Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

4 posters

Budkaveln är här! Vi kräver en kärnvapenfri värld!

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Budkaveln är här! Vi kräver en kärnvapenfri värld! - Sida 2 Empty Sv: Budkaveln är här! Vi kräver en kärnvapenfri värld!

Inlägg  Thetaxpayer 2009-10-25, 18:47

Dao skrev:Varför villkorslöst, Thetaxpayer???kan man

Tja, vet man att man kommer att vinna så tycker man nog att man kan kräva detta.

Vad är poängen mde det???

Vad vill man uppnå???

Ovillkorlig seger

När dessutom det ENBART var frågan om att inte förändra kejsarens status???

Säger du ja, och om jag inte tar fel så var kejsare landets ledare och alltså i alla fall delvis ansvarig

Var den petitessen verkligen värd två städer????

Många oskyldiga dog. Inte ok men det fick i alla fall slut på kriget.

Israel startade kriget -48, genom att olagligt förklara Israel skapat utan en överrenskommelse med andra berörda parter. Lägg där till den terror som föregick detta bildandet, och hur den nya staten hade som syfte att få igång detta kriget! I detta fallet har även israeliska historiker blåst hål på myten om Israels oskyldighet i detta kriget.

Kanske ligger något i detta men fortfarande så fanns ju inte Palestina som land innan och större delen av världens länder har erkänt Israel.

Av övriga krig är det bara ett enda (1) som Israel inte alls hade någon del i - Yom Kippurkriget 1973! I alla andra krig är Israel minst lika aktiva som grannländerna!

Och givetvis är inte grannländerna oskyldiga. De har knappast arbetat för att bättra på palestiniernas situation, exempelvis i de flyktinglägren som finns i deras länder!

Tror också et är osannolikt att Israel avvecklar sina vapen. Åtminstone inte om omvärlden faktiskt lämnar landet åt sitt öde om de inte slutar upp med terrorn!

Iran har tll skillnad till Israel inte anfallit några andra länder, eller ens hotat några. Det enda jag vet är att Iran hotade angripa talibanernas Afghanistan om inte dessa lugnade ner sig betydligt. Det var nära ett stort krig där. Efter 11 september erbjöd Iran USA deras hjälp att utnyttja sina kontakter i Afghanistan för att hitta bin Ladin - men USA vägrade denna hjälpen!

Någon som undrar varför??? Very Happy

Nej... Någon värre risk att utnyttja kärnvapnen än den redan existerande kommer nog inte att ske från Irans håll! De känner liksom också till konsekvenserna av detta!

Men de styrs av religösa fanatiker. Vad tror du om Insh Allah

Den gränsen du pratar om har passerats för länge sedan. Men det är fascinerande hur väl Israel lyckas dupera israellobbyn i väst om deras påstådda ursäkter till sina små krig... Om och om igen!

Dagliga raketattacker. Hur länge hade du stått tillbaka?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Budkaveln är här! Vi kräver en kärnvapenfri värld! - Sida 2 Empty Sv: Budkaveln är här! Vi kräver en kärnvapenfri värld!

Inlägg  Dao 2009-10-25, 18:57

Vlka raketatacker?

De jag känner till är de som Hizbollah sände mot Israel för några år sedan, och de plåtburkarna som sänds från Gaza lite då och då.

Vad har de med Israels krig och våldsanvändning att göra? Hur kan de ursäkta Israels angrepp i Libanon 1982? Eller deras etniska rensning före och under kriget 1948? Eller ockupationen i Gaza, Västbanken och en liten del av Syrien?

Är det inte dags att du skaffar lite perspektiv på det hela???

Israel har använt sig av terror och våld dagligen från en bra bit före landets skapelse. Sedan dess har den dagligen skett angrepp från Israel mot främst palestinierna, men även gentemot grannländerna. När dessa reagerar med militär upptrappning (1967) anfaller Israel igen - och ockuperar nya områden. De avvisar planer för fred om och om gen, samtidigt som grannländer och palestinier faktiskt öppnar upp för fredsalternativ massvis av gånger...

(Nej - jag försvarar inte grannländerna, för jag tycker även att de agerar klandervärdigt - även om de inte kommer upp till Israels nivå)

Oc då har jag inte ens tagit upp den apartheidsituation som de israeliska palestinierna dagligen får utstå!!!

Och du hakar upp dig på några raketer, som på sin höjd skadade någon ensam individ????

Ja, jag tycker att de är fel också - men lite dj...a perspektiv får du nog unna dig!!!
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2009-10-25, 19:15

Dao skrev:Vlka raketatacker?

De jag känner till är de som Hizbollah sände mot Israel för några år sedan, och de plåtburkarna som sänds från Gaza lite då och då.

Vad har de med Israels krig och våldsanvändning att göra? Hur kan de ursäkta Israels angrepp i Libanon 1982? Eller deras etniska rensning före och under kriget 1948? Eller ockupationen i Gaza, Västbanken och en liten del av Syrien?

Är det inte dags att du skaffar lite perspektiv på det hela???

Israel har använt sig av terror och våld dagligen från en bra bit före landets skapelse. Sedan dess har den dagligen skett angrepp från Israel mot främst palestinierna, men även gentemot grannländerna. När dessa reagerar med militär upptrappning (1967) anfaller Israel igen - och ockuperar nya områden. De avvisar planer för fred om och om gen, samtidigt som grannländer och palestinier faktiskt öppnar upp för fredsalternativ massvis av gånger...

(Nej - jag försvarar inte grannländerna, för jag tycker även att de agerar klandervärdigt - även om de inte kommer upp till Israels nivå)

Oc då har jag inte ens tagit upp den apartheidsituation som de israeliska palestinierna dagligen får utstå!!!

Och du hakar upp dig på några raketer, som på sin höjd skadade någon ensam individ????

Ja, jag tycker att de är fel också - men lite dj...a perspektiv får du nog unna dig!!!

Hm,

Du läste nog inte hela mitt inlägg. Det blev lite konstigt med det gula ser jag.

Men men 8000 raketer är väl helt ofarligt enligt dig och detta bara innan den senaste konflikten.
    Israel har fred med Egypten. De har fått tillbaka sina områden.
    Jag har redan sagt att Israel långt ifrån är oskyldiga men disskussionen är vanligtvis väldigt ensidig.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-25, 19:25

Vaddå hela ditt inlägg??? Det var EN RAD du skrev!

Nej, 800 raketer är inte ofarliga! Men de är en fjärt i rymden mot det som Israel har använt mot samma människor - och det LÅNGT FÖRE det förekom några raketer över huvudtaget!

Ja, de har fred med Egypten, det andra landet i regionen som får extremt mycket söd av USA, och fått dem till att stänga gränsen till Gaza de också!

Glöm inte att Egypten erbjöd en fred redan i början av 70-talet, som Israel avvisade. En fred som hade varit betydligare bättre för Israel än den som senare slöts. Inte långt efter det att Israel vägrade samtala om detta fredsfördrag, anföll Egypten i det som kom att kallas för Yom Kippurkriget.

Liknande fredsinitiativ från andra grannländer har också avvisats av Israel!

Ingen är helt oskyldig här. Men Israel är väldigt skyldig, till saker som inget annat land ostraffat skulle fått göra någonstans!

Israel är uppenbart ett undantag. Det är lätt att anse detta, när man inte bor i regionen. Men de som ständigt drabbas av Israels terror och provokationer? Vad skall de göra?

Är det verkligen så konstigt att det uppstår extremism, i dessa regioner, riktade mot Israel???

Jag tycker det är beklagligt, och givetvis fel, men jag förstår varför den uppstår!

Det hag fascineras av mest, är att det dröjde så länge av terror och förstryck innan denna form av extremism uppstod, och när den uppstod - att den var så liten i omfattning!!!

Kanske det är deras tro som räddat situationen i regionen???
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2009-10-25, 19:57

Dao skrev:Vaddå hela ditt inlägg??? Det var EN RAD du skrev!

Nej, 800 raketer är inte ofarliga! Men de är en fjärt i rymden mot det som Israel har använt mot samma människor - och det LÅNGT FÖRE det förekom några raketer över huvudtaget!

Ja, de har fred med Egypten, det andra landet i regionen som får extremt mycket söd av USA, och fått dem till att stänga gränsen till Gaza de också!

Glöm inte att Egypten erbjöd en fred redan i början av 70-talet, som Israel avvisade. En fred som hade varit betydligare bättre för Israel än den som senare slöts. Inte långt efter det att Israel vägrade samtala om detta fredsfördrag, anföll Egypten i det som kom att kallas för Yom Kippurkriget.

Liknande fredsinitiativ från andra grannländer har också avvisats av Israel!

Ingen är helt oskyldig här. Men Israel är väldigt skyldig, till saker som inget annat land ostraffat skulle fått göra någonstans!

Israel är uppenbart ett undantag. Det är lätt att anse detta, när man inte bor i regionen. Men de som ständigt drabbas av Israels terror och provokationer? Vad skall de göra?

Är det verkligen så konstigt att det uppstår extremism, i dessa regioner, riktade mot Israel???

Jag tycker det är beklagligt, och givetvis fel, men jag förstår varför den uppstår!

Det hag fascineras av mest, är att det dröjde så länge av terror och förstryck innan denna form av extremism uppstod, och när den uppstod - att den var så liten i omfattning!!!

Kanske det är deras tro som räddat situationen i regionen???

Nej, Jag skrev många men de blev gula och hamnade inne i ditt inlägg. Kolla får du se. Sedan hamnade raden med raketattackerna utanför ramen av någon anledning. Men det skall vara 8000 raketer. Sedan har du nog rätt i att Israel kommer undan med mycket.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-25, 20:11

Oj, det blev konstigt, över huvudtaget!!!

Skriv gärna om det!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 04:53