det står så i regelverket..
    Nåt annat vore lagbrott Wink

    Med andra ord, lagen funkar inte.

    Dessutom finns det ju industrier som måste gå även under sommaren.
    Men där har de fördelad semester i 3 perioder oftast.
    Från juni tom augusti.
    Så även där är det en form av industrisemester Wink
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad? Empty Sv: Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad?

    Inlägg  Blåfront 2009-05-23, 12:05

    Hur var det nu att gå baks i tiden röding?

    Jag får inte gå till baks 2002-2006

    Men rödingar går tillbaks 1904

    suck
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad? Empty Sv: Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad?

    Inlägg  Redvictory 2009-05-23, 14:01

    Blåfront skrev:Hur var det nu att gå baks i tiden röding?

    Jag får inte gå till baks 2002-2006

    Men rödingar går tillbaks 1904

    suck

    God for me! Very Happy bad for you! Sad
    RedCloud6
    RedCloud6


    Antal inlägg : 19
    Join date : 09-12-21

    Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad? Empty Sv: Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad?

    Inlägg  RedCloud6 2009-12-21, 20:46

    upp
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad? Empty Sv: Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad?

    Inlägg  DMustaine 2009-12-21, 23:25

    Patetiskt! Vem bryr sig om 1904? Känns som om alla, även sossar o kommunister (fast betydligt mindre), reformerats sen då! Det visar bara din fanatism du förlorade själ! Politikerna gissar jag försöker vara hyfsat synkade med tiden va? Kommunismen är dock sämst på det!
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad? Empty Sv: Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-12-21, 23:42

    Allmänna valmansförbundet/Högerns riksorganisation/Högern/Moderaterna bytte namn till Nya Moderaterna inför valet 2006, och har därmed, på samma sätt som (v) gjorde med sitt namnbyte från (vpk), gjort upp med sitt förflutna.

    Nästa fråga?
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad? Empty Sv: Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad?

    Inlägg  DMustaine 2009-12-22, 04:24

    Ska vi gå igenom kommunismens historia blir denna tråd lång!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad? Empty Sv: Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-22, 04:42

    Särskilt du Dmustaine har ju en förkärlek att röra dig i det förflutna när det gäller Mona Sahlin,
    Men när sanningen om moderaternas historia kommer på tal då är det fel!

    Så borgligt tänk så man vet inte om man ska skratta eller gråta?

    Sponsored content


    Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad? Empty Sv: Moderaterna säger ofta Nej! men även Ja ibland! men till vad?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 03:04